Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 124150 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile

С изгражднаето на втори метродиаметър под бул. "Витоша", НДК и бул. "Черни връх" се предвижда промяна на трасето на трамвая в цнетъра. Трамваят ще мине по бул. "Скобелев" и ще достига до кв. "Ивна Вазов".

статия:
http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=686189    Не бях чувал досега за тези трасета.

Няколко въпроса в тази връзка - как точно се планира трамваите да се качват от Скобелев на спирката на НДК? Ще се изгради рампа на тунела на НДК ли? И какво ще стане със сегашния изход на трамваите към бул. Черни връх? Ще се пусне автомобилен транспорт през него? Или ще се затвори? Има ли яснота по тези въпроси вече?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17247
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Слава Богу - няма. Защото ако имаше, тя щеше да е най-неприятното нещо - именно да не минават трамваи през тунела.
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15537
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Слава Богу - няма. Защото ако имаше, тя щеше да е най-неприятното нещо - имнено да не минават трамваи през тунела.
Това вече сме го поствали и коментирали, вероятно си го забравил:

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Благодаря за графиката. Все пак нещо не се връзва, защото тунелът на НДК ако се махнат трамвайните линии става 3 платна широк, а на тази скица тунелът е широк 2 платна. Освне това и двете посоки на трамвая са от лявата стрнаа на входа на тунела, но там няма място за двупосочни трамвайни линии, има само едно локално платно, освен ако не се стесни двора на училището. Това ли е идеята?

П.С. Сега виждам, че по Витоша надолу няма трамвайни релси. Какво е ситуирано в средата на улицата? Вход на подземен паркинг?
« Last Edit: 12.10.2009, 20:13:23 by sofianec »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15537
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Дворът си е по уличната регулация и ако взимат от него, ще заминат и доста фасади на сгради. Готви се доста сериозна трансформация на тунела, така че рампата към него ще се промени доста. По Витошка има очертани някакви кръгчета, специално имаше проект за многоетажни автоматични гаражи като силози. За тях май и отделна статия имаше.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Все пак има логика автомобилният транспорт да е вдясно, а трамвая вляво, защото така ще може да се ползва сегашната трамвайна спирка в тунела като спирка на тролеите, а пък и ще се изправи Скобелев, сега се получава безмислена чупка в потока на движение. Тунелът и без това плаче за ремонт, таман навреме.

А това с автоматичните силози няма да го доживея :D
« Last Edit: 12.10.2009, 20:45:37 by sofianec »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Трамвайната спирка няма да се използва като тролейбусна, а трамвайното платно ще се превърне в автомобилно, а сегашния остров, където спират тролейбусите ще се достига през сега страшно изглеждащите подлези...

Трамвайното трасе в рампата става аввтомобилно, самата рампа се свива с една лента, горе на мястото, получило се от тази транформация се изгражда трамвайното трасе...

А силозите не са чак такава космическа технология, така че е напълно възможно да се построят сега. Друг е въпроса точно колко години ще трае нормалната им експлоатацияи ще да получават адекватно обслужване/ремонт/профилактика и т.н.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17247
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Отново изразявам надеждата, че всичко това няма да се случи.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Ако всичко това не се случи, Иван Вазов остава без трамвай...
Многократно по-добре е тунела да си остане изцяло автомобилен, а трамваите да се запазят отгоре, отколкото да се бастиса цялото трасе...

Тунела така или иначе още при строителството му е заплануван да се прости с трамвайното трасе...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17247
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Не е така. Все някак ще успеят да направят стрелки преди да се влезе в тунела.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
И защо да влиза трамвай в тунела, като няма накъде да ходи?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17247
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И защо да влиза трамвай в тунела, като няма накъде да ходи?

Това сме го дискутирали многократно и един човек не можа, а и няма да може да ме убеди, че връзката Петте кьошета и спирките преди тях - Хемус е излишна. А и на никого не пречи.
мур

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Е, това вече е отделен въпрос. Субективността на личните убеждения няма нищо общо с реалността на урбанистичните функции на тунела, трамвайните трасета, инфраструктурата и най-вече - с развитието на транспортната система на града.

Но точно това е най-трудното за субективното човешко съзнание - да се отдели от личностните си убеждения и предрасъдъци, за да погледне обективно на положението и да прецени нещата от всички възможни гледни точки...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Нека стане изцяло автомобилен тунела, но спирката на тролеите да е на сегашния остров ще е връх на тъпотията, там ще е касапница
НЕ на хейтърството!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Няма да е касапница - стеснението на сегашната вътрешно платно на тунела ще се компенсира от премахването на трамвайното трасе от другата страна - после долу една лента да се използва за тунелчето, излизащо на Нансен, втората да се даде на тролея и с лека крива (която ще се наложи заради новия ъгъл, под който движението ще трябва да влиза в тунела), останалите две ленти си остават непроменени...
Така  или иначе ще се налага престрояване в тунела, което го имае на лице и сега, с тая разлика, че изхода за Нансен ще поеме целия трафик, който сега минава по Скобелев, а и не бива да забрвяме, че новите прбиви ще поемат част от тежестта, която сега се поема от тунела...

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Интересно ако тунела стане автомобилен, тогава и Петте кьошета ще станат Шестте кьошета?! То точно там е най-конфликтната точка от цялото преустройство. Да не говорим, че спирането на трамвайното трасе по Черни връх само защото се дублирали 3 спирки е пълна дивотия.

@boleroto "Тунела така или иначе още при строителството му е заплануван да се прости с трамвайното трасе..."
много неща са били планувани, но именно годините правят някой неща от временни в постоянни - променя се трафикът, пътникопотоците и пр.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12821
    • View Profile
    • Email
Интересно ако тунела стане автомобилен, тогава и Петте кьошета ще станат Шестте кьошета?! То точно там е най-конфликтната точка от цялото преустройство. Да не говорим, че спирането на трамвайното трасе по Черни връх само защото се дублирали 3 спирки е пълна дивотия.

@boleroto "Тунела така или иначе още при строителството му е заплануван да се прости с трамвайното трасе..."
много неща са били планувани, но именно годините правят някой неща от временни в постоянни - променя се трафикът, пътникопотоците и пр.
Защо да станат 6 кьошета? Сега по Скобелев се отделя вляво поток покрай 20 СОУ за НДК и надолу - за тунела. Сега вляво ще има трамвай, а надолу - асфалт. Практически е невъзможно да се направи ТМ-връзка с Витоша и да остане трасето в тунела. При това серизона част от автомобилния поток, минаващ непосредствено до пешеходната зона на НДК (пилоните) ще се пренасочи и даже може да се мисли за пешеходен статут на Витоша между Патриарха и Пенчо Славейков (или поне до входа на паркинга на НДК и Пощенска банка)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Точно така - ако остане трасето до Хемус, трасето до Иван Вазов ще трябва да изчезне, а тъй като то е по-важно, предвид липсата на дублаж с метрото, тунела трябва да се преработи в изцяло автомобилен, да не говорим, че автомобилна връзка Петте кюшета-Нансен ще освободи Патриарха, Попа и Витоша, както каза Благун. Подобно разтоварване ще помогне на тролейбусния транспорт, ще освободи новото трамвайно трасе от конкуренция с автомобилите и ще вдигне скоростта му. А и все още има шанс проектите за трамвайно трасе покрай главния вход на Южния парк да се удължи от Спартак до CCS, което реално компенсира загубата на ТМ-6, а ТМ-9... на него пък само една спирка му се губи, така че пътникопотока няма да пострада толкова фатално...

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Интересно ако тунела стане автомобилен, тогава и Петте кьошета ще станат Шестте кьошета?! То точно там е най-конфликтната точка от цялото преустройство. Да не говорим, че спирането на трамвайното трасе по Черни връх само защото се дублирали 3 спирки е пълна дивотия.

@boleroto "Тунела така или иначе още при строителството му е заплануван да се прости с трамвайното трасе..."
много неща са били планувани, но именно годините правят някой неща от временни в постоянни - променя се трафикът, пътникопотоците и пр.
Защо да станат 6 кьошета? Сега по Скобелев се отделя вляво поток покрай 20 СОУ за НДК и надолу - за тунела. Сега вляво ще има трамвай, а надолу - асфалт. Практически е невъзможно да се направи ТМ-връзка с Витоша и да остане трасето в тунела. При това серизона част от автомобилния поток, минаващ непосредствено до пешеходната зона на НДК (пилоните) ще се пренасочи и даже може да се мисли за пешеходен статут на Витоша между Патриарха и Пенчо Славейков (или поне до входа на паркинга на НДК и Пощенска банка)

Малко ще им е трудно да сместят и двете линии в ляво (покрай 20-то), освен ако не разкарат тротоара.
А 6 кьощета беше образно. Поне а си представям нещата така - лявата част на Скобелев си е еднопосочна и такава си остава. Дясната, където сега е трамвая става двупосочна за автомобили и на самия светофар ще имаме 3+1 ленти  в посока Ботев(например) и една в обратна посока и ще настане пълно мазало на и без това натовареното кръстовище.

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
А не може ли автомобилите които идват по Патриарх Евтимий да се вкарат в тунел, който да пресича Петте кьошета подземно и да излизат на Скобелев посока Руски паметник и другия изход да е на Прага. Или бъдещото метрото ще пречи да се направи такова съоражение.То между другото ще падне голямо разкопаване ако решат да правят нещо подобно, а и сградите не ми се виждат много здрави. :( :(