Author Topic: Южните квартали  (Read 18305 times)

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #40 on: 25.01.2011, 12:26:48 »
ужасяващо дрънчащи над 30-годишни тенекии
Добре де, 9** не са на 30, а "само" на 25 години. Но не дрънчат ли? Хайде да сме реалисти все пак!
Балансът отива много над 30, като добавим Дювазите, част от които са произведени преди над 50 години :)

И никой от вас не взема в сметките си 77 бр. 20 годишни CKD, 17 бр. 10 годишни CKD, 18 бр. 2 годишни Inekon-a, 30 бр. 15 годишни модернизирани CKD.
Избирателни сметки правите... Особено, като се вземе предвид, че за последните 2 години се разделихме с близо 30 стари кошници.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17145
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #41 on: 25.01.2011, 12:29:32 »
все пак визирахме трамваите, които обслуват 1 и 7.
мур

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #42 on: 25.01.2011, 12:36:45 »
Тогава защо се споменават 50 годишните Düwag?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17145
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #43 on: 25.01.2011, 12:37:53 »
Тогава защо се споменават 50 годишните Düwag?

Като доказателство на думите, че моят приятел няма представа от състоянието на трамваите.
мур

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #44 on: 25.01.2011, 15:16:05 »
Освен това, да добавим че трамваите имат много дълъг живот и няма значение дали са на 50 или на 5 годишна възраст. Дювазите са на по 50 години но са изключително тихи и въобще не дрънчат, по-тихи са от всяка средностатистическа кола-кочина движеща се из София, взета от някоя морга, превозват много повече хора и замърсяват десетки пъти по-малко.
Така че възрастта на трамваите няма никакво значение. Това да не са ви накичените коли-кочини, взети от някоя морга, които се разпадат след 10 години? Това са здрави екологично чисти превозни средства, превозващи безаварийно хиляди пътници всеки ден, които могат да се ползват десетки години ако се поддържат. Във Австрия, и на сума ти други места имат трамваи на по 50 години също.

Така че относно възраст, мисля че паркът е на доста добро ниво. Повечето са купувани чисто нови, с малки изключения, а поне 100 машини за трамваи са си нови.

« Last Edit: 25.01.2011, 15:20:21 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12682
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #45 on: 25.01.2011, 17:41:51 »
Освен това, да добавим че трамваите имат много дълъг живот и няма значение дали са на 50 или на 5 годишна възраст. Дювазите са на по 50 години но са изключително тихи и въобще не дрънчат, по-тихи са от всяка средностатистическа кола-кочина движеща се из София, взета от някоя морга, превозват много повече хора и замърсяват десетки пъти по-малко.
Така че възрастта на трамваите няма никакво значение. Това да не са ви накичените коли-кочини, взети от някоя морга, които се разпадат след 10 години? Това са здрави екологично чисти превозни средства, превозващи безаварийно хиляди пътници всеки ден, които могат да се ползват десетки години ако се поддържат. Във Австрия, и на сума ти други места имат трамваи на по 50 години също.

Така че относно възраст, мисля че паркът е на доста добро ниво. Повечето са купувани чисто нови, с малки изключения, а поне 100 машини за трамваи са си нови.



Айде стига глупости, Иво! Този път дойдоха малко в повече! И въобще не е екологично едно возило, което гълта три пъти повече ток от по-съвременните си събратя!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #46 on: 25.01.2011, 18:37:31 »
Също така не е екологично возило, от което при всяко преминаване по трасето се изливат Х литра масло... Доказателството е новото трасе по Скобелев, по което след по-малко от половин година експлоатация вече има няколко сантиметра наслоявания в средата...
Колкото за това колко не наясно съм с актуалното състояние на трамвайния транспорт - като говорим за трамваи обслужващи 1 и 7, не можем да им сваляме средната възраст и с 9хх, които също не я обслужват. След тяхното споменаване, споменаването на Дювазите си е също толкова на място. Освен това както се обосновах по-горе, дрънчането идва не само от 30-годишните прогнили кошници, но и от трагичния релсов път в по-голямата част от трасетата.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #47 on: 25.01.2011, 23:01:32 »
Добре и пак се стига до положение, че да се сменят трамваите и да не капе масло по булевардите, трябва първо да се направи качествен релсов път. Защо никога никъде не се говори за това  на общинско ниво, а само се намират пари за метро? Аз харесвам метротранспорта, да не ме разбере някой погрешно, но харесвам и трамвайния транспорт (не нашия, а по принцип). Но ако при първия има осезаемо развитие, то при втория - никакво.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #48 on: 25.01.2011, 23:06:07 »
Ами точно автомобилният трафик е основният замърсител на въздуха в София. Дори го даваха в един репортаж, като показваха таблото на Орлов мост колко е замърсен въздуха, като освен за мръсният въздух автомобилният трафик е виновен и за високата запрашеност на въздуха. Капането на масло и разхода на ток са нищо в сравнение с щетите, които нанасят личните автомобили, нещо като капка в морето.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12682
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #49 on: 25.01.2011, 23:12:54 »
Капането на масло и разхода на ток са нищо в сравнение с щетите, които нанасят личните автомобили, нещо като капка в морето.
Снижаването на консумацията на енергия е основен световен приоритет, залегнал в протоколите от Киото и Рио де Жанейро. За да се произведат излишните киловати, консумирани от стар трамвай, в атмосферата отиват много повече вредни емисии от автомобилните. А ел.енергията се произвежда от 99.9% невъзобновяеми източници и още доста време ще мине, докато този процент се снижи съществено.
Затова е и лятното часово време, спирането от производство на крушките с нажежаема жичка, асинхронните двигатели, връщащи ел.енеригя в мрежата и т.н.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #50 on: 25.01.2011, 23:18:15 »
Обаче и не се знае от къде точно идва енергията, която ползват-може да е от АЕЦ, от ТЕЦ, от ВЕЦ, ако идва от ВЕЦ например ще е 100% екологично чисто, ако идва от ТЕЦ ще има минимално замърсяване, но някъде далеч от града , а не в самият град.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #51 on: 25.01.2011, 23:20:35 »
Обаче и не се знае от къде точно идва енергията, която ползват-може да е от АЕЦ, от ТЕЦ, от ВЕЦ, ако идва от ВЕЦ например ще е 100% екологично чисто, ако идва от ТЕЦ ще има минимално замърсяване, но някъде далеч от града , а не в самият град.
Е че от АЕЦ да не е безвредна? Тея хранилища за отпадъчните радиоактивни материали са практически вечни.И крият риск за природата и хората. От ТЕЦ замърсяване е минимално в приказките.А да не говорим че тецо-ве си има в самия град.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #52 on: 25.01.2011, 23:27:11 »
Колкото и да замърсяват, ТЕЦ-овете, не можеш да ме убедиш че 3-4 комина заръсвята повече от стотици хилади автомобили.Просто е невъзможно, още повече че колкото и да замърсява въпросният ТЕЦ то е само на едно място а не повсеместно. Освен това ако е като софийските на природен газ от комините излиза само пара, ако е на мазут или въглища пък може да има сероучистващи и прахоучистващи инсталации и замърсяването пак да е сведено до минимум.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #53 on: 25.01.2011, 23:32:25 »
Питай ги в района на Марица-Изток как запрашаването е нищожно и колко е чисто... Но това не е по темата за идеи за промени в маршрутната мрежа.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #54 on: 25.01.2011, 23:44:08 »
Колкото и да замърсяват, ТЕЦ-овете, не можеш да ме убедиш че 3-4 комина заръсвята повече от стотици хилади автомобили.Просто е невъзможно, още повече че колкото и да замърсява въпросният ТЕЦ то е само на едно място а не повсеместно. Освен това ако е като софийските на природен газ от комините излиза само пара, ако е на мазут или въглища пък може да има сероучистващи и прахоучистващи инсталации и замърсяването пак да е сведено до минимум.
Аз това намерих в интернет,на първо четене:
Поради замърсяване на въздуха повишен здравен риск има в районите на Перник, София (Кремиковци), Кърджали, Асеновград, Куклен, Златица, Пирдоп, Димитровград, Девня, Бургас, Камено, Стара Загора, Гълъбово и Раднево
http://zdrave.log.bg/article.php?article_id=16620
Как ще обясниш атмосферното замърсяване в Перник с автомобилите?Аз си мисля,че виновника е Стомана. Единствения извод който си правя,че индустрията,в това число и енергетиката са по вредни за атмосферния фон от автомобилите.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #55 on: 25.01.2011, 23:52:48 »
Колкото и да замърсяват, ТЕЦ-овете, не можеш да ме убедиш че 3-4 комина заръсвята повече от стотици хилади автомобили.Просто е невъзможно, още повече че колкото и да замърсява въпросният ТЕЦ то е само на едно място а не повсеместно. Освен това ако е като софийските на природен газ от комините излиза само пара, ако е на мазут или въглища пък може да има сероучистващи и прахоучистващи инсталации и замърсяването пак да е сведено до минимум.
Аз това намерих в интернет,на първо четене:
Поради замърсяване на въздуха повишен здравен риск има в районите на Перник, София (Кремиковци), Кърджали, Асеновград, Куклен, Златица, Пирдоп, Димитровград, Девня, Бургас, Камено, Стара Загора, Гълъбово и Раднево
http://zdrave.log.bg/article.php?article_id=16620
Как ще обясниш атмосферното замърсяване в Перник с автомобилите?Аз си мисля,че виновника е Стомана. Единствения извод който си правя,че индустрията,в това число и енергетиката са по вредни за атмосферния фон от автомобилите.
И най-вече в Гълъбово и Раднево. Докато другите са сравнително големи градове с голяма промишленост, за тях единствената причина са Марици-те.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15484
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #56 on: 26.01.2011, 00:15:32 »
Освен преките ефекти има редица странични към трети лица и т.н. Някои не могат и да се изчислят количествено, така че говорим с прекалено много условности, а това, какво общо има с южните квартали, не знам. Утре ще ви почистя темата, а сега ви съветвам, все пак да сменитете посоката на размишления на другаде!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12682
    • View Profile
    • Email
Re: Южните квартали
« Reply #57 on: 27.01.2011, 10:36:29 »
Обратно към темата. С уговорката, че всички неща се отнасят до момента след пускането на МД2.

В момента ТМ7 е през 5-6 минути в пикове с малки трамваи. Интервалът е почти на ръба мотрисите да започнат да се застигат по Ботев (там не е само седмицата), проблемът е в капацитета на возилата.
Пробегът от Борово до НДК е 15 мин., което означава курс Борово-НДК-Борово към 35-36 мин.с почивката.
Ако се пуснат 4 пендела като 503 по ТМ17:Борово-НДК, а ТМ7 стане на 9 мин., двата трамвая заедно ще са на 4.5 минути, при това единият - с големи мотриси. Това ще покрие идеално пътникопотока по България и в същоо време бул.Ботев се пооблекчава малко. Не знам, с каква скорост Трамкар преустройва трамваи 9** в пендели, но 4 парчета до края на 2012 не ми се струва неизпълнима задача, нека Емо-1968 да си каже.

ТМ1 не може да остане само до НДК, тъй като все нещо трябва да ходи до Обеля, а ТМ6 ще си ходи и няма кое друго. Само ТМ7 на 9 минути с малки мотриси не става.

От другата страна - в Толстой трябва да се довърши връзката Илиенци-Надежда и да се включи ТМ-линия Илиенци-Обеля, която да помага на ТМ1 в довозването към метростанциите в Надежда и Обеля.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #58 on: 27.01.2011, 11:31:59 »
нее... по- добър вариант е подобен трамвай да е до съдебната палата, за да прави директна връзка с МД1 на Сердика!

И Алабин би трябвало поне малко да се разтоври при пускането на МД2, та ще понесе подобна линия на 9 минути.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17145
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Южните квартали
« Reply #59 on: 27.01.2011, 11:50:13 »
Тм 7 да остане със сегашния маршрут, но по Патриарх Евтимий.
Тм 1 да е с маршрут Иван Вазов - Патриарх Евтимий - Хр. Ботев - Алабин - М.Луиза - Надлез Надежда.
Тм 6 със сегашния си маршрут.
Трамвай от Илиянци до Обеля изобщо не е нужен.
мур