Author Topic: 1009 vs. 1435  (Read 45525 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #40 on: 23.01.2008, 12:23:58 »
истината е една  
използват се линии 1-4; 3-6 и 2-5. преди спирката има 2 стрелки за всяка посока.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #41 on: 23.01.2008, 13:03:42 »
Quote from: maniak
истината е една  
използват се линии 1-4; 3-6 и 2-5. преди спирката има 2 стрелки за всяка посока.
Честно казано, за мен това си е разхищение на материал.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #42 on: 23.01.2008, 13:51:30 »
Може би идеята е средната линия да се използва за преминаване транзит през спирката, без да се намалява скоростта, а другите две линии отстрани са в зависимост от посоката - за да спират мотрисите по-близо до съотв. перон.

@tirisror: 1+2 и 5+6 няма как да стават, освен ако колелата на вагоните не са с обратни ръбове.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #43 on: 23.01.2008, 15:21:42 »
Quote from: conecto
@tirisror: 1+2 и 5+6 няма как да стават, освен ако колелата на вагоните не са с обратни ръбове.
няма как да са с обратни ръбове -ще дерайлират.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #44 on: 23.01.2008, 16:02:28 »
Quote from: conecto
Може би идеята е средната линия да се използва за преминаване транзит през спирката, без да се намалява скоростта, а другите две линии отстрани са в зависимост от посоката - за да спират мотрисите по-близо до съотв. перон.
Toва хубаво като идея, но същата работа щеше да свърши един коловоз и два приближени до него перона.Да бяха два коловоза на спирката за разминаване на влакове... А средния коловоз пак е прекалено близко, че да дава някакви предимства и възможност за по скоростно преминаване на транзитен влак.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #45 on: 23.01.2008, 16:08:12 »
На мен ми е интересно в другата посока как се развиват коловозите.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

simeon.bg

  • Guest
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #46 on: 04.11.2008, 22:46:36 »
Споредмен трябва една стратегия за  поетапно преминаване към 1 435мм трамвайни линии, защото това е европейският стандарт, а и никой луд няма да се наеме срещу малка сума да ти прави теснолинейни мотирси, просто предлагам през 2009г. да се направи реконструкция на трасетата от Пиротска до Захарна фабрика и някогашното колело Баня овча купел, да се направят за нормално релсови трамваи и сответно удължаване на линиите 20 и 22 , съответно до Захарна фабрика и банята, на по-късен етап може след пускането на линият в ОК2 и Гара Искър да се пуснат и нови линии. Трябва също направата на десе завой от Кракра към пам.Левски, също и колелото при метростанцията на опърченска трябва да е в двете посоки, трябва скоро да се обмисли вариант за колела на Гара Подуяне, в случай на ремонт и други дейности, трябва по вътрешните улици да се направят релси за колела. Има много да говоряа по тази тема, но нека дам думата и на другите.
« Last Edit: 04.11.2008, 22:48:46 by simeon.bg »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #47 on: 04.11.2008, 23:11:23 »
Споредмен трябва една стратегия за  поетапно преминаване към 1 435мм трамвайни линии, защото това е европейският стандарт, а и никой луд няма да се наеме срещу малка сума да ти прави теснолинейни мотирси, просто предлагам през 2009г. да се направи реконструкция на трасетата от Пиротска до Захарна фабрика и някогашното колело Баня овча купел, да се направят за нормално релсови трамваи и сответно удължаване на линиите 20 и 22 , съответно до Захарна фабрика и банята, на по-късен етап може след пускането на линият в ОК2 и Гара Искър да се пуснат и нови линии. Трябва също направата на десе завой от Кракра към пам.Левски, също и колелото при метростанцията на опърченска трябва да е в двете посоки, трябва скоро да се обмисли вариант за колела на Гара Подуяне, в случай на ремонт и други дейности, трябва по вътрешните улици да се направят релси за колела. Има много да говоряа по тази тема, но нека дам думата и на другите.

Поне новите линии да бъдат 1435 - до Студентски град, Овча Купел, Надежда, Люлин, Модерно предградие и Хаджи Димитър.

Offline rathersmart

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #48 on: 04.11.2008, 23:17:20 »
трябва да има трамваи до летището

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6342
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #49 on: 04.11.2008, 23:25:41 »
трябва да има трамваи до летището
Колко на брой?
В близкото бъдеще се планира да има метро дотам.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6122
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #50 on: 04.11.2008, 23:29:55 »
Абе ние едно трасе до дружба не можем да направим, та ще махаме и копаме стари пътища...

simeon.bg

  • Guest
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #51 on: 07.11.2008, 20:10:00 »
До летището няма смисъл от трамвай, защото до 2013г. се очаква метрото да ходи до там, но незнам, изобщо да питам някой, които живее в Овча купел и Дружба 2 нещо правили се за трасетата, които "трябва да се пускнат през 2009г."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #52 on: 07.11.2008, 23:00:23 »
1. Споредмен трябва една стратегия за  поетапно преминаване към 1 435мм трамвайни линии, защото това е европейският стандарт, а и никой луд няма да се наеме срещу малка сума да ти прави теснолинейни мотирси

2. Поне новите линии да бъдат 1435 - до Студентски град, Овча Купел, Надежда, Люлин, Модерно предградие и Хаджи Димитър.

3. До летището няма смисъл от трамвай, защото до 2013г. се очаква метрото да ходи до там, но незнам, изобщо да питам някой, които живее в Овча купел и Дружба 2 нещо правили се за трасетата, които "трябва да се пускнат през 2009г."

1. Не е евростандарт, но при всички случаи е по-разпространен и е нормално да се очаква по-голямо предлагане на возила, оттам - и по-ниска цена.
2. Нереалистично е да се очаква драстична и тотална подмяна на трасетата. Доколкото направлението изток-запад е в напреднала "нормализация", съвсем логично е да се очаква отсечките до Захарна фабрика и Западен парк да са първи. Нормалнорелсова ще е и южната трамвайна тангента (по Т.Каблешков), както и бъдещите отклонения към Люлин via Мизерно предградие, както и проточилото се трасе до Овча купел-2.
В контекста на "новата надежда" от Хърватия явно теснорелсови трасета ще има. Според мен такива със сигурност ще останат през гората под Семинарията, по Гурко (сегашните по Графа) и по Хр.Ботев и към Орландовци. Значи тук се включва евентуалното ново трасе към Дианабад, Дървеница и Студентски град. Там нормалнорелсово може да е ринговото (ако все пак има южна трамвайна тангента). Относно тази тангента моето мнение е, че има смисъл единствено ако е на автономно трасе и пресича радиалните булеварди на две нива. Ако е обикновено трасето, няма никакъв смисъл да се губят 2 ленти, те ще са по-полезни за автопотока. Ако толкова екологията е решаваща, има си тролеи и метанови автобуси.
Остават 2 висящи трасета - по Цар Борис ІІІ и към Надежда/Илиенци. Първото от пл. Македония нататък си е самостоятелно и независещо от другите, то съвсем спокойно става нормалнорелсово. Надежденско-Илиенското направление остава теснорелсово - не знам, дали съоръженията в надлеза Надежда могат да поемат нормалнорелсови трамваи.
3. За трасето Дружба-Цариградско има цяла тема, можеш да се запознаеш. Трасето към Овча купел-2 е замразено заради протести на жители в Овчите купели.

P.S. Настоящият форум е сериозен и излишните шарении са признак на неуважение към колегите.
« Last Edit: 07.11.2008, 23:02:14 by blagun »

Offline moni9309

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #53 on: 02.04.2009, 15:54:16 »
Време е от Трансенерго и РП да се заемат да поснат норамлнорелсово трасе до старото едноколовозно колело на кръстовището на бул.Овча купел и ул.Обиколна, или на мясотто където ТМ11 и ТМ19 излизат от обособеното трасе от към трамвайното депо и влизат в обособеното трасе от към Овча купел. Няма развитие по трасетата Гара Искър - МИЦ - Младост 1/3 и трасето Овча купел 2, няма развитие с около 30-те трамвая в Искър. Най-добре е почти нови да направят от тях, от Сименс и Татра Юг няма да откажат. Защо не пратят Татра/ЧКД и Дюваг на модеринизация при Татра ЮГ и Сименс?

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 564
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #54 on: 02.04.2009, 17:17:03 »
Защо не пратят Татра/ЧКД и Дюваг на модеринизация при Татра ЮГ и Сименс?
Рушветите са демотивиращо малки.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #55 on: 02.04.2009, 19:17:36 »
Време е от Трансенерго и РП да се заемат да поснат норамлнорелсово трасе до старото едноколовозно колело на кръстовището на бул.Овча купел и ул.Обиколна, или на мясотто където ТМ11 и ТМ19 излизат от обособеното трасе от към трамвайното депо и влизат в обособеното трасе от към Овча купел. Няма развитие по трасетата Гара Искър - МИЦ - Младост 1/3 и трасето Овча купел 2, няма развитие с около 30-те трамвая в Искър. Най-добре е почти нови да направят от тях, от Сименс и Татра Юг няма да откажат. Защо не пратят Татра/ЧКД и Дюваг на модеринизация при Татра ЮГ и Сименс?
?! :blink:

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #56 on: 11.09.2009, 15:37:44 »
Не измислих в коя тема да си отправя въпросите затова тук. Главния недостатък на теснопътните трамваи е, че има по-малка вместимост на пътници спрямо нормалнопътните такива. Скоростта поне в сегашните условия(задръствания, необособени трасета и т.н.) не може да стане по-висока.

Братиславските CKD-та са с по-голям кош, или греша?!?   
Въпроса е такъв, габаритът ли е бил проблема за да не се доставят такива?


Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #57 on: 11.09.2009, 16:47:40 »
Наистина голям недостатък на трамваите с междурелсие 1009 см е това, че побират по малко пътници от събратята си междурелсие 1435 см. Като грешка на общината или недомисляне е това, че за София трябват дълги трамваи за някои линии които минават през центъра на града и в час пик са пълни до горе с народ, но са пуснати единични CKD-та. Ако бяха поръчали ремаркета за тях както на някои дюваги в София и обръщалото при руското посолство беше нормално, а не смотан бермудски триъгълник  :D  хората сега нямаше да се тъпчат като скумрии в консерва.Според мен по някои широки булеварди ще е по-добре да се направи 1435 см междурелсие, за предпочитане да бъде в обособено трасе като на Тм 5 за Княжево, но това надали ще стане.Друг вариант за мене който е почти невъзможен : Всички Българии 1300 и трисекционните дето пъплят по 1,7 и 17 да ги модернизират  :angel: :angel: :angel: и ако има възможност да им се сложат система за режим много единици като на 9-ката.Тогава обаче ще заприлича не на трамвай, а на влак  :D :D :D

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #58 on: 11.09.2009, 17:15:17 »
Наистина голям недостатък на трамваите с междурелсие 1009 см е това, че побират по малко пътници от събратята си междурелсие 1435 см. Като грешка на общината или недомисляне е това, че за София трябват дълги трамваи за някои линии които минават през центъра на града и в час пик са пълни до горе с народ, но са пуснати единични CKD-та. Ако бяха поръчали ремаркета за тях както на някои дюваги в София и обръщалото при руското посолство беше нормално, а не смотан бермудски триъгълник  :D  хората сега нямаше да се тъпчат като скумрии в консерва.Според мен по някои широки булеварди ще е по-добре да се направи 1435 см междурелсие, за предпочитане да бъде в обособено трасе като на Тм 5 за Княжево, но това надали ще стане.Друг вариант за мене който е почти невъзможен : Всички Българии 1300 и трисекционните дето пъплят по 1,7 и 17 да ги модернизират  :angel: :angel: :angel: и ако има възможност да им се сложат система за режим много единици като на 9-ката.Тогава обаче ще заприлича не на трамвай, а на влак  :D :D :D
По този начин ще трябва да се реконструират и спирките за да могат хората да ползват такова дълго нещо,което в центъра няма как да стане...сиреч,няма да стане.
Нормалнорелсовите трамваи освен че побират повече хора и се движат по бързо,с аи по-стабилни,тоест и по безопасни.По 20 никога не съм усещал това клатене настрани като при 1009. С една модернизация на релсовия път съм убеден,че може да бъде постигната по-висока скорост и със сегашния състав.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Re: 1009 vs. 1435
« Reply #59 on: 11.09.2009, 20:10:10 »
Не разбирам за какъв "недостатък" се търси на тясното междурелсие.
В света през ХІХ са изграждани трамвайни системи с най-различни междурелсия, но поради трудностите с набавяне на подвижен състав около средата на ХХ век са стандартизирани няколко: нормално 1435 mm и тесни 1000 mm и много рядко 700 mm (предимно в градове със стари и уникални квартали). Нормарното междурелсие е било само за класическата железница (1435 mm = 4 фута и 7 дюйма и само в Русия 1520 mm = 5 фута, а има и екзотични железници с по-широко междурелсие), през 60-те и 70-те години на ХХ век в големите градове, предимно "на гола поляна" започва изграждането на т.нар. "скоростен трамвай" или "лека железница" с междурелсие 1435 mm. И в София се взема такова решение, но изграждането е частично. Днес то се удължава по отделни направления.
Също както в София има градове (при това по-богати) с два типа междурелсие и не е предприето ликвидиране на едното именно защото е скъпо.
Също както в София има градове с нестандартно междурелсие ... и никъде не е решено да се променя по същата причина - скъпо е.
В София през 1900 година е полаган железен път с междурелсие 1000 mm, но занемарена поддръжка след войната води до разбиване на железния път и размери в широки граници до 1034 mm. Тогава се усреднява размера и се приема 1009 mm, с допуск от -4 до +13 mm.
Разликата в междурелсието е 426 mm, а разликата в ширината на кошовете е 250 mm (Т6А2 - 2250 mm; Т6В5 - 2500 mm), пътнико вместимостта не е различна поради допълнителния ред седалки (за двата типа - норматив: 152 пътника).
Разбира се нормалното междурелсие допуска по-висока максимална скорост, но както се писа в една друта тема: ограничението на скоростта в населено място е 50 km/h.
Ако има участници във форума, които искат да разискват темата за междурелсията - препоръчвам да се запознаят със специализирана литература.
« Last Edit: 11.09.2009, 20:12:07 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.