Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 38758 times)

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1178
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Поне последното трасе до Левски се оказа много удачно и сега кварталът има читава връзка с центъра.

Подобно кръгово трасе би било полезно и по Петър Дертлиев, като същевремнно ще елиминира 310. По тозин начин Люлин би бил първия квартал в София свързан с центъра изцяло и само с електротранспорт.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1228
    • View Profile
Аз съм да се изгради ККМ от Люлин 3 по АМ Люлин да се свърже с ККМ на кв. Мошино и тб транспорт на София и Перник да се обедини и да има тб линия София Перник, примерно от пета градска по маршрута на тб 7 и после след кръговото Даскалово и на следващия ПВ се отделя от скоростната магистрала Е 871 и отива до гара Перник. Естесствено билетчето ще е по скъпо. В Украйна има такива междуградски тролейбусни линии.
« Last Edit: 22.12.2010, 20:50:50 by AROS »

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5148
    • View Profile
И това за колко време ще се случва ?

 С БДЖ за 45 мин стигаш до Перник.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3593
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
На мен пък идеята не ми харесва. С автобуси ми е по-приятно да пътувам.

Аз пък изобщо не обичам да пътувам с автобуси. Без съмнение са много по цигански, мръсни и шумни от тролеите. Аз винаги съм предпочитал тролейбусния транспорт. Миналата година в новините на abv.bg имаше статия за проекти на нови линии, ама някакви такива абсурдни, като тролей по Васил Кънчев?! Според мен само са си запълвали сайта с новини.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
По Петър Дертлиев инвестицията ще е най-малка, тъй като има старо такова, което трябва да се рехабилитира (поопъне) до Царица Йоана. Даже е вързано със стрелки. По Евлоги Георгиев инвестицията трябва да е по-голяма и да е обвързана с уличното осветление, тъй като сегашните улични стълбове за осветление не са тип "Булевардни" а тип - "Паркови" и те не могат да се използват за поставяне на ККМ.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline suavcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
11, 94 и 150 са кандидатите, които ги има отбелязани черно на бяло върху документ.

За А94 и А150 съм чувал.

Само ми е по-интересно за А11. Най-вероятно се има предвид само участъка от бул. Сливница до Овча Купел?

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Междуградските тролейбусни линии са доказано неефективни. Предполагам всички знаете за най-дългото тролейбусно трасе в света - Симферопол - Ялта. 90км се пътуват за 2.5 часа, а да не говорим колко скъпа е поддръжката... Построено е като удължение на Ж.П. линията до Симферопол. На времето е било изключително натоварено. Имало е интервал на движение 2 минути, но това само заради липсата на алтернатива. Сега след като пазара е освободен, тролеите се движат през половин час и основно като атракция. Повечето туристи предпочитат маршрутките, които изминават разстоянието за два пъти по-малко време.
« Last Edit: 30.12.2010, 13:23:41 by Borkata »

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5148
    • View Profile
Да щото най-вероятно експлоатират Зиу 9 и КМ пред падане. Ако всичко се поддържа както трябва могат да се развиват скорости за междуградски участък - 90 км/ч.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Особено при преминаване през проход и десетки завои. Нали виждам как тролеите завиват на кръстовище! Едам им стига зеленото...

Ето парка, който използват: Шкода-9тр, Шкода-14тр, Шкода-15тр, ЗиУ-6205, ЮМЗ-Т1, ЮМЗ-Т2.09, К-12.03, К-12.04, АКСМ-32102, Богдан Т701.10. И нещо интересно, Государственное предприятие «Крымтроллейбус» е записано в книгата на Гинес с рекорд за компания, експлоатираща най-стар тролейбусен парк.

Според мен една подобна трамвайна линия би била много по-успешна, отколкото тролейбусна.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2508
    • View Profile

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Само ми е по-интересно за А11. Най-вероятно се има предвид само участъка от бул. Сливница до Овча Купел?
Не, включително и по улица Слатинска, за връзка и към Дружба, вече ще те излъжа.
« Last Edit: 30.12.2010, 18:41:42 by difian »

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5148
    • View Profile
Само дето линиите които коментираме нямат нищо общо нито с проходи нито с много завои. Къде към Костинброд има такива неща ? А и е ясно и кръсноречиво - най-старият тролейбусен парк... Поддръжката е ясно на какво ниво е - тип Съветския съюз. Не ми се рови за снимки, но съм сигурен, че мрежата е провиснала от всякъде и не се развиват скорости над 30 км/ч. Тъй, че няма база за сравнение.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1152
    • View Profile
Отворих темата за нови линии в СОФИЯ, а вие отидохте в Костинброд  :D :D

Интересно би било да се замени и целия трафик по Цариградско с електротранспорт. Хрумнало ли му е на някой например идеята мрежата да се удвои, за да може да се експлоатира паралелно за нормални и експресни линии които спират само на Плиска и Окръжна болница?
« Last Edit: 02.01.2011, 00:37:31 by sofianec »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Отворих темата за нови линии в СОФИЯ, а вие отидохте в Костинброд  :D :D

Интересно би било да се замени и целия трафик по Цариградско с електротранспорт. Хрумнало ли му е на някой например идеята мрежата да се удвои, за да може да се експлоатира паралелно за нормални и експресни линии които спират само на Плиска и Окръжна болница?
Идеята ми допада, пък и младостките рейсове трябва да станат младостки тролеи.
Никой обаче не коментира автобус 120. Как смятате, според мен е наложително, подобно на автобус 11?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1682
    • View Profile
Пробемът е, че първоначалната инвестиция за един тролей е по-голяма от тази за един автобус. Не знам за колко време се изплаща тази разлика, но вероятно цялата тази работа не е рентабилна..
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Не е само това проблема,инвестицията в контактна мрежа и ТИС-ове също няма да е малка.А депата?Дали имат капацитет за още возила?
Първо да си оправим подвижния състав по съществуващите линии пък после да мислим за нови.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1152
    • View Profile
Е да, ама нали писахме вече, че разликата в инвестициите се изплаща индиректно в последствие заради по-ниското замърсяване на центъра с отделени газове и по-малкия шум. Един вид обществени блага. Освен това елекроенергията се произвежда в България, а нефта е вносна суровина. Значи още едим положителен икономически ефект.
А иначе подвижния състав има нужда от обновяване разбира се, но паралелно може да се мисли и за нови отсечки. При сегашните задръствания в София електротранспорта трябва да се развива с предимство, така ще се подобри цялостния облик на града и ще се подобри комфорта на живот.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Според мен успоредно с доставката на новите 50 съчленени тролейбуса трябва да се строят и нови отсечки. Икарусите могат да работят още по някои линии, особено по-стегнатите. Със сигурност ще бракуват още няколко ръждясали щайги, но хубавите икаруси трябва да се запазят, точно за да може да се обслужват и евентуални нови отсечки.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2288
    • View Profile
За съжаление за нови тролейбусни трасета се говори малко , но в действителност не се прави нищо !  :angry:
Единствено се строи метрото . Развитието на наземния електро транспорт е оставено за неясното бъдеще !
В темата за развитие на транспорта в югозападна София съм дал идея за ново трасе от Борово по Тодор Каблешков до баня Овча купел , на ляво по Любляна и на дясно по Боряна до Монтевидео където има подходящ полукръг за въртене на тролеите ,но уви езва ли някога ще се случи !
Също не разбирам защо се забавя изграждането на нормалнорелсово трасе от Красна поляна до Овча купел , като няколко пъти съм подмятал идеята , ако в ж.к.-то не искат трамвай същия да се удължи до стадион Славия и така да се свържат автогара Запад с автогара Изток ! Вярвам инвестицията бързо ще се възвърне !
Обаче и това не вярвам да стане !  :bb:
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12545
    • View Profile
    • Email
За съжаление за нови тролейбусни трасета се говори малко , но в действителност не се прави нищо !  :angry:
Няма и да се направи. Просто този вид транспорт е в упадък, поне до откриването на по-ефективни начини за акумулиране на ел.енергия. Екоефектът се постига и с газови автобуси, които са значително по-евтини и по-гъвкави.
След като Швейцария и Австрия, които са отявлени маниаци на ел.транспорта, свиват тролеите (от което намазаха някои български и румънски градове), какво остана за нас.