Author Topic: Автогара Люлин  (Read 3928 times)

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Автогара Люлин
« on: 17.07.2011, 16:57:16 »
Не знам дали на някой в общината му минава през ума сега когато вече действа автомагистрала “Люлин“ да се направи до една от метростанциите “Люлин“ или “Сливница“ автогара. Такава би могла да поеме не само автобуси в направление Калотина но и половината от тези които отиват в югозападна посока и сега са на “Овча купел“. До метрото ще е по-удобно за много повече хора отколкото “Овча купел“. Пътят до магистралата е само няколко минути, по магистралата до Перник е по-бързо, а и ще си разтовари малко “Борис“.
Поне аз не съм чул нищо по въпроса но дано имат нещо такова в предвид. Или поне пренасочване на автобуси тръгващи от Централна автогара в югозападна посока към магистралата, а не по стария път.

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #1 on: 17.07.2011, 17:24:27 »
реално при метростанция `сливница` имаш отгоре достатъчно място за развиване на нещо подобно - там, откъдето тръгва банкянската 42ка...

иначе съм `за` разтоварването на овча купел, не и за закриването и

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Автогара Люлин
« Reply #2 on: 17.07.2011, 18:44:10 »
 Последната станция на бъдещия МД-3 в ж.к.Овча Купел (някъде до ж.п. линията и околовръстния път), също е на комуникативно място за по-голяма автогара, обслужваща югозападна България. Вярно, че МД-3 сигурно ще е готов да речем 2017 г, но сигурно се разглежда и такъв вариант.

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1535
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: Автогара Люлин
« Reply #3 on: 17.07.2011, 19:16:40 »
Гаричката на МС " Сивница" не е никак голяма. По груби сметки може да побере 42, 54 и 2-3 маршрутки. Ако мислим за наистина ефективна автогара с места за чакащи, билетни каси, достатъчно място за междуградските рейсове, то трябва да е другаде :)
R.I.P  Ikarus 280

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #4 on: 17.07.2011, 22:28:26 »
Да на “Сливница“  наистина е гаричка но все още има свободно място около нея въпреки напредващото строителсво. Има свободно пространство и от другата страна на “П.Владигеров“ а и отсреща на “Сливница“ са складове няма големи сгради.
На “Люлин“ също терена до метростанцията е свободен почти до булеварда, само на ъгъла имаше преди авто къща май на Килията.
Пък и не мисля че е нужна кой знае колко голяма сграда и паркинг. А ако е само междинна за тези(част от тях) от централна място за спиране на няколко автобуса и най много нещо като тази на “Сливница“.
Определено ще е от полза за голяма част от София, дано измислят нещо някой от превозвачите, че на общинарите едва ли ще им хрумне.

При бъдещия край на метрото в “Овча купел“ по скоро би била алтернатива на сегашната особено, ако се избере трасе което няма да минава през нея. А и говорим за години.
Докато тази на практика след пускането и на 2-рия диаметър догодина ще е по-удобна за 3/4 от софиянци. Плюс е и като пътуваш с метро няма нужда да предвиждаш аванс “задръстване“ а това е още по-голямо удобство.
« Last Edit: 17.07.2011, 22:50:55 by tonyyyy »

Offline garfi

  • Писател
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
Re: Автогара Люлин
« Reply #5 on: 18.07.2011, 13:52:55 »
Или поне пренасочване на автобуси тръгващи от Централна автогара в югозападна посока към магистралата, а не по стария път.
Това би било предпоставка за създаване на нова "хранилка" за инспекторите от ДАЙ. За да се избегне това трябва част от маршрутните разписания да се променят а, това определено е сложна задача за тях!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Re: Автогара Люлин
« Reply #6 on: 18.07.2011, 14:37:15 »
Трябва да се изгради една нова автогара запад, от която да тръгват автобуси за западна, северозападна и югозападна България, да е в близост до МС Сливици и бъдещата гара с метростанция Обеля 1.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #7 on: 19.07.2011, 13:15:48 »
Смятам, че е най-удобно всички междуградски автобуси да заминават от едно място. Това не пречи да има междинни спирки - за хората на които им е удобно. Централната автогара не случайно съществува и не случайно е разположена именно там.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #8 on: 19.07.2011, 13:25:07 »
Според мен автогара в смисъла на сграда с гишета за билети,чакалня и тн до метростанция Люлин не е необходима.Автогарите като цяло са доказали отживялостта си като сгради ако не обслужват голям пътникопоток. Автогара Овча Купел например оттам хващам автобус почти всяка седмица но от години не съм влизал.Единственото предимство на една автогара би била тоалетната но у нас тоалетните на обществени места се заплащат така че все тая....Още повече като знаем че вече водачите продават билети и така или иначе са нагърбени и с тая задача.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Re: Автогара Люлин
« Reply #9 on: 19.07.2011, 14:32:29 »
Смятам, че е най-удобно всички междуградски автобуси да заминават от едно място. Това не пречи да има междинни спирки - за хората на които им е удобно. Централната автогара не случайно съществува и не случайно е разположена именно там.

точно обратното, трябва да се облекчи града от задръствания, а това ще се отрази добре и на околната среда.Автогарите трябва да са разположени в периферията на града, до последните метростанции или спирки на скоростен трамвай като сливница,ломско шосе, станция изток, МИЦ, Хладилника и Овча купел. А централната автогара да остане за по-далечни дестинации и всички автогари да са свързани с метрото, скоростен трамвай 5 и 22 и жп мрежата.

Online alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #10 on: 19.07.2011, 15:20:40 »
По регулация има предвиден парцел за автогара точно пред 137 СОУ и в непосредствена близост до МС "Сливница" (вижте изображението). Дали ще я построят, е съвсем друг въпрос.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #11 on: 19.07.2011, 17:02:55 »

точно обратното, трябва да се облекчи града от задръствания, а това ще се отрази добре и на околната среда.Автогарите трябва да са разположени в периферията на града, до последните метростанции или спирки на скоростен трамвай като сливница,ломско шосе, станция изток, МИЦ, Хладилника и Овча купел. А централната автогара да остане за по-далечни дестинации и всички автогари да са свързани с метрото, скоростен трамвай 5 и 22 и жп мрежата.

Ти чертаеш ситуации в един съвършен град, какъвто София не е. Нека на всяко едно от изброените от теб места има междинна спирка - това определено ще е удобно за хората живеещи в близост, но не и за масовия пътник. Ако вземем Люлин за пример ( като най-големия столичен район ), то е в пъти по-трудно за жителите му да отидат до Изток, Хладилника или до Овча Купел, отколкото до Централна автогара. Какво облекчаване на града от задръствания? Та колко са тези автобуси на фона на стотиците хиляди автомобили? Как в процентно отношение ще се увеличат задръстванията ако автобусите за Своге, например, продължават през надлез Надежда до автогарата, вместо да ползват нещото до гара София север което някои упорито наричат автогара. С цялата цигания наоколо, липсата на тоалетна, елементарен навес ... Пропускаш и факта, че София освен генератор на пътникопотоци и е трансферен център, жална му майка на този който слезе на Овча купел и трябва да си хване следващия автобус от Юг, например.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #12 on: 20.07.2011, 22:44:19 »
Пълен абсурд е автобусите до Своге, Самоков или Драгоман да ходят до Централна автогара.
ДидоГо, ти изобщо в София ли живееш? Виждал ли си колко междуградски автобуси задръстват Козлодуй, Мария Луиза, Сливница и т.н.? Особено като тръгнат всичките в 17.00 примерно. На нея трябва да останат само далечните дистанции.

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #13 on: 20.07.2011, 23:05:20 »
Пълен абсурд е автобусите до Своге, Самоков или Драгоман да ходят до Централна автогара.
ДидоГо, ти изобщо в София ли живееш? Виждал ли си колко междуградски автобуси задръстват Козлодуй, Мария Луиза, Сливница и т.н.? Особено като тръгнат всичките в 17.00 примерно. На нея трябва да останат само далечните дистанции.


В София живея, 28 години. Какво му е абсурдното? Абсурдно е разписанието им в момента, 10 автобуса тръгват на ХХ.00 , после 1 тръгва на ХХ.15 и отново 10 на ХХ.30. И не, за 28 години така и не успях да видя задръстване от междуградски автобуси ...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11158
    • View Profile
    • Email
Re: Автогара Люлин
« Reply #14 on: 20.07.2011, 23:09:40 »
Такива автогари в далечна перспектива според мен са отживелица. След като се оправят ж.п.линиите, с влак пътуването ще стане поне 2-пъти по-бързо, екологично и безконфликтно, тогава за чий ще са тези автогари, кой ще ги ползва, ако с влака пътуването е 2 пъти по-бързо? До там, където няма ж.п.линия, населеното място например ще се обслужва от най-близката гара с модерни нископодови градски автобуси, същото важи и за населените места без ж.п.линия около София. Просто много по-бързо ще е до възлова ж.п.гара, където да има изградена автогара с автобусни линии до близките градове и села. Така е в Европа. Централната ж.п.гара е свързана с метрото(така де,в процес на изграждане на станцията, в скоро време предстои)
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР