Author Topic: Стрелките в трамвайния транспорт  (Read 27303 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11498
    • View Profile
Quote from: conecto
Което ме навежда на още един въпрос - няма ли да подменят всички стрелки в София, както направиха на Цариградско шосе, Винарово колело и Окръжна болница?
Да, тия стрелки са много яки, като приближи тролеят, семафорът почва да мига и няколко метра преди да достигне стрелката, се превключва посоката. Хубавото при тия стрелки е, че спокойно може да не се намалява скоростта
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7938
    • View Profile
Quote from: CKD
Във всички трамваи ги има.
В доста ги НЯМА.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Точно където се кръстосват проводниците е изолатора и там свири алармата. Щом тб минава по инерция значи следва изолатор.
На изхода на НДК стрелката се минава по инерция от линиите към Одеон а се отваря от 9ките.
Относно подмяната на останалите стрелки обичайното оправдание е че няма пари.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16952
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Quote from: София 70
 Интересна тема!
Има няколко възможни начина по които се сменя посоката - говорим за в София
1 - Автоматично - всички работни стрелки снабдени с мост и мотор.
2 - Дистанционно - пл. Македония и пл.Журналист (Тези две стрелки се отварят само по начините посочени в т.2 и т.3) , Центр.гара, х-л Хемус , Триъгълника.
3 - Механично (Ръчно) - бул.Македония за 19 линия , Централна Гара за 3 ,посока Орландовци , пл.Журналист ( вече месец и половина и по всичко личи , че така ще си и остане),както и всички стрелки на маневрени коловози , депа  Трансенерго и  Трамкар.
Колкото до тролейбусният транспорт - начина на отваряне е като при трамвая , с тази разлика , че щом плъзгача излезне от обсега на езиците те се връщат в предишното си положение . Когато има стрелка , която да е  маневрена , се изключва и преместването става механично (дърпат се юздите на тоягите  )

Е тая на Пл. Журналист се обръща само по т.3 напоследък...
мур

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7938
    • View Profile
Quote from: emo
Е тая на Пл. Журналист се обръща само по т.3 напоследък...
Умниците като "сменяли"релсите решили да почовъркат и стрелката .Вързали я калпаво, офазили я и я изгорили.Сега се чака скъпа част от Германия.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4707
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Quote from: CKD
При преминаване в тягов режим през моста на КМ веригата за управление на стрелката подава захранване към вагона и вследствие получилата се консумация във веригата езиците на стрелката се обръщат посредством магнити. Стрелките с дистанционно управление могат да бъдат отваряни освен по този начин а и с бутони от пулта на ватмана като в този случай се изпраща радиосигнал към стрелката.

Eто линк по въпроса:
http://tram.rusign.com/strelka/

Мерси за отговора!
Който не може да си преведе, може да гледа просто картниките. Те са достатъчно ясни.

А иначе наистина изключват парното на някои стрелки. Може би точно за да не бъде в тягов режим троеля, все пак и това е консуматор.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
И аз си мисля, че с този ключ отпред на таблото се изключва вригата на всички консуматори.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote from: conecto
И аз си мисля, че с този ключ отпред на таблото се изключва вригата на всички консуматори.
Да но не винаги, когато ключът се отвори парното се пуща

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Да това с изключването на парното съм го забелязъл и аз, но не всички го правят обаче.Примерно миналата седмица единия ден шофьора изключи парното, а другия не.И резултата беше един и същ.може би няко го правят за всеки случай.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4707
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
А на едно и също място, по една и съща линия ли? И дясно или ляво беше отклонението?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Знаех си, че ще ме попитате за това.Да линията е 11 и мястото е едно и също на Винарово колело.И то по целия цикъл от стрелки в посока Дружба.В някои случаи изключват отоплението, докато премине през тях, друг път-не.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Тия стрелки са доста чувствителни и всички изключват салонното преди да влязат в кръга.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
а какво производство са стрелките на окръжна болница? те се различават от всички други по форма, но вътре има ли някаква разлика?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
български - опитаха се да изкопират чешката стрелка на окръжна, но успехът беше... порсредствен - дават проблеми не рядко.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Човека пита за стрелката на Окръжна. Тя си е чешка. При нея няма ограничение на скоростта - практически и с 60 км/ч на самата стрелка пръта няма да се откачи. Тествано е.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
моя грешка - мислех че пита за винарово.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Тия стрелки са доста чувствителни и всички изключват салонното преди да влязат в кръга.

 Не го изключват всички гарантирам ти.Дори ще дебна и ще ти дам информация кои водачи излючват отоплението и кои не.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6745
    • View Profile
Всеки си знае - ако имаш по един реотан в двете печки няма да го изключваш, защото консумацията е почти нулева.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Ааааа ясно.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7938
    • View Profile
Quote from: ozzy
Добре, а ако стрелката се намира на склон? Пример: изходът на тунела на НДК
Такава стрелка има на Мария-Луиза и Козлодуй .Вярно ,не е такъв наклона , но дори и да беше такъв инструкцията гласи , че ватмана трябва да спре трамвая непосредствено пред мостчето и да включи на първи кран.