Author Topic: Финансите на МГТ  (Read 12839 times)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #100 on: 10.09.2016, 12:44:14 »
8 човека сигурно ще вършат цялата работа на съществуващата структура?


Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6456
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #101 on: 10.09.2016, 12:51:07 »
Eто разходите според данните, които частично изнесе Контрера.

Според графиката с остатъка (0.69??) може да се купят още 70 автобуса.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4472
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #102 on: 10.09.2016, 12:57:44 »
8 човека сигурно ще вършат цялата работа на съществуващата структура?
...
Има много голяма разлика между общинско/държавно предприятие и частен аналог в областта на организацията. Все пак общинското/държавно предприятие трябва да прави обществени поръчки за всяка покупка, докато частникът се обажда по телефона и за 10 мин е направил сделка или за части, или за някакви по-дребни неща. Така че, нека не сравняваме ей така частно и общинско, трябва да се познават доста добре законите, счетоводство и тогава да правим оптимизации. В никакъв случай естествено не считам обаче, че хората, които са заели щатовете са най-подходящите за съответните длъжности (това се вижда от състоянието на парка). Тук обаче отиваме в друг "коловоз", а именно компетенции, квалификация и заплащане.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #103 on: 10.09.2016, 16:00:57 »
Eто разходите според данните, които частично изнесе Контрера.
Моля да се разграничават разходите персонал! Перата са 3 (три): - за шофьори (1800 лева бруто на шофьор); за обслужващ персонал (25 души - 1600 лева бруто на човек) и за административен персонал (8 души - по около 2000 лева бруто на месец).
Абсолютно е нормално гараж, който е обслужва само нови гаранционни автобуси с планиран живот от 8 години + евентуално още 1 година да няма обслужващ персонал с голяма бройка. Още повече, практиката показва, че само простите манипулации се правят от гаражните техници. По-сложните се правят от обслужващ сервиз в и след гаранция.
Не сравнявайте кон с кокошка! Ето схеми и видео от участието ми по Евроком:

https://www.youtube.com/watch?v=kpCGDA19QNA

Тя разликата не е в обслужващия персонал (монтьорите). И при общинския превозвач, и при концесионера са заложени грубо 0.5 монтьора на един автобус. Огромната разлика е в другите и административни служители, които в твоя модел за концесионера са 8 души, докато при общинския превозвач, са около 600. Затова и исках някой да обясни какви още служители са нужни, освен шофьори и монтьори.

За заплатите и осигуровките си говорихме и преди - според мен те са занижени в твоя модел. Най-лесно това може да се провери ако някой колега-шофьор си прати снимка на фиша (без лични данни). Като махнем извънредния труд, парите от продажба на билети и други извънредни плащания, остатъка трябва да е точно брутното възнаграждение (без осигуровките за работодателя). Ако се намери подобна информация и за монтьорите и заетите в администрацията, сметките ще станат много по-обективни и сравними.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 201
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #104 on: 10.09.2016, 18:02:22 »
8 човека сигурно ще вършат цялата работа на съществуващата структура?
...

Не става въпрос за "обществени поръчки", а за дейностите, които трябва да се извършват за да вървят линиите. Не съм в тази система, но си представям че в един гараж трябва да има охрана и бариера / КПП. Трябва да се провери всеки един шофьор дали е пил и дали е в общо състояние, което позволява да излезе на смяна. Трябва да има някой, който да отговаря за това, че автобусът излиза в техническа изправност. Пътни листове, наряди и всичко останало. Ежедневно обслужване - дано да е задължение на шофьорите, но някой трябва да ги контролира. Поддръжка. Контрол по трасето, съдействие при произшествия, разправии с персонала - НR - шефът назначава и уволнява, ама всички останали формалности по назначение, уволнявани и т.н. той ли ще ги върши? Слетоводството също си е задължително. И още десетки неща, за които всеки, работещ в СА може да разкаже. И тогава да се сметне колко човека са нужни за да се гарантира нормалната експлоатация на няколко стотин гаранционни автобуса. 8 човека според мен са само медицинските лица за три гаража/поделения, които ще гарантират всеки един шофьр да не е пил и да не се гътне по време на път (както наскоро се случи). 600 души звучи нормално за държавно / общинско предприятие, което изпълнява социални функции - т.е. дава мижави заплати на хора които не вършат почти нищо, но е абсурдно тяхната работа да се свърши от 8 + 25 човека. Освен това "заплатите" са доста едностранчиво сметнати. Тези шофьори дали не искаме да имат работно облекло? С по една собствена ризка ли ще карат цяла година? Или пък монтьорите. Някой няма ли да ги чисти тези автобуси? Сметката е далече от това, което се представя в тези 10 реда. Всичко може и в един ред да се напише - режийни, или overhead, adm. costs, както искате си го наричайте, но без него не може.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11066
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #105 on: 10.09.2016, 18:07:55 »
 :eek: Администрацията да взима по-голяма заплата от шофьорите-що за глупост? Не е нормално този който извършва цялата дейност, именно превозването на пътниците, най-отговорната част, докарва всички пари на фирмата да взима по-малко от администрацията, която се занимава с подреждане на разни документи трудови договори итн.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4090
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #106 on: 10.09.2016, 18:47:03 »
  Администрацията да взима по-голяма заплата от шофьорите-що за глупост?

На практика е и така ! Даже началниците на отдели взимат пари от икономия на гориво !
Има в Дружба около 210 шофьори, и още 210 администрация, включително тридесетината автомонтьори........., кой ли храни цялата администрация ?????????????????????????
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 690
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #107 on: 10.09.2016, 19:34:09 »
Quote
за обслужващ персонал (25 души - 1600 лева бруто на човек)
Quote
За заплатите и осигуровките си говорихме и преди - според мен те са занижени в твоя модел.
Напротив. Завишени са.
Брутните заплати на монтьорите (извънреден труд при монтьорите от известно време е голямо изключение и на практика няма такъв) варират от около 960 лв до около 1450 лв за хора с 40 години стаж. Или средно да речем 1100лв.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7940
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #108 on: 10.09.2016, 20:15:05 »
Шофьор трудно взема бруто 1800 . Освен ако няма скоро да се пенсионира и отчита по 20 кочана билети.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #109 on: 10.09.2016, 21:18:24 »
В случая е важно колко са разходите за работодателя. Ако брутната заплата по договор на един шофьор е примерно 1600 лв., то осигуровките (социални и здравни) за сметка на работодателя за втора категория са още приблизително 500 лв.  Тези пари не се виждат във фиша за заплатата, не влизат в брутното възнаграждение, но се внасят всеки месец от работодателя. Тоест, при заложени 1800 лева на шофьор разход за работодателя, като се приспадат около 500 лева за осигуровки, шофьорът взима брутно 1300, а като му се удържат данъци и лични осигуровки - около 1000 лева.

Същото важи и за работещите в сервиза (трета категория), за които при 1600 лв заложен разход за работодателя, брутната заплата трябва да е около 1200 лв. а нетната - нещо като 900

В тази сметка не влизат т. нар. "пари за храна", които се дават на всеки шофьор (например в общинските дружества доколкото знам това са 12 лв. на ден). Не  и разходите за работно облекло на шофьорите и монтьорите.