Author Topic: Крайградски автобусни линии  (Read 41686 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1182
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #240 on: 12.06.2015, 22:27:42 »
Жителите на Мировяне отдавна искат А26 да минава през Требич и Илиянци до МС "Хан Кубрат", а не до Обеля. Не виждам, какво толкова дебатираме. Новата линия 26+87 се хареса от повечето хора в района. Нека да видим какъв пътникопоток ще има, успешна ли ще е и тогава да говорим. Според мен, няма как да обвържем всички автобусни линии на Нови Искър с метрото, пък и не е необходимо.

Offline ИванТ

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #241 on: 12.06.2015, 23:00:39 »
Изобщо не става въпрос за всички линии, а само за още една, която би изпълнявала и важна функция в район "Надежда". Всички селища в район "Панчарево" (с по-малко население от район "Нови Искър") имат връзка с метрото, как за тях това е необходимо, а за нас - не?!
Съгласен съм с Вас, че промяната сега ще се хареса, но това ще се дължи на връзката с метрото, което показва колко важна е подземната железница за хората и колко много те желаят възможността да се придвижват с нея! А жителите на село Мировяне ще пътуват по-бързо директно до метростанция "Обеля" (единственото светофарно кръстовище е именно да самата метростанция), отколкото през квартал "Требич" и булевард "Рожен". От друга страна, градските жители винаги са искали отклонението през село Мировяне да не бъде активно. С идеята, която предлагам не виждам ощетени страни.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1182
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #242 on: 13.06.2015, 21:28:45 »
Не съм много запознат с район "Панчарево", но там всички автобуси имат връзка с метрото, просто защото маршрута им от край време е до АС "Гео Милев" и същевременно построиха метролиния, която има метростанция по маршрута на тези автобуси. Нови Искър е доста отдалечен от метрополитена и не е рентабилно всички автобуси да са довеждащи до метрото, при все че има почти автономна трамвайна линия до кв. Илиянци. Крайградските линии трябва да правят връзка с най-близко разположения електротранспорт. Другото си е разсипия. Последно време често ми се налага да ползвам ГТ и наблюдавам, че масово се пътува гратис в наземния транспорт. При качването на контроли, превозното средство се изпразва и това не е преувеличено. Така че не знам кой ще плати сметката, на това да се удължават автобусни линии, които дублират трамвайния транспорт. Впрочем, публикували са новото разписание на А26. Доста са пестеливи "ЦГМ" от към ресурс за тази линия, особено след 20 часа - автобус през 1 час.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #243 on: 13.06.2015, 21:49:49 »
Направо са прецакали новата А26 от гледна точка на разписанията.  :angry:  :help:

Нали уж трябваше колите от "старата" А26 и А87 да се съберат. "Старата" А26 имаше 3 целодневни коли и 1 нецелодневна, а А87 имаше 2 целодневни и още 2 разпокъсани коли.

Следователно, новата линия трябваше да има 5 целодневни коли и още 3 разпокъсани. Но реалността не е такава. Новата линия има 4 целодневни и 3 нецелодневни. Едната нецелодневна има само един курс...  :eek:
« Last Edit: 13.06.2015, 21:52:32 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2748
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #244 on: 13.06.2015, 21:52:13 »
Летни разписания на 26 ще са това ;) Като дойде зимата ще е по-начесто.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #245 on: 13.06.2015, 21:54:25 »
Летни разписания на 26 ще са това ;) Като дойде зимата ще е по-начесто.
Е, да, ама това разписание няма да привлече много хора и после ЦГМ ще кажат, че експериментът е неуспешен.........  :/
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #246 on: 14.06.2015, 17:53:58 »
Последно време често ми се налага да ползвам ГТ и наблюдавам, че масово се пътува гратис в наземния транспорт. При качването на контроли, превозното средство се изпразва и това не е преувеличено.

Затова е крайно време по всички крайградски линии качването да става само през първата врата (на останалите да се сложат еднопосочни турникети и да може само да се слиза), а шофьорите да проверяват и продават билети. Ако не им се занимава и смятат, че не им е работа, линиите да се дадат на концесия с такова условие - частните превозвачи ще намерят достатъчно шофьори, на които им се занимава. Сега не стига, че за левче се стига от даже 20-30 км. разстояние, ами и не плащаме. А иначе искаме ако може всички крайградски автобуси да са поне до центъра, че да не се налага да се оглеждаме за контрольор на още една линия.  :angry:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6761
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #247 on: 14.06.2015, 17:58:22 »
Турникетите не са подходящи за родители с детски колички и трудноподвижни лица.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1182
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #248 on: 14.06.2015, 18:32:37 »
Нали на А25 имаше такъв турникет и пак си се пътуваше гратис. Не е удобна тая система, трябва си постоянен контрол, но да се проверяват всички наред. Щото аз последно време се чувствам дискриминиран в родината си. Проверяват се само белите, ако си циганин, негър, пакистанец, индианец и т.н. контролата те подминава. То и тях ги разбирам, щото не знаят кой от тия ще им извади нож да ги заколя и никой няма да ги защити.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #249 on: 15.06.2015, 21:51:59 »
Днес открих един дребен недостатък на "новата" А26 - номерът на линията. Според мен, е леко объркващо особено при ситуацията, че "новата" линия спира на спирки, на които е спирала "старата". Това обърква хората.

Майка ми разказа за това, че е станала свидетел на обърквания на автобусната спирка до МС Обеля, където до петък се движеше "старата" А26, а от днес нова линия, но със същия номер.

Подобно объркване може и на други спирки, като например, "ж.к. Обеля 2", която се намира на бул. "Ломско шосе". На спирката посока Надежда често чакат хора, които искат да пътуват до МС Обеля или кв. Обеля и знаят, че която и да е от трите линии А26, А30 или А31 ще им свърши работа. Днес може и да са останали изненадани...

Според мен, щеше да е по-добре новата линия да има нов номер, който да привлича вниманието и да кара хората да четат бележките по спиркознаците.  ;) Например - А268 или А826. Ако толкова се държи да е двуцифрен - може някой от свободните двуцифрени - А15, А16, А17, А19, А32, А33, А35, А36, А37, А38, А39, А40 и т.н.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline lion69

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #250 on: 16.06.2015, 21:02:04 »
Аз пък смятам, че промяната на А26 не е добре обмислена, имах възможността вчера и днес да се возя по "новия" маршрут и да ви кажа въобще няма смисъл от тази промяна. Първо много от хората, които ползваха А26 вече отказват да го използват тъй като обикаля изключително много. Второ, както казаха по-горе на МС Обеля стават много обърквания заради промяната на маршрута, трето новият маршрут изобщо не е оправдан откъм пътникопоток. От Обеля 1 до МС Хан Кубрат автобусите са почти празни, след което седалките се заемат от хора, които пътуват до Илиянци най-вече или Требич. Също се качват и хора, които са изпуснали А27. Новото разписание е под всякаква критика, то и предишното разписание си беше лятно, пък автобусите бяха по-често /за незапознатите ще кажа, че А26 се движеше по старото си разписание от 16.06.14г. и така лятното разписание се превърна в  зимно/. Да не говорим ,че  след като са обединени две автобусни линии, интервалът на движение трябва да е малък. Пък и станах свидетел на разговор между шофьори на А25 и 29, които коментираха, че най-вероятно А25 ще бъде спрян и също упорито критикуваха новият маршрут на А26, както и това че курсът е станал час и половина. Смятам, че А26 си беше по-добре по старият маршрут.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1182
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #251 on: 16.06.2015, 22:45:03 »
Как очакваш на втория ден от промяната, линията да се напълни с пътници? Хората още не са се ориентирали. Линията е с много добър маршрут и ако септември мине на зимни разписания, ще има доста пътникопоток. Как очакваш шофьорите да не критикуват маршрута на новата линия, като вероятно след закриването на А25 ще бъдат прехвърлени към нея. Сега 25 е линия мечта, караш пет спирки и почиваш половин час, после пак пет спирки и пак вестници, списания, кафенце, това онова. Въпроса е до колко това е ефективно. Късите линии по принцип не са много ефективни. Има и други линии с дълъг курс, които освен друго, влизат в зони със сериозни задръствания и курса се удължава още повече (А83). Ако се осигури на шофьорите достатъчно дълга почивка на крайните спирки, този довод за курса става несериозен. За мен сериозен проблем са старите автобуси, това би отблъснало пътници, а не новия маршрут, защото в тия изтърбушени 305-ци трябва да пътуваш с противогаз. Също така преди от Мировяне до Обеля беше 17 минути + 14 с метрото до Сердика = 31. Сега от Мировяне до Хан Кубрат е 23 минути + 7 с метро = 30 минути. За сравнение с А25 и ТМ12 е 10+31=41. Това е без времето за трансфери и чакане. В момента на Хан Кубрат се прави много по-бърз трансфер от Обеля. Сметките показват, че сегашния маршрут на А26 осигурява най-бързия достъп до центъра на Мировяне и Требич, от когато и да е било. Затова като се направи нещо разумно, защото у нас такива неща рядко се случват, кажете браво, а не започвайте веднага с критиките.
Васко предполагам, че са избрали №26, за да сменят възможно по-малко спиркознаци. Имаше достатъчно информация за новата линия, така че ако някой не е разбрал, си е личен проблем.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11387
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #252 on: 19.07.2015, 20:20:35 »
Замислих се днес, пътувайки с 98 защо трябва да обикаля толкова много, че на всичко отгоре да спира и на всяка спирка по Джеймс Баучер а на Семинарията спира на 2 места през 100 метра, също и автобусите да се разбиват по паважа. Не може ли просто да се спуска направо по Черни връх и да върти като 10 ТМ? като спира само за връзка с метрото, и от Хладилника на горе вече на неговите си спирки, то на другите така и така спира 10 ТМ. Така и така ми направи впечатление че 50-60% от хората слезнаха на Черни Връх и си продължиха пеша надолу към НДК. Така едно че ще се спести пробег, доста време, амортизация и доста пари, друго че на хората ще им е доста по-удобно като спира направо на кръстовището с Евроги Георгиев, а пък ще прави и доста повече връзки с 204, 604, 72, 76, и да не забравяме ще стане по на често.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4005
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #253 on: 20.07.2015, 09:21:51 »
98 следва да бъде съкратен до Хладилника след пускането на МД2 до там и възстановяването на ТМ10. В момента осъществява връзка на Баучер и Св. Наум с Хладилника, също така ако 98 минава по Черни Връх се получава много голям дублаж с 10ТМ. Закриване на 10ТМ със сгъстяване на 98 до сегашните интервали на заместващия автобус не е оправдано - автобусите ще се лангъркат полупразни към Бистрица и Железница.  :rolleyes: Единственото предимство на варианта 98 по Черни Връх е избягването на задръстванията около Семинарията в пик, но това не компенсира останалите проблеми. Иначе наистина 98 може да не спира на всички трамвайни спирки особено тази на Баучер до кръстовището със Св. Наум.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11387
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #254 on: 23.07.2015, 17:49:45 »
То ясно че временно е така докато се завърши новата метростанция и новата автостанция Хладилника но въпроса е че може би щеше да е по-добре да беше по предложения от мен вариант не знам.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4005
    • View Profile
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #255 on: 24.07.2015, 10:53:08 »
Вече посочих по-горе недостатъците на идеята на Иво - голям дублаж на 98 и 10ТМ и липса на удобна връзка на Баучер и Св. Наум с Хладилника. Закриване на 10ТМ със сгъстяване на 98 до неговия сегашен интервал е нецелесъобразно - автобусите ще се таралянкат полупразни до Бистрица и Железница. Иначе наистина 98 може да не спира на всички спирки на ТМ10 особено тази на кръстовището на Баучер и Св. Наум. Избятването на задръстванията около Семинарията е известно предимство на идеята в делник пик така ще се избягват закъсненията понякога достигащи 10 минути, но през останалото време се спестяват 4-5 минути на посока и автобусът ще стане по-редовен само с 1-2 минути, което няма да се усети на практика.  :rolleyes: Слизането пеша по стръмния наклон до Хемус е над 10 минути във всички случаи и е странно защо хората слизат от автобуса. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11387
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #256 on: 24.01.2017, 10:13:33 »
Направи ми впечатление нещо интересно -линията до Волуяк 150, на ЦГМ на цена от 1.60, а линията София-Костинброд е на цена 1.50 за по-далечно растояние, по-чести интервали на всичко отгоре с туристически автобуси. Как става тая рябота. Явно зависи и какви субсидии на км.се дават и колко покриват. Но се получава за по-далечно растояние и по-чести интервали да плащаш по-малко, отколкото само за част от пътя.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12909
    • View Profile
    • Email
Re: Крайградски автобусни линии
« Reply #257 on: 24.01.2017, 10:26:44 »
Тук пропускаш факта, че абонаментните карти за ЦГМ важат за А150, но не и за костинбродските линии. Не е ясно, какви абонаментни карти предлага община Костинброд, но е ясно, че те не важат за метрото и другите софийски линии. Разбира се, при сътрудничество между община Костинброд и Метрополитен може да се намери взаимноизгодно решение.