Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 40307 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6558
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А защо трябва да изчезне последният Икарус? Нима е нещо по-лошо от средностатистическите тролеи? Дори премахването на нископодовата платформа бе крачка назад, но не виждам защо да не се движат.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3852
    • View Profile
Имаше сериозни проблеми с нископодовите платформи - конструкцията на тролеите не е разчетена за такива. Икарусите са едни от най-добрите тролеи в соц лагера заедно с Шкода 14/15Тр и бяха добри машини за времето си, но вече са остарели морално и физически все пак са на около 30 години. Умората на метала и корозията си казват думата и трудно ще изкарат още повече от няколко години. :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2108
    • View Profile
    • Email
Все пак можеха да се движат и да се сгъстят интервалите, вместо да киснат в Левски.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2589
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Спирането на толкова голям брой Икаруси от движение си беше абсолютна глупост - дори без нови трасета интервалите на движение са недопустимо разредени, а новите трасета нито някой прави нещо реално, за да се случат, нито има какво да се движи по тях. Ако следваме теорията как горката ни община няма пари (да приемем наистина, че проблемът е в нямането, а не в краденето им...), то голяма част от Икарусите с прилична поддръжка и истински, а не псевдоремонти, можеха да се движат още 10 години поне. И да имаме редовен, макар и не идеален тролейбусен транспорт. А ние за всеки случай даже нарязахме най-здравите, за да сме сигурни, че няма да тръгнат едва ли не от само себе си...
« Last Edit: 21.07.2016, 10:56:35 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2108
    • View Profile
    • Email
Същото нещо се случи и с автобусите Икраус, сред които имаше много по-читави от 0305G, явно общината иска да се отърве от тези марки, които се свързват с времето от преди 1989 г., което е чудесно, ако имаш пари да подмениш целия ПС, но да бракуваш за сметка на интервали си е откровена глупост. Както съм казвал не един път, предпочитам да се возя на баракуда, отколкото да не се возя на нищо.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 535
    • View Profile
    • Email
A пък аз с удоволствие ходя пеша, но никога не бих се качил на автобус Икарус/0305 и само в много краен случай на тролей Икарус. Ако искаме на ГТ да се возят хора, различни от студенти и пенсионери, то за тях трябват и условия. Никой различен от тях например няма да рискува да се качи в нещо мръсно, пушещо, друсащо и бръмчащо, за да отиде на работа изцапан до ушите, вмирисан на пор (климатикът през лятото е абсолютна необходимост) и изнервен, а ще предпочете да ходи пеша или да се качи на колата си. Но за голяма част от работещите в ГТ пътникът не е клиент, който трябва да обслужат качествено, а обект (нещо като чувал с картофи), който може да бъде натъпкан в каквото и да е возило, което отдавна е трябвало да бъде бракувано, стига шофьорът да има отделна кабина, облепена с плакати на Цеца и да може да се открадне някоя туба с нафта. Вероятно и затова им липсват червените Икаруси.  :neznam:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2108
    • View Profile
    • Email
A пък аз с удоволствие ходя пеша, но никога не бих се качил на автобус Икарус/0305 и само в много краен случай на тролей Икарус. Ако искаме на ГТ да се возят хора, различни от студенти и пенсионери, то за тях трябват и условия. Никой различен от тях например няма да рискува да се качи в нещо мръсно, пушещо, друсащо и бръмчащо, за да отиде на работа изцапан до ушите, вмирисан на пор (климатикът през лятото е абсолютна необходимост) и изнервен, а ще предпочете да ходи пеша или да се качи на колата си. Но за голяма част от работещите в ГТ пътникът не е клиент, който трябва да обслужат качествено, а обект (нещо като чувал с картофи), който може да бъде натъпкан в каквото и да е возило, което отдавна е трябвало да бъде бракувано, стига шофьорът да има отделна кабина, облепена с плакати на Цеца и да може да се открадне някоя туба с нафта. Вероятно и затова им липсват червените Икаруси.  :neznam:
Как ли сме живели досега без нови возила? А как да стигна до вкъщи пеша, като автобуса трябва да ме извози на 10, 15 или повече километра от София, например? А както може би знаеш, тролейбусите Икарус все още се движат в Будапещта, град, чиято транспортна схема не можем да стигнем скоро, освен това тролейбусите Икарус са доста по-здрави от новите, които за две години хлопат като возило на 10 години и повечето спокойно си потеглят при отворени врати, да не говорим, че Икарус са и идотоустойчиви, което е важно за нашите ширини. Освен това и по новите има разни залепени знаменца и т.н, не пиша за тези тролейбуси, за да не дразня Васко.
ПП: Да не говорим колко по-добри са Икарусите от 180х.
« Last Edit: 21.07.2016, 22:08:04 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15484
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
.. Ако искаме на ГТ да се возят хора, различни от студенти и пенсионери, то за тях трябват и условия. Никой различен от тях например няма да рискува да се качи в нещо мръсно, пушещо, друсащо и бръмчащо, за да отиде на работа изцапан до ушите, вмирисан на пор (климатикът през лятото е абсолютна необходимост) и изнервен, а ще предпочете да ходи пеша или да се качи на колата си. ...
Че средната възраст и състоянието на личния автопарк е нещо по-различно... Разбира се, това не е оправдание превозните средства на МГТ да не приличат на нищо. Поддръжката и на външния вид е изключително важна, макар тук във форума поверието е тя да се неглижира. Но и "опаковката" на продукта е от голямо значение!

Offline xesow

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Видът и марката на ПС не е единственото условие. Климатик и модерно ПС - добре, но каква полза, като вътре ще трябва да търпиш скандали между пенсионери, изнервени пътници, ароматични изпарения от хора за които банята е лукс (оня ден в ТБ 1 ми се повдигна  :P), крадливи циганки които те джобят, просяци, които ти крещят като не им дадеш пари и т.н.? И това от сутринта като отиваш на работа и вечер като си капнал след работа.

Шофьорите се залостват в кабини, а ние къде да се залостим от противни, злобни, агресивни и опасни пътници, освен да тръгнем пеш, с колело, мотор или да си купим кола? Да не говорим, че на подадена жалба срещу агресивен просяк, който плюе по жените на улицата още нямам отговор, а той лежи на тротоара на централен булевард на метри от 5-то районно, сигурно и полицията е намесена в бизнеса с просията. В ЦГМ също е много трудно да се овладеят разбеснели се или опасни пътници, шофьорите и контрольорите поне могат да викнат полиция, а кой да защити нас - мирните граждани от подобни елементи?

На голяма част от хората такива неща са им важни, за някои дори повече от колкото това дали ПС е супер лукс, особено защото и техните жени и деца са принудени да пътуват в ГТ. Всеки път като се върна в България виждам все повече елементи като гореизброените, т.е. се увеличават.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8479
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
За 4 и 11 е най-добре да се обслужват с единични тролейбуси при адекватни интервали 10-12 минути пик, 15-16 извън пик и празник и 24-25 нощем.  :rolleyes: Икаруси при посочените интервали биха били полупразни, по-големите интервали неизбежно отблъскват пътници. :rolleyes: Икарусите е по-удачно да подсилят 2 и евентуално 5.  :rolleyes:
4 и 11 първо трябва нормализиране на интервалите и второ 11 не трябва да е до "Сточна гара" и да се дублира толкова много с 4, а до ВМА, за да отменя пътникопоток от 604, която в момента е изключително претоварена, като едновременно с това 4 ще прави директна връзка с места, с които не правят нито 204, нито 604. Да се направи това и след това да се проследи пътникопотока и да се реши какви да са тролеите. А 10-12 минути са много за пик. Може би до 6-7 най-много, всичко останало преминава границата на търпимост. Аз си спомням някъде тази пролет чаках 4 или 11 на ЦСКА и дойде 26 tr по 4 претъпкана с току що приключили ученици, така че и извън пик има обстоятелства, които водят до по-голям пътникопоток и не трябва да се гледа скептично само в дублажите на дружбенските линии по "Цариградско шосе". Също така ако смятаме всички спирки на 4 и 11 извън центъра се стига до обобщението, че и 4, и 11 са предвидени с повече спирки за връзка на отдалечени от центъра квартали и райони с него, а не за вътрешна връзка в самия център. Броим всички спирки от началните до кръстовището на "Асен Йорданов" и "Шипченски проход" и всички спирки от моста "Чавдар" нататък към "Хаджи Димитър". Това са 15 спирки за 4 в "Дружба" и "Слатина" и 8 спирки в "Хаджи Димитър" като считаме спирка улица "Макгахан" и "бул. Владимир Вазов" за една и съща спирка поради непосредствената близост на двете спирки. Всички останали спирки, които бихме могли да ги считаме за разположени в центъра и по "Цариградско шосе" са 11. Общото съотношение е 23 към 11, а при 11 е 11 към 11, което всъщност не е толкова добре и би се влошило ако 4 се пусне до ВМА, но със сигурен, че ще има полза особено ако се намери подходящо решение за казуса с 8.
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2108
    • View Profile
    • Email
Много хора ползват от ТБ11, именно защото ходи до Сточна гара, при сгъстяване на двете линии, спокойно може ТБ11 да ходи до ВМА, вместо до Дружба.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2589
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Много хора ползват от ТБ11, именно защото ходи до Сточна гара, при сгъстяване на двете линии, спокойно може ТБ11 да ходи до ВМА, вместо до Дружба.

Има и доста хора, които го ползват, защото обслужва половин Дружба 1 и на места е без алтернатива... Но докато под оптимизация у нас се подразбира кого да лишим от нещо, че да закърпим положението другаде, принципно тези неща ще са без значение, уви.
« Last Edit: 25.09.2016, 20:45:37 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2108
    • View Profile
    • Email
Прав си, но когато някой с добра идея я даде, ще се намери друг, който да спомене транспортната задача като ограничение и ще е прав. Докато тя не се промени, не можем да даваме сносни идеи.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2589
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Точно това казвам, че докато "транспортната задача" е някакво имагинерно понятие, в доста случи свързано преди всичко с усвояването или оправдаването на средства, а не с живи хора в един жив град, където се случват реални неща, нищо няма да се промени трайно за добро, за съжаление. И точно заради подобни причини в момента София е град без визия за бъдещето си, еднакво неудобен за всички, все едно дали ползват транспорт, кола, колело, мотор, скутер, ходят пеша или си седят вкъщи.
« Last Edit: 25.09.2016, 23:14:36 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8479
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Знам какъв е проблема при 4 ако не е до "Сточна гара". Спирката при улица "Искър" е много оборотна в някои часове на деня. Може би все пак не е необходимо маршрута на 11 да се променя независимо в кое от двете й направления. И въпреки това не би ли било по-добре вместо и двете линии да отиват от уверситета на север едната да отива на юг към НДК? Ами голямата взаимнозаменяемост на 4 и 11 в "Дружба" поради специфичното разположение на "Кап. Димитър Списаревски" и "Проф. Цветан Лазаров"? Задавам тези въпроси, не защото непременно държа на промяна на маршрута на 11, просто, за да се отговори правилно на въпроса дали маршрута на 11 да се променя или да не се променя, трябва да се намери отговор на тези два въпроса. А 4 е перфектна линия, тя не стои под оспорване в момента освен разбира се интервалите й, които са ужасни, а осъществява връзки, които са невъзможни за нито една друга линия минаваща през "Дружба" - тази с "Хаджи Димитър" и "Владимир Вазов", при това изключително бързо, заради слабия трафик в "Дружба", "Цариградско шосе", което при нормални условия допълнително осигурява бързина и липсата на леви завои.
« Last Edit: 26.09.2016, 09:03:10 by AGENT 006 »
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2740
  • R.I.P 1210
    • View Profile
А можеше Икарусите, вместо да киснат в Левски, да возят пътници между Сточна Гара и центъра, но...  :rolleyes:  Имаме си почти напъло модернизиран тролейбусен транспорт, нищо,че и сега не могат да се покриват колите, а нова тролейбусна линия няма да има поне в близките 50 години.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2750
    • View Profile
Какво ще кажете за развитие на тролейната мрежа в Люлин, на мястото на А310 (други са идеите) по бул. П.Дертилиев и по Ц.Йоанна, в частта от маршрута на А108? Става въпрос за още една линия, дори да е само между микрорайоните.
                         

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8479
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Няма какво да казваме, вече сме го казвали, 309 и 310 имат много добра перспектива да се превърнат в тролейбусни линии.
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 140
    • View Profile
Няма какво да казваме, вече сме го казвали, 309 и 310 имат много добра перспектива да се превърнат в тролейбусни линии.

74 също би трябвало.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8479
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Много са. Аз съм си мислел за 213 и 76. Особено за 76 би било най-лесно.
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст