Author Topic: 1009 vs. 1435  (Read 46786 times)

Offline Eliano

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
1009 vs. 1435
« on: 02.02.2007, 21:21:06 »
Не знам дали темата е дискутирана, но кое предпочитате?
1009 мм (стандартното за България) или 1435 мм (стандартното за Европа).
Аз мисля, че 1009 си има своя чар, а как си представяте 1435 по "Граф Игнатиев". Онези CKD по 20-ката остава да се разтресат и там и сградите ще паднат. 1435 в центъра на София е като на свинче звънче.

Освен това всички линии са 1009, само 20 и 22 са "черни овце". А и София няма време да губи средства в подмяна и преминаване към 1435. Нека да си остане така.

p1tnik

  • Guest
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #1 on: 02.02.2007, 23:14:27 »
Е тва е глупав въпрос - естествено че 1435 мм-то междурелсие е по добро - трамвайте имат по голяма стабилност при развиването на високи скорости и самите мотриси имат по голяма пътниковместимост. И не е вярно че CKD-тата на 20-ката се разтрасят - те тресат но не защото са калпави ами виж трамвайната линия каква е обърни внимание на релсите които са положени в панели (унгарския тип) от Гео Милев към Дружба особено по този баир тресе като за световно и новите които са с асфалт отгоре спирката на евлоги георгиев посока центъра е там трамвая не се усеща. Ако ще се строят нови трасета те ще са определено по качествени от преди 15 години каквито са били методите и трамвайте няма да се усещат докато се движат.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11669
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #2 on: 02.02.2007, 23:39:34 »
Не е важно какво междурелсие, важното е да се движат качествени мотриси!Въпреки че при 1435мм се събират повече хора, но не мисля, че е чак толкова належащо навсякъде да са такива
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #3 on: 03.02.2007, 17:09:57 »
Не, че е належащо, а и не навсякъде може поради тесните улици, но няма какво да си говорим 1435 милиметровото трасе е много по-добро от тесните трасета, а Елиано почва вече да ме дразни с глупостите си!
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #4 on: 03.02.2007, 18:16:49 »
Не само тебе.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #5 on: 03.02.2007, 19:49:48 »
Мдааа, представете си Лисабон с 1435 мм. трамвайно междурелсие. В София няма чак толкова тясни улици, но всички знаем как изглеждат линиите при Младежки театър - говоря за траекторията на линията на ул.Веслец.
Колкото до Елиано - мисля , че всеки има право да изразява мнение и да прави коментари.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #6 on: 04.02.2007, 13:49:39 »
В София има място и за 1435 мм и за 1009 мм трамвайно междурелсие. Така са се стекли събитията.
Вярно е, че по широкото междурелсие трамваите са по-стъбилни и евентуално по-бързи. Факт е обаче, че в София не са чак толкова по-бързи от тесните с традицията от 1901 г.!
Вероятно през следващите години, ако въобще се развива този транспорт, превес би трябвало да имат трасетата 1435 мм!
Така например никак не е трудно, невъзможно и чак толкова скъпо трамвайното трасе до Захарна фабрика да стане 1435 мм. Ще бъде дори и по-удобна връзката с центъра. Чудя се обаче защо все още това не е факт. Защо не се прави и не се говори нищо по въпроса?
Затова и не мога да повярвам, че трамваят до Дървеница по Г.М.Димитров ще бъде възстановен скоро. Всъщност то не е само възстановяване, а и ново строителство. Дано след изграждане на метрото до Младост-1 се помисли по-сериозно за това трамвайно трасе. А то трябва да е на 1009 мм, което ще продължи традицията! Вярно, донякъде не се връзва с концепцията за постепенно преминанаване към 1435 мм, но за момента няма друга алтернатива.
И когато тръгне трамваят по Симеоновско и Г.М.Димитров А88 би могъл да мине през студентския град.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6128
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #7 on: 06.02.2007, 20:15:23 »
Аз лично залагам на 1435 мм, не само защото е европейски стандарт (та в много градове има и по 1009мм, главно в Германия), но защото предлага ред удобства. Но съм далеч от мисълта, че всички линии в София трябва да станат нормалнорелсови, това е технически и финансово неизпълнимо и безсмислено. Да не говорим, че нямаме база за такова нещо (нормалнорелсов трамвай по Витошка или Ботев  )

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #8 on: 06.02.2007, 20:19:40 »
Не смятам, че има нещо нереалистично в нормалнорелсов трамвай по Ботев (по Витошка нали ще го махат по принцип), проблемът е, че или трябва да се сменят всички релси вкупом (което е невъзможно), или да се правят временни трирелсия, защото съществуващата разклоненена ТМ мрежа не позволява друго.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6128
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #9 on: 06.02.2007, 20:26:32 »
Quote from: conecto
Не смятам, че има нещо нереалистично в нормалнорелсов трамвай по Ботев (по Витошка нали ще го махат по принцип), проблемът е, че или трябва да се сменят всички релси вкупом (което е невъзможно), или да се правят временни трирелсия, защото съществуващата разклоненена ТМ мрежа не позволява друго.
Вариантът с трите релси също е невъзможен, защото докато се направи трябва да спрат 6 трамвая

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #10 on: 07.02.2007, 20:43:28 »
Аз смятам, че 1435 мм си има предимствата пред 1009 мм трасета. Може дори при повече желание да има една постоянна връзка със ЖП транспорта и да има ТМ линии ползващи градското трасе и националната ЖП мрежа в София. Какво пречи Татри да предашат до Хладилника и да има колело там и да се изгради дублиращ коловоз. Същата линия щом се ползва от влакове сега ще е възможно и след преусройстовто, а ако ли не, то ще се ползва т.нар. Cargotram


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #11 on: 07.02.2007, 20:51:53 »
и айде заради трамваите да сменим междурелсието. ХАХАХАХА. не се излагайте. карготрам в софия няма да има никога, просто защото няма да има какво да превозва. относно жп транспорта хората са го измислили. прави се "станция" на която от едната страна е трамвая със своето междурелсие, а от другата - жп трасе със спиращи крайградски влакове. такава връзка може да се направи до захарна фабрика, като тм 3 "влиза" в гарата. е, ще трябват и пенделни трамваи, но те да направят връзката...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #12 on: 07.02.2007, 22:23:14 »
И двете междурелсия си имат своите предимства. Но в София за момента съществуващите линии със съответните междурелсия не мърдат. Нека в други посоки се работи към подобряване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11669
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #13 on: 08.02.2007, 00:21:10 »
Quote from: NiGhtPiSH
Може дори при повече желание да има една постоянна връзка със ЖП транспорта и да има ТМ линии ползващи градското трасе и националната ЖП мрежа в София. Какво пречи Татри да предашат до Хладилника и да има колело там и да се изгради дублиращ коловоз.
Мисля, че това го бяхме дискутирали вече някъде... и май не можеше, тъй като трамваят и влакът ползват различно по напрежение електричество  Височината на мотрисите май също е различна...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6128
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #14 on: 08.02.2007, 19:53:28 »
Quote from: ozzy
Мисля, че това го бяхме дискутирали вече някъде... и май не можеше, тъй като трамваят и влакът ползват различно по напрежение електричество  Височината на мотрисите май също е различна...
Няма как да се превърне съществуващата градска мрежа от 1009 в 1435 мм, тъй като още при проектирането е мислено за тясно междурелсие. Дори и да тръгнат да сменят междурелсието, то ще е поетапно и епизодично. Да не говорим, че сега приоритет е метрото...

Offline Eliano

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #15 on: 09.02.2007, 17:24:29 »
Quote from: София 70
Мдааа, представете си Лисабон с 1435 мм. трамвайно междурелсие. В София няма чак толкова тясни улици, но всички знаем как изглеждат линиите при Младежки театър - говоря за траекторията на линията на ул.Веслец.
Колкото до Елиано - мисля , че всеки има право да изразява мнение и да прави коментари.
И аз така мисля, това е форум, не комунизъм.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #16 on: 17.03.2007, 09:16:59 »
Quote from: tiristor
Аз лично залагам на 1435 мм, не само защото е европейски стандарт (та в много градове има и по 1009мм, главно в Германия), но защото предлага ред удобства. Но съм далеч от мисълта, че всички линии в София трябва да станат нормалнорелсови, това е технически и финансово неизпълнимо и безсмислено. Да не говорим, че нямаме база за такова нещо (нормалнорелсов трамвай по Витошка или Ботев  )

1009мм междурелсие има САМО в България, направо се чудя на кой му е хрумнала тая идея. Обикновенно почти навсякъде са на или на метрично(1000мм) или на стандартно(1435мм). Някъде из Европа съм чел че има 800 или 900 мм... ама това 1009... сега си обяснявам защо всички Т4 са ходили в Трамкар  

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #17 on: 17.03.2007, 09:21:15 »
То и в София първоначално е било 1000 мм. но впоследствие поради висококачествена подръжка е достигнало 1013 мм. след което се наблюдава тенденция към намаляването му и са стигнали до 1009 мм.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #18 on: 17.03.2007, 09:36:09 »
Quote from: CKD
То и в София първоначално е било 1000 мм. но впоследствие поради висококачествена подръжка е достигнало 1013 мм. след което се наблюдава тенденция към намаляването му и са стигнали до 1009 мм.

А кога се е случило това?

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #19 on: 17.03.2007, 11:49:21 »
Абе въобще много ми е интересно защо са ги измисляли тези междурелсия, а не са ги закръгляли.Нампример 800, 900, 1000, 1500, 1600(за дядо Иван)?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я