Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 135822 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11334
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #20 on: 17.09.2007, 12:15:30 »
Quote from: ozzy
Аз Чавдари и дълги Манове по 98 не съм виждал.
Аз съм виждал, даже и съм се возил. Имаше и от гадните бели МАН-ове. Всъщност за тях има обяснение защо са с ръчни скорости-едно време ги бяха поръчвали за излетните линии и за 98, 93 и др.където има големи баири. Заради по-дългото пътуване сигурно са ги поръчали и с по-удобни седалки. Ама като цяло хич не ми харесват, Чавдар 11 М 4, които сега се движат по линия 66 са по-хубави.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17247
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #21 on: 17.09.2007, 12:49:42 »
1996 г. системно ходех до един приятел в Бистрица. Тогава титуляри бяха чавдарките. И като пуснеха чавдар 141 или Икарус, което ставаше обикновено събота и неделя много се радвахме.
мур

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11334
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #22 on: 17.09.2007, 12:53:48 »
Точно така. Аз както и сега, и тогава редовно ходех до с.Железница,събота и неделя редовно си пускаха съчленени автобуси. Към 1997-ма-98-ма Чавдар 141, като дойдоха съчленените МАН-ове от време на време и някой МАН,заедно с Чавдарите. Но Чавдарите са с класи над МАН-овете, трябваше да се повозите тогава до с.Железница на извънградско да видите.
Емо, а лъже ли ме паметта или по едно време имаше и 2-3  единични автобуса Кароса по линия 98?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11606
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #23 on: 17.09.2007, 12:53:51 »
Quote from: emo
1996 г. системно ходех до един приятел в Бистрица. Тогава титуляри бяха чавдарките. И като пуснеха чавдар 141 или Икарус, което ставаше обикновено събота и неделя много се радвахме.
Добре, нали тогава по 280 и 94 се движеха тези Чавдари 141?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11334
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #24 on: 17.09.2007, 12:58:11 »
Quote from: ozzy
Добре, нали тогава по 280 и 94 се движеха тези Чавдари 141?
Да, ама в събота и неделя по линии 280 и 94 има по малко автобуси на линия, отделно пък по линия 98 има повече пътници, хора отиващи на Витоша, на село на екскурзия и тн. и пускаха съчленени автобуси, например свободните от 280 и 94.  Но тогава голям проблем беше, че 98 и 66 бяха в Малашевци, имаше огромен нулев пробег. Този проблем се реши някъде през 2001-ва когато тези линии минаха в гараж Земляне. Оттогава започнаха в събота и неделя да пускат съчленени Икаруси по 98, сега пускат предимно О 302Т и О 305, от време на време някой Икарус, Кента, или Чавдар.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17247
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #25 on: 17.09.2007, 13:18:44 »
Quote from: Ivo
Емо, а лъже ли ме паметта или по едно време имаше и 2-3  единични автобуса Кароса по линия 98?

Да, много им се радвахме. Но ги продадоха, след като дойдоха гадните бели манове.

Quote from: ozzy
Добре, нали тогава по 280 и 94 се движеха тези Чавдари 141?

Да. Но както и сега, и тогава разликата между колите делник и празник по 94 и 280 беше голяма и затова чавдарите покриваха 98. По-късно почнаха да ги пускат празниците по 12, 21 и т.н.
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12821
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #26 on: 29.01.2010, 02:04:40 »
Имало е план за довършване (?) на тролейбусната мрежа и създаване на тролейбусен парк в Димитровград като част от план 2003-2010 г. за намаляване вредните емисии в града
Подобни планове вече са безнадеждно остарели. Автобусният транспорт вече доста напредна в екологично отношение - газ, водород. А цените са с порядък разлика без наличие на вредни емисии.
Пък и не е далеч времето, когато ел.батерии ще се усъвършенстват дотолкова, че да обезсмислят ККМ.
« Last Edit: 02.03.2010, 16:40:08 by CKD »

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #27 on: 03.02.2010, 16:07:01 »
Абсолютно не е вярно. Това, че различните разновидности на газ-а, като пропан-бутан, метан са "екологично" гориво са си чисти врели-некипели, които нямат нищо общо с действителността. Вярно е, че го няма жестокото замърсяване с азотни оксиди и сажди (частици въглерод в твърдо състояние), вярно е също, че от години в нормалните държави, а и у нас, не се произвеждат оловни бензини. Но че при метана няма замърсяване са пълни глупости. Нали му знаете химичната формула - CH4. Демек съдържа въглеродни атоми. На каквато основа са и всички познати горива, дървата и въглищата включително. Същото се отнася и за т.нар. биогорива, спирт - етанол, метанол и др. Всичката органична материя е базирана на въглеродни съединения. Дори и при отсъствието на токсични елементи и химични съединения, наличието дори на един грам въглерод при горене във въздушна среда (като при ДВГ) води до изсмукване на кислорода от въздуха (който поддържа горенето) и се получава въглероден диоксид. Това е най-простата химична реакция, която се изучава като първи стъпки в химията. А въглеродният диоксид не е отровен, но е един от газовете, предизвикващи т.нар. парников ефект.

Ето и реакцията: CH4+O2 = CO2 + атомен водород, който веднага реагира с остатъчния кислород от въздуха и се получават водни пари. Водородът пък има изключително малка плътност - около 15 пъти по-лек от въздуха е, което създава големи проблеми. Казано накратко, гориво и екологично са две взаимно изключващи се понятия. Още по-накратко, такова животно екологично гориво няма. Това с евтиното турско Цитаро с метанова уредба си е като "безазбестовите" азбест съдържащи спирачни дискове - просто замаскират този опасно канцерогенен химичен елемент. Срамотата си е за германо-турците, че не могат или не искат да произведат Цитаро-базиран тролей и се опитват да закриват тролейбусните мрежи, за да си пробутват евтините масовки, нямащи нищо общо с едновремшното качество и традиции. Аз нали съм и моделист - колекционер, веднага се сещам за "великата" немска фирма Мерклин - Мерцедесът на моделите, която разчитайки на 150-годишните си традиции през последните години се окепази тотално, продавайки абсолютни боклуци на високи цени. В резултат на което взе, че фалира съвсем закономерно.

За проект по морето се сещам за Варна - Дружба и Варна-Златни пясъци.
« Last Edit: 03.02.2010, 16:11:53 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1071
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #28 on: 03.02.2010, 16:27:53 »
Quote
азбест съдържащи спирачни дискове
???
Искаш да кажеш накладки?
]
Quote
атомен водород
Един атом водород, водороден атом, но в никакъв случай атомен водород
Quote
което създава големи проблеми. Казано накратко, гориво и екологично са две взаимно изключващи се понятия
Ако беше прочел концепцията less travel by car по задълбочено щеше да видиш, че са напълно съвместими.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #29 on: 03.02.2010, 16:49:11 »
Да де, точно накладките. Атом водород или водороден атом, именно това имам предвид. Грешка на езика под давлението на учителката ми по химия, която имаше навика при разделяне на двуатомни молекули - азот, кислород, водород, да казва съответно "атомен кислород" и "атомен водород". Което не е правилно. А въпросната концепция съм я чел още през 2003-та година, когато си писах дипломната работа. И там има неща, с които не съм съгласен. Два семестъра съм учил "Замърсяване и опазване на атмосферния въздух", изпитът беше доста тежък, та имам представа за какво става дума. Остави какво разправят разни екоорганизации, борещи се за чистотата на въздуха. Ама тука газим в съвършено различна материя, наричана накратко "мангизи и интерес". Хората даже електрическа кола измислиха, ама познай защо беше изтеглена от пазара и потъна в дън земя.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1071
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #30 on: 03.02.2010, 19:13:06 »
Не е вярно тепърва ще се електрифицират колите. Гледай само в края на годината какво ще стане. Хибридите тепърва настъпват. Програмата са я писали умни хора не са само парите. Но сега няма да занимаваме форума. По вероятно твоите преподаватели да не са били наясно с нещата.
Сори за офтопика :(
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6787
    • View Profile

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1067
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #32 on: 05.11.2010, 21:42:37 »
Една новина с едномесечна давност:
''Днес (08.10 – б.а.) стана ясно, че столичният автотранспорт дължи почти 900 хиляди лева без ДДС на омуртажката фирма "Кента" за ремонт на автобуси.
50 работници на дружеството са станали заложници на този дълг, след като от два месеца са без заплати. Предприятието вече е затворило врати. В него са влезли одитори.''
http://www.btv.bg/story/553004114-Sled_skandala_v_SOS__50_rabotnitsi_stanali_zalojnitsi_na_dalg.html

Предполагам, че тук е най-подходящото място за тази новина! И поради факта, че ''Кента'' е била пряко свързана с родното автобусострене, и поради това, че СО, в лицето на едноименният си кмет и по-късно премиер, са най-отговорни за това, да го няма ''Чавдар''!
« Last Edit: 08.11.2010, 02:56:19 by etnies »

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #33 on: 05.11.2010, 22:02:10 »
Слава Богу,че го няма Чавдар!!! Макар че покупката на 141 си е точно обратното-опит да се спаси. Дано и Кента да я сподели същата съдба за да спрем да се возим на опасни! ремонтирани и реновирани автобуси.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #34 on: 05.11.2010, 22:12:57 »
Слава Богу,че го няма Чавдар!!! Макар че покупката на 141 си е точно обратното-опит да се спаси. Дано и Кента да я сподели същата съдба за да спрем да се возим на опасни! ремонтирани и реновирани автобуси.
Изобщо не съм съгласен, като оставим настрана префасонирането на стари Чавдар-и в Омуртаг се правят едни от най-качествените основни ремонти на автобусни каросерии. Избии си от главата, че скоро ще се радваме на парк с до 10-ина годишни возила. Не, няма как да стане! А това, на което се надяваш, означава, че ремонтите ще се правят в аматьорската обстановка на разни правешки села, в бивши ТКЗС-та и АПК-та, резултата си го знаеш, но никога не е късно да стане и по-зле.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1067
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #35 on: 05.11.2010, 22:14:47 »
Спорен е момента, и то много спорен, че с покупката на 141 се е целяло да се спаси завода. Колкото и заедно да вървят политиката с икиномиката, то когато първото надделее се получават подобни резултати. И ''Кента'' да я сполети тази съдба, все ще трябва да има някой, който да извършва тези ремонти.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #36 on: 05.11.2010, 22:25:42 »
Слава Богу,че го няма Чавдар!!! [...]
Изобщо не съм съгласен, като оставим настрана префасонирането [...]
С кое по-точно не си съгласен? Харесват ти легените вместо седалки ли? Накъде по-зле от сегашния оглушителен рев и сажди...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #37 on: 05.11.2010, 22:38:46 »
С кое по-точно не си съгласен? Харесват ти легените вместо седалки ли? Накъде по-зле от сегашния оглушителен рев и сажди...
"Рев и сажди" е силно казано, по-важното е, че в Омуртаг НЕ СЕ прави ремонт на двигателя, а само на каросерията. Относно легените и друг път съм казвал, че точно това заслужава София. Непрекъснатото претапициране, защото средностатистическия мухъл ползващ ГТ е решил да си пробва острото на чекийката, е толкова абсурдно, колкото и напъните за олимпийски игри в София. Още по-важно е, че при извършване на ремонтни дейности, те се съгласуват с възложителя, т.е. ако в СО държаха на меките седалки, то такива щеше да се слагат и в Омуртаг. От Дупница и селата се връщат с тапицирани, защото нямат производство на евтини легени.

ЕДИТ: Абе направо се изнервям, как нормален човек може да се кефи, че някакво предприятие потъва, да оставим настрана спора, колко добре работи, поне аз смятам, че технологично е най-напреднало и разполагат със специалисти и техника, които са на най-високо ниво на нашия пазар. Та как можеш да се кефиш, че 50 човека с някакви умения, в които е инвестирано, остават на улицата? И че предприятие с база, традиции, пазар, очевидно печелившо... Е това е, в тая държава всички трябва да гледат тикви на полето. То от тикви, освен да гледат тикви друго не става!
« Last Edit: 05.11.2010, 22:52:04 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #38 on: 05.11.2010, 22:51:43 »
Не е изобщо силно казано,а реалност! Всеки ден се возя в тях,в определени коли шума е нетърпим.Да не говорим за приритването при включване на скорост и всички други вибрации похлоп-потропвания и тн. Това,че седалките не са тапицирани не е условие да са неудобни!!! Има много нетапицирани и ергономични седалки.Омуртажките не са от тях.
Поста ти и изразява обидно отношение към града ни и към софиянци.София изобщо не заслужава това,в никакъв случай.Като не ти харесва тук,ходи живей където ти харесва-не обиждай града ни.Защо трябва аз(примерно) да страдам заради "мухъла с чикийката" ? Не мога да разбера? Обясни ми? Колективна отговорност ли има тук?  "Мухъла с чикийката" е пътник,ерго всички пътници са солидарно отговорни с него?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #39 on: 05.11.2010, 23:18:18 »
Не е изобщо силно казано,а реалност! Всеки ден се возя в тях,в определени коли шума е нетърпим.Да не говорим за приритването при включване на скорост и всички други вибрации похлоп-потропвания и тн. Това,че седалките не са тапицирани не е условие да са неудобни!!! Има много нетапицирани и ергономични седалки.Омуртажките не са от тях.
Поста ти и изразява обидно отношение към града ни и към софиянци.София изобщо не заслужава това,в никакъв случай.Като не ти харесва тук,ходи живей където ти харесва-не обиждай града ни.Защо трябва аз(примерно) да страдам заради "мухъла с чикийката" ? Не мога да разбера? Обясни ми? Колективна отговорност ли има тук?  "Мухъла с чикийката" е пътник,ерго всички пътници са солидарно отговорни с него?
1. Обясних ти, че проблемите по силовата част, нямат нищо общо с ремонтната база в Омуртаг.
2. Съгласен съм, че легените не са достатъчно ортопедични/ергономични, но ти казах, че от СО, ако не са ги харесали са имали възможност да не ги слагат, а в крайна сметка всяко производство се усъвършенства, така че бъдещите седалки може да са нивото на (примерно) 5 пъти по-скъпите вносни.
3. София ми харесва, защото е родния ми град, на родителите ми, на жена ми и на нейните родители, но не ми харесва една част от "софиянци" (по-голямата) и ми се ще тази част да си ходи от където е дошла и и да си прави свинщините там, но не е късно и да се предам, защото няма друг град в България с толкова олиг()френи на кв.м...
4. По същата (твоята) логика защо се возиш на "вибрации похлоп-потропвания и т.н." - вземи такси, купи си кола, вози се само по линии с нов ПС, метро и пр.
5. Да, в едно общество голяма част от отговорността при масови прояви е колективна, защото става под носа на "обществото" и щом на него не му пука, то аз не искам да плащам сметката на тапицера. Да не пиша дълго за масовия упадък на ценностите, но какво очакваш от дете, което днес вижда как баща му си хвърля фаса през прозореца? След 5 години същото дете ще стреля с въздушна пушка от същия прозорец...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!