Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 135162 times)

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #40 on: 06.11.2010, 01:20:37 »
 :fan: :fan: :fan: :fan: :fan:  ама точно така е  giorev - седалките в автобусите,които минават ремонт в Омуртаг за пластмасови,защото поръчката е за "олекотяване на конструкцията", и за пестене на  средства от постоянното пре-тапициране заради постоянните късаници... и явно повечето хора тука не забелязват.че от както Икарусите и Чавдарите , а сега и тролейбусите (които НЕ СА с пластмасови седалки защото поръчката не е такава) ходят на ремонти в Омуртаг,състоянието им е видимо подобрено в сравнение с преди 7-8 години!
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #41 on: 06.11.2010, 07:29:46 »
Не е изобщо силно казано,а реалност! Всеки ден се возя в тях,в определени коли шума е нетърпим.Да не говорим за приритването при включване на скорост и всички други вибрации похлоп-потропвания и тн. Това,че седалките не са тапицирани не е условие да са неудобни!!! Има много нетапицирани и ергономични седалки.Омуртажките не са от тях.
[...]
1. Обясних ти, че проблемите по силовата част, нямат нищо общо с [...]
Шума не е толкова проблем на силовата част,колкото по-скоро е премахната шумоизолацията,но по тази част не се чувствам особено компетентен така че не бих спорил. Прословутите седалки-СО е поръчала много хубави седалки за реновираните Т6м-700,така че не можеш да ме убедиш че проблема е там. Още повече,че за да са удобни седалките,цената не е решаващо условие. Това което на мен ми се върти из главата е,че Омуртаг само това може да осигури...
По 3) съм съгласен.И на мен ми се иска.
По 4):по-добре е един проблем да бъде разрешен,а не да се бяга от него.Да ако имах възможност-бих си купил и кола и се би бих возил на такси.Но спадайки към социалната група,таргет на масовия градски транспорт,съм малко или много принуден да го ползвам,което по-никакъв начин не може да умаловажи желанието ми той да достигне някакво сносно ,поне източноевропейско ниво.
5)- категорично не съм съгласен.Нито с колективната отговорност,нито с упадъка на ценностите. Всяко предходно поколение е вменявало последващото във виновно поведение,спрямо морала и традициите. Но светът е продължил да се върти.  Дори ще стигна по-далеч, сегашното поколение е заложник на ценностния вакум постигнат през времето на хепи-соц реализма.
« Last Edit: 06.11.2010, 07:32:07 by Stahlgewitter »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6781
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #42 on: 06.11.2010, 09:08:18 »
Прословутите седалки-СО е поръчала много хубави седалки за реновираните Т6м-700,така че не можеш да ме убедиш че проблема е там. ... Това което на мен ми се върти из главата е,че Омуртаг само това може да осигури..
Стига с глупостите!!! Виж че на тролеите не сменят седалките. Претапицират ги грамотно. Явно могат и това да осигурят.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #43 on: 06.11.2010, 12:20:47 »
Радвайте се на тези основни ремонти,щом желаете и Ви харесват.
"Всички сме в калта,но някои гледаме към звездите"-само този цитат ще добавя по темата.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17237
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #44 on: 06.11.2010, 12:54:07 »
Горе долу съм съгласен. За некачествените ремонти вина основно има СО, която позволява автобуси да се връщат в ужасен вид. За седалките - също.

Я си помсилете как ще реагирате ако си пратите колата на ремонт и ви я върнат с накривоизчукани ламарини, пребоядисана в различен цвят и още куп подобни неща?
мур

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #45 on: 06.11.2010, 17:31:34 »
Aз пък напълно подкрепям Stahlgewitter и мисля че правенето на тия ремонти са преливане на пари от пусто в празно.

Ненавиждам пораженческото мислене и оправданието "няма пари".Също така "като искаш комфорт и чистота вози се на такси".Не искам да се возя на такси а на чист приветлив и нов градски транспорт!Стига с тия безумни ремонти със съмнителни резултати и излишното харчене на пари.

Докато се радваме на "реновиран" автобус ще си се возиме на бараки.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1724
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #46 on: 06.11.2010, 20:28:22 »
Да не се правят основни ремонти на автобусите, тъй ли?
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #47 on: 06.11.2010, 20:53:25 »
Интересно какво правят, когато в къщи им се повреди пералня, хладилник, телевизор или друго (ако имат автомобил)? Сигурно купуват директно ново, без да се замислят особено - едва ли, ама дават акъл на кило!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #48 on: 06.11.2010, 23:48:35 »
Според мен място за аналогия между вкъщи като ми се повреди нещо и автобусния парк няма.И все пак ако ми се повреди телевизора или хладлника който е на 30 години и е 2ра употреба - да,изхвърлям го и си купувам нов.

И в отговор на hitar_potter - да,да не се правят основни ремонти на Юлиета,Чавдари и Икаруси.Това е морално остаряла техника от всяка една страна която трябва в най-скоро време да се изведе от експлоатация.Те просто са си на доизживяване.Днес се возих в 35** по 413 и ми се изправиха косите от рев на двигателя и салон тип конюшня.Този рейс и да го оглозгат до кости и да го преправят пак не може да се оправи.Спешен брак е нужен и това е.Ако толкова не могат да купят нови от Столичен автотранспорт с малко зор за 413 Карат С ще съберат достатъчно читави автобуси.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #49 on: 07.11.2010, 00:08:05 »
Предлагам да спрем с този спор! Всички искаме нови автобуси, тема на отделен спор е дали са по-добри от старите, т.е. как биха изглеждали те на 30 год., да се надяваме, че няма да се търкалят дотогава. Спорът тръгна от Кента, но както и да е, относно старите автобуси, то всичко се прави, НО тук е най-важната част, ТРЯБВАТ ПАРИ за да се направи качествен ремонт на каросерия, на скоростна кутия, на двигател и на ходова част. Модернизирането на 280Т, така наречените Икарцедеси, показа че може да стане, НО ТРЯБВАТ ПАРИ. В пъти по-малко пари от ново превозно средство и тези пари ги няма, от къде тогава ще се вземат в пъти повече? После другия момент, за колко време новите автобуси ще заприличат на "конюшна"? Май доста бързо, е тогава...
« Last Edit: 07.11.2010, 21:56:21 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #50 on: 07.11.2010, 00:14:48 »
A Аз също предлагам да спрем този спор .В крайна сметка явно сме на едно и също мнение.Като няма пари за нови нека не се пилеят недостигащите средства за ремонти.Капка по капка вир - и накрая пак десетина Тедома ;)
« Last Edit: 07.11.2010, 22:27:35 by freepigeon »

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1724
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #51 on: 07.11.2010, 11:58:16 »
ОК - нека не се правят ремонти на Икаруси и Чавдари, но в този завод се правят и ремонти на зелени мерцедеси, примерно ;)
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline sadesign

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #52 on: 07.11.2010, 12:52:45 »
Предвид цената за ремонт на един 0305G, според мен е много по-добре да се закупи например един 0405G втора употреба. http://www.truck1.eu/_TEN_auto_688312_Bus_City_MERCEDES_BENZ_O_405_GN.html

Offline Galinov

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #53 on: 07.11.2010, 15:33:02 »
25 000 евро това са 50 000 лв. брей то много евтино ще излези! купуваш и почваш с ремонтите! А в Кента сигурно земат 10 000лв и ги правят като нови! Кое е по на сметка?

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2680
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Автобусни дискусии
« Reply #54 on: 07.11.2010, 16:19:48 »
25 000 евро това са 50 000 лв. брей то много евтино ще излези! купуваш и почваш с ремонтите! А в Кента сигурно земат 10 000лв и ги правят като нови! Кое е по на сметка?
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
По-старите О405ГН вървят от 6000 евро. По нищо не може да сравняваш Мерцедеса с ремонтиран Чавдар.
Нито по качество на материалите и изработката, нито по комфорта и удобството. На 13 годишен добре поддържан автобус почти няма какво да се прави. Чавдара колкото и да го ремонтират няма да стане по-хубав от Мерцедеса, нито по-здрав, нито ще го направят нископодов.
« Last Edit: 07.11.2010, 16:22:24 by Tony »

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline Galinov

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #55 on: 07.11.2010, 16:26:23 »
Мерцедес отдавна подбиха качеството след като изнесоха производството си в Турция! А колкото до това дали няма какво да му правиш на 13 годишен автобус не е така защото той вече сугурно са му навъртели 1 000 000 км. и те първа ще почва да се чупи:Двигател,съединител,скоростна кутия... А и после както няма качествени резервни части...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #56 on: 07.11.2010, 16:41:56 »
Практиката показва, че автобус, закупен втора ръка от Германия, Франция или някоя западно европейска държава няма никакви сериозни ремонти в първите 5-6 години от експлоатацията му у нас. Горе долу за толкова време успяваме да го побългарим и да стане обор. Един такъв автобус не може да се сравнява по абсолютно нищо с току що излязъл от АРЗ тукашен автобус. В момента Столичен автотранспорт умува за закупуването на такива превозни средства, но шансът за това е минимален, причините са много и различни ;)
« Last Edit: 07.11.2010, 16:43:40 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #57 on: 07.11.2010, 20:07:04 »
На мен лично са ми интересно тези причини.Изброй ги ,моля те.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #58 on: 07.11.2010, 20:20:22 »
Всеки може да се досети за част от тях, първо че Дупница и Омуртаг загиват на момента, в който се спрат основните ремонти от София, лично мое предположение е, че те си дават каквото и където трябва за да им се възлагат поръчки за ремонт ;) Освен това има доста 'наши' фирми, свързани с доставката на части. Друго, което според мен оказва влияние е и мързела - за всяка поръчка над 30 000 лв. трябва да се прави конкурс, дори и при ясен победител това не може да бъде избегнато - разбирай списване на задание, ходене на оглед и т.н. Много по-лесно е в Омуртаг или Дупница. Пък дали се возим на омуртажки легени или на Мерцедес от Германия никого не го интересува, нали се возим ;)
НЕ на хейтърството!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #59 on: 07.11.2010, 22:05:39 »
25 000 евро това са 50 000 лв. брей то много евтино ще излези! купуваш и почваш с ремонтите! А в Кента сигурно земат 10 000лв и ги правят като нови! Кое е по на сметка?
Тази цена е за ДВА автобуса! Мисля, че е добро решение да се "дебне" момент, в който някой град се "освобождава" от известно количество на куп, тогава и цената ще е друга. Тук с риск да се заформи нов спор ще споделя, че за мен 405-иците внесени втора ръка от западна Европа са по-надеждни от всякакви турски боклуци стъкмисвани напоследък. Единственото предимство на последните е ниския под.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!