Author Topic: Тролейбусните заземявания и защити  (Read 8538 times)

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 494
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Има си контролна лампа за електризация и ако се реагира своевременно може да се мине и без електрошокови масажи.


Това за лампата го пропуснах. А и на доста тролейбуси въпросната лампа не работи, незнайно защо.

Offline Пешеходец

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
Принципът на захранване на тролейбусите е такъв, че е възможно поставянето на дефектнотокова защита. Друг е въпросът дали това се практикува някъде.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6769
    • View Profile
Това е неква нова терминология дет ние простите чиляци не познаваме. Друже светни какви са тия дефектни тоци?

Offline Пешеходец

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
Quote from: CKD
Това е неква нова терминология дет ние простите чиляци не познаваме. Друже светни какви са тия дефектни тоци?
Protection against Electrical Hazards Introduction (PDF)
Дефектнотокова защита (Wikipedia)

За съжаление, при постоянен ток на утечка не действат. Има такива устройства и за постояннотоково захранване, но те се задействат от производната на тока по времето.

Друг начин за защита е да се монтира електромагнитен изключвател, чиято намотка да се включи между корпуса на тролея и заземител. Това е сравнимо с контролната лампа, за която вече стана дума, но изключването на захранването е автоматично.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6769
    • View Profile
Интересно, интересно...

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 494
    • View Profile
    • Email
Quote from: Пешеходец
Друг начин за защита е да се монтира електромагнитен изключвател, чиято намотка да се включи между корпуса на тролея и заземител. Това е сравнимо с контролната лампа, за която вече стана дума, но изключването на захранването е автоматично.

Това го има и при електрическите локомотиви и електромотрисните влакове и се нарича "Реле за земно съедидение". При електризация обаче няма да помогне особено.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: lok45111
Това го има и при електрическите локомотиви и електромотрисните влакове и се нарича "Реле за земно съедидение". При електризация обаче няма да помогне особено.


Какво се има предвид "електризация" ?

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 494
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
Какво се има предвид "електризация" ?

Утечки по корпуса на тролейбуса, които са опасни за пътниците, защото при контакт със земя, въпросния потенциал се освобождава през човека.

Offline vladko2140

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 218
    • ICQ Messenger - 205152023
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
Точно тази лента имах впредвид.В някои автобуси шофьорите са си омотали волана с нея или такава подобна за да им е по-удобно. А тогава защо на МАН-овете я няма тази верига или поне не се вижда,тогава при тях как става заземяването?
тая лента се казва бандажна лента


Quote from: etnies
Какво се има предвид "електризация" ?
когато при тролея има електризация те хваща ток в слечея на таблото светва една лампа на която пише "oil"

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: vladko2140
тая лента се казва бандажна лента
когато при тролея има електризация те хваща ток в слечея на таблото светва една лампа на която пише "oil"

Аз предполагах какво е, ама понеже Електротехниката не познава такъв термин, затова да се подсигуря  

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 494
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
Аз предполагах какво е, ама понеже Електротехниката не познава такъв термин, затова да се подсигуря  

По принцип надписа на лампата и функцията и в тролея нямат никаква връзка. Това е лампа за ниско маслено налягане в ДД на автобус, но тъй като е стандартна в Дупница слагаха такива за електризацията. Оригиналната лампа за електризация има светкавичка. Кольо на 2105 е виждал такава.

Offline vladko2140

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 218
    • ICQ Messenger - 205152023
    • View Profile
    • Email
Quote from: lok45111
По принцип надписа на лампата и функцията и в тролея нямат никаква връзка. Това е лампа за ниско маслено налягане в ДД на автобус, но тъй като е стандартна в Дупница слагаха такива за електризацията. Оригиналната лампа за електризация има светкавичка. Кольо на 2105 е виждал такава.
да знам но до преди 2 години на нито 1 тролеи не работеше лампата за електризацията и за това са вързали тая лампа "oil" предполагам че че такава са имали под ръка

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6769
    • View Profile
Тая лампа която обсъждате въобще не е за електризация. Лампата за електризация е на средния панел от таблото!

Offline vladko2140

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 218
    • ICQ Messenger - 205152023
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Тая лампа която обсъждате въобще не е за електризация. Лампата за електризация е на средния панел от таблото!
да бе нали тва че на 1 тролеи е там не значи че е на сички

Offline scorpqueenov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
Прощавайте, ако въпросът ми е несериозен, но възможни ли са и ако са, имало ли е смъртни случаи от токов удар в тролейбус?

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Прощавайте, ако въпросът ми е несериозен, но възможни ли са и ако са, имало ли е смъртни случаи от токов удар в тролейбус?

В Перник преди години една контрольорка беше ударена от ток в тролейбус за щастие без сериозни последствия за нея.В последствие тя съди дружеството но се "разбраха" извънсъдебно.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4300
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Прощавайте, ако въпросът ми е несериозен, но възможни ли са и ако са, имало ли е смъртни случаи от токов удар в тролейбус?

На теория са възможни. Не си ли забелязал, че на тролейбусите Икарус за разлика от автобусите имат балатум и на най-долното стъпало на вратите, както и ако боята по дръжките на стъпалата се олюпи, често се омотават с изолираща лента. Впрочем, тази практика съществува ли още, т.к не съм се загледал?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"