Author Topic: Транспортното обслужване на Дружба  (Read 9489 times)

Offline adi_bg

  • Писател
  • **
  • Posts: 40
    • View Profile
Живея в Дружба-2, в близост до спирка „Димитър Пешев”, от която аз и моето семейство ежедневно ползваме градски транспорт.
Спирката се обслужва от автобуси с номера 88 и 204 и тролейбус номер 4. Последните месеци състоянието на автопарка беше подобрено значително, но това за съжаление не реши проблема с транспорта от и до ж.к. Дружба-2. Половината от автобусите на фирма „Карат-С”, която обслужва линия 204 са малки, което води до препълване с пътници в пиковете часове, забавяне на колите на спирките и от там нарушаване на разписанието по линията. Тази ситуация води до напражение в работата на водачите, което е предпоставка за повишаване на вероятността за пътно-транспортни произшествия.
Новите тролейбуси по линия 4 са отлични, но те също са малки и независимо, че са последно поколение, нямат възможност по така проектираната и изпълнена тролейбусна мрежа да возят пътниците за по-кратко време от комплекса до централната градска част и обратно.
Положението се утежнява и от факта, че в последните месеци се откриват нови жилищни сгради (втората част на комплекс „Цариградски” и др.), нови търговски комплекси (Лидъл, Фантастико) и нови административни сгради, което води до увеличаване на пътникопотока в двете посоки.
За подобряване на обслужването на гражданите от ж.к. Дружба-2 имам конкретни предложения, а именно:
Фирма Карат-С да направи всичко възможно за обслужване на линя 204 само със съчленени автобуси.
Маршутът на линия 114 да бъде удължен от надлеза за Горубляне, през комплекс „Цариградски” по улица „Околовръстна” до спирка „Ж.к. Дружба-2”. Колите по линия 114 да бъдат увеличени най-малко с два броя от настоящия им брой.
Това би довело до значително подобряване на обслужването по линия 204. От друга страна би натоварило линия 114, чийто автобуси дори и в час пик са полупразни.
Ако маршута на линия 114 бъде удължен, това би довело до следните предимства:
 Голяма част от жителите на ж.к. Дружба-2, които живеят в близост до улица „Околовръстна” ще имат достъп до удобен и бърз транспорт до централната градска част.
 Автобусите от линия 114 няма да се налагат до ползват спирката пред МИЦ като крайна, което води до допълнително задръстване в автомобилния трафик.
 След откриване на метростанция „Цариградско шосе”, линия 114 ще се яви най-бързата и удобна връзка на жителите на ж.к. Дружба-2 с метрото.
Мисля, че с тези промени обслужването на жителите на Дружба-2 би се подобрило в значителна степен.
« Last Edit: 25.11.2012, 14:24:54 by difian »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1618
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Идеите са добри и отдавна обсъждани във форума. Но на този етап непостижими по всичко личи. Карат-С имат сумарно 9 съчленени автобуса,всички по 204 което явно е недостатъчно.За удължаване на 114 е необходимо продължаване на Копенхаген.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Живея в Дружба-2, в близост до спирка „Димитър Пешев”, от която аз и моето семейство ежедневно ползваме градски транспорт.
Спирката се обслужва от автобуси с номера 88 и 204 и тролейбус номер 4. Последните месеци състоянието на автопарка беше подобрено значително, но това за съжаление не реши проблема с транспорта от и до ж.к. Дружба-2. Половината от автобусите на фирма „Карат-С”, която обслужва линия 204 са малки, което води до препълване с пътници в пиковете часове, забавяне на колите на спирките и от там нарушаване на разписанието по линията. Тази ситуация води до напражение в работата на водачите, което е предпоставка за повишаване на вероятността за пътно-транспортни произшествия.
Новите тролейбуси по линия 4 са отлични, но те също са малки и независимо, че са последно поколение, нямат възможност по така проектираната и изпълнена тролейбусна мрежа да возят пътниците за по-кратко време от комплекса до централната градска част и обратно.
Положението се утежнява и от факта, че в последните месеци се откриват нови жилищни сгради (втората част на комплекс „Цариградски” и др.), нови търговски комплекси (Лидъл, Фантастико) и нови административни сгради, което води до увеличаване на пътникопотока в двете посоки.
За подобряване на обслужването на гражданите от ж.к. Дружба-2 имам конкретни предложения, а именно:
Фирма Карат-С да направи всичко възможно за обслужване на линя 204 само със съчленени автобуси.
Маршутът на линия 114 да бъде удължен от надлеза за Горубляне, през комплекс „Цариградски” по улица „Околовръстна” до спирка „Ж.к. Дружба-2”. Колите по линия 114 да бъдат увеличени най-малко с два броя от настоящия им брой.
Това би довело до значително подобряване на обслужването по линия 204. От друга страна би натоварило линия 114, чийто автобуси дори и в час пик са полупразни.
Ако маршута на линия 114 бъде удължен, това би довело до следните предимства:
¨ Голяма част от жителите на ж.к. Дружба-2, които живеят в близост до улица „Околовръстна” ще имат достъп до удобен и бърз транспорт до централната градска част.
¨ Автобусите от линия 114 няма да се налагат до ползват спирката пред МИЦ като крайна, което води до допълнително задръстване в автомобилния трафик.
¨ След откриване на метростанция „Цариградско шосе”, линия 114 ще се яви най-бързата и удобна връзка на жителите на ж.к. Дружба-2 с метрото.
Мисля, че с тези промени обслужването на жителите на Дружба-2 би се подобрило в значителна степен.
Съгласен съм с предложението ти А114 да се пусне по уличката до "Цариградски" и от там през Обиколна до обръщалото на А204, така ще се намери и реална транспортна задача за тази малоумна линия, поне за 20-ина месеца. Винаги съм се чудил защо Дружба 2 няма линия с "директен излаз" на Цариградско шосе през Д.Пешев, което кръстовище пък плаче за СПЕШНО разширяване, защото е пословично със задръстванията си по всяко време на денонощието.
А да не забравя, слуховете твърдят, че най-скъпобезмислената линия в София - Тм23 е дело на активисти твои съседи. Защо не си се возят на него? С парите, които се хвърлят за него що съчленени автобуси за А204 можеше да се купят...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
114 по уличката към Цариградски не може да мине. Трябва да се завърши Копенхаген (Универсиада) и да стане пълна детелина при автокъщите. Тогава ще може да се мисли за реорганизация на линиите в района
НЕ на хейтърството!

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2678
    • View Profile
Това можеш да го напишеш във виртуалното деловодство на официалния сайт. Ще чакаш отговор от Марчело Доковски в близките седмици. Поръчката на Общината е била предимно за къси автобуси. Дългите харчат повече. Настъпи носталгия по Икарус - те събираха много, но станаха опасно провертриви и зелените дълги Мерцедес - те са на друга линия вече.

Offline adi_bg

  • Писател
  • **
  • Posts: 40
    • View Profile
Преди няколко дни се возих с автобус 114 от Плиска до МИЦ. След окръжна болница в автобуса бяхме 3 (трима) пътника. Часът беше 18.15 в делничен ден. След магазин МЕТРО до МИЦ бяхме само двама пътника. Аз като гражданин не желая да дотирам подобни автобусни линии повече, докато гражданите ползващи 204 са третирани по-зле от животни.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16952
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз  отдавна бях предложил авт. 1 да се удължи до Орлов Мост и 114 да се закрие. Или поне автобус 6. Второто е по-съпоставимо с оглед интервалите.
мур

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
Ще се натовари много Орлов мост. Нали затова махнаха 305 оттам.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16952
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ще се натовари много Орлов мост. Нали затова махнаха 305 оттам.

Аз затова предлагам да се удължи автобус 6, който ще бъде с 3 коли на 20-25 мин. и интервалът му е приблизително равен на този на 114.
Изтъркана глупост, че автобусите пречат на движението мо0гат да предизвикат само ирония.

причината да не мине моето предложение е, че ще се репне защо Герман ще имат връзка с центъра, а Лозен и Кокаляне няма да имат - пак българската завист.
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12462
    • View Profile
    • Email
Маршутът на линия 114 да бъде удължен от надлеза за Горубляне, през комплекс „Цариградски” по улица „Околовръстна” до спирка „Ж.к. Дружба-2”.
Сигурен ли си, че подобно преминаване е възможно за автобус? Защото и аз като Репчо не съм много убеден в това. А преминаване по Димитър Пешев не грее почти никого, защото хем ще виси на задръстванията на светофара до Горублянско ханче, хем ще обслужва само 1-2 спирки в Дружбите.
Наистина трябва да се чака пробивът на бул.Копенхаген, който е доникъде. Нищо чудно преди да го извършат, да намерят пари за продължение на метрото до МС Цветан Лазаров. Тогава драмата с А204 ще бъде в минало свършено.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16952
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
да намерят пари за продължение на метрото до МС Цветан Лазаров. Тогава драмата с А204 ще бъде в минало свършено.

Много добре се изказа. Значи като намерят пари, то драмата с 204 ще е минало свършено, защото ще се казва на хората, че след 2 год. ще имат метро.
А на настоящия етап все още дори не са намерили и парите. Та значи май са към 4 годините евентуално?
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12462
    • View Profile
    • Email
Ами вече съм песимист, че Копенхаген ще стане за тези 4 години. Даже мисля, че ставам реалист...

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3774
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Аз като гражданин не желая да дотирам подобни автобусни линии повече, докато гражданите ползващи 204 са третирани по-зле от животни.
Никой не задължава въпросните "граждани" да използват линия А204 - Винаги има алтернативен метод на придвижване!Още повече никой не Ви задължава да използвате услугите на ЦГМ, Ст. Автотранспорт и Карат-с АД!
Моля, следващият път преди да пишете да вземете това в предвид и да не се изказвате толкова остро!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Аз като гражданин не желая да дотирам подобни автобусни линии повече, докато гражданите ползващи 204 са третирани по-зле от животни.
Никой не задължава въпросните "граждани" да използват линия А204 - Винаги има алтернативен метод на придвижване!Още повече никой не Ви задължава да използвате услугите на ЦГМ, Ст. Автотранспорт и Карат-с АД!
Моля, следващият път преди да пишете да вземете това в предвид и да не се изказвате толкова остро!
В случая подкрепям напълно първото мнение. Такива маршрути ако ги оставиш на самоиздръжка не могат заплатата на шофьора да "избият",какво остава за горивото, лизинга и поддръжката на автобуса. Пълно безумие!
А фирмичката дето обслужва А204, за която вече писах как абдикира от обслужването на Лозен една вечер миналата седмица час по-скоро трябва да се разкара от София, защото за нея освен лошата култура на водачите и невъзможността и да си извозва пътниците нищо друго не се чува.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3774
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Вчера вечер А5 заради снеговалежа и състоянието на настилката (нищо особено за кола с предно и зимни гуми на 2 сезона) обръщаше на околовръстен път, т.е. изобщо не обслужваше с. Г.Лозен и с. Д.Лозен. Понеже пробвах как е пътя (вече го описах, че горе-долу ставаше), смея да твърдя, че случващото се е пълен провал за транспортния оператор, да не употребя по-силни думи.
ЕТО ЗАЩО ХОРАТА НЕ ПРЕДПОЧИТАТ ГТ, ЗАЩОТО В ТАКИВА МОМЕНТИ (и в други) Е НЕНАДЕЖДЕН!
Представям си какво им е било на всички хора връщащи се от работа уморени и бързащи за дома, когато автобуса ги разтоварва на 5 км. от населеното място в студ и сняг.
Сериозни глоби за тази фирмичка трябва!!!

В случая подкрепям напълно първото мнение. Такива маршрути ако ги оставиш на самоиздръжка не могат заплатата на шофьора да "избият",какво остава за горивото, лизинга и поддръжката на автобуса. Пълно безумие!
А фирмичката дето обслужва А204, за която вече писах как абдикира от обслужването на Лозен една вечер миналата седмица час по-скоро трябва да се разкара от София, защото за нея освен лошата култура на водачите и невъзможността и да си извозва пътниците нищо друго не се чува.
  • СО НЕ Е уточнила какви автобуси да се движат по линията!Ако желаят от фирмата концесионер могат да пуснат каквито автобуси желаят (дори и малките хибридни Сито) съвсем ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.Т.е. съчленените автобуси са ИЗЦЯЛО инициатива на Карат С!
  • Карат С АД НЕ прави разписанията на линиите си!
  • Фирмата превозвач НЕ Е в интерес да има нередовни курсове!


Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16952
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
защото за нея освен лошата култура на водачите и невъзможността и да си извозва пътниците нищо друго не се чува.

С това не съм съгласен. Преди година и аз имах лошо мнение за голяма част от водачите на карат, но след разширението си имам вече много познати и бих казал, че културните са много повече от простаците и темерутите.
За случката ти с автобус 5 - аз просто се чудя как хората са допуснали това нещо. Просто никой не слиза и ако трябва заплашват водача с бой ако не ги закара до Лозен. Само си представям как мен някой ще ме остави на 3 км. от нас на напълно открито място. Автобусите са нови, шофьорите(или по-голямата част от тях са добри) така, че няма проблем да се стигне до Лозен.

За Дружба - трябва да се събере подписка от много хора, която да се занесе в общината и да се иска подобряване на обслужването.
Но линия 114 дори и хипотетично да се удължи до Дружба 2, то няма да има никакво подобрение - на интервал от 30 мин какво ще се постигне? А самата линия 114 за мен е губеща още от 2003 г. поне.
мур

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
защото за нея освен лошата култура на водачите и невъзможността и да си извозва пътниците нищо друго не се чува.

С това не съм съгласен. Преди година и аз имах лошо мнение за голяма част от водачите на карат, но след разширението си имам вече много познати и бих казал, че културните са много повече от простаците и темерутите.
За случката ти с автобус 5 - аз просто се чудя как хората са допуснали това нещо. Просто никой не слиза и ако трябва заплашват водача с бой ако не ги закара до Лозен. Само си представям как мен някой ще ме остави на 3 км. от нас на напълно открито място. Автобусите са нови, шофьорите(или по-голямата част от тях са добри) така, че няма проблем да се стигне до Лозен.


Поредното нелепо изказване без никакво покритие. Няма и смисъл да обяснявам защо
НЕ на хейтърството!

Offline katz

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Маршутът на линия 114 да бъде удължен от надлеза за Горубляне, през комплекс „Цариградски” по улица „Околовръстна” до спирка „Ж.к. Дружба-2”.
Сигурен ли си, че подобно преминаване е възможно за автобус? Защото и аз като Репчо не съм много убеден в това. А преминаване по Димитър Пешев не грее почти никого, защото хем ще виси на задръстванията на светофара до Горублянско ханче, хем ще обслужва само 1-2 спирки в Дружбите.
Наистина трябва да се чака пробивът на бул.Копенхаген, който е доникъде. Нищо чудно преди да го извършат, да намерят пари за продължение на метрото до МС Цветан Лазаров. Тогава драмата с А204 ще бъде в минало свършено.

Подобно преминаване е 100% невъзможно за автобус. Въпросната уличка е с по 2 теснички ленти в посока, а новодомците от Цариградски се приучиха да си паркират колите в едната лента. Т.е. по въпросната уличка не могат да се разминат дори и 2 леки коли ако едната не си намери дупка във върволицата паркирани. Още по-неприятният фактор е, че има поне 5 легнали полицая за цялото разстояние от 300-400 метра.

Аз също живея в Дружба 2, работя в района на Военна болница, преди ползвах 204 за да стигам, след като пуснаха късите рейсове съвсем ме отказаха. Транспортното обслужване бих определил като трагедия:

- ТБ4 - стига до центъра, но обикаля, интервал от поне 12 мин дори и в пик;
- А88 - посмешище и прокоба, 4 години се търкалях до УНСС с него, нередовен и претъпкан, минава в самия край на квартала, поне ги няма унгарските кабриолети вече;
- А404 - чудесна връзка с гарата, но голяма част от маршрута му минава през Централна Африканска Република и Камерун, ГОЛЯМ интервал на движение;
- А204 - гръбнакът на транспорта в квартала, доста попремазан с късаците, все така си страда с преминаването през толкова тапи по маршрута;
- ТМ23 - атракционният трамвай от бул. Витоша в Дружба, като(ако) се пусне до Младост ще светне.

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Ще се натовари много Орлов мост. Нали затова махнаха 305 оттам.

Аз затова предлагам да се удължи автобус 6, който ще бъде с 3 коли на 20-25 мин. и интервалът му е приблизително равен на този на 114.
Изтъркана глупост, че автобусите пречат на движението мо0гат да предизвикат само ирония.

причината да не мине моето предложение е, че ще се репне защо Герман ще имат връзка с центъра, а Лозен и Кокаляне няма да имат - пак българската завист.

По принцип бих те подкрепил. Лошото е, че такива промени и да се направят, ЦГМ няма да вземат предвид други обстоятелства. Когато Автостанция Гео Милев остана без А3 и А5, сякаш интервалът на А1 се намали, или може на мен така да ми се е сторило. Обаче сега, през зимата, когато гледам виртуалните табла през мобилния и забелязвам "изчезващи" автобуси по А9 или забавящи се с всяко презареждане на страницата, просто се ядосвам как някой-си от ЦГМ взема решение за промяна на маршрути, доста често без да използва пълния капацитет на мозъка си.

Гъвкава маршрутна мрежа не трябва да означава - да напаснеш транспорта така, че да не пречи на движението (като в една нормална държава градският транспорт трябва да е приоритетен) и така, че да компенсира загубите от гратисчии.

А1 и А6 - по-скоро и те да бъдат пренасочени към МС Младост-1, но да бъде разкрита линия - с нормален интервал, свързваща Слатина и Гео Милев с Цариградско шосе, а да не ставам много нахален и да се размечтавам - с метростанция (наблизо).

За А384 забелязвам доста старания - днес видях и съобщение в превозно средство на ГТ за разкриването на тази линия - така доста повече хора ще узнаят за нея.

И за да спра с офтопика, летището получи нормален довозващ транспорт. Защо не и Дружба-2?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16952
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
защото за нея освен лошата култура на водачите и невъзможността и да си извозва пътниците нищо друго не се чува.

С това не съм съгласен. Преди година и аз имах лошо мнение за голяма част от водачите на карат, но след разширението си имам вече много познати и бих казал, че културните са много повече от простаците и темерутите.
За случката ти с автобус 5 - аз просто се чудя как хората са допуснали това нещо. Просто никой не слиза и ако трябва заплашват водача с бой ако не ги закара до Лозен. Само си представям как мен някой ще ме остави на 3 км. от нас на напълно открито място. Автобусите са нови, шофьорите(или по-голямата част от тях са добри) така, че няма проблем да се стигне до Лозен.


Поредното нелепо изказване без никакво покритие. Няма и смисъл да обяснявам защо

А кое е било предишното или предишните? И изобщо не намерих смисъл в твоя пост. Напротив има смисъл - нали така все пишете, ако има нещо за казване - пишете го, ако няма - то няма смисъл да се прави оффтопик. В случая постът ти е типичен пример за оффтопик, който не казва абсолютно нищо.
мур