Author Topic: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)  (Read 28200 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4458
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #20 on: 02.12.2006, 14:21:53 »
че какво му е на трасето до Хладилника. Цялата инфраструктура е изградена, остава да се подменят релси + траверси и на 2-3 места да се сложат прелези. Може и да се възстанови линията до Булгарплод, която да служи за пренощуване на съставите, а пред ВТУ да се направят 2 коловоза за разминаване на влаковете.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #21 on: 02.12.2006, 18:04:45 »
За подобен проект е нужна двойна линия, освен ако влакчетата не обикалят в кръг, при това само в едната посока. Линията, която минава през гара "Пионер" по мои спомени не е електрифицирана. Освен това въпросната минава между блоковете в кв. Изток и трябва да се огради по някакъв начин.
Някой може ли да ми каже къде точно пресича "Цариградско шосе", при сервиз "Изток" ли?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #22 on: 02.12.2006, 18:10:12 »
Quote from: conecto
За подобен проект е нужна двойна линия, освен ако влакчетата не обикалят в кръг, при това само в едната посока. Линията, която минава през гара "Пионер" по мои спомени не е електрифицирана. Освен това въпросната минава между блоковете в кв. Изток и трябва да се огради по някакъв начин.
Някой може ли да ми каже къде точно пресича "Цариградско шосе", при сервиз "Изток" ли?
Да, там си има тунел,после зад Червено знаме,моста над Шипченски проход/Искърско шосе...
Двоен коловоз не е нужен-В Лозана линия М1 представлява нещо подобно, и е само на един коловоз,разминаванията се правят на спирките.Има и пресичания с пътищата на едно ниво и с бариери.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12416
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #23 on: 02.12.2006, 22:09:11 »
Че кой е казал, че не трябва да се направят никакви инвестиции? При всички случаи без удвояване на жп трасето няма да се мине, с изключение на малки участъци - примерно пъхането под Цариградско.
При електронно управление не е никакъв проблем нерегулираните прелези да се заменят от автоматични - със светофар и сигнал.

А някой знае ли, откъде точно е минавало старото жп трасе за Перник, когато влаковете са тръгвали от гара Сердика?

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #24 on: 03.12.2006, 22:49:17 »
Quote from: blagun
А някой знае ли, откъде точно е минавало старото жп трасе за Перник, когато влаковете са тръгвали от гара Сердика?
Май през Волуяк.То и сега си я има линията, но се използва само от товарни композиции
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #25 on: 03.12.2006, 23:04:35 »
Quote from: ozzy
Май през Волуяк.То и сега си я има линията, но се използва само от товарни композиции
Аз доколкото знам трасето от гара Волуяк за Перник по принцип е само за товарни композиции и за обслужването на мините в района.Като сегашното околовръстно, за да не минава трафика през централната линия.Баща ми работи там и ми е казвал, че трасето е доста натоврено, а  композициите-големи.
« Last Edit: 03.12.2006, 23:05:01 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12416
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #26 on: 04.12.2006, 00:13:30 »
Quote from: ozzy
Май през Волуяк.То и сега си я има линията, но се използва само от товарни композиции
Не ме разбрахте! Става дума за трасето от гара Сердика - до разрушения мост на Опълченска, после западно по ул. Добруджански край в посока Обувния завод. Оттам някога са тръгвали пътническите влакове за Перник ПРЕЗ ВЛАДАЯ. Въпросът ми беше къде това трасе се е вливало в сегашното трасе към Горна баня и Владая.
Трасето през Обеля, Волуяк и Храбърско е съвсем друго нещо. По него минават товарните превози, а има и няколко пътнически влака за обслужване на региона западно от Люлин планина.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #27 on: 04.12.2006, 00:30:41 »
Quote from: blagun
Не ме разбрахте! Става дума за трасето от гара Сердика - до разрушения мост на Опълченска, после западно по ул. Добруджански край в посока Обувния завод. Оттам някога са тръгвали пътническите влакове за Перник ПРЕЗ ВЛАДАЯ. Въпросът ми беше къде това трасе се е вливало в сегашното трасе към Горна баня и Владая.
Трасето през Обеля, Волуяк и Храбърско е съвсем друго нещо. По него минават товарните превози, а има и няколко пътнически влака за обслужване на региона западно от Люлин планина.
Аз се поотплеснах наистина малко.Това трасе веднъж го извървях пеша в 5 клас (преди около 7 год.).Дълга е историята защо тръгнах,но така...Аз тръгнах по бившето околовръстно от ресторант-вагона в Западен парк в посока към стадион Септември.Трасето се вие там докато не свърши.После излязох на Оълченска или тъкмо правеха Гешов.Някой ако си спомня реда на събитията ще уцели какво съм видял.Така че се събира с линията за Перник малко след Захарна фабрика при Хенри Форд.Но няма завой към Овча купел.А и за бившата гара при Опълченска знам,че е била само товарна,освен ако сега ти не ме изненадаш с информация от рода на:"а има и няколко пътнически влака за обслужване...".

Червено-линията до гарата.
Синьо-бившата околовръстна.
Жълто-бивши глухи разклонения.


Така виждам нещата аз.Разклоненията към индустриалната зона около ТЕЦ-а и зад Красна поляна горе долу се връзват с посоката, но съм сигурен че са били глухи.Иначе минават през гараж Земляне и излизат на стадион Славия,после накъде?
« Last Edit: 04.12.2006, 00:56:34 by difian »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4458
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #28 on: 05.12.2006, 09:27:24 »
трасето през волуяк е заради свлачището и големите криви през владая, а не заради нещо друго. А от старата гара сердика трасето се влива при Захарна фабрика.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12416
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #29 on: 05.12.2006, 15:29:10 »
Quote from: difian
А и за бившата гара при Опълченска знам,че е била само товарна,освен ако сега ти не ме изненадаш с информация от рода на:"а има и няколко пътнически влака за обслужване...".
Така виждам нещата аз.Разклоненията към индустриалната зона около ТЕЦ-а и зад Красна поляна горе долу се връзват с посоката, но съм сигурен че са били глухи.Иначе минават през гараж Земляне и излизат на стадион Славия,после накъде?
Някъде четох, че гара Сердика е била изходен пункт за пътническите влакове за Перник доста отдавна, може и преди войната да е било. Съмнява ме влаковете да са правели дъгата до Захарна фабрика и оттам - смяна на посоката. По-скоро някъде из Овча купел би трябвало да наберат височината към Горна баня.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #30 on: 22.02.2007, 15:34:13 »
Ако се изгради този проект ще е много добре ! Ще се подобри значително транспорта и тази линия ще заприли на Бутовската линия на Московското метро , която е от типа "леко метро"

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #31 on: 23.02.2007, 00:50:42 »
Quote from: ivan krastev
Ако се изгради този проект ще е много добре !
Само дето няма кой да даде пари...БДЖ едва ли ще се бръкнат за подобна инвестиция.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #32 on: 23.02.2007, 12:00:09 »
Quote from: ozzy
Само дето няма кой да даде пари...БДЖ едва ли ще се бръкнат за подобна инвестиция.
Може да се възползваме от Еврофондовете , но преди това трябва да се изградят 1-ви и 2-ри диаметър , защото положението е  

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #33 on: 23.02.2007, 13:40:52 »
Къде да бръкнат по-напред БДЖ.Те техните проблеми не могат да си оправят.
 Само с чужда помощ ще стане ако стане
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6733
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #34 on: 23.02.2007, 16:07:40 »
Това не е работа на БДЖ. БДЖ се занимава с превози, НКЖИ се занимава с железопътна инфраструктура, а строителството на нови трасета е въпрос на държавна политика, бюджетно финансиране, техническо изпълнение от частни предприятия и последваща експлоатация и поддържане от страна на НКЖИ. По него ще имат право да оперират всички лицензирани от ИА ЖА превозвачи. Вариант е СКГТ също да получи такъв лиценз и съответно да поеме превозите по тези участъци.

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #35 on: 23.02.2007, 16:55:33 »
Жалко, че разрушиха бившето околовръстно. Идеален S-BAHN би се получил (като си представя, че би спирал точно пред блока ми).

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #36 on: 23.03.2007, 16:32:56 »
Quote from: Dimitar Dragnev
Жалко, че разрушиха бившето околовръстно. Идеален S-BAHN би се получил (като си представя, че би спирал точно пред блока ми).
Ами да жалко , но какво да се прави ! При нас практиката е дадено нещо да се разруши и след това на ново да се построи !

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2319
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #37 on: 26.11.2007, 21:25:28 »
Всъщност S-Bahn, във вариант КПВ или както щете го наречете ще е по-добър и успешен от каквито и да било еквилибирстики за рингово ТМ трасе, камо ли Метродиаметър.  Влкючва практически удвояване на линията (или просто двуколовозни спирки и добро разписание) Зф-Стан тунел и станция под пътен възел ЦБIII-Димитър Несторов, следва трасето на околовръстната до Слатина. като мотрисите са от типа на RegioCitadis (двусистемни).
Може да се приложи със същите мотриси, но след КР до Банкя с безнаствов път, но спирките да са двуколовозни и с хубави здания, а терените в междугарието Сф-Во да се превърнат в нови жилищни и търговски зони премахвайки цинга-манга-пук от там  Полза не коментирам!

Също регионална услуга с ново трасе Равно Поле-Мусачево-Елин Пелин, удвояване на връзката с 3та. премахване на гадните къщурки около Гара Искър обособена връзка с ТМ трасето, като се запази връзката с ТЕЦ-а. И НАЛУДНИЧАВО, ИДИОТСКИ се продължи по Иван Асен 2 до СУ където се правят три коловоза и крайна спирка, за жалост се губят няколко изсъхнали кестена... Резултат - около 10000 души получават транспорт до идеалния център. Да речем 2000 коли със регистрация СО по-малко. Изграждане на интермодален терминал не на Гара Пд, а при гара Биримирци.

Регионална услуга Чепинци-Световрачане-Кубратово-Сф ще е също удобна (тук само се изисква да се пусне влак пробно, имаме си налично трасе!) Тъй като ще е по-бързо от маршрутките и ще те стоварва на челните коловози. Като пропускаш идеалната възможност да се буташ по задръстванията при Орландовци и Гробищата. и си за 20 минути в централната градска част.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #38 on: 26.11.2007, 21:29:41 »
Не ми е много ясно къде ще събереш цели 3 коловоза по Иван Асен и след това при СУ
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2319
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #39 on: 26.11.2007, 21:32:41 »
Пред СУ има точно място измерих го  По Иван Асен и единичен коловоз със място за разминаване върши префектна работа


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."