Author Topic: Южните квартали  (Read 19303 times)

Offline Thai

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
    • Email
Южните квартали
« on: 17.11.2010, 22:22:27 »
Здравейте,
Споделям идея за промяна на маршрутите на трамвайна линия №7 и автобусна линия №114 с цел подобряване на транспортното обслужване на жилищните квартали около бул. България, а именно:
ТМ 7 да се раздели на два маршрута с еднакъв интервал на движение -
ТМ 7 - Борово - Македония - Хр. Ботев - Централна гара
ТМ 17 - (или друг номер) - Борово - Македония - Граф Игнатиев - пл. Журналист
А 114 - МИЦ - Орлов мост - бул. България - Манастирски ливади (обръщане под самия булевард при сп. Манастирски ливади за авт. 64)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12909
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #1 on: 17.11.2010, 22:33:21 »
1. ТМ 17 - (или друг номер) - Борово - Македония - Граф Игнатиев - пл. Журналист
2. А 114 - МИЦ - Орлов мост - бул. България - Манастирски ливади (обръщане под самия булевард при сп. Манастирски ливади за авт. 64)
1. Няма никакъв смисъл. От всички спирки по Графа има транспорт до Борово и България - А204 от канала, ТБ2 от Попа, ТБ9 от пл.Славейков. Пък и в едноколовозния участък едвам две линии се разминават, нежели 3. Единственото, което е възможно при едноколовозно трасе, е максимално да се сгъсти ТМ7.
2. Това дублира А204 и 76. Пък и още една линия в задръстванията по канала...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6127
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #2 on: 30.11.2010, 14:38:24 »

А 114 - МИЦ - Орлов мост - бул. България - Манастирски ливади (обръщане под самия булевард при сп. Манастирски ливади за авт. 64)
Едва ли има човек, който точно от МИЦ да се е засилил към Гоце Делчев, Борово и пр. За останалите си има 204.
Но като цяло съм ЗА закриването на А65 в сегашния му вариант или удължаването му поне до НДК (моста на влюбените). Но с маршрут бул. България - бул. Гоце Делчев - Стефан Тошев - Т. Каблешков - Джъмбо - Ман. Ливади, за да облекчава 204-ката.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #3 on: 21.01.2011, 09:58:34 »
Аз по-скоро съм си мислел не може ли да се направи една съкратена линия на Седмицата от Борово до НДК и обратно, като мястото за обръщателно колело виждам на мястото на паркинга между южния край на сегашната спирка и НДК... А ако някой ревне за това, как недостигат паркинги - тоя наземен паркинг е нищожен в сравнение с подземните паркинги под НДК на метри от там, в които има всичко друго (складове, печатници, рекламни къщи), но не и коли.
Според мен след пускането на метрото ще е достатъчно една от двете линии 1 и 7 да преминава през центъра и да отива към Гарата, а другата просто да довозва до метрото. Разбира се другото което трябва да се случи най-после е почасовото таксуване, така че една смяна от трамвай на трамвай или от трамвай на метро да не е обвързано с таксуване с нов билет.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #4 on: 21.01.2011, 10:22:54 »
Аз по-скоро съм си мислел не може ли да се направи една съкратена линия на Седмицата от Борово до НДК и обратно, като мястото за обръщателно колело виждам на мястото на паркинга между южния край на сегашната спирка и НДК... А ако някой ревне за това, как недостигат паркинги - тоя наземен паркинг е нищожен в сравнение с подземните паркинги под НДК на метри от там, в които има всичко друго (складове, печатници, рекламни къщи), но не и коли.
Според мен след пускането на метрото ще е достатъчно една от двете линии 1 и 7 да преминава през центъра и да отива към Гарата, а другата просто да довозва до метрото. Разбира се другото което трябва да се случи най-после е почасовото таксуване, така че една смяна от трамвай на трамвай или от трамвай на метро да не е обвързано с таксуване с нов билет.

за да прави хубава връзка с МД 2 по-добрия вариант е крайната (за момента) спирка да е под Моста на Влюбените - там където е Макдоналдс. В по-дългосрочен период маршрута може да се замени от метролъч, който продължава по коритото на Перловската река. Тогава станцията на Макдоналдс ще бъде подземна и ще прави връзка с МС Свети Наум

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #5 on: 21.01.2011, 12:00:26 »
А 114 - МИЦ - Орлов мост - бул. България - Манастирски ливади (обръщане под самия булевард при сп. Манастирски ливади за авт. 64)
Идеята много ми харесва, защото ще ме вози от/до работата ми от врата до врата ама надали ще стане ...
 Тази идея за разделяне на 7-цата на две не ми се вижда належаща. Проблема ни е в това, че качването вечер от НДК често е невъзможно.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #6 on: 21.01.2011, 19:08:50 »
Представи си какво ще е, когато и метрото ще бълва стотици хора за тези квартали пак на НДК. Съкращаването на линията ще позволи същия брой мотриси да минават много по-често по спирките, без да трябва да се правят сложни съчетания на графиците по трасетата из центъра. Освен това от НДК до Манастирски ливади е автономно и не го ловят задръствания, което ще спомогне графика да се спазва, а не трамваите да се движат със закъснение в най-натовареното време.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12909
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #7 on: 22.01.2011, 00:57:05 »
Представи си какво ще е, когато и метрото ще бълва стотици хора за тези квартали пак на НДК. Съкращаването на линията ще позволи същия брой мотриси да минават много по-често по спирките, без да трябва да се правят сложни съчетания на графиците по трасетата из центъра. Освен това от НДК до Манастирски ливади е автономно и не го ловят задръствания, което ще спомогне графика да се спазва, а не трамваите да се движат със закъснение в най-натовареното време.
След пускането на метрото ТМ7 ще е пълна от Борово до НДК и по-малко - след това.
След като така или иначе десетина трамвая ще се преоборудват за пендели, може да се пусне пендел ТМ17: Борово-НДК (Витошка), който да довозва до метрото. По този начин хем ще има добро обслужване на Борово и другите квартали по бул.България, хем няма излишно да се натоварва бул.Ботев.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #8 on: 22.01.2011, 12:12:11 »
След пускането на метрото ТМ7 ще е пълна от Борово до НДК и по-малко - след това.
Според мен пускането на МД2 няма да промени особено положението- и в момента основното натоварване е до НДК и от НДК към Борово, въпреки това си има и хора дето се прекачват на Македония и Пиротска и към гарата, но трамвая е много по-слабо натоварен от НДК до гарата. Тъй че ако тръгнат да го разделят на две линии, това може и да не е свързано с пускането на МД2, който така или иначе няма да бъде ползван от много хора, идващи от България.
 Възможно е примерно да се раздели линията на ТМ7 до гарата на интервал 12 минути в час пик и ТМ3 да тръгне до Борово, вместо да се кандилка празен след Възраждане, също на интервал 12 минути- така от България ще си има трамвай на 6 минути, пътуващите за Пиротска (връзката с 20 и 22), Сливница и гарата пак ще са обслужени добре а и Света Троица ще получи пряка връзка с НДК.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #9 on: 22.01.2011, 12:34:02 »
Света Троица ще има връзка с НДК чрез метрото с прекачване на Сердика.
Аз не предлагам разделяне на 2 на седмицата, а направо съкращаване на трасето й, тъй като от НДК към Гарата напълно се припокрива с това на единицата, а ще се припокрива и с това на МД2.
Освен това, сами казвате, че хората ще ги мързи да се прекачват от ТМ7 на метро, за да стигнат до гарата, но ако се съкрати трасето ще са принудени, като по-този начин с рестриктивни мерки ще се намали количеството наземни ППС в центъра, а оттам и шума и задръстванията.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #10 on: 22.01.2011, 14:24:49 »
Освен това, сами казвате, че хората ще ги мързи да се прекачват от ТМ7 на метро, за да стигнат до гарата, но ако се съкрати трасето ще са принудени, като по-този начин с рестриктивни мерки ще се намали количеството наземни ППС в центъра, а оттам и шума и задръстванията.
Хората не трябва да бъдат принуждавани- не може заради метрото, което предизвика достатъчно проблеми за хората по България, няма да стигне до тях и за капак и без трамвай до гарата да останат.
 Значи ако искам да хвана примерно Тм22, да се прекачвам на НДК и на метро за една станция (което е БАВНО)?????
 Евентуално съкращаване на Тм7 до НДК ще предизвика бунт в южните квартали.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #11 on: 22.01.2011, 14:25:55 »
Света Троица ще има връзка с НДК чрез метрото с прекачване на Сердика.
Трамвай, едно метро и друго метро? Това не е сериозно.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #12 on: 22.01.2011, 14:31:30 »
Евентуално съкращаване на Тм7 до НДК ще предизвика бунт в южните квартали.
Не всички жители на южните квартали биха били на това мнение. Аз лично живея до Билла на Мотописта и както виждаш такива идеи не ме притесняват.
Колкото за смяната на метро с метро, не виждам нищо несериозно в това. Навсякъде по света, където съм ползвал метро, винаги се е налагало да се прекачвам (понякога и по няколко пъти) и това не е било причина да се откажа от метрото и да се возя на в пъти по-бавен наземен транспорт.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #13 on: 22.01.2011, 14:51:29 »
Не всички жители на южните квартали биха били на това мнение. Аз лично живея до Билла на Мотописта и както виждаш такива идеи не ме притесняват.
Значи сме комшии. Аз ползвам Тм7 главно до НДК, но въпреки всичко не смятам, че така трябва да се ограничават хората- ТМ7 само до НДК става прекалено къса линия- разделяне на две линии, при което ще остане една до Македония, Пиротска и гарата е доста по-добър вариант според мен. Не бива организацията на трамвайните линии да робува само на метрото- както виждаме и Люлин си запази трамвая до центъра, защо южните квартали да се окажат ощетени? Ако някой иска да се свърже с Тм22 примерно, трябва да ходи от трамвайната спирка до метрото поне 5 минути, да чака 3 минути, да пътува две до сердика и да ходи още 3 до спирката- става близо 15 минути- че то за толкова се стига пеша от НДК до халите.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #14 on: 22.01.2011, 14:52:50 »
Не всички жители на южните квартали биха били на това мнение. Аз лично живея до Билла на Мотописта и както виждаш такива идеи не ме притесняват.
Значи сме комшии. Аз ползвам Тм7 главно до НДК, но въпреки всичко не смятам, че така трябва да се ограничават хората- ТМ7 само до НДК става прекалено къса линия- разделяне на две линии, при което ще остане една до Македония, Пиротска и гарата е доста по-добър вариант според мен. Не бива организацията на трамвайните линии да робува само на метрото- както виждаме и Люлин си запази трамвая до центъра, защо южните квартали да се окажат ощетени? Ако някой иска да се свърже с Тм22 примерно, трябва да ходи от трамвайната спирка до метрото поне 5 минути, да чака 3 минути, да пътува две до сердика и да ходи още 3 до спирката- става близо 15 минути- че то за толкова се стига пеша от НДК до халите.
 То ако всичко ще робува на метрото, да вземат направо и 204 да съкратят до стадиона, 76 също.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #15 on: 23.01.2011, 18:48:20 »
Най-разумно за трамвая по "България" ми се струва да се направят две линии - едната от "Борово" до Ц. гара или докъдето стига сега, втора от Борово до НДК на "Витошка", като втората вече би била разновидност на скоростния трамвай. Кръгово там виждам не толкова на паркинга до двореца, който по-добре да се премахне и да се допълни градинката, а от другата страна на булеварда, където пак има нещо като градинка, но доста орязана покрай сладкарниците до нея. 
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15546
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #16 on: 23.01.2011, 19:06:42 »
Там има изход на подлеза, после и витата рампа за подземния паркинг... Според мен всякакви такива колела са излишни.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #17 on: 23.01.2011, 21:57:08 »
Май не разбра за коя градинка говоря - точно до 'Витошка' при завоя на трамвайните ресли в посока Петте кьошета. То силно казано е градинка, просто има трева (между булеварда и кооперациите, като не малка част от нея замина, за да изнасят масичките на гръцката сладкарница и сладкарница Неделя). Просто се продължава дъгата на завоя и се оформя колело. Не знам дали има място де, само като преложение ми хрумна. Запознатите да кажат. Макар и с евентуален метролъч по/под България напред във времето, да ми се струва малко спорна подобна инвестиция сега като се замисля...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15546
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #18 on: 23.01.2011, 22:56:18 »
Точно за същото място говоря и аз. В този триъгълник има подлез, сградите са наблизо, пешеходно движение е. Масите на сладкарниците по-се връзват, отколкото трамвайното обръщало. И да се побере колелото, пак ми обяснете, за чий е там да върти трамвай?

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #19 on: 23.01.2011, 23:07:20 »
един вариант е подобно колело да е новопостроено около света неделя(минавайки през за съжаление трамвайна витошка) или на съществуващото на съдебната палата(така пък се понатоварва алабин, ама си мисля, че там ще намалее много трафика при пускането на мд2).

Такива два варианта правят връзка с МД1 на сердика, а и по- бърза с МД2 в посока север(т.е. да не се бавиш с трамвая чак до гарата, ами да се прехвърлиш още на сердика и това разстояние да го изминеш с метрото).