Author Topic: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)  (Read 28201 times)

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #40 on: 26.11.2007, 21:34:39 »
Quote from: NiGhtPiSH
Пред СУ има точно място измерих го  По Иван Асен и единичен коловоз със място за разминаване върши префектна работа
Хубаво, и къде ще сложиш всички коли? Да не мислиш, че хората от Иван Асен ще тръгнат да ти вървят пеша??
« Last Edit: 26.11.2007, 21:35:00 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2319
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #41 on: 26.11.2007, 21:58:19 »
При единичен коловоз 1435 мм, мястото което е нужно за да премине мотрисата безпрепятсвено и да не пречи никому е грубо 3 м. Платното е 8 м в широката част, а тротоарите по 2,50 м, трасето се отделя символично покрай тротоара, а колите получават две ленти които да използват, а не да паркират. Ако проблема е толкова голям,  автоматизиран подзмен паркинг под градинката.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4458
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #42 on: 26.11.2007, 22:41:14 »
с двете ръце съм "за" трасето до Банкя, кето според мен трябва да се прехвърли към метрополитена. пък те ако ще да купят трамваи за експлоатацията му

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #43 on: 28.11.2007, 14:35:13 »
Трасето до Банкя, както и всички останали градски и агломерационни железници трябва да минат към Метрополитен и да се обвързват една с друга...

Offline marik

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • http://autoborsa.eu
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #44 on: 21.08.2008, 15:39:10 »
Надземно метро можеше да има, като се използват жп линиите в Сф! Не знам до къде се е стигнало, но е добра идея да бъде обиколна линия(като околовръстното), която да прави връзка с метролиниите. Такава беше идеята преди 15-20 години! Но сега на този етап, какво мислят нямам идея.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #45 on: 21.08.2008, 18:26:03 »
Надземно метро можеше да има, като се използват жп линиите в Сф! Не знам до къде се е стигнало, но е добра идея да бъде обиколна линия(като околовръстното), която да прави връзка с метролиниите. Такава беше идеята преди 15-20 години! Но сега на този етап, какво мислят нямам идея.
Викат му още и градска железница.И кога е имало такава идея преди 15-20 години !?

Offline marik

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • http://autoborsa.eu
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #46 on: 21.08.2008, 20:35:55 »
Идеята беше за наземна въжена линия над реката на бул.Сливница, но ямно е било само идея! ДАже снимки бяха публикували тогава....

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #47 on: 21.08.2008, 21:34:42 »
Това бяха фантасмагории стил Космически съседи...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #48 on: 22.08.2008, 00:00:23 »
Идеята беше за наземна въжена линия над реката на бул.Сливница, но ямно е било само идея! ДАже снимки бяха публикували тогава....
Да , спомням си и аз , в Автотруд , дори още си пази статията и снимките , но както беше заглавието на статията "Софииски мечти за следващият век" ........... само може да си мечтаеме

Offline marik

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • http://autoborsa.eu
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #49 on: 22.08.2008, 12:54:52 »
да де....тогава бяхме миналия век  :P

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #50 on: 23.08.2008, 11:22:32 »
Перспективен високоскоростен транспортен коридор по Сливница едва ли ще е необходим засега... има метрото до Люлин,а агломерационните връзки все още се обслужват от автогарата на МС Сливница...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #51 on: 20.11.2008, 17:00:17 »
Не съм сигурен дали за тук точно е статията, но:

Български висящи железници, които да помогнат за задръстванията в столицата и панорамна линия по цялото българско Черноморие, предложиха вчера от Пенсионерска асоциация за прогресивни технологии. На практика идеята предвижда мотрисите да висят на релси над земята. Подобни съоръжения съществуват от близо 108 години в Германия. Възрастните хора са изпратили предложението си до премиера Станишев и до кмета на София Бойко Борисов. Те искат да се създаде и специален отдел към Министерството на транспорта, който да се нарича ”Български висящи железници”. Искаме и финансиране от държавата, казаха още от организацията. За предпроектното проучване ще трябват около 1 млн. лв. до април следващата година.
   
   Изследванията ще са за пилотен проект в столицата с дължина около 7 км. За изготвяне на проекта до юли 2009 година ще трябва още 1 млн. лв. Строителството е предвидено да продължи до средата на 2010 година. За изграждането ще трябват около 100 000 000 лв., обясни разчетите проф. Лозан Стоименов. По идеята работят и 27 студенти от Техническия университет в София, които подготвят системата на управление. Освен това, ако проектът се реализира, в София ще струва от 6 до 8 пъти по-евтино от метрото, категорични са инициаторите на проекта. Когато стане готова, железницата ще харчи 6 пъти по-малко от метрото. Друг вариант, предложен от друг пенсионер Георги Янков, предвижда висящите вагони да се движат с помощта на магнити и така да няма разходи за енергия.
   
   Според измисления до момента проект релсовият път може да се построи за по-малко от година. Мотрисите ще могат да се движат на всеки 40 секунди и така практически няма да се чака на спирките. Освен това релсите на вагоните са над тях и има възможност отгоре да се построят пешеходни и велосипедни алеи, каза още Стоименов.Възрастните хора са организирали обществено обсъждане на проекта заедно със съюза на архитектите в България. На срещата са поканени премиерът Сергей Станишев, представители от финансовото и транспортното министерство.
   
   Маршрути
   
   Пилотният проект в столицата предвиждат да има бърз транспорт от метростанция 13 в жк „Младост” 1, по бул. „Брюксел” до терминал 1 и 2 на летище „София”. Част от трасето ще бъде от в жк "Младост", през ХМС, по бул. "Цариградско шосе" и бул. "Пейо Яворов". После продължава до гара "Подуене", оттам до Сточна и Централна гара, по бул. "Опълченска", НДК и бул. "Черни връх" до Околовръстно шосе. За страната пенсионерите предвиждат да се направи връзка между Черноморец и Каварна например. Така ще има панорамен път по цялото крайбрежие. Другата идея е да се направи връзка между Пловдив, Асеновград, Чепеларе и последна спирка Смолян. Следваща идея предвижда подобна железница да се направи над прохода Троян - Кърнаре. Така ще има директна и бърза връзка между Свищов и Смолян.

Марина Христова


в. "Новинар", 20.11.2008 г.

Идеята, особено по централните булеварди на София ми изглежда налудничава, с оглед скромните широчини на софийските пътни артерии. В този ред намисли предпочитам по-скъпо съоражение (метро) и да мога да виждам небето, отколкото по-евтино и железа и мрак над мен.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #52 on: 20.11.2008, 17:56:22 »
Не съм сигурен дали за тук точно е статията, но:

Български висящи железници, които да помогнат за задръстванията в столицата и панорамна линия по цялото българско Черноморие, предложиха вчера от Пенсионерска асоциация за прогресивни технологии. На практика идеята предвижда мотрисите да висят на релси над земята. Подобни съоръжения съществуват от близо 108 години в Германия. Възрастните хора са изпратили предложението си до премиера Станишев и до кмета на София Бойко Борисов. Те искат да се създаде и специален отдел към Министерството на транспорта, който да се нарича ”Български висящи железници”. Искаме и финансиране от държавата, казаха още от организацията. За предпроектното проучване ще трябват около 1 млн. лв. до април следващата година.
   
   Изследванията ще са за пилотен проект в столицата с дължина около 7 км. За изготвяне на проекта до юли 2009 година ще трябва още 1 млн. лв. Строителството е предвидено да продължи до средата на 2010 година. За изграждането ще трябват около 100 000 000 лв., обясни разчетите проф. Лозан Стоименов. По идеята работят и 27 студенти от Техническия университет в София, които подготвят системата на управление. Освен това, ако проектът се реализира, в София ще струва от 6 до 8 пъти по-евтино от метрото, категорични са инициаторите на проекта. Когато стане готова, железницата ще харчи 6 пъти по-малко от метрото. Друг вариант, предложен от друг пенсионер Георги Янков, предвижда висящите вагони да се движат с помощта на магнити и така да няма разходи за енергия.
   
   Според измисления до момента проект релсовият път може да се построи за по-малко от година. Мотрисите ще могат да се движат на всеки 40 секунди и така практически няма да се чака на спирките. Освен това релсите на вагоните са над тях и има възможност отгоре да се построят пешеходни и велосипедни алеи, каза още Стоименов.Възрастните хора са организирали обществено обсъждане на проекта заедно със съюза на архитектите в България. На срещата са поканени премиерът Сергей Станишев, представители от финансовото и транспортното министерство.
   
   Маршрути
   
   Пилотният проект в столицата предвиждат да има бърз транспорт от метростанция 13 в жк „Младост” 1, по бул. „Брюксел” до терминал 1 и 2 на летище „София”. Част от трасето ще бъде от в жк "Младост", през ХМС, по бул. "Цариградско шосе" и бул. "Пейо Яворов". После продължава до гара "Подуене", оттам до Сточна и Централна гара, по бул. "Опълченска", НДК и бул. "Черни връх" до Околовръстно шосе. За страната пенсионерите предвиждат да се направи връзка между Черноморец и Каварна например. Така ще има панорамен път по цялото крайбрежие. Другата идея е да се направи връзка между Пловдив, Асеновград, Чепеларе и последна спирка Смолян. Следваща идея предвижда подобна железница да се направи над прохода Троян - Кърнаре. Така ще има директна и бърза връзка между Свищов и Смолян.

Марина Христова


в. "Новинар", 20.11.2008 г.

Идеята, особено по централните булеварди на София ми изглежда налудничава, с оглед скромните широчини на софийските пътни артерии. В този ред намисли предпочитам по-скъпо съоражение (метро) и да мога да виждам небето, отколкото по-евтино и железа и мрак над мен.

абе една монорелсова железница по бул.Сливница от метростанция Сл.,където да прави връзка с метрото та през СТочна гара до Подуене е идеален вариант,там и индраструктурата го позволява,дори перловксата река посредата на сливница е перфекта да се пусне над нея.В последсвтие може да се разшири от МС1 по маршрута на А82 т.е по "околовръсното" на люлин до колелото на ТМ 8,а от страна на подуене може да продължи или към дружба или посока цариграско шосе и тв кулата където задръстванията също са нечовешки.
Има достатъчно широки булеварни над които да се направят съоръженията и няма да ти попречат на гледаката към небето... :D

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #53 on: 20.11.2008, 18:08:15 »
Е, то предложението им не е от вчера.
Ето линк към смешната им статия, озаглавена демагогски:
 "Евтин "Въздушен влак" сега вместо скъпо метро след век" , с подзаглавие : ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ИЗМЕНЕНИЯ И ДОПЪЛНЕНИЯ към ГЕНЕРАЛНИЯ ПЛАН НА СОФИЯ
Статията носи дата 25 април 2008 и е подписана с пълното име :
ПЕНСИОНЕРСКА АСОЦИАЦИЯ ЗА ПРОГРЕСИВНИ ТЕХНОЛОГИИ (ПАПТех)
към „Движение „Народен юмрук” за защита на пенсионери, безработни и социално слаби граждани”  :D

Усетиха дядковците, че от ЕС могат да се доят парички ...и се наредиха и те на опашката. :bb:


Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #54 on: 20.11.2008, 18:46:55 »
абе една монорелсова железница по бул.Сливница от метростанция Сл.,където да прави връзка с метрото та през СТочна гара до Подуене е идеален вариант,там и индраструктурата го позволява,дори перловксата река посредата на сливница е перфекта да се пусне над нея.В последсвтие може да се разшири от МС1 по маршрута на А82 т.е по "околовръсното" на люлин до колелото на ТМ 8,а от страна на подуене може да продължи или към дружба или посока цариграско шосе и тв кулата където задръстванията също са нечовешки.
Има достатъчно широки булеварни над които да се направят съоръженията и няма да ти попречат на гледаката към небето... :D

Аз предпочитам да не се запушва нито Владайската река (бул. Сливница), нито Перловската река (бул. Евлоги и Христо Георгиеви). Дори ако имаше откъде и как, бих увеличил потока вода по тях, за да заприличат на истински реки, макар и скромни  :D

По скоро надземна железница, било на нивото на земята или повдигната във въздуха, виждам изцяло по ж.п. трасето от метростанцията между "Обеля" и "Сливница" до ж.к. Слатина, след което да се отклони към ж.к. Дружба за предпочитане подземно, но с оглед свободното пространство, може и да е от надземен тип. Нещо като на чертежчето тук: http://i530.photobucket.com/albums/dd349/marrackesh_forca/4a571227.jpg

Но да се запушват "Опълченска" или която и да е улица и булевард в центъра, където всичко е супер тясно, ще ме извиняват пенсионерите, ама по-добре да си пият лекарствата редовно!
« Last Edit: 20.11.2008, 19:19:04 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11487
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #55 on: 20.11.2008, 20:26:22 »
За мен идеята е пълна лудост, и друг път сме я коментирали...
Една такава "железница" може да се използва за атракционни пътувания, но не и за основни линии на ГТ. Няма да откриваме ние топлата вода....
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #56 on: 21.11.2008, 22:30:42 »
 Пак се почва с идиотщините. Аз ще взема един проект за метро до Бургас да напиша.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #57 on: 19.02.2009, 15:38:50 »
Преди време тук се обсъждаха варианти за нови трамвайни линии (или променени стари) за връзка с метростанциите. Днес на форум за трамвайния и метро транспорта арх. Диков е представил следната схема:

"...В  момента се проектира трамвайно трасе от центъра на "Люлин" през кв. "Модерно предградие" по бул. "Връх Манчо" през зона "Орион" до бул. "Скопие", обяви главният архитект. Това трасе ще свърже първи метродиаметър с територии, които досега са били с минимално или дори без никакво транспортно обслужване.

Друго трамвайно трасе, което е заложено в плановете на общината и сега се проектира, е във връзка с изграждането на линията на метрото по бул. "Ломско шосе" като трамвайната линия ще се движи по маршрут "Обеля" - "Надежда" по ул. "Бели Дунав" и "Генерал Жеков" до бул. "Рожен" и по този начин ще свърже райони с около 100 000 жители с метромрежата.

Третото трамвайно трасе, чийто проект се подготвя, е изграждане на връзка от трамвайната линия на Семинарията по ул. "Н. Габровски" през кръстовището на онкологична болница до Студентски град. Тази линия също ще осигури връзка с метрото, посочи Диков. В плановете на общината влиза също и удължаването от "Искърско шосе" на широката трамвайна линия покрай зала Универсиада и довеждането й до метростанция 14 в "Младост". Това трасе ще даде перфектна връзка на "Дружба" 2, която има повече от 60 хил. жители, с метротрасето и тези хора, които основно се придвижват по натовареното "Цариградско шосе", ще използват метрото, посочи Диков..."
« Last Edit: 19.02.2009, 15:42:17 by eko »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #58 on: 19.02.2009, 16:53:26 »
Не са ли това връзките, които бяха в онзи последния Adobe Reader документ?
Тези :


А между впрочем в "Стандарт" днес  от БДЖ споменават, че са намерили частен инвеститор, който да помага за построяването на ЖП спирка, за връзка със  заложената станция между "Сливница" и "Обеля". В статията се споменава и възстановяването на гара "Пионер" и изграждането на ЖП трасе през нея...
« Last Edit: 19.02.2009, 17:01:35 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
    • Email
Re: Наземно метро (S Bahn, RER, ...)
« Reply #59 on: 19.02.2009, 17:03:31 »
Пуснах тази статия в раздел 'Новини', ама май там никой не влиза :) Ето я и тук за удобство на съфорумците:

Влаковете стават трамваи
19 февруари 2009

Влаковете стават трамваи. Те ще се движат във вътрешността на големите градовете и ще обират голяма част от пътниците по спирките.
Само във вътрешността на София и още 6 големи града ще се открият 30 нови жп спирки. Кварталите на столицата ще бъдат свързани със сто километра релси. Това съобщи шефът на Изпълнителната агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев, пише в. "Стандарт".
Първата градска жп спирка ще е оспорваната "Вардар", която ще свързва Перник с метрото. Следващата ще бъде изградена между метростанциите "Обеля" и "Сливница" и ще обслужва пътниците, които идват от Банкя и Драгоман, обясни Ананиев. Частна фирма е проявила желание да строи тази спирка на влака, допълни той.
Гара "Пионер" също може да бъде възстановена и от нея да се прокара железен път до Студентски град, обясни Ананиев.
Железницата може да се вкара и във Варна, Бургас, Русе, Плевен и Стара Загора. Това е един от вариантите да се преборят задръстванията в големите градове, обсъждан на конференция по време на изложението Mach Tech Expo в Международния изложбен център.
Предвижда се също да се изгонят камионите от градските улици и товарите да се карат само с бусове. Въвеждането на тарифи за вход в центъра е другата идея за облекчаване на трафика.
« Last Edit: 19.02.2009, 17:05:18 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...