Author Topic: Тролейбусните заземявания и защити  (Read 8832 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Междудругото са ми разказвали,че едно време от някои от тролийбусите е хващало ток и за това са улепили дръжките с тиксо.Верно ли е това?
« Last Edit: 30.01.2007, 12:04:54 by Repcho »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6128
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
Междудругото са ми разказвали,че едно време от някои от тролийбусите е хващало ток и за това са улепили дръжките с тиксо.Верно ли е това?
Вярно е, няколко бабички ги тупна тока в руските ЗиУ-та.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Quote from: difian
И аз доколкото знам затова са увити с лепенка.

хващало е ток от ЗиУ-тата само. от Икарус до сега няма случай по време на линия да е хванало някого, но те са и облепени та е трудно да се каже. естествено електризация е имало при различни по-сериозни повреди по тролейбуса, но това се случва по-скоро при ремонтни работи, отколкото да е рутина като при ЗиУ-то

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Дръжките на тролеите се увиват със специална лента а не с тиксо. Случаи на заземявания от пътници имаше и при Икарусите.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Quote from: CKD
Дръжките на тролеите се увиват със специална лента а не с тиксо. Случаи на заземявания от пътници имаше и при Икарусите.
Вярно ли е, че тази верига, която виси от тролея отпред, има функцията на заземител?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Да, но за нисковолтовата верига 24V.
« Last Edit: 29.01.2007, 22:50:45 by CKD »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Точно тази лента имах впредвид.В някои автобуси шофьорите са си омотали волана с нея или такава подобна за да им е по-удобно. А тогава защо на МАН-овете я няма тази верига или поне не се вижда,тогава при тях как става заземяването?
« Last Edit: 29.01.2007, 22:53:14 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
МАНовете заземяват чрез десния токоснемателен прът и респ. ТИС-а.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Още малко ще се отклоня от темата - на наскоро ремонтирания 2117 дръжките не са омотани.
(предлагам дискусията да се премести)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Като им падне боята ще ги увият и тях.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Много станха мненията, но докато не я преместят сме тук...

На тези две снимки от Рига си личи, че Ганц продължават да заземяват със синджири.


Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
С тая кофа на 1вата снимка отзад изглежда все едно е у нас  Дано някой ден и тук се возим на подобно нещо  
Само не разбирам - какво има по дължината на целия покрив?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: ozzy
С тая кофа на 1вата снимка отзад изглежда все едно е у нас  Дано някой ден и тук се возим на подобно нещо  
Само не разбирам - какво има по дължината на целия покрив?
Според мен няма нещо по целия покрив, а е по-скоро дизайнерско решение.Има го във всякакви разновидности за различните поръчки.Вижте, че отзад си я има и решетката за охлаждане като при Конектото.Значи дизеловият двигател не са го сложили и него на покрива
« Last Edit: 30.01.2007, 03:41:23 by difian »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
по-интересното е, че и хармониката е вдигната догоре. Дано и ние видим в редовна експлоатация тези тролеи в София
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Какво има.Има като на всички тролеи съпротивления отгоре и климатик.А другото е просто за да не се гледат отстрани, а и сигурно за да предпазват хората ако стане нещо.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
Според мен няма нещо по целия покрив, а е по-скоро дизайнерско решение.
Е как ще да няма на покрива,има подобни неща като при МАН-овете,част от електрониката е на покрива,както и климатиците а тези дълги ламарини отстрани са за да е по красив на външен вид тролейбуса,и да прикриват тези работи.Даже на снимките отпред се вижда как малко се подава климатикът.Също така за по добър вид и мяха на съчленението е направен така отгоре,хората освен за практичността на тролейбуса са помислили и за добрия външен вид.
И обърнете внимание на 2-рата снимка,тролейбуса е катастрофирал,и му липсва част от предната броня,долу отдясно.
« Last Edit: 30.01.2007, 11:55:18 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Ivo
Е как ще да няма на покрива,има подобни неща като при МАН-овете,част от електрониката е на покрива,както и климатиците а тези дълги ламарини отстрани са за да е по красив на външен вид тролейбуса,и да прикриват тези работи.Даже на снимките отпред се вижда как малко се подава климатикът.Също така за по добър вид и мяха на съчленението е направен така отгоре,хората освен за практичността на тролейбуса са помислили и за добрия външен вид.
И обърнете внимание на 2-рата снимка,тролейбуса е катастрофирал,и му липсва част от предната броня,долу отдясно.
Малко лошо съм се изказал.Имах предвид, че има неща по покрива, но не са по цялата им дължина.И си мисля, че хармониката не е чак толкова нагоре.Това са като допълнителни завески, перденца- както искате го наречете.Някъде имах снимки но са само отстрани-не продължават отгоре.

И тролеят не е катастрофирал, а още е на изпитания.Даже не съм сигурен дали тази снимка не е правена в Унгария.
« Last Edit: 24.02.2007, 15:17:23 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
И тролеят не е катастрофирал, а още е на изпитания.Даже не съм сигурен дали тази снимка не е правена в Унгария.
Дам,значи просто са махнали част от предната броня.Напълно е възможно снимките да са от Унгария,на първата зад тролейбуса се вижда син автобус Икарус,това оцветяване като гледам различни снимки май е типично за Будапеща-тач автобусите Икарус са в синьо а тролейбусите в червено.

Днеска забелязах и нещо друго при МАН-онете.При третият мост отдолу висят 2 вериги.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 494
    • View Profile
    • Email
Веригите на Икарус съм чувал, че заземяват и при електризация, но не съм сигурен. Разказвали са ми за случай на електризация с 2101, тогава още чичо Кольо не е карал 2105. Обясни ми, че в тоя случай не е имало треснати, защото е реагирал адекватно. Освен това при електризация ми даде полезен съвет. Тролейбуса се напуска като се скача едновременно с двата крака без да се допираш до която и част от тролея. След като го напуснеш не се доближаваш повече, докато не бъдат свалени прътите.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Има си контролна лампа за електризация и ако се реагира своевременно може да се мине и без електрошокови масажи.