Author Topic: Южните квартали  (Read 17463 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12323
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #20 on: 23.01.2011, 23:12:53 »
Ако се пръкнат десетина пендела, е тъпо да бъдат държани в депо само за ремонти по трасетата. Логично е да бъдат в редовна експлоатация и това е единствен изход на практически нерешимата задача за колело около НДК.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #21 on: 24.01.2011, 14:02:22 »
Това с пускането на директен транспорт от т.А до т.C през т.В, само защото до т.С има 5 човека, на които им е по-удобно да пътуват така или не искат да се прекачват, при положение, че от т.В има алтернативен транспорт е изключително неразумно и неоправдано от икномическа гледна точка, както и от гледна точка на трафик и замърсяване. По същата причина сега тм. 19 се таралянка до Княжево празен през Красна поляна и в допълнение се движи тм.4., но има няколко баби, дето искат да ходят директно за вода без да се прекачват и линиите си се движат.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #22 on: 24.01.2011, 14:15:02 »
Това с пускането на директен транспорт от т.А до т.C през т.В, само защото до т.С има 5 човека, на които им е по-удобно да пътуват така или не искат да се прекачват, при положение, че от т.В има алтернативен транспорт е изключително неразумно и неоправдано от икномическа гледна точка, както и от гледна точка на трафик и замърсяване. По същата причина сега тм. 19 се таралянка до Княжево празен през Красна поляна и в допълнение се движи тм.4., но има няколко баби, дето искат да ходят директно за вода без да се прекачват и линиите си се движат.
примера изобщо не е подходящ.Истината е, че трасето на 11 е неравномерно натоварено и има смисъл в южната му част да са две линии. Това не би трябвало да удвоява разходите, ако линиите бяха синхронизирани. Така би могло да се постигне оптимален интервал за всяка отсечка от дългото направление илиенци- княжево.
провалът да се направи подходящо разписание е причината да се редуват претъпкани и празни трамваи, а не нечия пътническа глезотия.

Сходно нещо е разумно и за дестинацията борово- център. Голяма част от трафика ще е до произволна спирка на МД1, а друга част е чак до сливница и гарата. Ако там се направи успешна синхронизация на 2 линии няма да има претъпкани или празни трамваи.
« Last Edit: 24.01.2011, 14:17:56 by iashu »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #23 on: 24.01.2011, 14:40:10 »
В момента най-разумно е да се върне тм 15 с маршрут Княжево - Зах ф-ка и тм 19 да се върне по Ботев и респ. тм 4 да се закрие.

А що се касае до тм 7 - нищо не може да се направи, т.к. по Ботев минават страшно много трамваи и няма как да се увеличат колите по линия 7. Сами виждате колко е яко без трамваи по Витошка, всичко по Ботев и 10 трамвайни линии там и като дадена линия е по-натоварена не може да се увеличат колите, т.к. проспусквателната способност на Ботев все пак е ограничена. Идеите за колело при НДК са смехотворни, единственото разумно нещо е да се върнат тройните трамваи по 7.
мур

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2493
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #24 on: 24.01.2011, 20:21:09 »
Не може ли да се използват пенделите (както беше предложено)> слага се една S-ка преди спирката на НДК и решен проблемът с обръщането. За 1-2 мин забавяне на евентуален трамвай, няма да има загинали. Според мен трамвай от Иван Вазов до гарата и такъв от Борово до гарата, при работещ МД-2 е повече от излишно. По-скоро бих пуснал линията от Иван Вазов до Захарна Фабрика.

Едит: Реално единствено спирката при ДКЦ ще е с по-лошо облсужване> предпоследната и последната не са далеч от спирката на А74, който също ходи към ЦГ.
« Last Edit: 24.01.2011, 20:32:34 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #25 on: 24.01.2011, 20:25:37 »
Според мен трамвай от Иван Вазов до гарата и такъв от Борово до гарата, при работещ МД-2 е повече от излишно. По-скоро бих пуснал линията от Иван Вазов до Захарна Фабрика.
Точно така- Вазов е много по-близо до МД2 на НДК и на Хемус, ТМ7 трябва да си остане към гарата- обслужва много повече хора.

Offline radkov3

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 522
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #26 on: 24.01.2011, 21:27:02 »
Според мен няма смисъл ТМ1 и ТМ7 да стигат до Ц. Гара след пускането на МД-2. Трябва да стигат до НДК.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #27 on: 25.01.2011, 09:25:38 »
Според мен няма смисъл ТМ1 и ТМ7 да стигат до Ц. Гара след пускането на МД-2. Трябва да стигат до НДК.
Е това е абсурдно, особено за за единицата. Трамвай от 5 спирки няма никакъв смисъл. Противник съм на трамваите по оста Витоша-Мария Луиза, но по Ботев те определено си имат функция и 1 и 7 трябва да продължават след НДК, а да не бъдат някакво подобие на авобус 65.

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #28 on: 25.01.2011, 09:51:12 »
Според мен няма смисъл ТМ1 и ТМ7 да стигат до Ц. Гара след пускането на МД-2. Трябва да стигат до НДК.
Тъй- ама тия дето пътуват примерно до Македония за да се прекачат на някой друг трамвай или работят в района те какво правят?
 Не разбирам какви са тия мераци да се оставят южните квартали с трамвай само до НДК.
 Айде по логиката да орежем Тм7 до НДК, да орежем А204 и А76 до Драган Цанков щото там има МД1 ...
« Last Edit: 25.01.2011, 09:52:48 by brenius »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #29 on: 25.01.2011, 10:24:50 »
Безумнио предложения!
нали все пак ще има някакво трасе по патриарх Евтимий, надявам се да е доста натоварено.
Феновете на метрото много ги е страх, че като човек се качи от Борово в тм 7 няма да се прекачи на метрото, а ще си кара с трамвая до гарата и ще стигне с цели 2 мин. по-бавно отколкото ако се прекачи в метрото.
мур

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #30 on: 25.01.2011, 11:07:05 »
Емо, сам си противоречиш :) Хем говориш колко претоварено е по Ботев от прекалено много линии трамваи, хем си против част от тях да бъдат ограничени и пътникопотокът им да слезе под земята в метрото...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #31 on: 25.01.2011, 11:11:05 »
Емо, сам си противоречиш :) Хем говориш колко претоварено е по Ботев от прекалено много линии трамваи, хем си против част от тях да бъдат ограничени и пътникопотокът им да слезе под земята в метрото...

Не си схванал намека ми. Именно, че трасето по Ботев не е достатъчно и трябва друго такова - именно по Витошка и М. Луиза. Съкращаване на линии до НДК и при работещо метро е невероятно безумна идея.
мур

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #32 on: 25.01.2011, 11:25:54 »
Не би ли бил полезен вариант за тм1 - Хемус - Спартак - Пазарчето на Вазов, оттам по П. Тодоров до Каблешков и връзка с ринговия трамвай. Знам, че П. Тодоров е тесен и че подобна функция малко или много се изпълнява от рейсове, но може би е по-добре, отколкото само от пазарчето до НДК или от пазарчето до Хемус.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #33 on: 25.01.2011, 11:27:29 »
Емо, сам си противоречиш :) Хем говориш колко претоварено е по Ботев от прекалено много линии трамваи, хем си против част от тях да бъдат ограничени и пътникопотокът им да слезе под земята в метрото...

Не си схванал намека ми. Именно, че трасето по Ботев не е достатъчно и трябва друго такова - именно по Витошка и М. Луиза. Съкращаване на линии до НДК и при работещо метро е невероятно безумна идея.
Напротив, достатъчно аргументирана идея е на фона на твоите - хората да се возят наземно с ужасяващо дрънчащи над 30-годишни тенекии със средна скорост 14 км/ч по всички възможни булеварди в центъра, при положение, че на метри под тях има модерни влакове с превозоспособност неизмеримо по-голяма от тяхната.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #34 on: 25.01.2011, 11:37:17 »
А колко усилия се изсикват да се обособят трасетат и да се увеличи скоростта? отговор - почти никакви, но няма желание.
А самото определение ужасяващо дрънчащи над 30-годишни тенекии показва, че имаш много, ама много малка представа за състоянието на трамвайния транспорт.

Jorr , само при положение, че не се пипа трамваят през тунела.
мур

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1178
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #35 on: 25.01.2011, 11:42:55 »
Не би ли бил полезен вариант за тм1 - Хемус - Спартак - Пазарчето на Вазов, оттам по П. Тодоров до Каблешков и връзка с ринговия трамвай. Знам, че П. Тодоров е тесен и че подобна функция малко или много се изпълнява от рейсове, но може би е по-добре, отколкото само от пазарчето до НДК или от пазарчето до Хемус.

Абсолютно глупаво предложение! Нали точно тази функция върши А102, а А76 и ТБ8 дават същата връзка с района на НДК. При това далеч по-функционална.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #36 on: 25.01.2011, 11:45:24 »
А самото определение ужасяващо дрънчащи над 30-годишни тенекии показва, че имаш много, ама много малка представа за състоянието на трамвайния транспорт.
Напротив, имам трезва, а не вманиачена представа за трамвайния транспорт. Все пак сме живели дълги години на две преки един от друг с теб и имам наблюдения как се движеха трамваите по Витошка по потъващите и люлеещи се бетонни панели... За да се възстанови и направи безшумно автономно трасе оттам и да се пуснат тихи и не сипещи масла по линията трамваи, трябват средства колкото за половин строеж на метро, което при наличието на такова отдолу е напълно безумно да се плаща. Има далеч по-закъсали от към транспортно покритие райони, накъдето може да се насочат приоритетно инвестициите. Да не говорим че такова автономно трасе по витошка означава да разцепиш пешеходната зона на две с грозни огради, за да ограничиш щъкането на хората през линиите... Не случайно на запад от десетилетия се премахва наземния трафик в централните части на градовете и се насочва в по-гъста мрежа на метрото.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12323
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #37 on: 25.01.2011, 11:53:18 »
ужасяващо дрънчащи над 30-годишни тенекии
Добре де, 9** не са на 30, а "само" на 25 години. Но не дрънчат ли? Хайде да сме реалисти все пак!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #38 on: 25.01.2011, 12:09:48 »
ужасяващо дрънчащи над 30-годишни тенекии
Добре де, 9** не са на 30, а "само" на 25 години. Но не дрънчат ли? Хайде да сме реалисти все пак!
Балансът отива много над 30, като добавим Дювазите, част от които са произведени преди над 50 години :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #39 on: 25.01.2011, 12:24:37 »
9хх са 20-22 годишни, основно модернизрани 1998-2001 г. Останалите може да са 25, но все пак товеа са карданни трамваи, не говоря за кочините София 70 и България 1300, които минайваки пк витошка се чуваха и у нас.
мур