Author Topic: Достъпност за хората с увреждания  (Read 7950 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7943
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • Yahoo Instant Messenger - Simov_Vladimir
    • View Profile
    • Kipersville transport portal
    • Email
Аз с удоволствие бих помогнал, проблема наистина стига дотам, че много хора нямат възможност да го направят, от бързане или по друга причина, но не могат, варианта да има персонал който да асистира е най-добър, ако никой няма да се занимава да прави възвишения, но ако бях аз бих направил такива възвишения на всяка цена, тук се стига до проблема, че перона е вече построен и ако трябва да се поставя възвишение то трябва да е отделно от конструкцията, което ще намери достатъчно поводи да не се изградят такива съоръжения.
Следи цялата дейност на Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
КАЙПАРСВИЛ ТРАНСПОРТЕН ПОРТАЛ
КАЙПАРСВИЛ ТРАНСПОРТНА ГАЛЕРИЯ
Виж още за Проект 2017
Защото транспортът е страст

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4420
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Това неудобство е продиктувано от различните модели влакове, експлоатирани в софийски метрополитен и е особено осезателна разликата в станции в криви - например Жолио Кюри. За съжаление единственото решение според мен е да има зачислена по една платформа във всеки край на всяка станция и например един от служителите или милиционерите по станциите да помага при качване, поставяйки платформата при вратата. Възможно е и чрез възвишение на част от перона, но ще е по-скъпо за изграждане, а всички знаем манията на това управление за пестене и едва ли ще се отделят пари, колкото и малко да трябват.
Аз ще те посъветвам да пишеш във Виртуалното деловодство на общината, но задължително и до някой общински съветник, който да зададе актуален въпрос на сесия на общинския съвет. Аз имам връзка с Вили Лилков и ще му напиша един e-mail по този въпрос. Досега се е отзовавал като съм му писал.
Пиши и до някоя медия, която да е контра на управлението. Например Босфор ТВ наскоро сериозно започна да прави репортажи относно инфраструктурните проекти на ГЕРБ в София и слабостите им, така че ако пишеш скоро - би трябвало да обърнат внимание.
От писането до Метрополитен няма файда - те зорлем си обновиха сайтчето покрай пускането на МД 2, ти искаш отговор по неудобен въпрос, по който трябва да поемат ангажимент със срок...  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1617
    • View Profile
Най - смисленият вариант е при всяка касова зона да има охрана, която да изпълнява тези функции. При това, без да има нужда хората с увреждания да молят - щом охраната види такъв пътник без придружител - да предложи да помогне и съответно да предупреди, че могат да се срещнат трудности. За съжаление, остава проблемът със слизанео.

@advbg - не считайте, че за хората представлява някаква неприятност да помогнат.В такива ситуации човек даже започва да се чувствва по-добре, защото си мисли, че е направил нещо свръхполезно за обществото.
« Last Edit: 02.10.2012, 01:04:53 by hitar_potter »
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4420
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Получих отговор от г-н Вили Лилков, който е попитал Метрополитен. Ето какъв е отговорът на Метрополитен:

Quote
"Разликата в нивата на перона и вагоните е обичайно 10-20 см (в Лондон е 20 см) за абсолютно празни или слабо натоварени мотриси. Тази разлика изчезва при макс. натоварване на същите. Най-модерните вагони имат устройства за регулиране на нивото към това на перона, но при нас случая не е такъв. Действително на станциите, разположени "на крива" разстоянието е по-голямо, поради технически причини.

Отговор относно предприемане на някакви мерки - няма!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline advbg

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Това неудобство е продиктувано от различните модели влакове, експлоатирани в софийски метрополитен и е особено осезателна разликата в станции в криви - например Жолио Кюри. За съжаление единственото решение според мен е да има зачислена по една платформа във всеки край на всяка станция и например един от служителите или милиционерите по станциите да помага при качване, поставяйки платформата при вратата. Възможно е и чрез възвишение на част от перона, но ще е по-скъпо за изграждане, а всички знаем манията на това управление за пестене и едва ли ще се отделят пари, колкото и малко да трябват.
Аз ще те посъветвам да пишеш във Виртуалното деловодство на общината, но задължително и до някой общински съветник, който да зададе актуален въпрос на сесия на общинския съвет. Аз имам връзка с Вили Лилков и ще му напиша един e-mail по този въпрос. Досега се е отзовавал като съм му писал.
Пиши и до някоя медия, която да е контра на управлението. Например Босфор ТВ наскоро сериозно започна да прави репортажи относно инфраструктурните проекти на ГЕРБ в София и слабостите им, така че ако пишеш скоро - би трябвало да обърнат внимание.
От писането до Метрополитен няма файда - те зорлем си обновиха сайтчето покрай пускането на МД 2, ти искаш отговор по неудобен въпрос, по който трябва да поемат ангажимент със срок...  :help:

Благодаря много за съдействието!

Аз ще пробвам да направя снимки на цели процес на качване и слизане.  Като рампа си представям това:

Хубаво е да има на всяка станция такава, тогава ще могат да помагат дори жени с малко опит. Тя е сгъваема и лека.

Относно на помощ на други пътници, никой не е против и се радват да помагат, но понякога хората просто не знаят как да помогнат. )

Ще видим с медиите... :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12323
    • View Profile
    • Email
Аз ще пробвам да направя снимки на цели процес на качване и слизане.  Като рампа си представям това:

Хубаво е да има на всяка станция такава, тогава ще могат да помагат дори жени с малко опит. Тя е сгъваема и лека.
Метрото престоява на станцията няколко секунди. При интервал на движение 3.5 минути е абсурдно каквото и да е забавяне. Как в тези секунди ще се слага въпросната рампа? Все пак толкова голяма ли е разликата, та да не е възможен преходът на количката без това съоръжение? А и без, и с рампа си трябва участие на помагач. И докато при качване може да има помагач в готовност, какво ще се прави при слизане от метросъстава?

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Влаковете Typ V на Виенското метро разполагат с хидравлични рампи при първите/последните врати и от двете страни на съставите, които излизат автоматично при отваряне на вратите и запълват точно дупката за да може да премине инвалидна или детска количка безопасно.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline advbg

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
При интервал на движение 3.5 минути е абсурдно каквото и да е забавяне. Как в тези секунди ще се слага въпросната рампа? Все пак толкова голяма ли е разликата, та да не е възможен преходът на количката без това съоръжение? А и без, и с рампа си трябва участие на помагач. И докато при качване може да има помагач в готовност, какво ще се прави при слизане от метросъстава?

Първо това няма да се ползва постояно при всяка спирка на влак. Доста рядко има инвалиди по перона. Забавянето е не повече от 10 сек. Проверявал съм с подобна конструкция, в подобна ситуация.
Без рампа ще е сложно, щото това не е детска количка. Общото тегло на човек в инвалидна количка често е над 100 кг. Аз съм 80, но имам познат дето тежи 120. Представете си жена да го вдига на 20 см от земята. А и не можеш на всяка станция да предвидиш да има едър и мощен мъж, който само да седи и да чака инвалид да дойде. Евентуално полицай, ама нещо напоследък хич не и виждам.
Слизането е много по-лесно, щото е елементарно надолу. Но и там се иска определена помощ, човек да не се катурне назад..

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Достъпно ли е метрото за хора с увреждания?

Малко тенденциозен репортаж, но пък проблемът съществува.  :/
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6057
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Много тенденциозен ако ме питаш мен. Защото всичко мара втасала, та до метрото опряха, което пък в целия си вид е достъпно. Да има ги изтъкнатите проблеми, но пък за първи път чухме за бъдещи подобрения на достъпността. Така че както са казали руснаците "Поживём - увидим".

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3737
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Не разбирам кое му е тенденциозното? При всяко мое посещение в Софий констатирам, че на новите станции разстоянията между перона и влака са страшно големи, не само хоразонтално, но и вертикално. И че инвалид не може да се качи сам във влака. Та не виждам кое е тенденциозното  :eek:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6057
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Виж и всичко останало в София... защото нито трамваите, нито спирките, нито тротоарите, нито административните сгради,нито пък училищата са достъпни. Но разбира се, се прави репортаж за място на което на 90 % е решен проблема с достъпността. А другите места, дори и не се споменават. Хубаво е щом се говори за достъпност на средата, да се прави репортаж и за всяко друго нещо, което е пречка за гражданите. Но в случая не е така, а се прави само за метрото.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2450
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Няма нищо тенденциозно в това да се каже на глас, че в най-мащабния и най-скъпия проект, осъществяван в София през последните 20 години, не е предвидено нищо да бъде направено наистина като хората, освен едни хора да си усвоят паричките и простия народ да е доволен, че се прави нещо ("нещото" не решава всички транспортни нужди на града и няма как да го направи, камо ли пък да промени вътрешния живот на целия град). Този проект е правен сега, а не е заварено положение отпреди 20, 35 или 50 години. А началникът на Метрополитен получи най-високото отличие, което връчва българската държава - за това, че си върши работата и че си взима заплатата. Това, че за някои от вас проблемите на хората с увреждания или затруднена подвижност са някакъв имагинерен, далечен и абстрактен проблем, не означава нищо - защото за много хора това е целият им живот и подобни детайли правят разликата между това дали животът им е непоносим, приемлив или съвсем нормален. Извинения от типа на "ми то като всичко ни е такова, това пък как да ни е наред" ще ни държат в калта докато са живи правнуците ни, а и техните правнуци няма да живеят по-добре, ако приемат всяка свинщина за даденост!  :angry:
« Last Edit: 03.07.2015, 22:58:28 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3737
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Не виждам нищо срамно, понеже, видиш ли, не се говори за другите проблеми, да не се говори за този. Да, не се отразяват другите места, но за кое от горепосочените от теб, Петко, места, се тръбя толкова, като за метрото. Че даже днес връчиха и на Братоев Орден Стара планина. При такава помпозност и фанфарита, е нормално да се изисква и маааааалко повече, отколкото за останалите проекти. Ми съжалявам, това, че не се говори за другите обекти, хич не е причина, да си затворим очите и тук.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6057
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не ме интересуват ордените, нито пък репортажите, а масовото оплюване на всичко ново което се прави. Преди като не се правеше беше явно по-добре, по-добра достъпност имаше и всичко беше в цветя и рози. Не виждам какъв е проблема на инвалидите, като съвсем спокойно  обикновенните пътници могат да им помогнат и да им укажат съответното съдействие при качване във влака. Във репортажа се видя, че е възможно слизането с количка. Беше обяснено че за тези хора ще бъдат предприети мерки и ще бъде осигурен достъпа.
И къде са загрижените за инвалидите при влаковете? Там много ми е интересно, как инвалида ще се качи в вагона...
« Last Edit: 03.07.2015, 23:03:36 by Petko21 »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3737
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Абе човек, тук си говорим малко или много за достойнството на даден човек. Достойнството, че този човек може да се придвижва самостоятелно, да бъде независим като всички останали в обществото и също толкова полезен. А помисли си малко какво унижение би било за теб, ако имаш някакъв проблем, и всяко твое излизане зависи от това да има хора, които да ти помагат!

Неслучайно в немските закони, относно градоустройство и инфраструктура, има клауза, че новите съоражения трябва така да бъдат строени, че да са напълно достъпни за хората с всякакъв вид увреждания, за да им се осигури безпрепятственото самостоятелно придвижване, за да им се осигури колкото се може по-достоен живот.

Мама му стара, пък изобщо не е трудно това да се осигури поне на новите станции!

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1423
    • View Profile
    • Email
Само че, разликата между старата част на метрото, и новата, бат-Бойковата е, че първата е проектирана с главите, а втората с дирника - и що се отнася до дължини на пероните, и по отношение на достъпа на трудноподвижни пътници и т.н....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Виж и всичко останало в София... защото нито трамваите, нито спирките, нито тротоарите, нито административните сгради,нито пък училищата са достъпни. Но разбира се, се прави репортаж за място на което на 90 % е решен проблема с достъпността. А другите места, дори и не се споменават. Хубаво е щом се говори за достъпност на средата, да се прави репортаж и за всяко друго нещо, което е пречка за гражданите. Но в случая не е така, а се прави само за метрото.
Аз, всъщност, разбирам тенденциозността в друго - стила на репортажа, начина, по който се обясняват нещата, интонацията на говорителите, ако щете.

За това, написах, че смятам репортажа за леко тенденциозен.

Проблемът със сигурност същестува и не трябва да се пренебрегва.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6057
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Абе човек, тук си говорим малко или много за достойнството на даден човек. Достойнството, че този човек може да се придвижва самостоятелно, да бъде независим като всички останали в обществото и също толкова полезен. А помисли си малко какво унижение би било за теб, ако имаш някакъв проблем, и всяко твое излизане зависи от това да има хора, които да ти помагат!

Неслучайно в немските закони, относно градоустройство и инфраструктура, има клауза, че новите съоражения трябва така да бъдат строени, че да са напълно достъпни за хората с всякакъв вид увреждания, за да им се осигури безпрепятственото самостоятелно придвижване, за да им се осигури колкото се може по-достоен живот.

Мама му стара, пък изобщо не е трудно това да се осигури поне на новите станции!
Няма да коментирам нещата с достойнството, защото темата е за транспорта и пс, а не за самите личности. Проблема тук е за цялата държава не само за София и метрото. Аз съм съгласен на всякъде да се направят удобни условия за тези хора. Да се правят репортажи, за места на които няма условия и те в последствие да се изградят. А не в метрото през месец да има репортажи за паднало дете (заради невнимателна майка), за припаднал пътник (наркоман) и тем подобни, с които постоянно се спекулира. А в останалите транспортни дружества да не се влиза изобщо с камера. Нима в останалия транспорт има условия които да се използват и да са практични и удобни за инвалидите?
Немските закони са не приложими в този си вид в България по много причини, но не тук мястото на което ще ги обсъждаме. Но ще вметна че и тук вече се изграждат съоръжения за достъп на инвалиди. Друг е въпроса, как точно се използват. Защото в метрото можеше да се изградят асансьор - тип подвижна рампа. Да има на всеки изход такъв, но като навсякъде, нямаше да се използва. Отиди в подлеза на Президенството и се опитай да го прекосиш дори и с бебешка количка и ще разбереш какво имам предвид. Модерните съоръжения за достъп са там, но като нямаш ключ за тях, то все едно ги няма.

Новите станции и старите вече са изградени, не можеш да очакваш да се изграждат нови перони на всички станции. Може да се предприемат мерки за бъдещите станции, които тепърва ще се изграждат. Но понеже няма новина тогава, няма и журналя които да ви правят репортажи.

...Проблемът със сигурност същестува и не трябва да се пренебрегва.
Всички сме съгласни с това, но не трябва да стават нещата по тоя начин. Отива репортерчето, прави си евтин пиар на телвизийката си и всички после са щастливи. А грандиозни проблеми, въобще да не се споменават.
« Last Edit: 03.07.2015, 23:19:52 by Petko21 »

Offline hristian

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Не всеки припаднал е наркоман, пак се съди и отсъжда. Паническото разтройство и други заболявания са много по-чести причини за припадане и прилошаване. А за човек с ПР нещо просто като използването на ГТ може да се превърне в ад. Като прибавим силния шум на влаковете в метрото и колко задушни са някои вагони... Това състояние така сковава човек понякога, че в някои държави хората с него се приравняват на вид временно увреждане. Тоест като имаш паник атака не можеш да функционираш нормално. Но има масово неразбиране, както и от някои ултра метро фенове които искат масово закриване на наземния транспорт, въпреки че при метрото паник атаките са много по-често срещани от колкото в наземно превозно средство, което се движи на открито. Разбира се само преживелия ПР може да знае какво е да не можеш да се качиш на метро без да изгълташ цяло шишенце с мента глог и валериана, та всеки си съди от своята камбанария. В същото време обаче човек с ПР може и сам да се оправи я с лекарства, я с терапия или просто като спре да използва ГТ, но тези с физически увреждания често стават затворници на своя дом защото и да искат не могат да достигнат до определени места.
« Last Edit: 03.07.2015, 23:50:21 by hristian »