1. Споредмен трябва една стратегия за поетапно преминаване към 1 435мм трамвайни линии, защото това е европейският стандарт, а и никой луд няма да се наеме срещу малка сума да ти прави теснолинейни мотирси
2. Поне новите линии да бъдат 1435 - до Студентски град, Овча Купел, Надежда, Люлин, Модерно предградие и Хаджи Димитър.
3. До летището няма смисъл от трамвай, защото до 2013г. се очаква метрото да ходи до там, но незнам, изобщо да питам някой, които живее в Овча купел и Дружба 2 нещо правили се за трасетата, които "трябва да се пускнат през 2009г."
1. Не е евростандарт, но при всички случаи е по-разпространен и е нормално да се очаква по-голямо предлагане на возила, оттам - и по-ниска цена.
2. Нереалистично е да се очаква драстична и тотална подмяна на трасетата. Доколкото направлението изток-запад е в напреднала "нормализация", съвсем логично е да се очаква отсечките до Захарна фабрика и Западен парк да са първи. Нормалнорелсова ще е и южната трамвайна тангента (по Т.Каблешков), както и бъдещите отклонения към Люлин via Мизерно предградие, както и проточилото се трасе до Овча купел-2.
В контекста на "новата надежда" от Хърватия явно теснорелсови трасета ще има. Според мен такива със сигурност ще останат през гората под Семинарията, по Гурко (сегашните по Графа) и по Хр.Ботев и към Орландовци. Значи тук се включва евентуалното ново трасе към Дианабад, Дървеница и Студентски град. Там нормалнорелсово може да е ринговото (ако все пак има южна трамвайна тангента). Относно тази тангента моето мнение е, че има смисъл единствено ако е на автономно трасе и пресича радиалните булеварди на две нива. Ако е обикновено трасето, няма никакъв смисъл да се губят 2 ленти, те ще са по-полезни за автопотока. Ако толкова екологията е решаваща, има си тролеи и метанови автобуси.
Остават 2 висящи трасета - по Цар Борис ІІІ и към Надежда/Илиенци. Първото от пл. Македония нататък си е самостоятелно и независещо от другите, то съвсем спокойно става нормалнорелсово. Надежденско-Илиенското направление остава теснорелсово - не знам, дали съоръженията в надлеза Надежда могат да поемат нормалнорелсови трамваи.
3. За трасето Дружба-Цариградско има цяла тема, можеш да се запознаеш. Трасето към Овча купел-2 е замразено заради протести на жители в Овчите купели.
P.S. Настоящият форум е сериозен и излишните шарении са признак на неуважение към колегите.