Author Topic: Трамвайно трасе Козлодуй-Орландовци  (Read 6790 times)

Offline simpes

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Много ми е интересно разположението на релсите на това колело. Някой може ли да приложи схема и да обясни защо има по особен коловоз?

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1172
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Много ми е интересно разположението на релсите на това колело. Някой може ли да приложи схема и да обясни защо има по особен коловоз?

Преди години в този коловоз стоеше резервата. Сега няма резерва и съответно не се изплозва, освен в изключителни случаи на аварии.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Понеже няма подходяща тема - малко да помисля на глас , относно бъдещото реконструиране на трасето :
Мисля , че ще е удачно трасето да се позиционира в западната страна на Каменоделска - обособено , разделено с бордюр , повдигнато и оградено с тръбно-решетъчен парапет.
От кръг Орландовци до спирка Католически гробищен парк се запазва , като след спирката следва контура на сегашния бордюр. Трасето продължава от западната страна на Каменоделска до първата крива след мост Изида , като преминава в плавен преход в средата . За трамваите се използва западния ръкав на моста , като ръкавът е обособен . Поради близостта на близките сгради не е удачно да е до бордюра .
Плюсове - отпадане на светофара на Католически гробища , безконфликтно пресичане на пътници от входа на Централни гробища до трамвайните спирки .По-лесно преминаване на двете кръстовища на мост Изида .
Минуси - Удължава се червения сигнал за десен завой от Каменоделска към Грънчарска .
малко удължаване на фазите на цялото кръстовище .
Лек конфликт на кръстовищата на Изида . Конфликт на бензиностанция Еко.
Цветарските магазини могат да се преместят до оградата на гробищата.
« Last Edit: 19.01.2015, 22:41:34 by София 70 »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6798
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Проектът за ремонт по Каменоделска, който очевидно ще го прокарат като част от проекта за интегриран градски транспорт, не включва пътните платна.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2262
    • View Profile
    • Email
Понеже няма подходяща тема - малко да помисля на глас.......
Аз съм съгласен с твоето виждане, но донякъде. Защото в момента се ползва единия изход от гробището, точно до Католически гробищен парк, дори него да затворят, все един от тези два изхода-входа трябва да се ползва. Втория недостатък според мен е, че трябва да се изградят перони на спирките от страната на булеварда, което не е проблем за Каменоделска, до светофара за надлез Надежда, после обаче улицата се стеснява. Трето, в подлеза ти искаш да вкараш трамваите от едната страна, тоест остава пак едно платно за всяка посока на автомобилите, целта е като реформираме транспорта, той да бъде приемлив за всички. Ето го моето виждане, което също има доста проблеми, на които засега не мога да дам решение. Трасето според мен трябва да се изгради, както е в Обеля. От всяка страна релса, за съответната посока. Така и идиотоподобните шофьори няма да се удрят един в друг като трамвая спре. Отново по Каменоделска да се огради трасето с бордюр. При потегляне посока Козлодуй от Католически гробищен парк няма да е необходим светофар. Проблема е за идващите от другата посока трамваи, там трябва да има светофар. Той трябва да светва червено на автомобилите, преди да е светнал червено светофара на Първа българска армия червено, за да се изтеглят автомобилите задръстили трамвайното трасе. Разположението му ще е 50-60 метра преди завоя на Каменоделска. На Антон Иванов в подлеза най-удачно е трамваите да вървят покрая откъм тротоара. Така желаещите да завият наляво към Сточна гара ще си имат собствено платно, а продължаващите по Козлодуй ще се движат по линията. По този начин няма да се получават сегашните "тапи", защото тези "тапи" се получават от завиващите наляво автомобили застанали на релсите. Колите движещи се по Козлодуй остават с предимство пред останалите, за да не задръстват трамвая.
Най общо това е.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Предложението ти е чудесно , но само в посока Център , което съвпада и с моето . В посока Орландовци обаче има доста конфликти . Поради тясната Козлодуй не е приемливо там да се движат трамваите до тротоара . Дори и да са до тротоарите - на Централни гробища , слизащите от трамвая трябва да пресечат 4 ленти за движение , на Католически гробища - проблемът , който си споменал.
На Централни гробища може да се изгради остров , на който слизащите и качващи се  пътници ще са спокойни , че няма да ги отнесе кола . Лентите ще са 1 към Католически  и 2 към Центъра. Предстои разширение на кръстовището на История Славянобългарска  и Каменоделска . Това ще позволи ограничаване на движението по Заводска и Индустриална , промяна на А 79 и 309 и обединяването им на Хладилен завод.
те Относно входовете и изходите на Гробищния парк - те не пречат .Между другото -прави се нов вход - до бензиностанция Еко.
« Last Edit: 28.01.2015, 12:44:58 by София 70 »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 876
    • View Profile
    • Email
И аз мисля че е хубаво коловозите по Каменоделска да се изнесат в западната част на пътното платно, като дори бих ги удължил да са така едностранно и по северната част на Козлодуй. Така трамвая остава встрани от конфликтното пресичане на идващите от Константин Стоилов и тези от Козлодуй. По Козлодуй има няколко административни сгради и стари кооперации, които нямат автомобилен излаз и сега.Проблем най вече има с бензиностанцията на Еко,  при гробищата и евентуално изходана бивщия завод Мраз. За моста това че имаме по средата колони пречи на доброто разпределение на движенето, но може да се измисли подходящо разпределение. Ако се премести и движението по Козлодуй трамвая безпрепятсвено може да минава кръстовището С Раковска.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2358
    • View Profile
Не забравяйте и евентуалния някогашен пробив Данаил Николаев !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2262
    • View Profile
    • Email
Специално по Козлодуй може да се спести място, като се намали с една идея разстоянието между релсите, надявам се разбирате кое разстояние, тъй като след Дунав участъка е прав и ако се намали и една малка идея тротоара, всичко е 6.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 876
    • View Profile
    • Email
Долкото знам последния вариант за пробива Данаил Николаев е той да бъде на надлез над Козлодий без връзка помежду им

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Вчера и онзи ден маркираха по бордюрите и между релсите на Козлодуй  -от Мария-Луиза до спиркоуказателя на Хладилен завод , посока център / началото на панелите . Малко ме притеснява това - говореше се , че само до моста ще се ремонтира , но пък на друго място четох , че до кръга , включително и него .

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6798
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Цялото трасе ще се ремонтира, но е обособен в два различни проекта - единия до Моста, а другия до колелото.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Да , това бяха и моите мисли - че две фирми ще го ремонтират . Е,ще стане много добре там.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2262
    • View Profile
    • Email
Тоест ремонтът ще започне от Мария Луиза и към Орландовци, а не обратно. И готови ли са маршрутите на трамваите? И най последно горе-долу колко време ще продължи ремонта?
« Last Edit: 22.02.2015, 21:18:18 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Пак лъжи ! Аман!


Зрител: Много ви моля, обаждам се от кв. „Орландовци“. Поводът е, вие имате и екип там, ако обичате да изпратите да снимате, и въпрос към Любомир Христов – знае ли какво е състоянието на последната спирка на трамваите в кв. „Орландовци“…Ужасяващо, 19 век. Изпочупени павилиони, глутници бездомни кучета, кал, мръсотия. Въобще много хубаво ще бъде да снимате и да видите, и да го попитате какво смята Столична община да предприеме в близките месеци, или време, за да се оправи това положение, защото лошата инфраструктура доведе и множеството роми тук в квартала. Много ви благодаря.
Водеща: Много ви благодарим, г-жо, за този конкретен въпрос. Г-н Христов?
Любомир Христов: По отношение на преместваемите обекти, екипът на главния архитект и районните кметове, не само, в този район на София, в момента изпълняват премахване на незаконните преместваеми обекти. За съжаление, във времето, този проблем е акумулиран и натрупан, но вече имаме одобрените от Общинския съвет схеми за разположение на преместваеми обекти, включително на реклами елементи, и в момента Дирекция „Контрол по строителството“, както и районната администрацията последните няколко месеца изпълняват програмите за премахване. За конкретния случай не мога да кажа кога е планът за премахването им, но със сигурност са предвидени, както и текущ ремонт на този участък. По възлагане на районната администрация генералното решение за този район, включително трамвайното трасе по ул. „Каменоделска“ до последната спирка, самото обръщало, булеварда като цяло, включително с тротоарите и осветлението е в процес на проектиране. Подготвяме…
Водеща: Т.е. най-оптимистичният срок кога е за тази /…/
Любомир Христов: Само секунда, ще кажа. Булевардът, този, „Цар Борис III“, Стамболийски, още няколко големи булеварда, както и доставка на нови трамваи са част от голям проект, който Столична община до момента изготвя. До края на лятото ще бъде готов да бъде подаден в Министерството на регионалното развитие за одобрение за финансиране по програма „Региони в растеж“, и през следващата година ще имаме голяма степен на готовност за изпълнение. Паралелно с това се работи и по проектирането на тези трасета, така че следващата година ще започнем изпълнението на тези проекти.
Водеща: Конкретно за „Орландовци“?
Любомир Христов: Включително и „Орландовци“. Аз казах „Орландовци“…


Интервюто е от 15 Юни . Догодина ще остане за по-догодина!
« Last Edit: 21.06.2015, 20:58:58 by София 70 »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4506
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
А се правеха проекти, надуваха се фанфари как това лято Руски паметник, Гешов, Дондуков, Витоша, трасето до Орландовци, демек 3/4 от критичния релсов път ще бъде подновен... А засега само Руски паметник евентуално.... :help: :help: :help:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
...
В интерес на истина няма как още тази година да се направи проекта, да се кандидатства по него, да се одобри, да се изберат изпълнители, да се отпуснат средства и да се работи по проекта. В най-добрия случай ще е догодина, но ако има процедури, нещата могат да останат и за 2017 година. Друг е въпроса, защо до сега не са потърсени решения, защо до сега не е изготвен проект и т.н.
По повод павилионите, наистина има процедура за тях и се премахват по етапно, вече на много места в центъра няма каквито и да е било битаци по спирките.
Иначе обръщалото на Орландовци е в кофти вид, но и повечето останали обръщала са в същото състояние и преобладаващото на тях е мръсотията, калта и общо взето не са приветливи места. Като за това вина имат както от Ел транспорта, така и от съответните районни администрации.
« Last Edit: 21.06.2015, 23:54:26 by Petko21 »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4506
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Петко, от 2010та са го заоправяли това трасе. Смятам, че ако хвана уважаемата г-жа кметица под ръчичка и я кача на един трамвай до Орландовци, още на следващия ден ще са започнали изкопни работи. Но няма как да стане, уви...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6438
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Аз не казвам че не трябва да се ремонтира цялото трасе. Казвам че с нов проект и в новия програмен период, тази година няма да видим ремонт там. Защо не е кандидатствано в предишния програмен и защо не са отделени средства за това трасе от 2010 до днес, не мога да ти кажа. Но мисля че за тези неща Електротранспорта, трябва да настоява, все пак техните превозни средства се разбиват по този железен път. Защото не само това трасе плаче за ремонт, а почти целия релсов път в София е за подмяна или най-малкото за освежаване, подбиване и прочие.

И понеже темата е за обръщателното колело Орландовци, мисля че е крайно време да се направят няколко проектни варианта за крайни спирки. Които да се използват при ремонти на трасетата. Като задължителни реквизити да присъстват следните параметри: Начална спирка с голям навес, информационно табло, разчистване и озеленяване на района около обръщалото, изграждане на помещение на ГТ с вода, място за почивка, тоалетна и кошчета за боклук.
« Last Edit: 22.06.2015, 00:22:43 by Petko21 »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Миналата година Хари Потър се изтъпани , че за Козлодуй средствата са осигурени , че проекта е направен и само заради Лъвов Мост се отлага за тази година и така - до година . До година пак до година и т.н.