Author Topic: 1009 vs. 1435  (Read 46884 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6798
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #320 on: 10.11.2014, 18:39:42 »
А имайки предвид че последно доставените трамваи Т4Д-М са с кош абсолютно идентичен с теснорелсовите, то за чий (...) ще се инвестира маса пари в нещо, което нищо няма да подобри. Има далеч по-належащи проекти за финансиране (например изграждане на нови тролейбусни отсечки) от смяна на междурелсие. Според мен ако има желание за развитие на 1435мм, то трасето до Захарна фабрика и удължаване към Ст. Славия вече щяха да са факт. За момента в краткосрочно бъдеще освен удължаването на трасето от Дружба до Младост аз друго не виждам. Това със смяната по Борис, според мен е партенка.
« Last Edit: 10.11.2014, 18:42:03 by RADOCVET »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12954
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #321 on: 10.11.2014, 19:17:57 »
А имайки предвид че последно доставените трамваи Т4Д-М са с кош абсолютно идентичен с теснорелсовите, то за чий (...) ще се инвестира маса пари в нещо, което нищо няма да подобри.
Защото няма вечно да лашкаме Татри от 80-те, модернизирани през 90-те. Просто нормалнорелсови се произвеждат повече, а оттам и шансовете за добра цена нарастват.
Но е факт, че преминаването към нормално междурелсие стои в девета глуха. Мен също ме съмнява реализацията по ЦБ3 и ми се струва, че това е "евалла" на идеята на Диков за трамвай 5+22 с тунел от Руски паметник до Паметника Левски. Доколко е реалистично това в близко бъдеще, нека всеки прецени за себе си.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #322 on: 10.11.2014, 23:11:27 »
Но е факт, че преминаването към нормално междурелсие стои в девета глуха.
А изобщо реалистична ли е идеята целият трамваен транспорт в столицата да стане някога на междурелсие 1435 мм.?

Аз това не го виждам как ще стане!?! И като технически възможности (тесни централни улици, подлез Надежда) и като инвестиции за преустройството на десетки километри железен път, депа и т.н.

Според мен, ако крайната цел не е пълно преминаване към 1435 мм. или е ясно, че това пактически е невъзможно, то по-добре да се "даунгрейднат" (обратното на "ъпгрейдване") широкорелсовите трасета обратно в теснорелсови за уеднаквяване на системата!  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12954
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #323 on: 11.11.2014, 00:32:10 »
Направленията Графа/Борово - Мария Луиза/Ботев - Илиенци/Орландовци вероятно ще са си на 1009 за дълги времена.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1190
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #324 on: 11.11.2014, 13:11:30 »
Направленията Графа/Борово - Мария Луиза/Ботев - Илиенци/Орландовци вероятно ще са си на 1009 за дълги времена.
В което няма нищо лошо, стига тези трасета да се ремонтират и да са в добро експлоатационно състояние. В момента, последните две, които си изброил са пълна трагедия.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 577
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #325 on: 11.11.2014, 14:20:03 »
Трудно ми е да си представя тесните софийски улички с нормалнорелсови трамваи.
Единствената разлика между самите мотриси е междурелсието. Ширината на коша на всички мотриси е 2200\2250 см. като изключим Песите, които са с 2350 и Т6B5 с 2500 см.
Таратанци! Изключение не са кошовете с различна ширина, а обратното - изключение са кошовете с еднаква ширина. Не може по 50-годишни Дювази и 30-годишни Татри да вадим изводи за бъдещето. Пилеенето на пространство, енергия и всякакви други ресурси е част от миналото. В XXI век се търси ефективност във всяко отношение и в частност почти половиният метър по-широка основа не може да бъде отсвирен по отношенив полезния обем на превозното средство. Да не говорим за конструкцията на нископодовите трамваи и каква част от пода на салона ще бъде изгубена за компенсиране на тези различия.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1190
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #326 on: 11.11.2014, 17:10:54 »
В Европа все още има много градове с междурелсие 1000 мм. И там ли са толкова назад, като нас и пилеят енергия и ресурси? Или чисто и просто архитектурата на града, обуславя какви да бъдат трамвайните трасета. На мен също много ми се ще, София да има широки булеварди и улици, но специално в центъра нещата не стоят така.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12954
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #327 on: 11.11.2014, 19:57:42 »
Откъде си сигурен, че управите на въпросните градове не разглеждат промени? Пък и митът за супертесните софийски улици е, меко казано, преувеличен. В Европа има доста градове със средновековно градоустройство и съпътстващите го габарити на улици. Все пак градоустройството на София датира не по-рано от края на 19-ти век.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 577
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #328 on: 11.11.2014, 20:20:56 »
В Европа все още има много градове с междурелсие 1000 мм. И там ли са толкова назад, като нас и пилеят енергия и ресурси?
Не си ме разбрал. Пилеене на ресурси в конкретната тема е трамвай с тесен кош по нормалнорелсово трасе, а не тясното междурелсие само по себе си.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 830
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #329 on: 14.11.2014, 00:32:22 »
защо нормалнорелсовите ckd ми изглеждат по-тлъсти от теснорелсовите?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4375
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #330 on: 14.11.2014, 01:17:03 »
И на мен, но явно е оптическа измама. Сигурно е заради талигите - теснорелсовите са прибрани навътре и създават впечатление, че трамваят е по-тесен.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2534
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #331 on: 14.11.2014, 01:22:43 »
Никаква измама не е, Т6Б5 са по-широки от Т6А2.
А Т4Д-М и Т4Д-С са еднакво широки.
« Last Edit: 14.11.2014, 01:26:00 by bdz43r »

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #332 on: 04.12.2014, 22:50:46 »
По принцип T6A2 независимо от междурелсието, коша е с една и съща ширина(един колега ми отвори очите), но има разлика между Т6А2 и Т6Б5. Тази разлика се вижда дори на снимки.

https://www.google.bg/search?q=t6a2+germany&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=RsmAVNTFM8zxaqmmgeAO&ved=0CCMQsAQ&biw=1280&bih=669  -Снимки на немски широкорелсови Т6А2.
И също се замислете как ако двата модела имат еднакви размери, кабината на Т6Б5 са доста по-големи, от къде идва това пространство?
« Last Edit: 04.12.2014, 22:56:19 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Online kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #333 on: 04.12.2014, 22:59:23 »
Именно заради широчината на коша и съответно по-голямото пространство в трамвая Т6В5 са по-добри в моите очи.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #334 on: 29.12.2014, 17:39:35 »
Никаква оптическа измама няма. Т6Б5 са с 30 см по-широки от Т6А2 и с 80 см по-дълги

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4375
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #335 on: 29.12.2014, 21:00:19 »
Говоря за Т4D.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #336 on: 30.12.2014, 01:28:33 »
Говоря за Т4D.
Там вече измамата е оптическа, абсолютно еднакви са, както вече каза bdz43r. ;)