Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 105253 times)

Offline 2828

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1964
  • 506
    • View Profile
    • Email

Конкретно на мястото на шестицата бих организирал едно кратко автобусче - някъде от бул. България през Иван Вазов, МС Европейски съюз, до Кръста.
[/quote]Сакън!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Ми то си го има краткото автобусче...

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
За това ли става дума?  :devil:
Икономията е майка на мизерията!

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 582
    • View Profile
    • Email
Май е коментирано назад в темата, но все пак: Възможен ли е завой от Патриарха към Ботев от дясната лента?

Щом в Цюрих е възможна крива от дясна в дясна лента: цък защо в София да не е?
Ако все пак не пасва, се прави лек вираж, това май го бях показвал: цък. На Христо Ботев и Патриарха е от 4,5 метра тротоар в третата лента, такова нещо при всички положения се вписва в 15 метрова крива.
При моето предложение от Графа към Евлогий Георгиев ъгълът е по-остър от 90°, затова и предложението там трасето да е на мястото на алеята като зелено, така и кривата се получава с приличен радиус и няма да стърже.


Конкретно на мястото на шестицата бих организирал едно кратко автобусче - някъде от бул. България през Иван Вазов, МС Европейски съюз, до Кръста.

Автобусчето го има в момента, вътре не се вози никой! Колкото пъти съм го видял 6т1 и 6т2 са празни!
« Last Edit: 17.08.2016, 10:13:58 by fafan »

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Автобусчето го има в момента, вътре не се вози никой! Колкото пъти съм го видял 6т1 и 6т2 са празни!

Понеже не минавам в този район на София, да попитам: с какво се превозват в момента хилядите живущи, след като временните автобуси са празни?

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 582
    • View Profile
    • Email
Лични автомобили, велосипеди или пеша до метрото.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Хората не желаят да дадат 1.60 за 2 спирки довозващ транспорт .А и докато се довозят до 6 ,за същото време с колата си стигат до където са тръгнали.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Возят се с триста и пеш, защото заради уличните ремонти придвижването с кола също не е много лесно.
А мазохистите, които биха дали 1.60 лв за 1-2 спирки довозване са изчезващ вид.

Offline btr95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
    • View Profile
    • Email
С мислене като твоето ще се радваш на възстановеното трасе и таралясниците по него. А като се скапят новите трамваи, пак друг ще е виновен че така ги е направил. Пък ти се радвай че не се поддържа нищо по тях.

Когато чуеш АЗ да правя митинги и да се хваля как съм решил транспортния проблем покрай 6-цата, ще ти обясня конкретното си решение. Във всички случаи няма да се радвам ако се възстановява нещо старо, което е вършило работа при съвсем друга организация на останалия транспорт.

Ми не веднъж съм писал- по-добре таралясник на спирката, отколкото да няма нищо на спирката. Естествено, че се радвам на възстановяването на ТМ6, поредното унищожаване на трамвайно трасе беше спряно, а и винаги съм харесвал много подписа на Емм1968

Quote
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

Проблемът е, че ти няма да направиш митинг, защо? Защото нямаш по-добро решение. Доказателство: ти не каза нищо смислено като алтернатива на ТМ6, не даде нито една идея. Да, много от нас може да не са съгласни с Васко, но той, за разлика от теб, дава и идеи, дали добри или лоши, няма значение. Важното е, че е мислил върху нещо, което за него е проблематично.

И много ме кефи как даваш толкова много акъл като:
Понеже не минавам в този район на София...

ПП: Абе аз не минавам много през Драгалевци, ама може да им закрием автобусния транспорт, какво ще кажете? И през Люлин не минавам, предлагам на метростанция Люлин да не спира метрото. А да, не минавам и по магистралите, я що им не спрете строежа.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Не виждам за какво се заяждаш. Посочих митинга за тм6 като поредната пропагандна акция на СС, с която те доказваха колко са полезни. Никога не съм претендирал че имам по-добро решение. Тъй като бях конкретно попита, посочих какъв път трябва да се измине за да се направи "добро" решение. Това не е направено не само за 6-цата, но и за ВСИЧКИ активности на СС-ците. Винаги се нанизват върху справедливо хорско недоволство, като отстояват единственото популистично решение, а не анализират и не предлагат нищо ново. Това се случи и с цената на билетчето, и с новата метростанция (на която техните първоначални изказвания са колко е грозна, как е правена без конкурс и т.н.), същото стана и с бус лентите - реваха половин година, осраха, след това се изтъпаниха пред една телевизия с оправданията че други дкса виновни. Ако искаш ще те запозная подробно с тяхната дейност, и то с документи и факти - видеоматериали, техни презентации и т.н. за да добиеш реална представа за какво става дума. Аз не съм Васко, който деъствително ражда добри идеи, поради инженерната ми работа идеи мога да давам само ако съм аргументиран с някакви факти и числа.

Защо твърдиш че нямало нищо на спирката - нали има две линии? Ако няма нищо - по добре е таралясник. Ако не ти се дупчи допълнително билетче - ами искай да се оправи тарифната схема, а не да се пускат линии от всеки квартал до всеки друг, само и само да се возим в една линия вместо да се прекачваме. Само СС да не гракнат че и това е тяхна идея ... както са го обявили отдавна, защото още 1901 г. е било така.

Затова и зададох този точен и конкретен въпрос: не съм от този район на София (и хич не се притеснявам от това), знам че там е спрян тм6, знам че има две заместващи автобусни линии, и ми беше интересно с какво се придвижват хората в района.

От къде ти хрумна да затваряш автобусния транспорт в Драгалевци - не разбрах. Аз ли го написах някъде?

Та от отговорите на въпроса ми за 6-цата разбрах, че хората не искат да се довозват. Но не може покрай всички метро линии да има и паралелни трамвайни или автобусни. Затова писах че трябва цялостно да се помени организацията на транспорта. Във всички градове с подобен размер има най различни линии ПРЕЗ целия град - от един квартал до друг, има напречни / кръгови маршрути, има и местни / локални маршрути, които покриват по нагъсто територията с връзки към най-удобните спирки / станции / гари на основните маршрути. За това има и друга тарифна политика, по време, или по зони, или по двете. Но за това трябва да се работи, а не само да се вика по митингите, и да се връща старото.
« Last Edit: 17.08.2016, 20:06:05 by mitko08888 »

Offline btr95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
    • View Profile
    • Email
Като не си от този квартал, как разбра, че ТМ6 не е ефективен, че не се ползва от хората, че не си го искат? Запазването на едно трасе означава, че може да се правят много по-лесно промени и оптимизиране на маршрутите от този вид транспорт, не е казано, че ТМ6 трябва да се върне там. Бил скъп трамвайния транспорт, ми скъп е, особено като се сетиш на 27-мата година, че трасетата трябва да се поддържат и почистват, ще е скъп и няма как по друг начин да е. В крайна сметка СС може да правят каквото искат, важното е, че молбата на хората в подписката е удовлетворена.

ПП: Да се смята тролейбусният транспорт за отживелица е крайно глупаво, защото София няма да може да си позволи да купи бързо електроавтобуси (когато и да станат масово използвани), едновременно с това се повишава все повече необходимостта от екологичен транспорт.
« Last Edit: 17.08.2016, 21:38:32 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
БТР, съгласен съм с тебе! Доволен ли си? Искам да се върне шестицата, и да си върви с девятката през целия център заедно с нея. 1 и 7 да си минават по Витошка, има достатъчно място за тях, откакто забраниха на велосепедистите да карат пешеходната зона е празна. И тая десятка да се маха от Хладилника - толкова си беше хубаво по Иван Асен и по Чапаев. На Кръста трябва да има 2 и 9 - Черни връх е достатъчно широк за да върви девятката по него. Инфраструкутрата е изградена, трябва само релсички да се наставят. С руснаците вече не сме толкова гъсти, няма да им пречи 14 и 19 покрай посолството, има си трасе, има си пътници. Нещо изпуснах ли?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Ох, тоя миличкия още живее във времето, в което тм9 се движи... болна история...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline 2828

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1964
  • 506
    • View Profile
    • Email
БТР, съгласен съм с тебе! Доволен ли си? Искам да се върне шестицата, и да си върви с девятката през целия център заедно с нея. 1 и 7 да си минават по Витошка, има достатъчно място за тях, откакто забраниха на велосепедистите да карат пешеходната зона е празна. И тая десятка да се маха от Хладилника - толкова си беше хубаво по Иван Асен и по Чапаев. На Кръста трябва да има 2 и 9 - Черни връх е достатъчно широк за да върви девятката по него. Инфраструкутрата е изградена, трябва само релсички да се наставят. С руснаците вече не сме толкова гъсти, няма да им пречи 14 и 19 покрай посолството, има си трасе, има си пътници. Нещо изпуснах ли?
Защо? Трябва да се закрият всички трамвайни линии, има метро, какво като трябва да ходиш половин километър до него - никакъв проблем. Който не иска да се вози в метро - да се линчува!

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Както и да го гледам, всеки тм-маршрут на 1 и 7, неминаващ по Витошка, се явява отклонение от най-краткия маршрут през центъра. Врътката през Петте кьошета, особено за тм 7, ми се вижда абсурдна - по България се движи в едно направление, достига НДК, сетне се връща в посока, от която е дошъл, за да се насочи след това по Ботев. Дори не засягам въпроса с т.нар. временно трасе в локалното платно.
Да, знам, че не е реално да очакваме след изграждане на пешеходна зона, същата да се развали, за да се върне трамваят, знам че е обсъждано многократно, приемам и че градът има нужда от пешеходна зона в центъра. Но от чисто транспортно гледище, без да засягаме архитектурното оформление на централната зона в района на бул. Витоша, с течение на времето все повече ми се оформя убеждението, че тези два трамвая трябваше да останат по Витоша. И съм сигурен, че щяха да са пълни.
Така или иначе, ситуацията е такава, каквато е. Минавала ми е през ум идеята тм 7 да завива наляво по Гешов и да прави връзка с линията по Борис, а защо не и тм-трасе да се спуска и надолу до Константин Величков. Ако възлите по пробива Гешов не се проектираха един по един, както се получи на практика, а с единен замисъл и наведнъж, може би щеше да се намери място за една такава трамвайна линия. И тя да бъде алтернативен подход към центъра за трамваите от Борово и Иван Вазов. За съжаление у нас всичко като че ли се проектира прибързано и на парче.

Offline btr95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
    • View Profile
    • Email
 :arrow:
БТР, съгласен съм с тебе! Доволен ли си? Искам да се върне шестицата, и да си върви с девятката през целия център заедно с нея. 1 и 7 да си минават по Витошка, има достатъчно място за тях, откакто забраниха на велосепедистите да карат пешеходната зона е празна. И тая десятка да се маха от Хладилника - толкова си беше хубаво по Иван Асен и по Чапаев. На Кръста трябва да има 2 и 9 - Черни връх е достатъчно широк за да върви девятката по него. Инфраструкутрата е изградена, трябва само релсички да се наставят. С руснаците вече не сме толкова гъсти, няма да им пречи 14 и 19 покрай посолството, има си трасе, има си пътници. Нещо изпуснах ли?
А през центъра да няма никакъв транспорт ли? Да, искам да се върнат всички трасета, които са унищожени, до Дървеница, по Ломско шосе, стрелките на Пиротска, абе те на Запад се чудят как да строят трамвайни трасета, а ние ги махаме, защото някой като теб обяснява, че има по-оптимален вариант, но все още не го е измисли, ма кво от туй?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2643
    • View Profile
По отношение на ограничаване на трамвайното трасе от платната за автомобилно движение, не съм съгласен да се загрозява булеварда. Още повече, че трамвайното трасе на Черни връх трябва да се ползва от 94, за да не чака в задръствания. Това, че понякога ватманите имат проблем с навлизащите в габарита им автомобили, се решава с финансови санкции - навсякъде вече има камери. Трамваите вече излизат от модернизация с електрически звънци.  Вижте на какво прилича "Никола Мушанов", откакто сложиха разделителните бетонни панели - прах и мръсотия. Чисти ли някой там? Трамвайните трасета на нивото на пътната настилка трябва да се мият редовно. Трасето от Сити Център до колело Лозенец трябва да се ремонтира, защото е в състояние като това по бул. „Александър Стамболийски“ между К.Величков и Вардар. Това може да се направи преди да се пусне шеста линия до Лозенец. В това има смисъл, не в ограничители по новоремонтирания булевард Черни връх между х-ли Хемус и Хилтън.
Никога не се съгласявайте на оперативни интервенции,преди да е потвърдено състоянието ви от лекар с друга специалност,както и от личния ви лекар.Четири цифрено число са хората,осакатени като животни с фалшиви диагнози!Нито една институция на желае да защити правата ви... Радио Реакция

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12338
    • View Profile
    • Email
Трасето от Сити Център до колело Лозенец трябва да се ремонтира. Това може да се направи преди да се пусне шеста линия до Лозенец. В това има смисъл, не в ограничители по новоремонтирания булевард Черни връх между х-ли Хемус и Хилтън.
Напълно съм съгласен. При това трябва да се направи "зелено" от пресичането на захода към паркинга на мола до обръщалото, вкл. самото обръщало.
« Last Edit: 19.08.2016, 09:44:01 by blagun »

Offline btr95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
    • View Profile
    • Email
За трасето по Черни връх съм съгласен.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 316
    • View Profile
Напоследък видях и още една моя древна идея реализирана- в официалния форум на гт бях писал да изправят 83 по гешов и сега, макар и временно му се спестява многото обикаляне през никола мушанов :)

Сега по тукашната идея дето съм бил предложил преди 6 години с нова рампа за 1 и 7... Ми не ме кефи достатъчно.... мисля, че може да и се добави един детайл, който много пъти сме коментирали- не само да могат да си се движат нормално 1,6 и 7, а и още един трамвай идващ от борово и стигащ само до витошка и патриарха (за връзка с м2 и м3)...
представям си го като приложената картинка (нали ви излиза)... където червеното е надземно трасе а зеленото подземно.
Синьото е спирка, като мисля, че спирките не са на добро място... Трябва да се коригират някак, смятам...
Сложил съм едни криви лозенец- борово, които май са напълно излишни (освен за аварии сякаш)...
Но важното си е, че надземно по трасето на сегашните надземни линии минаващи си по витошка ще си се движи трамваи с номер например 17 чак до м2 и м3 на аптека.
« Last Edit: 20.08.2016, 23:18:30 by iashu »