Author Topic: Софийският трамвай след МД-2  (Read 3222 times)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Виждам няколко чисто експлоатационни проблема свързани с отпадането на бул. Витоша при завършен МД-2, като основно трамвайно трасе в София. Всички, знаем какво се случва, ако някоя кочина се скапе по Ботев - цялото трамвайно движение реално спира, защото Ботев (изключително важи за частта между Възраждане и Алабин) вече се явява bottleneck и се използва почти цялата мрежа в София.


Елегантни решения с най-малки последствия за автомобилния трафик за освобождаване на Ботев и Алабин от огромното трамвайно натоварване и гарантиране на по-лесни маневри ми се струват следните:

1. Възстановяване на едновремешното трасе по Стамболийски до св. Неделя (и стрелки при пресичането с Ботев към черквата) заедно с продължение по ул. Съборна, завой по ул. Княз Александър I и включване в трасето при пл. Гарибалди.
2. Изграждане на трети коловоз резерва на пл. Славейков в посока Журналист.
3. Възстановяване на трирелсието към Метростанция Опълченска.

Какво ще кажете пък за останалите трасета?


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #1 on: 20.09.2011, 15:34:59 »
Е какво изисква такива абсурдни проекти? Трасето през Св.Неделя и Мария Луиза ще го има (засега), резервните коловози на пл.Възраждане са непроменени. Остава само да се възстанови стрелката Витошка-десен завой по Алабин и в обратна посока.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #2 on: 20.09.2011, 16:11:22 »
Моите огромни подозрения са, че трасето по Мария Луиза няма да го бъде изобщо, а това, което ме кара да мисля така е последната карта, която беше тиражирана по повод "интегрирания" МГТ. Точно за това са тез предложения, които да обезпечат бъдещата по-лесна експлоатация, а не сегашното положение, че ако по една или друга причина пл. Македония се блокира (ПТП, ремонтна дейност, авария), трамвайното движение да не спира, а да може да се пренасочва.

А и дори и да остане пак Македония е без алтернатива.

Третия резервен коловоз на Славейков ще бъде само от полза.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 828
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #3 on: 20.09.2011, 16:26:53 »
По света има по малки градове с един или два трамвая. Там какво умират ли ако стане инцидент на единствения коловоз. А като се блокира примерно Каменоделска  не е ли проблем, защо не предвидите резервен трамваен коловоз по Военна рампа. Стига сте чертали някакви апокалиптични картини ако няма трамвай по Витоша. Каквото и да говорим като се пусне метродиаметър2 в него ще има пътници. Те няма да паднат от небето ами дотогава най вероятно са ползвали трамвай в централната градска част. Пътниците за трамвая няма да изчезнат, но е ясно че ще бъдат по малко. Така че неминуемо ще имаме по малко пътници, а оттам и по малко трамваи. Не съм за премахване на трамвайния транспорт, но е ясно че пространството в Центъра е малко. Нормално е като има метро да нямаме непременно трамвай отгоре сякаш той никакво място не заема. Има нужда от разтоварване на движението в Центъра от пешеходни зони иначе защо въобще се строи метро, ако отгоре остане същата гъчканица.

Offline fizik

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #4 on: 22.09.2011, 11:48:16 »
Качвам карта с предложение за бай-пас на пл. Македония. На картата показвам предложението си да се удължи малко маршрута на 5-тицата, за да минава по-близо до станцията на метрото, като от този бай-пас да се възползва поне един от трите трамвая, идващи от Славейков (при положение, че не пуснат трамваи по Мария Луиза)

На картата не са нанесени и следните мои предложения: да се направи трети коловоз от Възраждане към площад Македония, който да поеме трамваите, минаващи направо(към петте кьошета) и надясно(към Руски паметник), за да не се получава застояването на сфетофара на трамваите. Подобно решение може да се направи и от изхода на колелото на Съдебна палата до Македония, като в отделния коловоз се пласират трамваите, завиващи надясно(към Възраждане).

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #5 on: 23.09.2011, 11:09:08 »
Абсурдно е трамвайно трасе по Стамболийски от Ботев до Св.Неделя! И без трамвай тя е доста претоварена. Алабин е идеалната улица за трамвайно трасе.
То хайде по тази логика и Цариградско шосе да се направи резервно трасе за ТМ20, ако аварира някъде по Шипченски проход.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #6 on: 23.09.2011, 13:32:11 »
Неможе ли просто да се възстанови транвайното трасе от Алабин до Халите и така да се решат всички поставени проблеми?

Разбирам желанието на общината там да няма трамваи, но те са своеобразен довозващ транспорт от Графа. Нека Витошка сиостане пешеходна зона, но от алабин до Халите да си оправят трамвая. Хем, който иска ще може да се качва от Славейков и Гарибалди (знам, че пеша е по-бързо, но все пак...) да може да стигне до пресечната точка на двата диаметъра на Ларгото.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #7 on: 23.09.2011, 19:51:43 »
Неможе ли просто да се възстанови транвайното трасе от Алабин до Халите и така да се решат всички поставени проблеми?
............
 
Спокойно. То ще се възстанови! Връзката с Графа ще я има.

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #8 on: 24.09.2011, 19:10:17 »
То хайде по тази логика и Цариградско шосе да се направи резервно трасе за ТМ20, ако аварира някъде по Шипченски проход.
Как може да казваш "по тази логика". Какъв трамваен трафик имаш на трасето на ТМ20, а какъв в центъра? Какъв ефект на обща трамвайна мрежа имаш ако аварира 20, а какъв ако аварира мотриса в центъра на "bottleneck"? Тези ситуации не са аналогични...

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1614
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #9 on: 24.09.2011, 19:18:15 »
Ако трасето м/у Алабин и халите  се запази къде е драмата? 12 и 18 по Мария Луиза, 1 и 7 по Ботев.6 Вероятно ще го закрият.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4357
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #10 on: 24.09.2011, 19:37:14 »
Ако трасето м/у Алабин и халите  се запази къде е драмата? 12 и 18 по Мария Луиза, 1 и 7 по Ботев.6 Вероятно ще го закрият.
Четох във вестник, че ще прекарат 6 до Иван Вазов, а 1 ще я закрият. А може и да я прекарат до Журналист единицата.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #11 on: 24.09.2011, 22:05:01 »
Ако трасето м/у Алабин и халите  се запази къде е драмата? 12 и 18 по Мария Луиза, 1 и 7 по Ботев.6 Вероятно ще го закрият.
Четох във вестник, че ще прекарат 6 до Иван Вазов, а 1 ще я закрият. А може и да я прекарат до Журналист единицата.
Че на кого му е притрябвало от пазар Иван Вазов до НДК да върви ... през Хемус? А ТМ трасе по горната част на  Витошка е абсолютно безпроблемно.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4357
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #12 on: 24.09.2011, 22:30:13 »
Не в този смисъл! Тоест Обеля-2-Иван Вазов. Защото иначе няма да има смисъл. От предпоследната на 1 до последната на 6 са сто метра.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
    • Email
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #13 on: 24.09.2011, 23:00:53 »
От предпоследната на 1 до последната на 6 са сто метра.

От спирка "ЧИТАЛИЩЕ Д-Р П. БЕРОН" до спирка "Ж.К. ЛОЗЕНЕЦ"? ~600 метра (чрез парка) или ~750 метра (чрез ул. Бяла черква)...

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Софийският трамвай след МД-2
« Reply #14 on: 28.09.2011, 09:38:34 »
То хайде по тази логика и Цариградско шосе да се направи резервно трасе за ТМ20, ако аварира някъде по Шипченски проход.
Как може да казваш "по тази логика". Какъв трамваен трафик имаш на трасето на ТМ20, а какъв в центъра? Какъв ефект на обща трамвайна мрежа имаш ако аварира 20, а какъв ако аварира мотриса в центъра на "bottleneck"? Тези ситуации не са аналогични...
Не се впрягай, стилът му е такъв. За съжаление такъв е стилът и на много хора, от които зависи бъдещето на града. Факт е, че в София се толерират само метрото и дизеловият транспорт. Идните години трамваите ще бъдат осакатени с цел да се принудят пътниците да ползват метрото до такава степен, че ще изгубят довозващата си функция и ефектът ще бъде обратен. Но както знаем, при нас се мисли "на парче".
P.S.: Очаквам мнението ми да бъде категоризирано като абсурдно. Ама не е то абсурдно, а реалността.