Author Topic: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)  (Read 29622 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« on: 16.11.2006, 21:06:33 »
Велизар Стоилов съобщи, че общината е подготвила и идеен проект за изграждане на наземно метро от Гара Искър до Обеля. По думите му, идеята е да се използват съществуващата трасе-линия, като на нея бъде изграден успореден релсов път с подходи към него.

Трасето от Гара Искър до Обеля е с дължина 23 км, като се предвижда да има 23-25 спирки, а пътуването между двете крайни точки да трае 20 минути. Стоилов прогнозира, че строителството ще продължи поне 5 години.

Идеята за изграждането на наземното метро ще бъде обсъдена утре с министъра на транспорта Петър Мутафчиев.
НЕ на хейтърството!

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #1 on: 17.11.2006, 00:09:14 »
Много добра идея. Ама 5 години са ми нещо много за това нещо...дано изобщо стане.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #2 on: 17.11.2006, 00:32:12 »
Мда, не е лошо, но ще се дублира с влака! А дали ще е свързано по някакъв начин с метрото, дали началните спирки ще съвпадат?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #3 on: 17.11.2006, 01:18:15 »
Quote from: ozzy
Мда, не е лошо, но ще се дублира с влака! А дали ще е свързано по някакъв начин с метрото, дали началните спирки ще съвпадат?
ми от Младост до Обеля ще се стига и с метрото което в момента копаят. Крайните станции ще са точно тези, тази линия се явява като дублаж на в момента строящата се. Все пак това е идея на В.Стоилов така че спокойно, нека все пак обсъдим ама да не го вземете на сериозно
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #4 on: 17.11.2006, 03:08:09 »
От поста на Репчо разбрах, че ще се ползва съществуващото влаково трасе. Поправете ме, ако греша.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #5 on: 17.11.2006, 10:43:01 »
Тази идея наистина е много интересна, а като се допълни с плановете на скгт да се дострои започнатото трасе на 20-ката през дружбите направо нямам думи. остава днес борисов да се договори с мутафчиев за трасето. Въпреки, че много се съмнявам, защото министъра няма нищо общо с тия работи. по-добре кмета да говори с нкжи и бдж. А бдж отдавна трябваше да разбере, че ако пусне подобни маршрути (сама) ще спечели много, и ще върне поне малко от загубените през последните години клиенти.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #6 on: 17.11.2006, 10:48:38 »
Quote from: maniak
Тази идея наистина е много интересна, а като се допълни с плановете на скгт да се дострои започнатото трасе на 20-ката през дружбите направо нямам думи. остава днес борисов да се договори с мутафчиев за трасето. Въпреки, че много се съмнявам, защото министъра няма нищо общо с тия работи. по-добре кмета да говори с нкжи и бдж. А бдж отдавна трябваше да разбере, че ако пусне подобни маршрути (сама) ще спечели много, и ще върне поне малко от загубените през последните години клиенти.
напълно си прав, ако БДЖ навлезе в пътническите превози на територията на София печалбата ще е значителна, до Хладилника, Красна поляна и т.н.
НЕ на хейтърството!

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #7 on: 17.11.2006, 13:48:51 »
Малко повече подробности за наземното метро (допълнение към поста на Репчо):



Първите вагони тръгват между „Обеля" и гара „Искър"
   Влакът в София ще ни вози като градски транспорт
   Влакът да стане вътрешен (градски) транспорт на София, ще поиска днес столичната община от транспортния министър Петър Мутафчиев. Жп линиите ще бъдат част от поредната транспортна схема на града, която трябва да направи трафика поносим, а градския транспорт - привлекателен.
   Жп линията между кв. „Обеля" и гара „Искър" е първата, която кметството иска да превърне във вътрешен транспорт. „Тя е от 23 км и по тази отсечка ще има 25 спирки", обясни зам.-кметът Велизар Стоилов. Имало идея вътрешен влак да обслужва и линията от кв. „Изток" към гара „Пионер". Според наши и евроспециалисти било „непростимо" жп линиите да не се използват като градски маршрути, както се прави в цял свят.
   Как да бъдат върнати пътниците в градските возила обсъдиха вчера транспортни специалисти и архитекти на „Московска" 33. Поводът бе проект на Центъра за икономическо развитие и„Булплан" за състоянието на градските возила.
   Хората предпочитат да пътуват в колите си, защото градският транспорт е бавен, мръсен и несигурен, са част от изводите в проекта. 73,7% от столичани са заявили, че ще продължат да се возят на лични коли, дори цените на горивата рязко да поскъпнат. 75,6% са декларирали, че дори въвеждането на такса за влизане в центъра няма да ги принуди да се качат в градските возила. В момента в София има регистрирани 800 000 коли, но се движат над милион.
   Най-бързият начин за облекчаване на трафика е разширяването на „синята зона" в центъра с още 6000 места, каза Стоилов. Според него до март ще влезе системата за плащане чрез SMS за паркиране в зоната. Шофьорите ще изпращат до своя мобилен оператор номера на колата си и времето, за което паркират. Таксата за престоя ще им се удържа автоматично.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #8 on: 17.11.2006, 20:48:04 »
То според мен и в този случай БДЖ би трябвало да се занимава с превоза, а СКГТ например да им даде разрешение да изпълняват такъв вид дейност.

Дано стане...

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #9 on: 20.11.2006, 11:19:51 »
До 30 дни да бъде обсъдена идеята за изготвянето на проект за развитие на градска железница в София, решиха на среща министърът на транспорта Петър Мутафчиев и столичният заместник-кмет по транспорта Велизар Стоилов . За целта е била сформирана работна група, включваща представители на Министерството на транспорта (МТ) и на Столична община, съобщиха от пресцентъра наМТ.
   За изграждането на градската железница ще се кандидатства за отпускането на средства
   от структурните фондове на Европейския съюз. Идеята е железницата да бъде модерно съоръжение, с което се очаква да бъдат решени проблемите на градския транспорт в столицата, се посочва в съобщението. На срещата е бил дискутиран и въпросът с предстоящото откриване на новия терминал на летище "София", а именно обвързването на градския транспорт с новия и със стария терминал. Обсъдени са били още предложенията на МТ за изграждането на съоръжения за обезшумяване на аеропорта.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #10 on: 20.11.2006, 18:50:16 »
Мен ми е чудно БДЖ ще могат ли да осигурат мотриси за градската железница ако се осъществи идеята.
 Иначе не много по темата 84 до кой от двата терминала ще ходи или и до двата?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #11 on: 20.11.2006, 19:07:21 »
Ами дано стане това! Не само Обеля-Искър, а и Пионер-Смирненски, Горна баня-Централна гара.
Излишно е да разсъждаваме, кое от сегашния подвижен състав на БДЖ може да се използва - НИЩО! Просто ще трябват нови състави, както трябват и за метродиаметрите. Или пък на втора ръка от някой немски град, който си модернизира S-Bahn-а. Ама като гледам, как спретнаха нещата с инсбрукските тролеи...
« Last Edit: 20.11.2006, 19:09:18 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #12 on: 20.11.2006, 20:24:33 »
Quote from: blagun
Ами дано стане това! Не само Обеля-Искър, а и Пионер-Смирненски, Горна баня-Централна гара.
Излишно е да разсъждаваме, кое от сегашния подвижен състав на БДЖ може да се използва - НИЩО! Просто ще трябват нови състави, както трябват и за метродиаметрите. Или пък на втора ръка от някой немски град, който си модернизира S-Bahn-а. Ама като гледам, как спретнаха нещата с инсбрукските тролеи...
трябват нови гари, освен разбира се състава. Примерно на Хладилника колелото на автобусите да се съвмести с бъдещата гара и така от Бояна до централна гара да го взимаш за половин час. Линията Хладлиника и надолу през Пионер е много важна, също и за ГБ макар че и сега там си има влак както и Банкя, за гара Искър важи същото до централна гара, но все пак ако се направи като хората- с точни влакове, нови гари и влакове ще е екстра
НЕ на хейтърството!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #13 on: 20.11.2006, 20:46:16 »
наистина нов пс ще е нужен, същото се отнася и до всички гари и спирки, както и за линиите, т.к едвали ще е толкова бързо и приятно пътуването, ако го има намалението от 15 км/ч в централна.. за другите гари да не говорим (с тяхния вид..) въобще за цялата реализация няма да е нужен само 1 милион, а много + много нерви, както на клиенти на бдж, така  и на нас. затова нека се въоръжим с търпение и дано както бб ремонтира шипченски (макар и частично) така направи тази вътрашна железница.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #14 on: 21.11.2006, 17:00:12 »
Освен съществуващите гари трябва да се изградят и спирки на ес-бана - примерно до моста Чавдар, около хладилния завод (за връзка със Сточна гара) и т.н. Може да се мисли и част от съставите да ходят до Банкя, а други - само до Обеля, а на изток - част - до гара Искър, а други - до новия терминал на аерогарата. Според един от отговорите във форума на СО, около гара Обеля е предвидена междинна метростанция.
Направлението към Горна баня дава възможност Горна баня, Овча купел, Красна поляна (и даже Факултето) да получат бърз транспорт (доколкото знам, тези квартали не са покрити от нито един метродиаметър). Вероятно ще се наложи удвояване на жп линията. Някъде до кв.Гевгелийски ще трябва да се мисли и за връзка с метрото, т.е. междинна метростанция между Вардар и Западен парк.
Връзката гара Пионер-Смирненски е също интересна и се съчетава идеално с метрото.

Изобщо в този проект има много повече хляб, отколкото в хаотичен строеж на предълги трамвайни трасета, дано институциите го оценят по същество.
« Last Edit: 21.11.2006, 17:02:09 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #15 on: 21.11.2006, 19:41:52 »
Дано да успеем да дръпнем поне 100-ина милиона от някой от фондовете за да се осъществи идеята.
« Last Edit: 28.11.2006, 11:35:11 by Repcho »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #16 on: 28.11.2006, 11:45:42 »
дискусията за летище София и транспорта е преместа в раздел "Разни"
НЕ на хейтърството!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #17 on: 01.12.2006, 00:50:41 »
От бъдещите спирки колкото и на брой да се нацвъкат по столичния жп възел няма да има никаква полза докато не се развият урбанистични центрове около тях.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #18 on: 01.12.2006, 14:57:35 »
Quote from: CKD
От бъдещите спирки колкото и на брой да се нацвъкат по столичния жп възел няма да има никаква полза докато не се развият урбанистични центрове около тях.
S-банът е като метро, а не като трамвай!
И така, да почнем спирките:
- Обеля - жк Обеля-1 и село Обеля. С довозващ транспорт - Обеля-2, връзка с метродиаметър-1
- Бакърена фабрика - жк Надежда-1,3
- депо Надежда - кв.Триъгълника
- централна гара - връзка с метродиаметър-2, гара, автогара...
- хладилен завод - връзка с возилата около Сточна гара
- моста Чавдар - връзка с ТБ1, 2 и 4, жк Х.Димитър
- гара Подуене - връзка с метродиаметър-3, ТМ20, 22 и др., жк Суха река
- Хр.Смирненски - транспортно обслужване на едноименния квартал, забравен от Бога само с мижавия А75
- бул.Хр.Колумб- Дружба-1
- нов терминал - връзка с въздушния транспорт

По отклонението от Хр.Смирненски към Хладилника - жк Изток, Изгрев, Дианабад, Зоопарка, Токуда болница и развиващата се бизнес-зона към София-ленд.

Линия откъм Горна баня би обслужвала Овча купел (с отклонение към ул. Обиколна), Факултето, Гергелийски (връзка с метродиаметър-1), Захарна фабрика, Фондови жилища.

За Северната линия - Волуяк-Биримирци-Подуене разпределителна съм скептичен.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #19 on: 02.12.2006, 10:39:40 »
Много добре ми е известно какво е S-Bahn, U-Bahn, Strassenbahn и т.н. Бahn-ове. Спирките също е ясно къде ще са но обвръзките с градски транспорт с изключение на досега действащите гари са трагични. За да има някакъв успех всичко това задължително трябва да се използва трасето до гара Пионер и Хладилника. Това значи подновяване на пътя, защото при сегашните 15 км/ч никой няма да се качи на този влак, да се реши проблемът с множеството неохраняеми прелези, пресичането на линията от баби, деца, животни и други. С други думи трасето и прилежащата му пътна инфраструктура трябва да претърпят цялостна реконструкция, което на места ще бъде много трудоемко и скъпо. А ако трябва да се действа далновидно би следвало тези трасета да се удвоят и електрифицират с перспектива да се разширят и да имат пълна оперативна съвместимост с националната жп. мрежа.