Author Topic: Достъпност за хората с увреждания  (Read 9268 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Тая теория я развива и Емо, я обясни как точно ще се качи в трамвая човек, "за който всеки метър е изпитание"? Ти кога за последно вижда човек с инвалидна количка в трамвай?!?

И не разбирам ко точно е недомислицата на тм 8? Може би това, че върши работа.
Вместо идиотски да дублира метрото в 95% от покритието си и да върши работа само на посочените от мен две несъществени групи, може да прави връзка с Овча Купел и Княжево. Не, че А111 не я прави, но нали Иво обясняваше преди дни, как Люлин нямал връзка с южните квартали... Абе до Западен парк си беше екстра - двупосочно довозване до метрото.
« Last Edit: 21.12.2011, 21:02:12 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6403
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Аз ще ти отговоря преди 2 месеца в 2403. Може и по-често да пътуват инвалиди, но аз рядко използвам 5 линия. За това още преди време бях писал, че е хубаво по всички линии да се пусне поне един мотрис за всяка линия, които е с частично нисък под и рампа за инвалиди. Все пак да се осигури нормален достъп, на тези хора. Но не искам повече да се отклонявам от темата.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Тая теория я развива и Емо, я обясни как точно ще се качи в трамвая човек, "за който всеки метър е изпитание"? Ти кога за последно вижда човек с инвалидна количка в трамвай?!?
За подобно изказване има три възможни обяснения: към 9 вечерта човек е доста вероятно да се е почерпил и да казва необмислени неща; Човек може да е имал тежък ден и да казва необмислени неща; Човек има навик да говори, без да мисли; Искрено се надявам, че причината е някоя от първите две...

Това, че рядко виждаш хора в колички по улиците и в транспорта, се дължи на една-единствена причина: за голямата част от тези хора дори напускането на собствения им дом вече е проблем, защото в България никога не е правено нищо съществено, за да се улесни придвижването на трудноподвижните хора. Но да определяш въпросните хора (които са десетки пъти повече, отколкото ти вероятно смяташ, тъй като по света има и неща, които ти не виждаш всеки ден по пътя си, но това не значи, че ги няма...) като "несъществена група" е откровен цинизъм, неоправдан с нищо. Хубаво е човек отвреме навреме да се сеща, че проблемите, които в момента не го засягат лично, все пак съществуват и това, че не го засягат лично, не ги прави с по-маловажни. Съжалявам, че постът ми се явява оффтопик с оглед на темата за трамвайното трасе...
« Last Edit: 22.12.2011, 10:58:40 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Точно това беше замисълът на г-н Гьорев - наземните ни возила са толкова неподходящи за инвалидни и детски колички, че малко хора ги използват. Неприятно, но факт. Затова аргументът, че инвалидите ще ползват трамвай вместо метро по Витошка е несъстоятелен.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
Защо да е несъстоятелен? Нали точно по тази причина от там минава нископодов трамвай.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Ако имаш предвид частично нископодовите 9**, които се движиха по 7, те може и да имат нископодова секция, но рампитие, по които трябва да се качват хората в колички не работят, никога не са работили и надали някога ще заработят. :(
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Точно част от двойносъчленените 9ХХ и Инеконите са напълно пригодени за хора инвалиди и майки с детски колички. Просто трябва на 9ХХ да им се оправят платформите, които даже са автоматични. Ето това вече е сериозен аргумент, не знам дали метрото е пригодено за инвалиди и какво ще е растоянието между вагона и перона в МД2, и доколко ще може да изминат растоянията от Солунска до Сердика примерно, или доколко ще им е удобно да се пекачват с инвалидна или детска количка от метро на трамвай. Или пък на баба с бастун, която едва върви сигурно ще й е много "удобно" и "лесно" да извървява по 500-600 метра пеш, вместо да пътува 5-6 мин.повече. Наистина сега изхождаме от гл.точка че сме млади зрави и прави, ама след 50 години сигурно друго ще мислим(живи и здрави)
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Иво, с Емил следете редовно темите за строителството на метрото! Ще забележите, че навсякъде са предвидени и се монтират асансьори.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
След като досега почти нищо реално не е направено за улесняването на живота на трудноподвижните хора, това означава ли, че и за в бъдеще няма нужда да се прави нищо по въпроса и няма смисъл да се почне отнякъде? След като някой е налял маса пари в преправянето на трамвайни мотриси в нископодови, не е ли логично платформите на въпросните вагони да се поддържат в изправност, а спирките и цялата инфраструктура лека полека също да бъдат съобразени с нуждата на тези хора? Или е най-добре да си повтаряме "ми то така си е по принцип, що пък да става друго, мене сега нали ми е добре"? Фактът, че се работи по въпроса с асансьрите в новите метростанции е нещо чудесно и това може би е добро начало - но съвсем не е достатъчно.
А, да не забравя да се извиня, ако не съм доразбрал мислите на господин Гьорев - мен са ме учили, че по принцип хората не са длъжни да разбират какво искаш да кажеш, затова е препоръчително, когато държиш всички да те разберат, да се изказваш по разбираем за останалите начин. Иначе отлично разбирам, когато някой изразява мислите си със саркастичен маниер, аз също съм доста саркастичен в думите си обикновено, но от изказването на потребителя Гьорев не схванах нищо друго, освен това, което съм коментирал - понеже съм в коледно настроение ще приема, че повредата е в моя телевизор.
« Last Edit: 22.12.2011, 12:15:06 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз все пак се радвам, че има хора, които мислят и за хората в неравностойно положение. Дейстително е трудно да се качи човек с инвалидна количка в трамвай, но не е непостижимо - все пак там са три стъпала, докато в метрото са много повече. Дори и една от най-добре устроените за мен станции - тази на Стадиона не виждам как някой ще слезе с инвалидна количка.

И все пак моето предложение по темата окончателно е трамваят да минава по П. Евтимий двупосочно, а линията от тунела да си се запази. 
мур

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
На стадиона има асансьори. Там проблем няма. Не е и толкова голям наклона отвън, така че там не е толкова зле. Сердика е по-страшна в това отношение. А и все още има станции без достъпност. Да не говорим, че дори след глобата от ДНСК все още не е оправена маркировката за хора с увредено зрение на станциите.
Аз отново ще натъртя, че според мен трасе по Патриарха няма да реши проблема. Истината е, че колкото и да е пешеходна Витошка нищо не пречи по нея да вървят трамваи. Аз нзн да има инцидент с трамвай и пешеходец за времето откакто Витошка е пешеходна и с трамваи.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Тая теория я развива и Емо, я обясни как точно ще се качи в трамвая човек, "за който всеки метър е изпитание"? Ти кога за последно вижда човек с инвалидна количка в трамвай?!?
За подобно изказване има три възможни обяснения: към 9 вечерта човек е доста вероятно да се е почерпил и да казва необмислени неща; Човек може да е имал тежък ден и да казва необмислени неща; Човек има навик да говори, без да мисли; Искрено се надявам, че причината е някоя от първите две...

Това, че рядко виждаш хора в колички по улиците и в транспорта, се дължи на една-единствена причина: за голямата част от тези хора дори напускането на собствения им дом вече е проблем, защото в България никога не е правено нищо съществено, за да се улесни придвижването на трудноподвижните хора. Но да определяш въпросните хора (които са десетки пъти повече, отколкото ти вероятно смяташ, тъй като по света има и неща, които ти не виждаш всеки ден по пътя си, но това не значи, че ги няма...) като "несъществена група" е откровен цинизъм, неоправдан с нищо. Хубаво е човек отвреме навреме да се сеща, че проблемите, които в момента не го засягат лично, все пак съществуват и това, че не го засягат лично, не ги прави с по-маловажни. Съжалявам, че постът ми се явява оффтопик с оглед на темата за трамвайното трасе...
Бла бла бла - хубаво е да четеш внимателно и едва след като разбереш, какво е написано да се изказваш!
Именно метрото е по-"приятелски" настроено към хората в инвалидни колички, тъй като пода на вагоните е (почти) на едно ниво с перона, а съвсем скоро всички МС ще имат или асансьор или платформа.
"Несъществените" групи, ще разбереш кои са, когато прочетеш още, колкото пъти е необходимо темата назад.

едит: След, като се запознах и с останалите мнения, реших да махна няколко удивителни ;) Все пак мисля, че съм бил достатъчно ясен за следящите дискусията.
« Last Edit: 22.12.2011, 22:02:19 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
 Нивото на перона не е "почти" равно с нивото на влака, а напротив - разстоянието е огромно. За чисто ново метро това е едно безобразие, в метромрежи на 100 години съм виждал къде по-малки разлики. Това е резултат на това че в България всеки работи на парче - на парче се проектират метростанциите, на парче взимаме влакове където е най-евтино и т.н. Аз лично никога не съм виждал човек с инвалидна количка в метрото у нас, а на Запад много често може да се види как инвалиди ползват метрото. А в България има много инвалиди.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Това е по-скоро проблем на обществото, на отношението към инвалидите, на това, че те нямат увереност и не се чувстват комфортно в градската среда... Напълно нормално, след като десетки години нищо не е правено по отношение на достъпността, тези хора са свикнали, че ако имат работа извън дома си, трябва да разчитат на придружител и лек автомобил за по-дългите разстояния.
Реално "стъпалото" в метрото е максимум до 5 сантиметра (поне от моите впечатления). Останалите ПС уж частично или напълно пригодени - а всъщност кой ги знае. Някъде имаше репортаж, колко са "достъпни" Инеконите...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
хм, и какво е толкова трудно да се проектират пероните без това "стъпало"? В Германия съм  виждал как човек с инвалидна количка сам се качва във влака, това е невъзможно в София в нито едно превозно средство, дори тези, които уж са пригодени за инвалиди. На влаковете на С-баните под вратата например излиза след отваряне един език, който обира луфта между мотрисата и перона и прави от "стъпалото" приемлива за качване рампа.
Да не говорим за безумно големия луфт между вагоните на руските мотриси, между които може да падне човек. Гледам на новите им "творения" слагат някакви невероятни гумени пластини като начин да се справят с това, нашите вагони тази "екстра" естествено няма да я имат.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Проблемът е на две места - проектантите на метрото (а защо не и изпълнителите или възложителите) и занижените изисквания към Метровагонмаш и те дали могат да произведат малко по-ниски вагони или с такива работещи "езици" ...
Въпреки всичко, продължавам да твърдя, че качването в метрото е значително по-лесно (при осигурен достъп до перона), отколкото в кое да е наземно ПС в София. Спирам с тази тема, че се отплеснах...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
Само още 1 проблем и аз приключвам с темата. Никъде по разписанията не е предвидено време за качване на хора с увреждания. Да вземем 1 автус с нисък под. Докато му отворят рампата, докато се качи човека, докато се настани и затворят рампата ще е станало световна война
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
А метрото направо ще го е отнесло до следващата станция. Качването в метрото може да е по-лесно, но не и стигането до перона.
мур

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Всички "инвалидни" постинги заминават в темата за достъпност на хората с увреждания
« Last Edit: 23.12.2011, 14:56:10 by blagun »

Offline advbg

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Здравейте,

Аз съм в инвалидна количка и вече от няколко години ползвам метрото. Много се радвам, че повечето станции са пригодени и мога свободно да сляза до перона. За съжеление само до перона. За съжеление, мотрисите и перона не са изравнени и има разлика до 15 см. Тази разлика без чужда помощ не мога да преодолея. Когато съм с някое е ОК, но ако съм сам постояно моля някой от случайните хора да помогне. Хората се съгласяват, но хем е неудобно, хем е трудно за тях.

Бих искал да попитам, дали може да се направи нещо по въпроса. Едва ли ще има как да се направи възвишение на перона (въпреки че в Барселона има такива), но поне да се обучи персонала на метрото да асистира, не само случайни хора. Писах писмо до метрото, но нямам нито отговор нито реакция.

Ще съм благодарен за съвет.