Author Topic: Стрелките в трамвайния транспорт  (Read 26702 times)

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Ще бъда благодарен ако някой ми обясни как се местят стрелките (за влизане в отклонение и прочие) в трамвайния транспорт?
****

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11493
    • View Profile
Quote from: rexkos
Ще бъда благодарен ако някой ми обясни как се местят стрелките (за влизане в отклонение и прочие) в трамвайния транспорт?
Аз пък се интересувам каква е технологията при тролеите за кръстовките  
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
  Интересна тема!
Има няколко възможни начина по които се сменя посоката - говорим за в София
1 - Автоматично - всички работни стрелки снабдени с мост и мотор.
2 - Дистанционно - пл. Македония и пл.Журналист (Тези две стрелки се отварят само по начините посочени в т.2 и т.3) , Центр.гара, х-л Хемус , Триъгълника.
3 - Механично (Ръчно) - бул.Македония за 19 линия , Централна Гара за 3 ,посока Орландовци , пл.Журналист ( вече месец и половина и по всичко личи , че така ще си и остане),както и всички стрелки на маневрени коловози , депа  Трансенерго и  Трамкар.
Колкото до тролейбусният транспорт - начина на отваряне е като при трамвая , с тази разлика , че щом плъзгача излезне от обсега на езиците те се връщат в предишното си положение . Когато има стрелка , която да е  маневрена , се изключва и преместването става механично (дърпат се юздите на тоягите  )
« Last Edit: 25.01.2007, 16:09:03 by София 70 »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4699
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Но как се подава сигнала за преместване на автоматичните стелки?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
При преминаване в тягов режим през моста на КМ веригата за управление на стрелката подава захранване към вагона и вследствие получилата се консумация във веригата езиците на стрелката се обръщат посредством магнити. Стрелките с дистанционно управление могат да бъдат отваряни освен по този начин а и с бутони от пулта на ватмана като в този случай се изпраща радиосигнал към стрелката.

Eто линк по въпроса:
http://tram.rusign.com/strelka/

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Quote from: CKD
При преминаване в тягов режим през моста на КМ веригата за управление на стрелката подава захранване към вагона и вследствие получилата се консумация във веригата езиците на стрелката се обръщат посредством магнити. Стрелките с дистанционно управление могат да бъдат отваряни освен по този начин а и с бутони от пулта на ватмана като в този случай се изпраща радиосигнал към стрелката.

Eто линк по въпроса:
http://tram.rusign.com/strelka/
Eх, ако може и някой да го преведе , че съм скаран с братския език...

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
При някои тролеи съм наблюдавал, че когато приближава стрелката (в случай, когато трябва да се отворят езиците), шофьорът е пуснал газта, и точно преди стрелката се получава едно придръпване и тролеят сам намалява скоростта, при което въпросните езици се отварят.
Та, какво представлява точно този тягов режим?
Също така ми е интересно защо преди изходяща стрелка, през която трябва да се мине по инерция, шофорът изключва отоплението (предполагам цяла ел. верига)?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Някои шофьори използват ръчната спирачка - хем за да не побегне тролея хем за да се получи по-голяма консумация.
Относно второто - не съм наблюдавал подобно нещо и нямам обяснение.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз обаче пак не разбрах как стрелката разбира накъде да се отвари

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10839
    • View Profile
    • Email
По-просто може да се обясни-например като иска да завие тролейбус наляво преминава през стрелката в тягов режим(натиснал е педала за подаване на ток,или педала за теглене така се нарича)стрелката се обръща,а пък ако иска да мине направо минава по инерция и стрелката не се обръща.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Ivo
По-просто може да се обясни-например като иска да завие тролейбус наляво преминава през стрелката в тягов режим(натиснал е педала за подаване на ток,или педала за теглене така се нарича)стрелката се обръща,а пък ако иска да мине направо минава по инерция и стрелката не се обръща.
Благодарско!Най-простото обяснение свърши работа

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Стрелките с дистанционно управление могат да бъдат отваряни освен по този начин а и с бутони от пулта на ватмана като в този случай се изпраща радиосигнал към стрелката.
Българските вагони фабрично снабдени ли са с подобно устройство? На по-старите табла (София 70) не съм виждал.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Никои вагони не са снабдени фабрично. Слагаха ги по депата.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Виждал съм такива бутони в 9хх.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Във всички трамваи ги има.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11493
    • View Profile
Quote from: Ivo
По-просто може да се обясни-например като иска да завие тролейбус наляво преминава през стрелката в тягов режим(натиснал е педала за подаване на ток,или педала за теглене така се нарича)стрелката се обръща,а пък ако иска да мине направо минава по инерция и стрелката не се обръща.
Добре, а ако стрелката се намира на склон? Пример: изходът на тунела на НДК
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Добре, а ако стрелката се намира на склон? Пример: изходът на тунела на НДК
Сигурно трябва да се е позасилил хубаво, иначе не става

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Още два въпроса за тролейбусните стрелки.
1. Защо при някои събирателни не се чува звуковият сигнал при шофьора ?
2. На изходящите стрелки при кръстосването на двата проводника ли става прекъсването на веригата, защото съм забелязал, че при преминаването на плъзгача от там се подава звуковия сигнал? И защо при преминаване през стрелката в тягов режим не се чува сигнала?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10839
    • View Profile
    • Email
Quote from: tiristor
Сигурно трябва да се е позасилил хубаво, иначе не става
Е чак пък.Колкото и да е върло,може да измине 1 метър по инерция,ако ще и да се движи с 20 км/ч.По въпроса на Конекто трябва да се произнесе ЧКД.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
За стрелката след тунела на НДК - там вече баирът почти равен и не съм забелязвал особена трудност при преминаването по инерция. Едно време всеки ден минавах оттам и често изпадаха тоягите, но явно самата стрелка не е била хубава. Което ме навежда на още един въпрос - няма ли да подменят всички стрелки в София, както направиха на Цариградско шосе, Винарово колело и Окръжна болница?