Author Topic: Достъпност за хората с увреждания  (Read 9271 times)

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
КЗД глоби метрото, ДНСК и Столична община
Не са осигурили безопасен достъп на хората с увреждания
вторник, 5 юли 2011 15:04

vsekiden.com

Комисията за защита от дискриминация глоби с 5000 лв. “Метрополитен” ЕАД и с по 2500 лв. Столична община и ДНСК. Причината – не са създали условия за безопасен достъп на граждани с увреждания до подземния транспорт.

Сигналът е подаден от председателката на фондация “Център за надежда” Зоя Трифонова. Тя твърди, че е дискриминирана, защото достъпът до две от станциите на метрото е практически невъзможен за хора в неравностойно положение. На метростанцията до СУ липсва предпазен парапет, а при разлика във височините около 5 м е поставена само ръкохватка. Опасност дебне незрящите при спирка “Жолио Кюри”, тъй като на перона не е положено задължителното за такива обекти грапаво покритие, т. нар. тактилни ивици.

В крайна сметка КЗД откри подобни нарушения на още 4 станции и постанови, че метрото предоставя услуги с по-ниско качество на гражданите с увреждания, което е пряка дискриминация.

На кмета на Столична община е издадено задължително предписание в двумесечен срок да изгради достъпни входове и подходяща архитектурна среда. За действията си трябва да информира неправителствените организации на хората с увреждания.
« Last Edit: 23.12.2011, 14:55:50 by blagun »

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
По-католици и от Папата ще ставаме... Да ходят да видят на колко станции на метрото в Париж и Лондон има достъп за хора с увреждания, пък тогава да говорят за изисквания по европейското законодателство.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
    • View Profile
    • Email
А ти седни в една инвалидна количка и пробвай да видиш за к'во става дума при придвижването из Сф. После коментирай.  Какъв ти е проблема ми е интересно, дане би ти ще ги изграждаш тези съоръжения осигуряващи достъпност? Глобата даже е малка.

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Quote
Да ходят да видят на колко станции на метрото в Париж и Лондон има достъп за хора с увреждания

Моля ти се само за Лондон недей. Там като достъпност за хората с увреждания и наобратно да тичат 50 години пак не можем ги стигна. За първи път там видях момиче в инвалидна количка да пътува съвсем само в градския транспорт. Това тук изобщо не мога да си го представя. Вярно е това което може би ти визираш, че не всички станции на метрото са достъпни за хора с увреждания, но навсякъде е отбелязано кои са и кои не. При нас по всички кръстовища тротоарите са с високи бордюри и само за да пресечеш с инвалидна количка рискуваш да се пребиеш, та грапавото покритие на перона не ни е най-големия проблем. А за размера на глобите чак е обидно да се коментира.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Истинският проблем пред мобилноста в града на хората с увреждания е според мен е липсата на нормални тротоари (с малки изключения) в целия град! Това както не веднъж сме споменавали е комплексен проблем и засяга не само инвалидите, ами и обикновените пешеходци! Също засяга паркирането, чистотата и т.н.т.!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Aз за достъпността на градската среда мога достатъчно да кажа, защото инвалидна не, но бебешка количка ми се налага да нося на ръце в подлези и през бордюри и знам за какво става въпрос. Но в сравнение с Париж например процентно достъпните станции в София от общия брой е неизмеримо по-голям, и всички нови се строят също с асансьори за тази цел. Метрото даже е като светъл лъч на фона на всичко останало и точно с такива глоби нищо не се постига, освен да се вадят пари от бюджета на съответните институции, които пари все пак идват от данъкоплатците, съответно имам правото да се чувствам ощетен. Някой може ли да ми каже как например инвалид или майка с детска количка се качва на трамвай 7 някъде по бул.България? То дори не може да стигне до трамвая през подлеза, а за стъпалата по 40 см на самия трамвай няма нужда да споменаваме...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Категорично не съм съгласен. Според мен глобата е оправдана, но недостатъчна. За проблемът с недостъпността на подлезите и част от метростанциите от трудноподвижни хора се е говорило многократно и са се направили много репортажи. Спомням си, че преди година, година и нещо имаше серия репортажи за недостъпните станции по западния радиус на МД 1 и какво се случи - Братоев даде малко обещания и си го премести от единия крачол в другия! :angry:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6342
    • View Profile
Глобата е уместна, но далеч не само Метрополитен заслужава такава.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Даже Метрополитен е институцията, която най-малко заслужава такава, но просто е по-удобна мишена, и платежоспособна!
Хубавото тука е, че се вдига шум по въпроса и все някой ден той ще се реши. Надявам се  :angel:
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Точно така!
Пък и пренасочва вниманието в грешната посока...
Защото Метрополитен е само една общинска фирма - хиляда докладни за отпускане на средства за изграждането на съоръжения, или ивици в края на пероните да напише Братоев, докато Общината не му отпусне средства (или разреши да използа фирмени такива), той нищо не може да направи.
Ако трябва някой да бъде глобен - това е общината. Но не им е изгодно да насочват огъня натам!
Пък и цялата пушилка (съдейки по скромната глоба) си е обикновен предизорен пиар на някого.
Едва ли ще направят нещо по въпроса...
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Категорично не съм съгласен. Според мен глобата е оправдана, но недостатъчна. За проблемът с недостъпността на подлезите и част от метростанциите от трудноподвижни хора се е говорило многократно и са се направили много репортажи. Спомням си, че преди година, година и нещо имаше серия репортажи за недостъпните станции по западния радиус на МД 1 и какво се случи - Братоев даде малко обещания и си го премести от единия крачол в другия! :angry:
E аз пък не съм съгласен! Никъде в Европа (доста метрополитени съм обиколил) няма толкова голямо отстояние между влакчетата и пероните, както на няколко станции в нашето метро. И какво от това, че има асансьори, при положение, че човек в количка не може да се качи във влака, заради отстоянието и разликата във височините на перона и на влака!
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Ех, защо само когато се виждат избори на хоризонта се защитават интересите на гражданите. Иначе няма значение кой ще се глоби. Фактите са си факти - нещо не е изпълнено. Следователно възникват последици. Глобата няма значение, важно е тя да резултира в нещо.
ПС: Сега се сетих, че преди има репортаж, че на Опълченска подлезите са без указателни табели. Нещо пак ги е хванала липсата, явно частните колекционери не спят.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
    • Email
На мен ми е интересно за какво ще отидат тези глоби - за поправяне на пероните или ще отидат в хазната. Далеч по-логично би било тези пари вместо от обищината да се вземат от човека, който не си е свършил работата (със сигурност трябва да има списъци с изисквания, които трябва да покрие една станция, преди да влезе в експлоатация) и да се използват за съответния козметичен ремонт.

За отстоянията от пероните съм съгласен - прекалено големи са за нови станции, да не говорим за факта че по уредбата не се съобщава на съответната станция, че има по-голямо отстояние, каквато е практиката в Лондон (даже има и клипчета в ютюб по този въпрос)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Глобите са смешно ниски !

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Глобите са смешно ниски !

Глобата не е истинската мярка - глобата е метод, с който предписанието става императив! Затова глобата е малка - защото предписанието е за промени с много по-големи разходи.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Чак сега виждам тази тема. Глобата трябваше да е поне 50 пъти отгоре, заради факта, чер досега не са изградени съответните съоръжения, които да осигуряват достъпност плюс заповед за изграждане на такива в най-кратки срокове - 10-15 дни.. Откога съм ви казал, че МС Сердика е напълно недостъпна дори и зза хора с леки проблеми.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Чак сега виждам тази тема. Глобата трябваше да е поне 50 пъти отгоре, заради факта, чер досега не са изградени съответните съоръжения, които да осигуряват достъпност плюс заповед за изграждане на такива в най-кратки срокове - 10-15 дни.. Откога съм ви казал, че МС Сердика е напълно недостъпна дори и зза хора с леки проблеми.

Глобата не може да е толкова голяма, тъй като КЗД глоява предупредително, а не наказателно, а и няма как да се изградят в срок от 15 дена - това да не са трамвайни стълби, надраскани с оксижен, за да не се хлъзгат хората, че да става в такива кратки срокове?

На Опълченска вече изградиха асансьори от двете страни на Сердика има един, а след откриването на МД-2 вече и Сердика ще е достъпна.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
И месеци по-късно все още не е оправена маркировката на някои станции
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 575
    • View Profile
Quote
Да ходят да видят на колко станции на метрото в Париж и Лондон има достъп за хора с увреждания

Моля ти се само за Лондон недей.

Точно в Лондон не всички станции имат достъпност за инвалиди а само 60-70% от тях  ;)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
 :angry: Хич, ама хич не ми се засяга темата за инвалидите и хората в състояние на трудноподвижност. Не само най-омразните за нас бабички са в това състояние, но и много млади хора. За всички тези хора всеки метър е изпитание. А ако искаме да махнем трамвая от Витоша, което са две спирки, а да разчитаме само на метро, то за тези хора отиването до една институция за да се разправят за нещо и да ходат само по мъките си, за да си търсят правата, а след това и да се приберат, то знайте, че целият ден им е отишъл, а докато се приберат, ще се чувстват като мъртви. Не ми е, че съм щял да походя още двеста метра. Но тези хора не са заслужили такива мъки. Те не са виновни, че съдбата си е изиграла лоша шега с тях. Но какво ли ви говоря, като следващите няколко страници с мнения ще са със съдържание, как бабичките ходят с тубите за вода до Централни бани с трамвая, ще ме нападате, че ги защитавам, как непременно трябва да има метро, защото в повечето държави има, но в България няма инфраструктура, позволяваща нормално придвижване на пешеходци! Ловя бас, че е си представите картинка, как млада жена в инвалидна оличка се спуска по Витоша като все едно е на спринт за хора с увреждания. Да не дава Господ никому.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!