Author Topic: Финансите на МГТ  (Read 12130 times)

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3105
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #20 on: 18.01.2012, 14:30:07 »
(да не говорим, че качеството на ремонтите в Красна поляна е доста по-добро от това в Трамкар).
Тук може доста да се поспори.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 918
линия номер: 1

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2666
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #21 on: 18.01.2012, 21:04:46 »
Днес забелязах едно несъответствие в справката за ремонтите на ЕПС за 2010 г. Основни ремонти тип Т8М-700М - 2 броя, цена на парче 2,58 хил. лв. Дотук добре, цената звучи приемлива, а в забележките се вижда, че това са аварийни ремонти на 932 и 902. Но в колона обща стойност изведнъж сумата скача на 224,07 хил. лв. :eek: Как е станала тази работа, не знам. :neznam:

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3105
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #22 on: 18.01.2012, 21:47:54 »
Е все пак ремонтът на 902 не беше авариен, а основен, а и при това с преформирането му в пендел.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 918
линия номер: 1

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2666
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #23 on: 18.01.2012, 22:23:02 »
И все пак или са калкулирали и някакви други разходи или има грешка, защото при всички други ремонти средната цена по броя на ремонтираните трамваи е или равна на общата стойност или се доближава до нея.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5137
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #24 on: 19.01.2012, 05:44:34 »
2008-ма пък е правено по два пъти ремонт на тролейбусите - 2608, 2707, 2905, 2907. Или поне по два пъти е платено за тях..

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #25 on: 27.01.2012, 20:43:00 »
Годишни доклади и стопански отчети на Столичен Автотранспорт 2007-2011 г.
http://dox.bg/files/dw?a=463cabea26
« Last Edit: 30.11.2012, 19:14:13 by Metan »

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #26 on: 30.11.2012, 18:03:30 »
Цените на ремонтите за 2011 (има ги качени, заедно със Стопанския анализ при другите в първото мнение).
« Last Edit: 30.11.2012, 18:10:46 by Metan »

Offline Metan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #27 on: 30.11.2012, 19:15:42 »
Новият годишен доклад със стопанския отчет за 2011 г. на Столичен Автотранспорт вече е наличен в главната тема.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #28 on: 30.11.2012, 21:13:04 »
Ауу, на Т6, какви ли "магии" им правят в Трамкар за по 100 бона?!?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4425
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #29 on: 13.02.2013, 22:09:26 »
Не намерих по-подходяща тема. Ако някой модератор се сеща - нека ми премести мнението.
Цени на километър, на които ще возят общинските дружества през 2013 г.:
- Метрополитен - 13,76 лв/км;
- Столичен Електротранспорт - 4,71 лв/км;
- Столичен Автотранспорт - 3,00 лв/км.

Задължения на общината към транспортни оператори - ОБЩО 100 МИЛИОНА ЛЕВА:
- Към Столичен Електротранспорт - 20 и "нещо" милиона лева;
- Към Столичен Автотранспорт - 25 милиона лева

Източник: транспортна комисия 13.02.2013 г.

Голям спор предизвика искането да се даде обяснението какво се включва в тази цена. Дали е много? Дали е малко? Как ще се платят просрочията, защото и в тазгодишния бюджет НЯМА НИТО ЛЕВ за изплащане на стари задължения, но за поредна година "ще е записано под чертата", че ако има пари при преизпълнение на бюджета ще се "плати нещо", а от 2009 г. реално нищо не е превеждано за просрочията.
Иначе е много забавно: Общината превежда пари на ЦГМ. ЦГМ докарва допълнителни доходи, увеличава продажбата на билети и карти и намалява гратиса. После ЦГМ плаща на транспортните оператори, но ЦГМ не определя на кои оператори колко и дали да се плати, а това се определя от Общинския съвет... Въобще - много маймуни на клона, а клона тънък и къс...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16894
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #30 on: 14.02.2013, 13:36:39 »

Цени на километър, на които ще возят общинските дружества през 2013 г.:
- Метрополитен - 13,76 лв/км;
- Столичен Електротранспорт - 4,71 лв/км;
- Столичен Автотранспорт - 3,00 лв/км.

Много ми е интересно как са пресметнати тези цени.
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #31 on: 14.02.2013, 14:00:49 »

Цени на километър, на които ще возят общинските дружества през 2013 г.:
- Метрополитен - 13,76 лв/км;
- Столичен Електротранспорт - 4,71 лв/км;
- Столичен Автотранспорт - 3,00 лв/км.

Много ми е интересно как са пресметнати тези цени.
За разлика от теб, на повечето общински съветници това не беше интересно и го приеха без забележки.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3582
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #32 on: 14.02.2013, 14:05:10 »
Цените за метрополитен и електротранспорт ми се струват сериозно завишени - все пак разходът на енергия на електротранспорта е по-малък както и разходите за поддръжка на превозните средства.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #33 on: 14.02.2013, 15:58:01 »
Цените за метрополитен и електротранспорт ми се струват сериозно завишени - все пак разходът на енергия на електротранспорта е по-малък както и разходите за поддръжка на превозните средства.  :rolleyes:
Но имаш поддръжка на ККМ, релсов път, а при метрото - и на метростанции.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3582
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #34 on: 14.02.2013, 16:07:30 »
Но все пак метрото и електротранспортът обслужват най-натоварените направления и имат високи пътникопотоци и сериозен пробег, би трябвало разходите за инфраструктура да са сравнително малки на километър.  :)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #35 on: 14.02.2013, 20:28:53 »
Много пробег означава малки разходи за инфраструктура ?!?  :eek:
НЕ на хейтърството!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #36 on: 14.02.2013, 23:37:15 »
Питам в случай че някой знае - достатъчни ли са приходите от билети в метрото да се покрият изцяло разходите му?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4562
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #37 on: 15.02.2013, 08:04:56 »
Питам в случай че някой знае - достатъчни ли са приходите от билети в метрото да се покрият изцяло разходите му?

Не, никога не са били и никога няма да бъдат. Масовият градски транспорт има социална функция. Всички напъни в този форум да се търси някаква рентабилност са несериозни.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2267
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #38 on: 15.02.2013, 09:40:24 »

Цени на километър, на които ще возят общинските дружества през 2013 г.:
- Метрополитен - 13,76 лв/км;
- Столичен Електротранспорт - 4,71 лв/км;
- Столичен Автотранспорт - 3,00 лв/км.

Много ми е интересно как са пресметнати тези цени.

Предполагам са мятали боб ! Друго обяснение не мога да дам . :crazy:
Сега сериозно . Сигурно са пресмятали разходите материали ,външни услуги , заплати и осигуровки + необходимите им средства за изплащането на лизингите спрямо очакваната транспортна задача за тази година !

Много пробег означава малки разходи за инфраструктура ?!?  :eek:

Разходите за инфраструктура са предимно разходите за амортизации като направените подобрения увеличават стойността на актива и се разпределят равномерно за един по-дълъг период . Тези разходи са сравнително константна стойност за цялата година . Да речем условно са 10 единици , това съотнесено към пробег от условно 10 прави 1 , но отнесено към 100 прави 0,1 .
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #39 on: 15.02.2013, 10:03:28 »
Не, никога не са били и никога няма да бъдат. Масовият градски транспорт има социална функция. Всички напъни в този форум да се търси някаква рентабилност са несериозни.
Мисля си, че всички търсим ефективност, достъпност и максимален комфорт най-вече... Ползите от МГТ са най-вече косвени.