Author Topic: Идея за А9 и А75  (Read 10983 times)

Offline Стаменов

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 777
  • <Ikarus 280> 3412... 1986-2009
    • View Profile
    • http://www.2tpower.com/forum/index.php
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #40 on: 29.10.2010, 17:17:22 »
редно е поне в пиковите часове вратите да се затварят трудно.  :)

Откъде накъде па ще е редно?

Ако представата ти за транспорт е такава,незнам какво правиш в тоя форум,единственото което правиш е да плюеш,предлагаш съкращения на линии,маршрути.Сериозно - замисли се дали мястото ти е тук,очевидно не си никакъв фен на градския транспорт,нито пък ратуваш за неговото подобряване,нито пък си някакъв разбирач или работещ в системата.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10724
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #41 on: 29.10.2010, 18:23:12 »
Засичал съм 75 като се отивам на работа или се прибирам с 213/214 между Театър София и Орлов Мост в пиковите часове но не съм видял сериозно натоварване със значителен брой правостоящи - максимум заети седящи места + 10-15 човека правостоящи. Подобен пътникопоток не оправдава съществуването на линията при сегашния маршрут и интервал - необходимо е или да се промени маршрута или да се поразреди на 40-45 минути за да има адекватно натоварване  - редно е поне в пиковите часове вратите да се затварят трудно.  :)
Напротив-просто това това което ти си видял е нормалното натоварнане. Свикнал си, на ненормално натоваване преди да пуснат метрото, когато наистина трудно се затваряха вратите на някои автобуси от народ, и за това си си изградил тотално грешна представа какво е нормален пътникопоток. При нормално натоварване въобще не трява да има пътници при вратите-та то даже е забранено, а на повечето автобуси оригинално въобще не могат да се затворят врлатите ако там има човек.Поразучи малко устройството на превозните средства, пътникопотоци и ще видиш че грешиш. Нормално натоварване във върхов момент при съчленен автобус според мен е когато всички седящи места са заети и има 15-20 максимум правостоящи, така че качването и слизането да е безпроблемно и да не става тъпканица в никакъв случай. Просто се поинтересувай малко да видиш колко грешиш, най-вече дали фабрично при нов автобус е възможно да се затвори вратата, когато има човек до нея или на стъпалата. То даже оригинално и при Хюлиезите и О 305 Г не можеше, така че грешиш.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1614
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #42 on: 29.10.2010, 19:00:21 »
Производителя си е определил колко е максималното натоварване! На кило да говорим-15-20 правостоящи и тн,е безсмислено.В час пик броя пътници не трябва да надвишава максималния.
75 не е оптимално натоварен,с това смятам ще се съгласите всички.
Разхищение е да се пускат полупразни автобуси по тази линия,докато други се пръскат по шевовете. Пир по време на чума.
И за да не бъдат ощетени живущите в Слатина е редно да се направи оптимизация,не съкращение,но и да се спре с прахостничеството.Ако бяхме Швейцария-да.Ама не сме...

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2439
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #43 on: 29.10.2010, 23:14:09 »
Не знам какво сте засичали, но освен 35-те души, които си видял по канала, до гара Подуяне са се качили още между 10 и 30, така че се е напълнил. Преди време бях снимал няколко сутрешни пълни 75-ци на гара Подуяне преди да спре на спирката и нещата си бяха ок. Говорим си за час пик.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #44 on: 29.10.2010, 23:26:24 »
Значи сега обслужването на 204 е наред, тъй като вратите едвам се затварят в час пик, а че от тряскането може да се счупи стъкло или да се рани човек, едва ли интересува някого..

това към В.Пейчев

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #45 on: 01.11.2010, 09:33:24 »
На В.Пейчев като цяло логиката е ужасна, аз нали четох коментарите му за тм 3, 8 и 10. Точно така не трябва да се разсъждава, но за съжаление има доста хора в общината, които мислят именно по този начин.
мур

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 588
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #46 on: 30.11.2010, 15:54:17 »
Имам 2 предложения едното касае удължаване маршрута на А 76 с около 500 м да е не повече и 1 допълнителна спирка, така би се решил проблема с натовареността на А 72. Прилагам и схема. А другото ми предложение отново за същата линия е с малко по-драстична промяна пак ще приложа схема, за да обсъдим кой от двата варианта е по-добър.
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1614
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #47 on: 30.11.2010, 18:08:32 »
Не виждам как една спирка ще облекчи 72.От друга страна 76 си е достатъчно натоварен,че да му се придават други роли.Вторият вариант пък дублира трамвая,за което не виждам причина.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #48 on: 30.11.2010, 18:14:32 »
Първата идея хич не е лоша, като спускайки се от Витоша по България автобусите влизат в платното на трамвая и карат по релсите до кръстовището с П.Тодоров. Така ще се избегне задръстването в автомобилното платно  :rolleyes:
НЕ на хейтърството!

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 588
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #49 on: 30.11.2010, 18:41:04 »
Не виждам как една спирка ще облекчи 72.От друга страна 76 си е достатъчно натоварен,че да му се придават други роли.Вторият вариант пък дублира трамвая,за което не виждам причина.
Ти явно не си се возил сутрин между 7:00 и 8:00 часа както и следобяд м/у 16:00 и 18:00 в 72 най-вече в посока Медицинска академия и не си се тъпкал като ГОВЕДО та да ми казваш как 1 спирка ще облекчи натоварването на линията. По този начин ще се разпредели приблизително на 2 равни части пътникопотока от хора в участъка Орлов мост - Медицинска академия и 22 СОУ и ще може да се пътува нормално!
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1614
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #50 on: 30.11.2010, 18:49:42 »
Тъпкал съм се в 72 много пъти,аз живея няколко спирки по-нагоре.Но не мисля,че на Проното се разтоварва най много.До ВМА си пътува пълен.

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #51 on: 13.12.2010, 17:01:51 »
Тъй като последните няколко мнения нямаха нищо общо с А9 и А75, предлагам да продължим с предложенията за тези линии.

Ако при построяването на обръщателното съоръжение при МС "Г.М. Димитров" е сигурно, че А75 ще върти там - добре. На практика това колело може много лесно да се построи, но за съжаление все още виждам напаркирали една върху друга коли там. Както и да е.

Имам едно по-екстравагантно решение, с което се надявам поне един да е съгласен.

А114 Орлов мост - Цариградско шосе - Ситняково - ул. "Гео Милев" - ул. "Иван Димитров - Куклата" - бул. "Шипченски проход" - бул. "Асен Йорданов" - Цариградско шосе - МИЦ (или бул. "Проф. Цветан Лазаров" - бул. "Христофор Колумб" - Цариградско шосе - МИЦ)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12323
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #52 on: 14.12.2010, 00:30:34 »
А114 Орлов мост - Цариградско шосе - Ситняково - ул. "Гео Милев" - ул. "Иван Димитров - Куклата" - бул. "Шипченски проход" - бул. "Асен Йорданов" - Цариградско шосе - МИЦ (или бул. "Проф. Цветан Лазаров" - бул. "Христофор Колумб" - Цариградско шосе - МИЦ)
Нещо не мога да разбера, това екскурзиантска линия ли е? Ако е така, предлагам вместо от Орлов мост да тръгва от пл.Народно събрание и да се нарича "Жалба за БАН"  :D

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #53 on: 14.12.2010, 09:46:32 »
Тази линия би помагала връзката Гео Милев - Орлов мост, но тотално влошава ходенето до МИЦ.
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12323
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #54 on: 14.12.2010, 11:23:56 »
Тази линия би помагала връзката Гео Милев - Орлов мост, но тотално влошава ходенето до МИЦ.
За вътрешността на Гео Милев си има А9, между Шипченски проход и Цариградско са на един хвърлей от мощния поток по Цариградско.
Имаше някога такива варианти на А75, също А13, но абсолютно празни, т.е. очевидно нефективни.

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #55 on: 15.12.2010, 23:09:48 »
Останалите съфорумници сами ще кажат дали вие, дали аз се заяждам.
Емо, съгласен съм с теб, защото не съм бил свидетел. Но в сегашни условия нещата може и да са малко по-различни. И хората може да са малко по-информирани от тогава.

Интересно какъв ли щеше да е манталитетът на повечето от нас с двойна, тройна заплата? Всеки със собствена кола, заради хилядите неуредици в градския транспорт?

Този "хвърлей" се съмнявам някой от вас да го е вървял късно през нощта (или поне не вярвам повече от 10-15 пъти) и в лоши метеорологични условия. И тъй като почти на никого не му пука, дори бакшиш не иска да те качи, защото "много близко било".

А9 днес следобяд съм го чакал около 30 минути и съм пътувал 40 минути, предвид нормалните 10-15 минути по разписание. Задръствания, да, и ще стават все по-големи и всички знаем защо.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #56 on: 16.12.2010, 11:03:23 »
Обслужването на квартал Гео Милев, ул. Гео Милев не е много добро. Преди няколко години оттам минаваше автобус 11, 75.
Сега е само девятката и тя е на 10 мин. във върхов момент, обаче точно това е линията, която отнася задръстванията по Евл. Георгиев и Васил Левски, а нататък разписанието е доста сбито и няма къде да се избива натрупаното закъснение.
Аз не се возя в 9 делник, но смятам броя на колите по линията за малко.
Миналата година поне бяха 7 сутрин, сега са си 6.

Преди да закрият 313 бях предложил един много хубав маршрут - Младост 1 - Винарово Колело - Гео Милев - Ул. Гео Милев - Ситняково - Ц. гара, обаче естествено беше по-хубаво да се закрие линията.
« Last Edit: 16.12.2010, 11:05:05 by emo »
мур

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2493
    • View Profile
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #57 on: 12.09.2012, 18:12:47 »
През последните две седмици се возих 2 пъти на А75 от Орлов мост до Гео Милев и обратно все в пикови часове (16:30-18:00) и установих, че автобусът е много слабо натоварен. Специално реших да преброя колко хора се возят и рядко имаше повече от 10-12 души. Тук трябва да се отбележи, че това е така, когато графикът се спазва. След 17:30 поради трафика между Военна Академия и Орлов Мост, автобусите започват да заскъсняват между 6 и 10 мин, което означава интервал между колите 30-35 мин и тогава се наблюдава по-голяма населеност. Основото натоварване e от Слатина до Театър София. В резултат на това мисля, че е възможно А75 да се промени по някой от посочените начини:
1.   Само в пикови часове между 6:00 и 10:00 и 15:00 и 20:30 с 3 коли на 16 мин. Броят на курсовете ще е приблизително същия, но ще се използва оптимално ресурсът на линията; избягва се возенето на въздух между 4:50 и 6:50 и 20:52 и 22:55, когато автобусът е на 40 мин и едва ли някой го чака.  В момента има 40 курса, ако се реализира предложеното ще станат 37.
2.   Линията да се закрие като се добавят колите към А404. По-добре през Слатина да минава една редовна линия отколкото две на 25 мин. Специално следих колко души остават след Театър София – 7 около 17:30 + още 10-на, които се качиха там, но те могат да ползват и А213/214 до Орлов мост.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2439
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #58 on: 12.09.2012, 19:15:54 »
75 е най-добре да остане с 1 кола само за пик и да тръгва на кръгъл час от двете крайни спирки. Примерно в 6:30, 7:30 и 8:30 от Г.Милев и после в 16, 17, 18 и 19 часа. За останалото време - 213/4 + 404.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2493
    • View Profile
Re: Идея за А9 и А75
« Reply #59 on: 14.09.2012, 12:32:00 »
Това съвсем ще отблъсне и малкото пътници, които го ползват. Както в момента от СО игнорират протестите за зоните и за А85, така трябва да закрият/променят А75 като нерентабилен и готово.
Маршрут Боян Магесник (макар, че обръщалото май е станало на Lidl) - ул."Гео Милев" - Цариградско - Орлов мост защо няма да е успешен? Дава значително бърза връзка с метрото и пропуска задръстванията около Военна Академия?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775