Author Topic: Стрелките в трамвайния транспорт  (Read 30171 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #200 on: 20.09.2016, 23:25:32 »
 :help: :help: Офтопик: Да Васе, определено идеята на основателя на Спаси София да отпадне безумния план МД3 да бъде във вариант на "почти трамвай" и да остане до колкото е възможно класическо метро беше тъпа и не проработи. Само, че ти хал хабер си си нямал от гражданска позиция и градски транспорт, когато Гергин се бореше за това...

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #201 on: 20.09.2016, 23:34:51 »
Офтопик: Не съм чул от "Спаси София" да имат нещо общо с това МД3 да се запази като класическо метро. Дори организацията е създадена(ако не се лъжа, началото на миналата година), след ако вече е било решено какво ще представлява МД3.

Аз имах предвид проектите им свързани с табелите и телевизорите-табла. А също така, че подкрепят разделянето на МД1 и МД2.

Ако имат нещо общо с запазването на МД3 като класическо метро - браво на тях! :)

Въпреки че, за да бъдем честни, МД3 няма да е напълно класическо метро, защото не отговаря на стандартите за ширина на тунела, радиус на кривите, максимална допустима скорост, дължина на станциите и т.н.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 210
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #202 on: 21.09.2016, 07:54:35 »
Офтопик: Не съм чул от "Спаси София" да имат нещо общо с това МД3

- Подобряване на взаимосвързаността (интермодалността) между изградените до момента участъци на метрото с останалите видове транспорт. Достъпът до входовете/изходите на метростанциите да бъде максимално удобен на пътниците.
- Залагане в предстоящото строителство на нови метротрасета на по-голямо количество стрелки и бретели, с оглед подобряване експлоатацията и намаляване времето за отстраняване на аварирали мотриси от трасето;
- Основен ремонт и модернизация на старите метросъстави, произведени през 1990 г.;
- Проучване необходимостта от залагане на трасе на четвърта – кръгова линия на метрото;
- Монтиране на климатици в доставените 2005 – 2009 г. метровлакове;
- Дострояване на втория подстъп към депо „Обеля“ откъм втория метродиаметър;
- Дострояване на заложената метростанция „Модерно предградие“ и нова гара Обеля на жп линията София – Калотина. Превръщане на новата станция в трансферна между двата диаметъра и маршрутите, движещи се по тях;
- Построяване на отклонението в жк Люлин от метростанция Люлин под бул. Царица Йоана до Околовръстния път. Реконструкция и разширяване на бул. Царица Йоана в този участък;
- Повишаване хигиената на територията на метростанциите, вестибюлите и прилежащите подлези.

Край на цитата. Няма нищо за трета линия, но е добре да има четвърта.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #203 on: 21.09.2016, 08:33:32 »
Релсите в депо "Клокотница" са си баш улейни.

Говорим за стрелките , не за релсите.

Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #204 on: 21.09.2016, 13:35:45 »
Офтопик: Не съм чул от "Спаси София" да имат нещо общо с това МД3 да се запази като класическо метро. Дори организацията е създадена(ако не се лъжа, началото на миналата година), след ако вече е било решено какво ще представлява МД3.

...
Малкия, преди да говориш вземи прочети малко. Преди да създадат "Спаси София", същите хора работиха супер усилено в "Спаси Метрото" и тези хора заедно с метрополитен и СО достигнаха до промяна на трасето и отделянето на МД3  като истинско метро, а не скоростен трамваи и прочие други бисери. Вземи се разрови в Интернет и спри да се правиш на последна инстанция.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2183
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #205 on: 21.09.2016, 23:11:58 »
Решението, което се вижда в това видео е много добро. :) Защо ли не се използва и в София с цел да се спести пространство и да има възможност да се завива от всяка посока към всяка посока?
Защото не сме дорасли за тези стрелки.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #206 on: 04.05.2017, 11:04:59 »
Поради каква причина изходната стрелка на Алабин и Витошка, посока Графа, е зацепена винаги към коловоза, идващ от Св. Неделя?

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 805
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #207 on: 04.05.2017, 12:48:49 »
Поради каква причина изходната стрелка на Алабин и Витошка, посока Графа, е зацепена винаги към коловоза, идващ от Св. Неделя?

Няма причина.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4498
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #208 on: 04.05.2017, 19:44:08 »
Поради това, че кривата е в тази посока. Атаката на ребордите държат езиците отворени в тази посока. Атаката на ребордите на идващите от Македония трамваи, т.к. са в правата посока, нямат силата да избутат езиците в обратно крайно положение.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #209 on: 05.05.2017, 08:49:00 »
Поради това, че кривата е в тази посока. Атаката на ребордите държат езиците отворени в тази посока. Атаката на ребордите на идващите от Македония трамваи, т.к. са в правата посока, нямат силата да избутат езиците в обратно крайно положение.

Абсолютно вярно!  :fan:
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 586
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #210 on: 24.09.2017, 21:21:23 »
Искам да попитам, как е възможно една стрелка да се отвори повторно?

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2183
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #211 on: 24.09.2017, 21:49:51 »
Конкретизирай своя въпрос, иначе след като подмине мостчето на ККМ, само с щангата. Ако питаш кога може да се разцепи, след преминаване на първа талига, то аз си мисля, че това е възможно, ако пружината на стрелката е охлабена и от вибрациите се размести езика, по подробен отговор очаквай от Emm1968, mihailo или от някой от по-запознатите колеги.
 :arrow:За мен представлява интерес следния въпрос, може ли стрелката да се върже към светофарната уредба и при пускане на съответната фаза стрелките сами да се отварят в посоката, в която е разрешено движението?
« Last Edit: 24.09.2017, 21:53:42 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #212 on: 24.09.2017, 21:59:50 »
:arrow:За мен представлява интерес следния въпрос, може ли стрелката да се върже към светофарната уредба и при пускане на съответната фаза стрелките сами да се отварят в посоката, в която е разрешено движението?
Много лоша идея. Това би означавало, че стрелката може да се отвори и под трамвая, което изисква и система, която да гарантира, че това няма да се случва и става още по-сложно.
Решението е изцяло дистанционно управлявани стрелки и изоставяне допотопните на мостчета.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2183
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #213 on: 24.09.2017, 22:29:13 »
Много лоша идея. Това би означавало, че стрелката може да се отвори и под трамвая, което изисква и система, която да гарантира, че това няма да се случва и става още по-сложно.
Решението е изцяло дистанционно управлявани стрелки и изоставяне допотопните на мостчета.
Реално погледнато в 21-ви век се очаква всяка една стрелка да бъде оборудвана със система, която да я блокира стрелката, докато преминава трамвай през нея. Въпросът ми е по-скоро, дали теоретично може да се случи подобно нещо, а и подобна система би работила чудесно на големи кръстовища, където има повече стрелки и постоянно преминаване на трамваи, например на Македония, но не и на малки кръстовища като Ботев и Клокотница.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #214 on: 24.09.2017, 23:20:27 »
Технически разбира се може, но е напълно безсмислено, когато топлата вода отдавна е открита и решения за управление на трамвайните стрелки има много по-целесъобразни.
Все пак не сме единственият град с трамваи в Европа.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4498
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #215 on: 25.09.2017, 01:18:09 »
Това от друга страна означава безконечно отваряне на стрелките, което ще ги амортизира адски бързо.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 586
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #216 on: 25.09.2017, 17:07:02 »
Конкретизирай своя въпрос, иначе след като подмине мостчето на ККМ, само с щангата. Ако питаш кога може да се разцепи, след преминаване на първа талига, то аз си мисля, че това е възможно, ако пружината на стрелката е охлабена и от вибрациите се размести езика, по подробен отговор очаквай от Emm1968, mihailo или от някой от по-запознатите колеги.
 :arrow:За мен представлява интерес следния въпрос, може ли стрелката да се върже към светофарната уредба и при пускане на съответната фаза стрелките сами да се отварят в посоката, в която е разрешено движението?
Мерси за отговора.
Искам да попитам и възможно ли е трамвай да отвори стрелката дистанционно, да премине през нея и трамвая след него да я отвори докато първия не я е преминал изцяло?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2605
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #217 on: 25.09.2017, 17:20:23 »
Е нали ако я отвори,последната талига ще дерайлира?!?
П.П Или се изказвай по точно или недей да спамиш за елементарни неща!

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 586
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #218 on: 25.09.2017, 17:55:37 »
Искам просто да знам има ли някакви датчици, че има трамвай върху стрелката и да попречи евентуално отваряне докато трамвай преминава през стрелката.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2183
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #219 on: 25.09.2017, 18:26:22 »
Има датчици на определени стрелки, има и сигнализация. На Гарата например има един монитор, който показва с червена стрелка в коя посока е отворена стрелката. Когато има трамвай, стрелката не може да се отвори дистанционно, а стрелката на монитора мига. В интерес на истината, когато стрелката се повреди, стрелката на монитора пак мига. Ето какво представлява: https://www.google.bg/maps/@42.7113852,23.3196763,3a,75y,280.24h,81.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1siiJne1EJGoQgnM4AyPGwGQ!2e0!7i13312!8i6656
Подобно нещо има и на Македония. Мисля че датчици има и на стрелки, които се отварят с мостче, защото стрелката за надясно от Ботев към Руски паметник винаги се е отваряла с мостче и именно за нея имаше подобна сигнализация и датчици, с цел задния вагон да не отвори стрелката, тъй като дори и трамваите по ТМ10 я отваряха поради неудачното разположението на мостчето.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4