Author Topic: Крайградски автобусни линии  (Read 39034 times)

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
    • Email
Преди няколко дни като се загледах в сайта на Центъра за градска мобилност и с изненада научих, че повече от половината действащи номера автобусни линии всъщност са до селата около София - най-общо казано - след Околовръстното. Вярно е, че там интервалите на движение са по-големи и броя коли сигурно като цяло е по-малък, но все пак една значителна част от транспортната задача на ЦГМ касае тези линии. Едва ли някой се съмнява, че по-голямата част от тези линии не покриват дори разходите си най-малко по няколко причини:

1. По-големи разстояния, съответно пробег при същата цена на билетчето
2. Намалял брой пътници в резултат на разредения график и неудобните връзки и преориентиране към лични автомобили
3. Голям брой гратисчии при пълна липса на контрольори

Какво може да се промени?

1. По крайградските линии билетчетата да са на друга цена - диференцирани, на база разстояние (изминати километри), а за картите и безплатните документи за пътуване да се доплаща. Такава практика има в много европейски столици (само за пример Мадрид);
2. Промяна на маршрутите с цел удобни връзки с метро/градски транспорт, ограничаване на използването им като довозващи в рамките на града, което обикновено е свързано със забиването им в задръствания;
3. (вече уж въведено от ЦГМ) качване на пътници само през предната врата срещу превозен документ и продажба на билети от шофьора.

В по-генерален аспект, моето мнение е, че всички тези линии са най-подходящи за отдаването им на концесия. Така или иначе по някакво споразумение със СБ една част от линиите трябва да са отдадени на концесия - крайградските линии са идеални за целта. Там обикновено автобусите са единични, интервалите сравнително големи, а пътникопотока - по-малък, което ги прави интересни за концесионерите. Разбира се, цената за км. там трябва да е относително по-малка, защото е съвсем различно като разход дали караш 15 км в града или извън града. След отдаването им на концесия, ЦГМ ще може да се съсредоточи върху основната си функция - градския транспорт, ще има предостатъчно сравнително нови автобуси, а и разходите ще намалеят значително. Ще може да се намали и броя на гаражите поне на 2.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15469
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #1 on: 20.01.2011, 15:15:34 »
Под тази си форма на ПЧП, финансовия риск е изцяло в топката на Общината. Транспортните фирми имат фиксирана цена на километър и си я получават, стига автобусът да се движи, пък може и вакуум да вози. Така че икономически, това не е решение.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #2 on: 20.01.2011, 15:24:38 »
така е, затова и формата трябва да се промени, макар и да нямам идея кой точно е правилния вариант. Ако възнаграждението е на база превозени пътници и/или приходи от тях, до много села или няма да има никакъв транспорт, или той ще е прекалено скъп. Явно трябва да се мисли за някакъв междинен вариант, който да е изгоден и за двете страни

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12613
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #3 on: 20.01.2011, 17:28:07 »
Повечето крайградски линии и сега са до периферни автостанции и все повече от тях са свързани с метрото. Тук, разбира се, някой ще ме опровергае с конюктурния пример А35.
Колкото до ценообразуването: справедливо е зониране и оттам - увеличаване цената на еднократните билети до селата. Още повече, че редовните ползватели няма да пострадат, тъй като те пътуват с карти за ЦГМ.
За съжаление, създаде се стереотип с едно билетче да се пътува за 1 спирка и до Долни Пасарел и вероятно промяна може да се очаква в рамките на принципно преразглеждане на тарифирането. А това от години се протака от СО. Освен това разликата между село и квартал е силно размита: защо Бистрица е село, а Кремиковци - квартал? Околовръстното не е граница, тъй като даже и ТМ5 излиза извън неговите рамки. Така че решението трябва да е за цялата, а не само за крайградската мрежа.
« Last Edit: 20.01.2011, 17:31:59 by blagun »

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #4 on: 20.01.2011, 18:00:22 »
съгласен съм с повечето неща от горното, и най-вече с това, че трябва цялостна промяна на ценообразуването не само в крайградските зони, а и в самия град. С тази промяна трябва да се реши и проблема с прекачванията. Сега почти всяко предложение и тук във форума е как маршрутите на ГТ да се направят така, че между две точки да се стига без никакво прекачване, макар и да е по-бавно като време и по-неудобно. Основния мотив за това е, че така се спестява един билет. Аргумента определено е важен, затова в нормалния свят всеки билет може да се използва и за прекачване в друго превозно средство в рамките на определено време. За целта обаче класическото хартиено билетче и перфораторите трябва да изчезнат и да бъдат заменени от модерна електронна система за таксуване на база време и разстояние. По света има много такива, може да се приложи най-подходящия опит. Може и ние с нашия форум да помогнем за идеи и добри примери от света в тази насока. Аз като пример мога да дам, че от тази година билетите в ГТ в Талин се плащат с СМС-и - както при нас синята зона. Сигурно има и други добри решения, които ще са удобни за пътниците, ще увеличат приходите на ЦГМ и ще са по-справедливи от сегашната система.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #5 on: 17.04.2011, 01:07:35 »
Имам предложения за промени на маршрути за следните автобусни линии:

Автобусни линии 1 и 2
В момента маршрутът на автобус 1 е от Кокалянско Ханче до Автостанция Гео Милев. Автобусна линия 2 пък има доста странен маршрут - само от 5 спирки дължина (от последната спирка на автобус 1 Кокалянско ханче до с. Кокаляне). Предлагам обединение на двете линии, като автобусна линия 1 да бъде със сегашния маршрут от Автостанция Гео Милев до Кокалянско Ханче + маршрута на автобус 2 до с. Кокаляне.

Автобусни линии 3 и 5
В момента автобусни линии 3 и 5 са с променен маршрут и стигат до Младост-1 с цел връзка с метростанция Младост-1. Вероятно обаче се предвижда връзката на пътникопотока по 3 и 5 с метрото да се осъществява на метростанция "Цариградско шосе" след удължаването на МД1 дотам. Затова идеята ми е 3, която е много слабо натоварена линия, да бъде скъсен до детелината на Летището, а автобусна линия 5 да бъде върната обратно до Гео Милев. Така Горни / Долни Лозен ще си върнат добрата транспортна двупосочна връзка с автобусите на Окръжна Болница (76, 204, 213, 214, 305, 306 и 604), която е била загубена при промяната на маршрута на 5 с цел сегашната връзка с метростанция Младост-1 (с изключение на тролей 5 и автобус 306, минаващи по ул. Йерусалим). Пускането на 5 по стария маршрут до Автостанция Гео Милев също така ще даде на селата Горни Лозен и Долни Лозен връзка с Хермес Парк, The Mall и хипермаркет Карфур, както и ще възстанови старата връзка при Спортен клуб ЦСКА с трамваи 20 и 23 и с тролейбусни линии 4 и 11, обслужващи доста места, които метрото вероятно няма да обслужва и занапред.

Автобусни линии 7 и 8
Автобусна линия 7 е напълно безмислена. Маршрутът й е от никъде за никъде - свързва само Гара Искър със селата Горни / Долни Лозен, които имат по-добра връзка с автобус 5. Също така 7 не работи в събота и неделя, затова предлагам този автобус да бъде закрит. Автобус 8, макар че също минава през Индустриална зона Искър като 7, обслужва повече квартали и села (с. Герман, кв. Горубляне, кв. Бусманци, с. Казичене, с. Кривина) и считам, че тя може да си остане в сегашния си вид.

Автобусни линии 26, 27 и 28
Автобус 26 в момента е с маршрут от Автостанция Илиянци до гр. Нови Искър. При нея обаче има нещо странно - макар че в делник тя минава по-често от 27, в същото време не работи в предпразник и празник. 27 също тръгва от Автостанция Илиянци, но освен Нови Искър, обслужва също и с. Кътина, като тя покрива на 100% маршрута на линия 26. Тя обаче минава по-нарядко. Автобус 28 е много странна линия - тя само свързва вътрешно кварталите в район Нови Искър. Също така 28 май че единствена от крайградските линии не прави връзка със София. Затова предлагам "делничната" линия 26 и "вътрешната" 28 да бъдат закрити, а 27 да остане със сегашния маршрут, но да бъде по-начесто.

Автобусни линии 42 и 43
Автобус 42 свързва гр. Банкя с бул. Европа и Метростанция Сливница. Автобус 43 пък свързва Банкя с кв. Филиповци и с ж.к. Люлин (8-ми микрорайон). Странното е че 42, който не свързва гр. Банкя с нищо друго освен с Метростанция Сливница и минава през нищото, минава доста по-начесто, а точно 43, правещ връзки на Банкя и обслужващ повече дестинации - кв. Филиповци, с ж.к. Люлин (включително Кооперативния Пазар Люлин) и с доста търговски обекти, както и с Метростанция Люлин, до която линията на практика има довозващ маршрут в Люлин, е с доста по-голям интервал на движение. Според мен би било добре на 42 и 43 да се разменят интервалите на движение, т. е. автобус 42 да се разреди, а 43 да е начесто. Също така в момента в ж.к. Люлин между разклонението на кв. Филиповци и Кооперативен пазар Люлин 43 минава по различни булеварди - в посока Банкя минава по бул. Захари Стоянов (по маршрута на тролейбус 7 и автобус 111), а в посока Люлин-8 - по бул. Райко Даскалов (по маршрута на автобус 310). Предлагам с цел по-добро довозване до Метростанция Люлин, автобусна линия 43 и в двете посоки да минава по бул. Райко Даскалов.

Автобусни линии 65 и 74
Автобус 65 свързва ж.к. Гоце Делчев с кв. Манастирски Ливади, но е с някакъв странен маршрут, състоящ се от само 2 спирки. Най-озадачаващото е, че незнайно защо 65 не се движи в предпразник и празник въпреки липсата на друга линия до Манастирски Ливади. В момента автобусна линия 74 свързва ж.к. Гоце Делчев с Централна Гара. Предлагам обединяване на тези две автобусни линии, като странният маршрут на 65 да бъде присъединен към сегашния маршрут на 74, т.е. 74 да върви от Централна Гара до кв. Манастирски Ливади, като така Манастирски Ливади ще има добър транспорт до Южния Парк, Центъра по хигиена и другите болници в района, Руски Паметник, Mall of Sofia, ул. Опълченска, както и до Централна Гара през всички дни от седмицата, включително и в събота и неделя.
« Last Edit: 25.04.2011, 23:50:31 by Unicode »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11059
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #6 on: 17.04.2011, 01:18:57 »
ОФФ: Горни Пасарел няма някъде от 60 години насам, селото е разрушено и залято при строителството на язовир Искър, заедно със Шишманово и Калково. Не знам за како си имал преввид.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #7 on: 17.04.2011, 01:21:42 »
След пускането на метрото всички селски трябва да въртят детелината за летището !
НЕ на хейтърството!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1228
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #8 on: 17.04.2011, 09:38:06 »
5 трябва тогава да Ходи до БЧК! апелирам и за събота и неделя като излетна линия!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #9 on: 17.04.2011, 14:01:52 »
А1 и А2, както и А65 и А 74 не могат да бъдат обединени заради различните интервали на движение. Няма да е рентабилно да има автобуси толкова начесто по късите дестинации. Докато за А65 проблемът може да бъде решен с удължаване на А73 (по-сходни интервали), то при А1 и А2 не мисля, че сте стане.
Предложенията за А3 и А5 ми харесват. Нямам никаква идея за А26,27,28. Особено за А28 - какъв е смисъла от нея :(
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #10 on: 17.04.2011, 18:59:31 »
Quote
Също така 28 май че единствена от крайградските линии не прави връзка със София.
Не е единствена,другата е 44.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1228
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #11 on: 17.04.2011, 21:04:56 »
И 2. А 44 така и не разбирам защо не я разбият на 44 - Клисура, 45- Вертикал, 46 - Михайлово, 47 - Градоман, 48 - Иваняне и ако може да отива и до Мало Бучино, мисля че има асфалтиран път от Иваняне до Мало Бучино. 41т пък да стане 40 до ТЕЦ Люлин във Волуяк.
« Last Edit: 18.04.2011, 10:49:59 by AROS »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #12 on: 18.04.2011, 00:20:36 »
Имам предложения за промени на маршрути за следните автобусни линии:

Автобусни линии 1 и 2
В момента маршрутът на автобус 1 е от Кокалянско Ханче до Автостанция Гео Милев. Автобусна линия 2 пък има доста странен маршрут - само от 5 спирки дължина (от последната спирка на автобус 1 Кокалянско ханче до с. Кокаляне). Предлагам обединение на двете линии, като автобусна линия 1 да бъде със сегашния маршрут от Автостанция Гео Милев до Кокалянско Ханче + маршрута на автобус 2 до с. Кокаляне.
Твърде често срещам подобни предложения от колеги тук. Аз недоумявам какви са причините да предлагате подобни сливания, да не ви бъркат многото номера на маршрути? Няма нито едно логично обяснение да се случи това, което се предлага горе.
Панчарево генерира значително по-голям пътникопоток от Кокаляне. Не е рентабилно двете населени места да се обслужват с един и същ интервал, това е проста логическа задача. Хайде да разгледаме хипотезата, че предложението за сливане е факт. Тъй като в следствие от сливането не се прогнозира увеличаване на приходите, то в най-добрият случай ще трябва да се запазят разходите. Още тук логиката почва да куца, в предложението няма никаква оптимизация на ресурсите. Как ще се запазят разходите - решението е само едно - трябва да се увеличи интервала на колите, които обслужват по-голямото населено място - Панчарево. Оказва се, че не просто липсва така важната оптимизация, а ми се влошава и обслужването на по-голямата група потребители. Доколко се подобрява на по-малката не ни е известно и е под съмнение, ако и в момента автобусите по А2 се движат полупразни между Кокаляне и Панчарево.
Ако толкова ви дразнят многото маршрути - приемете, че маршрута е само един, като всеки трети автобус е удължен до Кокаляне и това е най-ефективното решение на логическата задача, за която загатнах по горе. Единственият недостатък, е че интервалите трябва да се синхронизират.
По този начин прецакаха А68 и А69, тук някои хора пък си и мислят, че това било много успешно. Успешно друг път - нито практически, нито теоритично има някакъв успех в тази промяна. Да направят една анкета в центъра на Бистрица сутрин сред пътниците в посока София и да им обясняват на тях колко е успешно!
« Last Edit: 18.04.2011, 00:40:17 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #13 on: 18.04.2011, 09:20:37 »
Доста смотани предложения.
По въпроса с 44, има единствено технлогични причини - колите са общи и примерно 5-та кола има курсове до три различни квартала и ще е по-неудобно от организационна гледна точка. Освен откъм разписания, някак си ще е странно в гаража сутринта - днеска съм на 45, 47 и 48, а утре съм зачислен на 46 и 49 :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17096
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #14 on: 18.04.2011, 09:30:54 »
И на мен не ми допадат предложенията. Само за 42 и 43 има някаква логика, защото наистина 42 почти не спира след Иваняне посока София. Но пък аз мразя разрежданията.

По-скоро аз имам едно друго предложение за линия 44.
По някакъв начин няма ли възможност 81 да прави един курс до Михайлово, следващия до Клисура, третия до Градоман. Така хората от тези три квартала ще имат някаква директна връзка със София. 44 да остане само във варианта Банкя - Вердикал - Иваняне, като че ли и това дори е излишно.
мур

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1228
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #15 on: 18.04.2011, 10:56:36 »
колко му е да сменят табелите с цифрата отпред пред предния прозорец, а другите да са плътно зад нея.Те и сега ги сменят ако освен номера пише и дестинацията до която отива. И 31 сутрин до летище Доброславци през Илиенци макар че има само един курс сутрин би трябвало също да е с отделен номер, примерно 32.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17096
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #16 on: 18.04.2011, 10:59:10 »
И аз съм на това мнение. Миналата седмица като бях в банкя дойде 1331 с табела отпред 44. Само на страничното стъкло на стойката имаше лист Банкя - Клисура.
А 31 в момента тръгва по едно и също време за Голяновци и Илиянци портала и шофьорите нямат табели в повечето случаи и като са за Портала викат, че е затам автобусът. Мисля, че номера има в излишък и би било по-лесно да са с различни номера, дори и да са за по един курс.
Интересно ми е какво мислите за моето предложение за 44.
мур

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #17 on: 18.04.2011, 12:11:07 »
След пускането на метрото всички селски трябва да въртят на детелината за летището!
Не мога да разбера защо толкова държиш Горни / Долни Лозен да НЕ СИ ПОЛУЧАТ старата връзка посредством 5 с транспорта на Окръжна Болница (автобусни линии (76, 114, 204, 213, 214, 305, 306 и 604, както и тролейбусни линии 5 и 8 ) и с този на на ЦСКА и Гео Милев (трамваи 20 и 23, тролейбуси 4 и 11, както и с автобус 11), а вместо това искаш да пратиш и автобусни линии 1 и 6 доникъде? Много от изброените линии обслужват доста места, до които метрото не върши работа. Освен това на детелината на летището не би могло шофьорите на всички линии 1, 3, 5 и 6 да правят почивки.

Проблемът е, че практически Окръжна Болница е първата спирка, на която е възможно прекачване на всички тези линии и в двете посоки. Да предположим, че автобуси 1, 3, 5 и 6 бъдат с предложения от теб скъсен маршрут до детелината за Летището. Тогава на Държавна Печатница, която ще е последната спирка за тези крайградски линии, НЯМА ДА Е ВЪЗМОЖНО прекачване на дружбенските 204 / 604 в посока Орлов Мост, тъй като тяхната спирка в локалното платно в тази посока беше закрита при откриването на автобусната спирка при Хермес Парк. При младостките 76, 213, 214 и 305 пък НЯМА ДА Е ВЪЗМОЖНО прехвърляне в посока ж.к. Младост, тъй като в тази посока те въобще нямат спирка Държавна Печатница. В посока Център, като идват от ж.к. Младост, след 43 блок и ХМС, спират на Държавна Печатница, Хермес Парк, после на Окръжна Болница и нататък. Но в обратната посока след Окръжна Болница за 76, 213, 214 и 305 следва направо спирката на ХМС (БЕЗ ВЪЗМОЖНОСТ за прекачване на 1, 3, 5 и 6 в посока Интер Експо Център при предложения от теб маршрут), после на 43 блок и т. н. На практика в участъка ул. Йерусалим - разклона към ж.к. Младост, в който се засичат маршрутите на младостките автобуси и сегашния маршрут на рейсове 3 и 5, няма спирка, на която да може да се прави прехвърляне между тези автобусни линии.
Затова предложението ми е само 3 да бъде скъсен до посоченото от теб място, а 1, 5 и 6 да си бъдат до Гео Милев. Все пак пътникопотока не е само до метрото - има си пътници и за автобусите на Окръжна Болница, правещи директна връзка за необслужваните от метрото места. Особено показателно за това е пътникопотока по автобус 1.

А1 и А2, както и А65 и А 74 не могат да бъдат обединени заради различните интервали на движение. Няма да е рентабилно да има автобуси толкова начесто по късите дестинации. Докато за А65 проблемът може да бъде решен с удължаване на А73 (по-сходни интервали), то при А1 и А2 не мисля, че сте стане.
Предложенията за А3 и А5 ми харесват. Нямам никаква идея за А26, 27, 28. Особено за А28 - какъв е смисъла от нея :(
За обединяването на автобусни линии 1 и 2 май сте прави. Оттеглям предложението си.
Линия 26 е пълен дублаж на линия 27, но затова пък работи само делник. Сегашната линия 28 е доста особена - само вътрешна за район Нови Искър и дефакто НЯМА каквато и връзка със София-град.
Затова предложението ми беше 26 и 28 да се закрият, а за връзка на Нови Искър да останат само автобус 25, автобус 27 да бъде със сегашния маршрут на по-малък интервал на движение, както и 29.
« Last Edit: 23.04.2011, 21:55:34 by Unicode »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17096
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #18 on: 18.04.2011, 12:27:15 »
Съкращаване на линии 1, 3, 5 и 6 до Метро би било мега глупост, тогава само със 114 ли хората ще имат връзка с младостките линии? И колкото и да е смешно, то и до орлов мост ще е по-бързо да се стигне със 114, отколкото с метрото.
Но дотогава има много време, т.к. това метро я тръгне след 2 г., я не.
мур

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #19 on: 18.04.2011, 12:45:26 »
Стига глупости! Скъсяване до детелината на 7-ми км. означава връзка с младостките автобуси спиращи на нея в посока центъра и връзка с дружбенските автобуси в посока дружбите. А връзката с метрото на IEC е безценна и дава много повече други връзки по всички направления от Железница през Младост и Дървеница до Банкя през Люлин и от Лозенец до Костинброд през Надежда и Обеля. Какви повече връзки трябват?
едит: Сега следващото, което някой ще попита/напише е къде ще почиват - ами да им наемат една стая ето там - http://www.metropolitanhotelsofia.com/bg/page/60/Релакс_център от Карат С, направо ще се родят, паркират пред хотела и влизат да ПОЧИВАТ!
« Last Edit: 18.04.2011, 12:50:57 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!