Author Topic: Маршрутни промени през 2010 год.  (Read 27242 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15463
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #20 on: 21.01.2010, 17:02:17 »
Аз си мисля, че хората искат повече линии, по-редовни и по възможност с по-удобни маршрути. А не да пътуват с по 3 превозни средства 10 км.
То това и сега си го има, Емиле, вика му се такси. Транспортът трябва да е ефективен, рационален и удобен. Ако имаш средствата, пилей ги за безкрай линии, които обикалят празни. 313 го замества 305, така че нищо не се губи.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17085
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #21 on: 21.01.2010, 17:10:54 »
Да бе, ако бях написал, че закриването на 313 е ефективно, веднага щеше да скочиш, че това е най-голямата загуба за София. Нали трябва каквото напиша аз, ти да си наопаки.
Защо не предложи нещо разциоанлно, каквото беше удължаването на 280 до гарата? Дори и Благун се съгласи на това предложение. С наличните 12 коли на 9 мин. си ставаше перфектна линия. И, моля ви, спесте си тъпи оправдания, че се забива в задръстванията на Сточна гара.

Започвам и аз като mlk. След откриването на 294 трябва 280 да се съкрати поне с 2 коли.

Ето и извадка от едни сметки на mlk, касаещи връзката Лъвов мост - Плиска:


6 коли 313 през 17 мин.
10 коли 305 през 10 мин.
12 коли 213/4 през 8 мин. (6 коли 213 през 16m + 6 коли 214 през 16m)

17мин = 3.5 коли на час
10мин = 6 коли на час
8 мин = 7.5 коли на час
------------------------
общо : 17 коли на час


Сега като махнете 313 и не се пусне нищо, то остават 13.5 коли на час за разстоянието Лъвов Мост - Плиска.
И после кажете, че няма влошаване на връзките Лъвов мост - Плиска и Лъвов мост - Орлов мост.
« Last Edit: 21.01.2010, 17:29:50 by emo »
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15463
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #22 on: 21.01.2010, 17:46:38 »
Ставаш параноично смешен вече!  :P
Наблюденията ми са сходни на твоите методи, и мога да твърдя, че и двете линии са слабо натоварени и се припокриват с 213 и 214. С махането на 313 връзката между Цариградско и Ситняково заминаваше на кино, а сега 305 ще я компенсира. Каналът не губи нищо, защото си има 213 и 214.
За 280, какво да кажа, това, че не съм си казал мнението, не означава, че нямам такова. Не намирам за нужно да спамя глупости навсякъде и постоянно. За тази идея се двоумя, защото добре познавам задръстванията в района на Сточна гара и около СУ, а не гледам само някакви разписания. Линията става доста дълга, а автобусите и сега още не са много в такт, а ако се запратят до гарата дупките ще станат грандиозни. При наличния свободен капацитет от автобуси може да се опита. Но в рамките на едно прекачване си има връзка с ЦГ и наистина не е най-големият проблем на този свят. Казах ти вече за такситата- връзки между всички възможни точки в града са невъзможни, колкото и да им се искат на хората. Да изтраят още две години и ще си имат бърз и скоростен транспорт до централна гара- метрото.  :P

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #23 on: 21.01.2010, 18:12:26 »
Не спорете при положение, че няма официално становище на СО и ЦГМ. В момента А313 е толкова нарядко, че за мен е неефективна линия. Ако 305 със същия брой коли се прехвърли по маршрута на А313, ще е много добре. Обслужването ще се подобри за сметка на три спирки, през които минава А213/214. Може би нещо от този сорт би било ефективно:
А5 през ХМС
А213/214 с по 8 коли
А294 поне 6 коли.
А305 както сега, но спира на Плиска, Румънското,Гара "Подуене", Ст.гара, Лъвов, ЦГ - изпускат се няколко спирки, през които минава и А413, които е на поносим интевал.
За А280 според мен е спорен въпросът> от една страна има нужда от връзка между Ст.град и гарата, но от друга линията ще минава през още куп задръствания и не е ясно дали крайният резултат няма да бъде влошаване на обслужването. Сигурен съм, че няма да има възможност празнични дни А280 да е до гарата, много сложно става. Мислех си дали да  не се разкрие линия 80 от Ст.град до Гарата, която делник да е на 15-20 мин,  празник на около 10.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17085
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #24 on: 21.01.2010, 18:20:31 »
Да изтраят още две години и ще си имат бърз и скоростен транспорт до централна гара- метрото.  :P

Какви глупости пишеш вече? То мина всякакви граници. Какво метро след 2 год? И по-точно от Студ. град?

Между другото сега очаквам някой да гракне, че му е много мередовна връзката от ХМС и бл. 43 с метрото, което вече е смешно, но ще има и такива.
мур

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11039
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #25 on: 21.01.2010, 18:50:28 »
Абе да ви кажа донякъде ме притеснява, че без 305 от Орлов мост много ще се натоварят 76 и 213/214 и пътуването в тях няма да е така спокойно. Всмисъл, че гледах в 305 на Орлов мост в съчленен Мерцедес О 305 Г около 55-60 човека-заети всички седящи места, без правостоящи. В 76 ако откъм НДК идва с малко повече-към 70 човека, а 213 също идва пълен с около 60 човека вътре, плюс още 60 човека от 305 в тези линии(76, 213/214) може в отделни часове да стане тъпканица. Но не знам, ще видим как ще стане.
Другото е, че се губи връзката на 43-ти блок и ХМС с метрото. Обаче наистина 305 не е чак така пълен, както беше преди.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15463
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #26 on: 21.01.2010, 19:02:24 »
Хахах, последен коментар от мен по въпроса. T_4 много разумно е описал казуса с 280.
Емо го съветвам да обръща внимание на всичките 13 раздела на форума, до които има достъп, за да може да се изказва адекватно и пълноценно.
На Иво притесненията ги смятам за неоснователни. От Орлов мост има и метро към Младост. А се извинявам, при един автобус без правостоящи, какъв е рискът да се натъпче до горе!?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11039
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #27 on: 21.01.2010, 19:06:37 »
Това за 280 празник да е до гарата ми хареса. Всъщност защо пък не? Даже може да минава покрай СУ както сега и покрай паметника Левски да продължава надолу към гарата. Тогава няма много задръствания и по този начин се губи само една спирка. Освен това събота и неделя едва ли има чак толкова много лекции, но пък доста студенти пътуват към гарата тогава. Идеята много ми хареса.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #28 on: 21.01.2010, 19:31:43 »
Мисля, че ти си единственият в този форум, който дава безумни предложения за съкращаване на коли, пращане на линии до никъде и т.н. Такива гадости и от СО не дават дори. То май ти искаше и 306 да я пратят я до Гео Милев, я до някоя друга безлюдна дестинация, но не и до СУ.
Не знам на кой ще му е кеф, че закриват 313?
Аз си мисля, че хората искат повече линии, по-редовни и по възможност с по-удобни маршрути. А не да пътуват с по 3 превозни средства 10 км.
Бъркаш се: 306 го предлагах до гарата през Подуене.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #29 on: 21.01.2010, 19:35:15 »
Хахах, последен коментар от мен по въпроса. T_4 много разумно е описал казуса с 280.
Емо го съветвам да обръща внимание на всичките 13 раздела на форума, до които има достъп, за да може да се изказва адекватно и пълноценно.
На Иво притесненията ги смятам за неоснователни. От Орлов мост има и метро към Младост. А се извинявам, при един автобус без правостоящи, какъв е рискът да се натъпче до горе!?
Да, същият този Иво скоро се хвалеше как вече се пътува комфортно с Младостките линии, така че всичко е точно.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12599
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #30 on: 22.01.2010, 00:05:04 »
Че 213/4 и 305 имат припокриващи се маршрути - това е ясно, и то не от вчера и не от пускането на метрото.Че 313 не е ефективна - също никой не го оспорва. Но може би твърде силно ще е присъствието по Ситняково и мисля, че по-добре би било да отнемат нещо от А305 и то да се прелее към А280 за маршрут до гарата. След като така или иначе ще висят автобуси по задръстванията на Лъвов мост и Сточна гара, какво значение, дали са по 280 или 305?

Нека не звучи параноично, но подозирам лобистки интереси от собствениците на почти изградения мол "Сердика" на Ситняково. След като си спретнаха молчето, ще му докарат повече клиенти.

Колкото до връзката на МС Младост-1 с бл.43 - спирката на супер "Оазис" е на броени метри от нея, а недалеч от блоковете в североизточната част на Младост-1 спират ТБ5 и А 3 и 5. Пък и едва ли някой сега разчита да хване супернередовния А313 в обратна на центъра посока, за да отиде с метрото.
« Last Edit: 22.01.2010, 00:10:25 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11516
    • View Profile
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #31 on: 22.01.2010, 00:49:56 »
Колкото до връзката на МС Младост-1 с бл.43 - спирката на супер "Оазис" е на броени метри от нея, а недалеч от блоковете в североизточната част на Младост-1 спират ТБ5 и А 3 и 5. Пък и едва ли някой сега разчита да хване супернередовния А313 в обратна на центъра посока, за да отиде с метрото.
От промяната единствено ще са недоволни бабите от моя блок, понеже няма да могат да ходят с 313 до пазара (разстояние, което аз изминавам за 7-8 минути).
За 280 - по-добре е да остане така, както е в момента. И без това и сега е нередовен заради задръстванията на Канала и на Г.М.Димитров, няма нужда да го забиваме в още 2 задръствания.
Наблюденията ми за 305 и 213/4 са, че не се пълнят както преди. Освен това често автобусите от двете линии се движат заедно и са полупразни от Централна гара до Орлов мост. След това се пълнят повече, но като цяло няма много правостоящи, дори в час-пик се пътува спокойно. 76 също е доста по-празен, така че притесненията на Иво са неоснователни, защото забравя за метрото, което е на 2 мин. пеша от Орлов мост, има и 306, и тб 5, които ходят до Младост.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17085
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #32 on: 22.01.2010, 10:51:17 »
Че 213/4 и 305 имат припокриващи се маршрути - това е ясно, и то не от вчера и не от пускането на метрото.Че 313 не е ефективна - също никой не го оспорва. Но може би твърде силно ще е присъствието по Ситняково и мисля, че по-добре би било да отнемат нещо от А305 и то да се прелее към А280 за маршрут до гарата. След като така или иначе ще висят автобуси по задръстванията на Лъвов мост и Сточна гара, какво значение, дали са по 280 или 305?

Нека не звучи параноично, но подозирам лобистки интереси от собствениците на почти изградения мол "Сердика" на Ситняково. След като си спретнаха молчето, ще му докарат повече клиенти.

Колкото до връзката на МС Младост-1 с бл.43 - спирката на супер "Оазис" е на броени метри от нея, а недалеч от блоковете в североизточната част на Младост-1 спират ТБ5 и А 3 и 5. Пък и едва ли някой сега разчита да хване супернередовния А313 в обратна на центъра посока, за да отиде с метрото.

В общи линии съм напълно съгласен.
Помолих смешните оправдания за 280, че щял да се забие в задръствеания да не се пишат, т.к. изключително тъпо оправдание да не се направи линията по-ефективна.
В най-лошия случай може 2 коли от 305 да се преместят на 213/214 и интервалът на 305 да е 12/13 мин. във върхов момент.
мур

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #33 on: 22.01.2010, 15:14:27 »
Съгласен съм, че 280 трябва да отиде до Гарата, но при това безпаричие е обяснимо защо се дърпат. Колкото до закъсненията - всичко е до организация, как 213 да кажем не се събират на групи повече от два, като минават през 1. Бизнес парк, 2. Малинов 3. Орлов мост, 4.Сточна гара, и как 280 се събират по 4-5 при един Орлов мост и един Г.М.Димитров.

Колкото до прехвърлянето на коли между линиите от Емо - направи някакви наблюдения и тогава ги прехвърляй където и да било ;)
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11039
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #34 on: 22.01.2010, 15:28:14 »
Чакайте да видим първо след промените какво ще е натоварването по 213/214, 305 и 76. Не се знае, ако 305 е по-слабо натоварен, може да се прехвърлят 2 автобуса по 213/214 или по един за 213/214 и един за 76. Обаче може да се окаже, че по този маршрут е по-натоварен, като че ли до Лъвов мост и Гарата този маршрут е по-бърз.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #35 on: 22.01.2010, 16:01:41 »
 Никога не е имало автобусна линия от Студентски град до гарата. Така че не вярвам и да се промени 280 до гарата. Трудно се правят генрални промени в транспортната схема. Да не говорим, че има достатъчно автобуси към гарата. Така или иначе след 3 години и с метро ще се стига до там.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17085
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #36 on: 22.01.2010, 17:01:04 »
Съгласен съм, че 280 трябва да отиде до Гарата, но при това безпаричие е обяснимо защо се дърпат. Колкото до закъсненията - всичко е до организация, как 213 да кажем не се събират на групи повече от два, като минават през 1. Бизнес парк, 2. Малинов 3. Орлов мост, 4.Сточна гара, и как 280 се събират по 4-5 при един Орлов мост и един Г.М.Димитров.

Колкото до прехвърлянето на коли между линиите от Емо - направи някакви наблюдения и тогава ги прехвърляй където и да било ;)

Принципно си прав, че имам недостатъчна информация по отношение на пътникопотока Лъвов Мост - Орлов Мост и Лъвов Мост - Ситняково - Плиска, но си мисля, че само 213/214 по Евл. Георгиев в тези си разстановки ще са недостатъчни.
мур

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2689
    • View Profile
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #37 on: 22.01.2010, 20:57:09 »
А на 305 дали ще се увеличи времепътуването до гарата?

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2469
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #38 on: 22.01.2010, 21:37:02 »
Не, даже е с минута по-късо.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #39 on: 25.01.2010, 14:40:20 »
Нека не звучи параноично, но подозирам лобистки интереси от собствениците на почти изградения мол "Сердика" на Ситняково. След като си спретнаха молчето, ще му докарат повече клиенти.
Само да отбележа, че в това не виждам нищо лошо - повече трафик за мола и повече пътници за ЦГМ. Кой губи, евентуално конкурентни търговски центрове? И евентуално по-малко автомобили там. Освен това в ECE има и доста офис площи, така че ще има нужда от обслужване.