Author Topic: Относно ефективността на ел. транспорта  (Read 17069 times)

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17298
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Знаете, че от трите вида транспорт, винаги тролейбусният ми е бил най-неприятен. Цялостното му управление в София е трагично - писал съм го в съседната тема. Мрежата и всички кръстовки са за смяна, ако искаме да се постигне по-добър ефект, но никой не си и мърда пръста за това. А и натовареността на доста линии е много ниска, което доказва и тезата ми, че голяма част от хората не предпочитат тролеите - визирам линии 6, 7 и особено 11 и 8.
Да - 1, 2 и 9 са меганатоварени, но те нямат алтернатива.
мур

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Сам разбираш, че това проучване е ПЛАТЕНО! Резултатите са манипулирани, защото частниците са неспособни все още да поддържат тролейбусен транспорт, а като се отърве от тролейбусите общината, ще раздаде под масата на концесия линиите и комисионната за кмета и прислугата му ще скочи!
Ако мобилността е някакъв довод, то любимите ти трамваи отдавна трябваше да са спрени от движение по цялото земно кълбо...
Много неуместен коментар(но не се учудвам).
Не ме разбирай погрешно, вникни в контекста, дадох пример защо да се преценява ефективността спрямо мобилността е смешно. Това, че в цитата си ми изтрил 2/3 от поста, означава ли, че не го прочете целия?

Апропо, по отношение на мобилността, мисля че по този фактор печелят маршрутките. Това означава ли, че въпросната "консултантска" организация е препоръчала развитието на този транспорт като приоритетен във Варна?!?
« Last Edit: 15.04.2011, 17:04:57 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4005
    • View Profile
8 има малък пътникопоток поради твърде сериозният интервал - ако се насочи към Сточна Гара и се сгъсти ще изпълнява довозващи функции до метрото и пътникопотока ще се увеличи сериозно. 11 има довозващи фунции за Сточна Гара и бул. Левски и като цяло е прилично натоварен поне в работни дни.  :) По Цариградско 4, 5 и 11 събират немалко пътници по междинните спирки - с цел икономия на гориво и намаляване на замърсяването тролеите спират на всички междинни спирки, а автобусите с изключение на 84 само на Орлов Мост, Плиска, Окръжна Болница, 76 спира и на Печатницата. :)
« Last Edit: 15.04.2011, 18:37:08 by V.Peichev »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Според мен ако мрежата във Варна се стегне и доизгради към Почивка с нови 30 тролейбуса нещата ще се променят коренно и по ефективност, и по мобилност, и откъм пътникопоток. Може би проблем ще стане с частните превозвачи и автобусните линии които дублират тролеите. Но той кмета за два мандата дупките не оправи пък едва ли ще оправи ГТ. Това че в другите страни от европа и света няма тролеи се дължи на интересите на петролните фирми не на някакви обосновани тенденции. Вижте само как се завръщат във Франция и колко са разпространени в Швейцария.
Наистина жалко че от кметската администрация и консултантската фирма не са се напънали малко повече.
The Grand Tour

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Наистина жалко че от кметската администрация и консултантската фирма не са се напънали малко повече.
Напротив, напънали са се, много даже, за да си изсмучат от пръстите аргументи за закриване на тролейбусната мрежа. Вече обясних и защо  :angry:
Като стане 3 лв. нафтата и 2 лв. билетчето и ако сега унищожат ККМ ще им гледам сейра с кеф!
« Last Edit: 16.04.2011, 21:54:23 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4024
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
На мен пък много ми е интересно от къде е дошло това да няма автобуси в центъра. Айде, тия нашите кочини, половината от които нямат дори ЕВРО 2 двигатели, е ясно че е недопустимо да влизат в центъра, но при закупуване на читави автобуси, отговарящи на съвременните еконорми, какво пречи да влязат в идеалния кръг? Да не би пък в западните европейски градове, където рейсовете си влизат досаме центъра, да са толкова глупави, че да ги пускат, или са преценили, че може да ги допуснат?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4869
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Да де, ама не са само те в центъра!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
На мен пък много ми е интересно от къде е дошло това да няма автобуси в центъра. Айде, тия нашите кочини, половината от които нямат дори ЕВРО 2 двигатели, е ясно че е недопустимо да влизат в центъра, но при закупуване на читави автобуси, отговарящи на съвременните еконорми, какво пречи да влязат в идеалния кръг? Да не би пък в западните европейски градове, където рейсовете си влизат досаме центъра, да са толкова глупави, че да ги пускат, или са преценили, че може да ги допуснат?
А пък в Лондон се разработва амбициозна програма как до 2020 год. практически ще заменят всичките си градски автобусни линии с тролейбусни. Защо да се сравняваме с Лондон преди 10 години, вместо с Лондон след 10 години? Направо съм разочарован от някои мнения в темата.
Пускам един преведен материал относно ефективността на тролейбусния транспорт:
Quote
Доводи за тролейбусите


За по-добро качество на живот в нашите градове.
Устойчиво градско развитие и осигуряване на качеството на живота са две важни стратегически задачи, за да се запази атрактивността на градския живот.
Мобилността е съществен елемент на качеството на живот. Модерните системи за обществен транспорт трябва да гарантират основното право на мобилността, като същевременно минимизират негативните влияния на околната среда, като замърсяване, шум или отпадъци от градските местообитания.
Тролейбусната система е изпитана технология за постигане на тези цели. Тя предлага същите предимства за градско развитие, като леката железопътна система, но може да се реализира много по-бързо и само с 10-15 на сто от инвестиционните разходи.

За околната среда и икономиката.
Тролейбуси са тихи и не замърсяват въздуха. Тролейбусна система е икономически ефективна, изследвания доказват нейната рентабилност. Системата гарантира ефективното използване на енергията с малки загуби. Електродвигателите са прости и затова поддръжката е много лесна.
Средна употреба превозно средство от 20 години прави тролейбусните системи устойчиви инвестиции. Възстановяването на спирачната енергия при модерните тролейбусни системи спестява енергия до 25%. През последните две десетилетия са построени два пъти повече нови тролейбусни системи, отколкото са спрените.

Тролейбусни системи са изградени по целия свят. В около 370 населени места, 40 000 превозни средства в експлоатация, и в 47 различни страни като Русия, Канада, Еквадор, Мексико, Нова Зеландия, Китай, Гърция и Източна Европа.
Този успех датира от 1882 год. Началото е в Берлин, немският инженер Вернер фон Сименс построява първия тролейбус. Около 1930 год. започва въвеждането на надеждни системи и подобрения по тролейбусите. Оттогава те непрекъснато се подобряват и развиват.
В Рим през 2005 год. е изградена тролейбусната система отново, след като са заменени преди десетилетия от дизелови автобуси. В Ландскруна (Швеция) през 2003 год. беше открита нова тролейбусна мрежа. В Лион се използват специални къси тролейбуси пригодени за тесни улици. В Женева се използват 24-метрови тролейбуси, което повишава капацитета на системата до нивата на трамвайните системи. Европейската индустрия за производство на тролейбуси е на най-високо ниво. В много градове, съществуващите тролейбусни мрежи се разширяват или създават нови линии. В много от градовете, когато автобусни линии са заменени с тролейбусна система, броят на пътниците се увеличава с 10-20%. Пътниците в тролейбусите ги предпочитат, защото нивото на шума е много ниско, липсват вибрации и резки движения. Тролейбусните системи имат същите предимства, като например електрически влакове, метро линии и трамваите. Нито един от съществуващите транспортни технологии с двигател с вътрешно горене не може да се конкурират по отношение на емисиите и надеждността на системата тролейбус.

Чист, безопасен и популярен
Тролейбусните системи правят градовете по-годни за живеене. Тролейбусът работи безопасно и гладко и не предизвикват шум или отработените газове. Точно както електрическите железопътни системи, тролейбусните системи не отделят вредни емисии. Благодарение на тролейбусния транспорт качеството на живот на хората се увеличава. В същото време, тролейбусите имат значителен принос за постигането на целите, определени от Протокола от Киото. Тролейбусната система отговаря на рестрикциите свързани с изменението на климата и благоприятства общественото здраве, когато тролейбусите използват електроенергия от водноелектрически централи емисиите са 0.


www.trolleymotion.com
« Last Edit: 17.04.2011, 00:53:37 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4024
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Ами нека първо да отидем на положението на Лондон отпреди 10 години, понеже в момента сме сигурно на Лондон опреди 50 години!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Ами нека първо да отидем на положението на Лондон отпреди 10 години, понеже в момента сме сигурно на Лондон опреди 50 години!
Много жалко... за теб, аз не искам да разсъждавам така!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
На мен пък много ми е интересно от къде е дошло това да няма автобуси в центъра. Айде, тия нашите кочини, половината от които нямат дори ЕВРО 2 двигатели, е ясно че е недопустимо да влизат в центъра, но при закупуване на читави автобуси, отговарящи на съвременните еконорми, какво пречи да влязат в идеалния кръг? 

Решението електротранспорт в центъра, автобуси - извън е доста отпреди да има ЕВРО-х и е страхотно, дори и при немногото автомобили по соц време. Просто някой мислят с бъдеще.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Тук отново попадаме на вечната спирала на парите и недоимъка... Докато се чуват мнения че тролейбусите били "безбожно скъпи" на фона на един автобус и докато има хора които твърдят че автобус ЕВРО0 било същото като тролейбус няма как да осъзнаем преимуществата на тролейбусния транспорт.Просто не ни е по джоба да развиваме нищо модерно и в крак с европейските тенденции!Няма как да мислиш за почивка на Карибите ако няма какво да ядеш..не че няма хора които да не се опитват де:D:D:D

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Основният проблем е, че ККМ е на нивото от средата на 20-ти век и преминаването през стрелки, криви и т.н. става с много ниска скорост. Това "смъква имиджа" на този вид транспорт у средностатисческия му потребител, на повечето пътници не им пука за екологията, за тях е проблем ниската скорост в много участъци. ББ по едно време обещаваше някаква пилотна програма за модернизация на ККМ в направленията на изток от моста Чавдар, но това остана в графата "голямото говорене". Преди много години, когато автобусите в ГТ бяха само Икарус си спомням как неведнъж тролейте вземаха разстоянието от Орлов мост до Плиска по-бързо от автобусите, въпреки че в това разстояние тролея имаше 3 спирки, на които автобуса не спира. Електрическите ускоряваха светкавично и качваха баира с 60/70 км/ч, а автобусите катереха с 35/40 км/ч. Със закупуването на по-съвременни автобуси това предимство на тролейте стана не толкова очевидно. Интернет изобилства от клипчета, където тролейбуси преминават през такива съоражения със скорости около 40 км/ч, така че хората отдавна са намерили начин да преодолеят основните недостатъчи на тролейбусната система.
« Last Edit: 18.04.2011, 09:59:26 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4024
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Никой не оспорва предимствата на ТТБ транспорта относно екологичност. Но всички сме наясно, че за да достигнем задоволително ниво на обслужване ни трябват по-модерни съоражения, ККМ, автопарк и подръжка. Тролеите започнаха да ги подменят, което е чудесно, но инфраструктурата си остава отчайваща. Не разбирам какво пречи по време на модернизацията на инфраструктурата да се пускат заместващи автобуси в центъра. И без това всички тролеи без 9-ката също не навлизат в идеалния кръг. А 9-ката нови тролеи скоро няма да види, там до последно ще пускат Икарцедесите.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17298
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Основният проблем е, че ККМ е на нивото от средата на 20-ти век и преминаването през стрелки, криви и т.н. става с много ниска скорост. а.

Е това е основният проблем. Иначе вече и на мен хич не ми пука за екологията. Когато намалят драстично леките коли в София, тогава да говорят за екология. Цинично е да се твърди, че 300 автобуса в София замърсяват въздуха, а в същия монет има 80 000 коли в движение приблизително.
мур

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Аз вече съм казвал, че в това отношение съм голям оптимист и се надявам до 10-ина години из София да щъкат приличен процент електромобили. Тази технология обаче, не е достатъчно ефективна при автобусите, затова скоро такива на батерии не се надявам да се появат. Бъдещето на автобуса е точно във варианта му със захранване от контактната мрежа.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4024
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
В крайна сметка, по-голямата част от автомобилния парк в София е нова, доста от колите отговарят на ЕВРО 4,5 екопоказателите, не виждам кое е притеснителното в тях.

А за старите дизелаци от 90-те е ясно, че нямат място извън автоморгите.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
В момента служебната ми кола е Рено Клио 2007-ма год. дизел и сигурно отговаря на Евро 4, което не му пречи при рязко ускорение да чади яко отзад. ДВГ даде много на човечеството през последните 100 години, но вече му е време да си ходи, като в "преходния период" може да се използват алтернативни горива (природен газ и пропан бутан).

п.п.: Надявам се, че всичко по темата "нови технологии" при задвижване на автомобилите се счита "по темата", защото мисля да я "обогатя" в тази насока с много линкове и всякакви други материали.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4024
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Ако няма DPF ще има да чади, и то здраво. Дизел, какво да го правиш  ;)

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
Никой не оспорва предимствата на ТТБ транспорта относно екологичност. Но всички сме наясно, че за да достигнем задоволително ниво на обслужване ни трябват по-модерни съоражения, ККМ, автопарк и подръжка. Тролеите започнаха да ги подменят, което е чудесно, но инфраструктурата си остава отчайваща. Не разбирам какво пречи по време на модернизацията на инфраструктурата да се пускат заместващи автобуси в центъра. И без това всички тролеи без 9-ката също не навлизат в идеалния кръг. А 9-ката нови тролеи скоро няма да види, там до последно ще пускат Икарцедесите.

С 33 млн. евро пък ще бъдат купени 50 нови тролейбуса, които ще имат климатици и ще се движат по линии 1, 2, 5 и 9  :)  :)





Зелена вълна за градския транспорт по 20 кръстовища

Умни светофари ще превключват, за да мине рейса


Зелени вълни ще бъдат пуснати по няколко ключови булеварда в столицата. Светофарите на кръстовищата ще се регулират така, че да осигурят по-бързо преминаване на колите на градския транспорт. За целта на уредбите ще бъдат монтирани специални устройства, като датчици ще има и в 750 автобуси, тролеи и трамваи.
Кръстовищата „ще поумнеят” по проект, за който Столичната община е поканена да кандидатства за 50 млн. евро по оперативна програма „Регионално развитие”. Съфинансирането е 13,8 млн. евро, които ще бъдат осигурени със заем от Европейската банка за възстановяване и развитие.
За реализиране на интелигентната система за управление на трафика по 20 кръстовища са необходими 5,4 млн. евро с ДДС, обясни зам.-кметът по транспорта на Столичната община Любомир Христов. Според плана системата ще бъде изградена през 2012 г., тъй като се очаква проектът да бъде одобрен чак през есента.
„Зелената вълна ще подобри привлекателността на градския транспорт, тъй като колите ще се движат с по-голяма скорост.Освен това обаче ще бъдат отпушени и тапите по тези кръстовища, които са едни от най-натоварените в града”, обясниха от „Московска” 33. Сред кръстовищата са площад „Орлов мост” и по протежение на булевардите „България”, „Васил Левски” и „Евлоги и Христо Георгиеви”.
 „Кръстовищата са избрани така, че да включват двете скоростни трамвайни трасета, които ще се изграждат с финансирането по оперативната програма, както и маршрутите на тролеите, които ще бъдат подменени пак по този проект”, обясни още зам.-кметът Христов. С част от парите общината планира да рехабилитира трамвайното трасе по бул. „България”, така че да пусне скоростен влак по него и да изгради релсов път от Семинарията до Студентския град. Според изчисленията с подмяната на линиите по „България” пътникопотокът в трамваите ще се увеличи двойно.
С 33 млн. евро пък ще бъдат купени 50 нови тролейбуса, които ще имат климатици и ще се движат по линии 1, 2, 5 и 9. С тях автопаркът ще бъде подменен почти на 100 процента. Мотивацията на общината да заложи на купуването на тролеи е константният брой пътници в този вид транспорт през последните 10 години.
Както „Монитор” писа, в проекта са заложени още изграждането на 400 спирконавеса и монтирането на „говорещи” табла на 600 спирки. Очаква се реализацията на проекта да приключи до началото на 2013 г.

Къде ще има “умни” светофари

1. Кръстовище на пл. "Орлов мост"
2. Бул. „България” и бул. "Гоце Делчев"
3. Бул. „България” и ул. "Т. Каблешков"
4. Бул. „България” и бул. "Акад. Ив. Е. Гешов"
5. Бул. "България" и бул. "Черни връх"
6. Бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и бул. "Др. Цанков"
7. Бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и ул. "Ген. Й. Гурко"
8. Бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и ул. "Оборище"
9. Бул. "В. Левски" и бул. "Кн. Ал. Дондуков"
10. Бул. "В. Левски" и бул. "Цар Освободител"
11. Бул. "В. Левски" и ул. "Оборище"
12. Бул. "Н. Петков" и бул. "Цар Борис Трети"
13. Бул. "П. К. Яворов" и бул. "Шипченски проход"
14. Бул. "П. К. Яворов" и ул. "Ст. Михайловски"
15 Бул. "Г. М. Димитров" и бул. "Н. Габровски"
16. Бул. "Г. М. Димитров" и бул. "Др. Цанков"
17. Бул. "Цар Борис Трети" и ул. "Житница"
18. Бул. "Ал. Малинов" и бул. "А. Сахаров"
19. Бул. "Ал. Малинов" и бул. "А. Ляпчев"
20. Бул. "Прага" и бул. "П. Славейков"