Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 124399 times)

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Както и да го гледам, всеки тм-маршрут на 1 и 7, неминаващ по Витошка, се явява отклонение от най-краткия маршрут през центъра. Врътката през Петте кьошета, особено за тм 7, ми се вижда абсурдна - по България се движи в едно направление, достига НДК, сетне се връща в посока, от която е дошъл, за да се насочи след това по Ботев. Дори не засягам въпроса с т.нар. временно трасе в локалното платно.
Да, знам, че не е реално да очакваме след изграждане на пешеходна зона, същата да се развали, за да се върне трамваят, знам че е обсъждано многократно, приемам и че градът има нужда от пешеходна зона в центъра. Но от чисто транспортно гледище, без да засягаме архитектурното оформление на централната зона в района на бул. Витоша, с течение на времето все повече ми се оформя убеждението, че тези два трамвая трябваше да останат по Витоша. И съм сигурен, че щяха да са пълни.
Така или иначе, ситуацията е такава, каквато е. Минавала ми е през ум идеята тм 7 да завива наляво по Гешов и да прави връзка с линията по Борис, а защо не и тм-трасе да се спуска и надолу до Константин Величков. Ако възлите по пробива Гешов не се проектираха един по един, както се получи на практика, а с единен замисъл и наведнъж, може би щеше да се намери място за една такава трамвайна линия. И тя да бъде алтернативен подход към центъра за трамваите от Борово и Иван Вазов. За съжаление у нас всичко като че ли се проектира прибързано и на парче.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2185
    • View Profile
    • Email
 :arrow:
БТР, съгласен съм с тебе! Доволен ли си? Искам да се върне шестицата, и да си върви с девятката през целия център заедно с нея. 1 и 7 да си минават по Витошка, има достатъчно място за тях, откакто забраниха на велосепедистите да карат пешеходната зона е празна. И тая десятка да се маха от Хладилника - толкова си беше хубаво по Иван Асен и по Чапаев. На Кръста трябва да има 2 и 9 - Черни връх е достатъчно широк за да върви девятката по него. Инфраструкутрата е изградена, трябва само релсички да се наставят. С руснаците вече не сме толкова гъсти, няма да им пречи 14 и 19 покрай посолството, има си трасе, има си пътници. Нещо изпуснах ли?
А през центъра да няма никакъв транспорт ли? Да, искам да се върнат всички трасета, които са унищожени, до Дървеница, по Ломско шосе, стрелките на Пиротска, абе те на Запад се чудят как да строят трамвайни трасета, а ние ги махаме, защото някой като теб обяснява, че има по-оптимален вариант, но все още не го е измисли, ма кво от туй?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • View Profile
По отношение на ограничаване на трамвайното трасе от платната за автомобилно движение, не съм съгласен да се загрозява булеварда. Още повече, че трамвайното трасе на Черни връх трябва да се ползва от 94, за да не чака в задръствания. Това, че понякога ватманите имат проблем с навлизащите в габарита им автомобили, се решава с финансови санкции - навсякъде вече има камери. Трамваите вече излизат от модернизация с електрически звънци.  Вижте на какво прилича "Никола Мушанов", откакто сложиха разделителните бетонни панели - прах и мръсотия. Чисти ли някой там? Трамвайните трасета на нивото на пътната настилка трябва да се мият редовно. Трасето от Сити Център до колело Лозенец трябва да се ремонтира, защото е в състояние като това по бул. „Александър Стамболийски“ между К.Величков и Вардар. Това може да се направи преди да се пусне шеста линия до Лозенец. В това има смисъл, не в ограничители по новоремонтирания булевард Черни връх между х-ли Хемус и Хилтън.
                         

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12822
    • View Profile
    • Email
Трасето от Сити Център до колело Лозенец трябва да се ремонтира. Това може да се направи преди да се пусне шеста линия до Лозенец. В това има смисъл, не в ограничители по новоремонтирания булевард Черни връх между х-ли Хемус и Хилтън.
Напълно съм съгласен. При това трябва да се направи "зелено" от пресичането на захода към паркинга на мола до обръщалото, вкл. самото обръщало.
« Last Edit: 19.08.2016, 09:44:01 by blagun »

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2185
    • View Profile
    • Email
За трасето по Черни връх съм съгласен.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
Напоследък видях и още една моя древна идея реализирана- в официалния форум на гт бях писал да изправят 83 по гешов и сега, макар и временно му се спестява многото обикаляне през никола мушанов :)

Сега по тукашната идея дето съм бил предложил преди 6 години с нова рампа за 1 и 7... Ми не ме кефи достатъчно.... мисля, че може да и се добави един детайл, който много пъти сме коментирали- не само да могат да си се движат нормално 1,6 и 7, а и още един трамвай идващ от борово и стигащ само до витошка и патриарха (за връзка с м2 и м3)...
представям си го като приложената картинка (нали ви излиза)... където червеното е надземно трасе а зеленото подземно.
Синьото е спирка, като мисля, че спирките не са на добро място... Трябва да се коригират някак, смятам...
Сложил съм едни криви лозенец- борово, които май са напълно излишни (освен за аварии сякаш)...
Но важното си е, че надземно по трасето на сегашните надземни линии минаващи си по витошка ще си се движи трамваи с номер например 17 чак до м2 и м3 на аптека.
« Last Edit: 20.08.2016, 23:18:30 by iashu »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4782
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На 26-ти юли от 15 часа ще има ОЕСУТ при главния архитект на ул. Сердика 5 за варианти на трамвайното трасе по Скобелев и за вариантипо бул. Патриарх Евтимий:
https://www.sofia-agk.com/FileBrowser/File?path=Materiali%20kam%20dneven%20red%2F26.07.2017%2F%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%20%D0%A0%D0%94-09-09-65_20.07.2017.pdf

А ето тук е на разположение цялата документация:
https://www.sofia-agk.com/Pages/SinglePublication/92BAXWVwmoQ%3d
« Last Edit: 20.07.2017, 13:21:37 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Най-смислен от транспортна гледна точка е вариант 4б. Най-скъп и най-елегантен вариант 3. Обзалагам се, че ще изберат някой от останалите обаче  :rolleyes:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1159
    • View Profile
За мен, най-добър е вариант №3 с тунелното преминаване на 1 и 7. Вариант 4, не виждам какво му е доброто от транспортна гледна точка. За да стигнеш до центъра трябва да обиколиш половината южни квартали, а и линията завършва без ухо. С какво ще се обслужва? С 5ХХ ли? Нали базелските трамваи бяха предвидени за 6.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6693
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Според мен всяко орязване на трамвят в тунела е неприемливо. Вариантът с две къси едноколовозни отсечки също не е чак толкова лош. Но тунелно преминаване на трите линии е най-доброто. За съжаление е отпаднало единият път за 1 и 7 да е по Патриарха.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4782
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В заключението проектантите препоръчват подробна разработка, остойностяване и избор между вариант 2 и 3 като смятат за по-изгоден вариант 2. Интересно е, че не са разгледали вариант за преминаване на линия 1 и 7 по Патриарха и Витошка. Незнайно защо.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12822
    • View Profile
    • Email
Вариантите 4* не са лоши, но без ухо около ССЦ наистина не си ги представям. Дано да се върви към вариант 3.
Нямам представа за вариант 2, какво е искал да каже авторът: едноколовозна рампа при 20 ОУ и едноколовозно трасе преди захода в тунела (и защо е необходимо?). Малко хаотично става: ТМ1 и 7 ще "танцуват" на кръстовището при Петте кьошета: спирка отдясно, после престрояване вляво... Вариант 2 не е много по-удачен от сегашния Вариант 1: от гледна точка на трамвайното движение даже е по-зле, само дето не пречи на съда.
« Last Edit: 20.07.2017, 16:17:29 by blagun »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Считам варианти 4а и 4б за напълно невъзможни заради застрояването на входа на Южния парк.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Линия без ухо с S-ката може да бъде също ефективна. На разклонението на тм1 ще се сложат стрелки във всички посоки както сега се прави около паметника Левски и ще има достъпно ухо в близост до основния маршрут, на което ще могат да седят и резерви. Обиколна линия на южните квартали с директна връзка с Южния парк е идеално решение. Така ще се довозва до парка от две страни, няма да се учудя ако такава отсечка бъде по-натоварена през почивните дни, вместо в делник.

Отпадането на трасето по Патриарха явно е свързано с изграждането на централна велоалея с дървета по средата на булеварда. Подобна велоалея обаче ще е велоалея убиец.

Считам варианти 4а и 4б за напълно невъзможни заради застрояването на входа на Южния парк.

Какво застрояване?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Няма проблем трамвайното трасе да завие пред входа на Южния парк към Плувния басейн Спартак.

Вариант 3 е супер, но се съмнявам да го гласуват заради трудността на проекта. Но дори да се реализира вариант 4б също ще е супер, защото ще използва трасето по Черни връх, което на практика е ново. И ще се дадат удобни връзки с МС ЕС към и от Южния парк и кв. Иван Вазов.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
защото ще използва трасето по Черни връх, което на практика е ново. И ще се дадат удобни връзки с МС ЕС към и от Южния парк и кв. Иван Вазов.

И един ден ще може да се свърже със зелено трасе покрай канала с трасето по Графа. От транспортна гледна точка много по-добре от запазването на пустеещата през повечето време трамвайна спирка на тм6 в тунела.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Така е, в интерес на истината пътниците използващи трамвайната спирка на 6 в тунела преди спирането му бяха изключително малко, за разлика от годините в които имаше постоянно движение и голям пътникопоток. Просто трябва да се мисли в перспектива и да се създадат нови и удобни връзки с кварталите около парка и с останалия градски транспорт.

Или просто да се реорганизира тунела и да се вкарат и 1 и 7 там, като така ще се удвои пътникопотока и ще се създаде бърза и удобна връзка с тролейбусите. Но просто обикновеното пускане на 6 в тунела по старому за мен не е точното решение, днес.

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1037
    • View Profile
Така е, в интерес на истината пътниците използващи трамвайната спирка на 6 в тунела преди спирането му бяха изключително малко, за разлика от годините в които имаше постоянно движение и голям пътникопоток.
Няма кой нормален човек да чака трамвай на 15 мин. интервал. В момента, в който пуснат 6 на 5-6 мин. и разписанието се направи така, че да не вървят в комплект със 7, ще има достатъчно хора и на тази спирка, и на всички останали.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ти вярваш ли че 6 ще е на по-малък интервал от 15 минути, при каквато и да е организация на движението? Още когато 9 съществуваше и имаше супер голям пътникопоток, 6 беше на голям интервал.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12822
    • View Profile
    • Email
в който пуснат 6 на 5-6 мин.
Как си представяш 1, 6 и 7 в пакет по Ботев, ако 6 и 7 са по на 5-6 минути, отделно 8 и 10 от Македония до Възраждане?