Author Topic: Линиите на Варна в миналото  (Read 38780 times)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3450
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #20 on: 09.10.2011, 20:22:21 »
Покрай появила снимка на Чавдар 11 М 3 в Бургаската тема, попаднах на следното:
http://www.flickr.com/photos/sludgeulper/3747375852/in/pool-1544168@N25/
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4649
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #21 on: 09.10.2011, 22:51:16 »
Снимка от стара карта със забележителностите на Варна: 8)
Ако не се вижда добре Икарусът кара на 22. :)

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #22 on: 17.10.2011, 02:51:31 »
Разрових се малко в сайта на руската агенция Ria Novosti и намерих:

Пл. Девети Септември, днешен пл. Независимост- 1969г.
http://www.visualrian.ru/en/images/zooms/RIAN_760042.jpg


Бул. Карл Маркс, днешен Вл.Варненчик - 1968г.
http://www.visualrian.ru/en/images/zooms/RIAN_759680.jpg

Бул. Карл Маркс, днешен Вл.Варненчик - 1969г.
http://www.visualrian.ru/en/images/zooms/RIAN_760072.jpg

Бул. Карл Маркс, днешен Вл.Варненчик - 1973г.
http://www.visualrian.ru/en/images/zooms/RIAN_761945.jpg

Бул. Карл Маркс, днешен Вл.Варненчик - 1971г. Вижда се Икарус 180. Бял с червена ивица.
http://visualrian.ru/en/images/zooms/RIAN_676936.jpg

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #23 on: 03.01.2012, 07:56:40 »
От началото на учебната 2010-2011г. 31А Техникумите след ЖПГара спира на Полиграфията след това на Катедралата, спирката на 148 и 409 към Владиславово/Аксаково.

Да добавя към историческите линии:
1А По пътя на днешното 21 до Владиславово почти. От ЖПГара, Центъра по бул. Владислав Варненчик, продължава по пътя към Тополи и до колкото знам е имало курсове покрай Завод Метал, от кръговото до млекозавода, продължава към Владиславово, но без да влиза в Кайсиева градина, по ул. Асен Разцветников, ул. Св. Константин и Елена, бул. Константин и Фружин, бл. 407

Селските лини 2*, са били с номерация 6* (61, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69).
Също да спомена, че до скоро... колко скоро, докато Делта кар съществуваше 17, лятото имаше курсове през местност Карантината, а 60 курсове през Фичоза (за 60 е по-стара история).

По Травелско време имаше линия 58, която Транстриумф караше с номер 43А, после през 2011г. я закри.
« Last Edit: 03.01.2012, 08:03:13 by dj_the_bus »

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #24 on: 08.01.2012, 00:57:38 »
58 много добре си я спомням - линията до Баново. Караше се от Ивекота и после май от частник на Травел. 43А на теория обаче май още съществува.

Аз да добавя (понеже никой не е писал), че преди години бях забелязъл в един от Чавдарите табела на линия 47 която е била до с. Калиманци, което е в същата посока. Понеже сега селото се води към община Суворово, линията не се движи, но има автобусни спирки. Селището е известно с "Калиманското ханче" в центъра.

Всъщност интересна ми е причината поради която спряха 6 и 19 преди доста години. Слаб пътникопоток?


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #25 on: 08.01.2012, 01:35:55 »
6 отчасти слаб пътникопоток, от части заради промяна в маршрута, защото слагат мантинела на Владислав Варненчик, при кръстовището с Патриарха.
19 е мешано между 86 и 32, така че при него е повече слаб пътникопоток.
Никой частник към Травел не е имал Ивекота. Отойолите бяха всичките на Травел. 43 и 58 преди минаваха по пътя на 39, през Топливо и топлата вода, двупосочно. Също така 54 и 59 (частник към Травел ги караше) тръгваха от автогарата (държавната), от сектора за Добрич, ако не се лъжа. После ги направиха от автогара Младост, като спираха и на спирката за Аксаково. Същата работа беше и с 52.

Offline varnafan

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #26 on: 19.01.2012, 14:08:02 »
58 много добре си я спомням - линията до Баново. Караше се от Ивекота и после май от частник на Травел. 43А на теория обаче май още съществува.

Аз да добавя (понеже никой не е писал), че преди години бях забелязъл в един от Чавдарите табела на линия 47 която е била до с. Калиманци, което е в същата посока. Понеже сега селото се води към община Суворово, линията не се движи, но има автобусни спирки. Селището е известно с "Калиманското ханче" в центъра.

Всъщност интересна ми е причината поради която спряха 6 и 19 преди доста години. Слаб пътникопоток?

Линия 58 си я имаше от едно време заедно с другите крайградски линии. За с. Калиманци ако не се лъжа беше номер 44, но не съм 100% сигурен.
А за линия 47, да имаше такава, която покриваше частично маршрута на 2-ката - от центъра до Възраждане и май се обслужваше само неделя. Говоря за времето до около средата на 80-те години. Тогава все още тролейбусно трасе по "3-ти Март" нямаше, всъщност и булеварда го нямаше. Линия 2 и 47 пътуваха по сегашния маршрут на 83 / 88, но отиваха само до Възраждане 3. От спирка "Огоста" завиваха надясно и малко по-навътре беше последната спирка с обръщач. Мисля, че през делнични дни и събота работеше 2-ката до центъра на Аспарухово, а в неделя - 47. А номер 10 отиваше до сегашната крайна спирка в Аспарухово. Тогава 10-тката имаше крайна спирка и в Цветния квартал и се движеше двупосочно по ул. Прилеп. След пускане на тролей 3-ка, автобус 2 придоби сегашния маршрут, а 10-ката спря да ходи до Аспарухово.
Това ми е останало като спомен от тези години.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #27 on: 19.01.2012, 20:59:12 »
Не мисля, че за мнението ми е нужен коментар, но пък беше като че ли рядкост: вчера видях един О345 на линия 48А.Отпред беше с табела 48А, а отстрани с 48.Доколкото успях да зърна, не беше смеска с две табели, за да се получи а-то.Беше си цяла табела и си пишеше конкретния маршрут на табелата.2965 като че ли беше този О345.



Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2676
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #28 on: 19.01.2012, 21:03:16 »
Мисля, че си видял курс от/за Петрол. Те са 48А.  :)

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #29 on: 20.01.2012, 05:05:27 »
48А това и предното лято не се караше. Иначе през зимата се обслужва 06:25, 06:45 от Елпром, 16:40 и 17:00 от Петрол. Като от Петрол минава и през ЖПГара, от там по маршрута на 48.

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #30 on: 25.01.2012, 02:43:53 »
48А това и предното лято не се караше. Иначе през зимата се обслужва 06:25, 06:45 от Елпром, 16:40 и 17:00 от Петрол. Като от Петрол минава и през ЖПГара, от там по маршрута на 48.

Като подчертая, че 48А е единствената Петролска линия, която минава през ЖП гарата, 10 и 13 си минаваха направо по Димчо и центъра...


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #31 on: 26.01.2012, 23:09:17 »
Като подчертая, че 48А е единствената Петролска линия, която минава през ЖП гарата, 10 и 13 си минаваха направо по Димчо и центъра...
Лятото, мисля че бях писал за това, че видях 13А да минава над обръщача на ЖПГара  с пътници, явно от промишлената зона, спря на джоба и продължи, като 13. Може да е било единичен случай, заради липсваща кола или просто да са съчетали разписанията за да се махнат големи интервали или курс/график.

Offline ivanboev

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #32 on: 01.02.2012, 11:45:57 »
Преди десетина години градския транспорт се опита да възобнови линия 6 със малко променен маршрут, до колкото имам спомени смесено с линия 5. Не се получи и беше спряна явно заради слабия пътникопоток (9 курса 18 билета). На мен лично ми беше доста удобна защото можех да ходя до училище с нея.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #33 on: 06.01.2013, 21:34:15 »
116 Македонски дом - Тракия - по маршрута на 48- до днешната спирка Искър. Линията се е движела 1984-85г. когато се е строял бул. Трети март и к-с Възраждане.
11 Аспарухово ул. Първи май -  по Аспарухов мост и маршрута на 10 като на времето са обикаляли около блоковете над Хаджи Димитър- вместо към Зеленика са продължавали по ул. Подвис към бул. Христо Смирненски. Линията се е движела сутрин и вечер.
16 Аспарухово - пл. Съединение - Почивка- само сутрин и вечер. Нещо като прототип на 217 и днешното 17А
44 през годините е била с маршрут КЗ - Кооперативен пазар - към Автогарата - Игнатиево - Припек и до някаква мина или кариера до село Припек
45 КЗ - Кооперативен пазар по пътя на 49 до Доброглед
45А КЗ - Кооперативен пазар по пътя на 49 до Доброглед после до Калиманци
49 е имало два чишита- през Винзавод и по сегашния си маршрут.
114 е било до някакви заводи, но не знам какви.
59 както си мислих- до днешния гараж на Коско- завод Домостроене.
7 е имало с маршрут КРЗ/Петрол - Македонски дом. През годините  тази линия е била с номер 11. По-нататък 7 става ЖПГара - Явор - Радиозавод
309 на времето е било ЖПГара - Златни пясъци и после се "комбинира" с 39 и става Топливо - Златни пясъци.


2 на Златни пясъци Златни пясъци - Албена

Да добавя за превозвачите:
Коско на времето са тръгнали по линиите 18 и 23. В последствие вземат 15, 115 и 148. 148 е било само няколко курса- ученически сутрин и вечер. За кратко Коско са карали и линия 12- Морска гара - бул. Приморски - бул. Цар Освободител - ул. Ген. Колев - ул. Мир - бул. Христо Смирненски - бул. Осми приморски полк - ул. Студентска - ул. Мир - ул. Ген. Колев - бул. Цар Освободител - бул. Приморски - Морска гара. По 148 е имало Кароси. По 12 и 6 са излизали и частници с микробуси Чавдар / Авиа и изобщо кой какъвто хване.

Транстриумф- първата линия е 10, септември 1991г. Карали са я три автобуса делник на 30 мин. с курсове до База Петрол. Събота и неделя 1 кола на 40 мин. После се махат от 10 и вземат 7 и 31, като в последствие се връщат и на 10. 10 реално е първата частна линия във Варна. Отделно от Транстриумфа е имало от "дъмперите" по 20, 22 и други линии.

Травел на времето са карали за Кичево, Орешак и Осеново- затова в техните автобуси се намираха такива табели. В последствие вземат 50 и са имали опити да вземат 9. В резултат на това правят 50+9=409- което знаете как се разви и после как се опропасти. 209 е 20+9- затова първият маршрут е бил по бул. Трети март.


 да добавя- 10, 32, 40 са биле с първа и последна спирка Македонски дом- там където спира сега 14 за Девня. После на днешната си спирка на Димчо Дебелянов.
« Last Edit: 07.01.2013, 00:47:35 by dj_the_bus »

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #34 on: 18.01.2013, 00:07:58 »
Eдна дребна забележка - подробност:
Линия 10 в сегашния си вид минава през ул.Подвис надолу и завива по Васил Левски, Зеленика е вътрешна улица в цветния квартал, перпендикулярна на Подвис, и мисля че е точно тази малката и тясна преди светофара, на която може да се завие надясно. Затова и спирката се казва така. Също така Трансинженеринг Тур доста години оперираха по тази линия, може би откакто се помня, от преди да се интересувам от ГТ и след това много се дразнех, че нямаха свои билети, за да им науча името, водеха се Транстриумф, но си знаех че не бяха същото, защото автобусите им не ходеха по различни от определените линии. За последните 6 години единственото което се промени при 10 е част от графика на 3та и разпокъсаната 4та кола.


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #35 on: 18.01.2013, 02:08:55 »
В списъка с актуалните маршрути е писана спирка Зеленика... Това дето писах скоро е стар маршрут. По-нататък се включва по ул. Повдис.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #36 on: 21.01.2013, 21:51:58 »
59 днешното 36
62 днешното 37. Линия 62 се е движила до 1992г. като после линията за Константиново се обединява с Варна-Белослав и се обслужва от автогарата (ДАП 4). След 1995 г. се връща към ДАП-3 като се слага №37, но често шофьори са ползвали и табели 62.
107 Аспарухово - ЖП спирка Варна, Петлешев, Топливо, ЖП спирка Варна - Аспарухово (обиколна) сутрин и вечер се е движила с 4 разпокъсани коли до към 1989 г.
108 имало е такава линия написана по спирките, но все още ми е неясен маршрутът
125 Елпром -  обиколен до неясно все още къде- Елпром като работническа линия
31 през годините е имало период, когато през празничните дни, през деня 31 е ходило само до Разклона (Горна Трака).

Offline ivanboev

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #37 on: 24.01.2013, 10:04:35 »
Линия 37 си се обслужваше от извънградските доста време. Около 99-2000 година Градския транспорт си я взе отново.......

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1688
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #38 on: 28.05.2013, 22:38:53 »
Малко история на транспорта в табели. 13/13А (като 13А е до Хлебозавода, а не като сега)
15/148, като 148 е бърз.
22/22А, след като 22 тръгва от ЖПГара, 22А е със стария маршрут на 22 до Морска гара
17/117 от времето когато е имало бързо 17
60, от времето като е било до х. Черноморец
14- ходещо то Петлешев. То и из ДАПа до скоро в някой от Икарусите имаше такава табела с орязана пластмаса.
41- то няма кой знае каква промяна.
50 за Летището
10/3А. Като за 10 явно се е разхождал към Левски или Цветния квартал са го водили Левски 8. На гърба едва си личи 3А.

















Offline ivanboev

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
    • Email
Re: Линиите на Варна в миналото
« Reply #39 on: 05.06.2013, 19:49:00 »
Доста добра колекция си спретнал. Сега като видях табелата на 14 Г.Петлешев, се сещам че 14 в един момент обръщаше до бл. 222 в Кайсиева градина. Това около 89-90 година някъде.... Що се отнася до линия 10 в сегашния си вид, от Подвис не завива по Левски , а по Ян Палах. И спирката Зеленика долу преди светофара няма нищо общо с улицата. Въпросната малка пресечка е Люляк, а нагоре успоредната на Подвис е Еделвайс. Зеленика е доста по нагоре, до автомивката, преди кръстовището с Никола Козлев.........
« Last Edit: 05.06.2013, 19:52:41 by ivanboev »