Author Topic: Автобусен транспорт-Бургас (АРХИВНА ТЕМА)  (Read 675731 times)

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1321
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Тук предлагам да обсъждаме Бургаския транспорт :)
« Last Edit: 14.10.2010, 16:55:58 by west_1 »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
оправете заглавието на темата "Градският транспорт в Бургас"

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
основна част от пътникопотока им се поема от малките рейсчета Исузу
НЕ на хейтърството!

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1321
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Имат и съчленени НЕОПЛАНИ които са много добри.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
В Бургас имат съчленени тролейбуси Греф унд Щифт,произведени някъде през 60-те год.Много са готини,със затъмнени стъкла,имат по 7 врати(всъщност 2-ра,3-та и 4-та врата са съставени от по 2 врати)много меко возят,тих електродвигател.Имат много интересен дизайн,предните стъкла са с интересна форма.Отвътре са с дървени пейки разположени предмно настрани,най-отзад,преди последната врата има скоростомер и някакви уреди.Интересното,е че въпреки 40-годишната си възраст изглеждат все едно че сега са изкарани от завода,както са и нашите 20-годишни Граф-ове.Имат и ЗиУ 9.
От доста време на пристанището стоят значителен брой по-нови съчленени тролейбуси,мисля,че пак са Граф и Щифт,незнайно за къде предназначени,можете да ги видите от влака като погледнете надясно точно преди да влезе в гара Бургас.
За автобусите-имат съчленен Щаер,Сетра както и съчленени нископодови МАН-ове,Чавдар131,Чавдар 141,като там се движи и един от прототипите на този модел,2-3 Конекто,единичин синьозелени,Чавдар В13-20 модернизиран в КЕНТА,Икарус 280-с по две врати,с по 4 врати и с голяма отваряема част на прозорците,имат и от по-новите модели с двукрилни въртящи се врати,от ГДР-ският тип без отваряеми стъкла,мисля че имат и няколко Чавдар 11Г 5 и 11М4 все още.Имат и О 307.За тези се сещам засега.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

p1tnik

  • Guest
Транспортът в Бургас може да се каже че е под всякаква критика но е по добре от Пловдив. Тролейте са изключително амортизирани особено зиутата са прогнили от всякаде прътите им са така изкривени че все едно някой нарочно ги е кривил. Немските тролеи са по добре ама и те почват да приличат на катафалки. ККМ е много зле. Единствено от автобусите ме кефят тия жълтите съчленени икаруси с белите двукрилните врати. Те са може би последните нови Икаруси в България. Интересното при тях е че салона вътре е като на тролейбус Икарус с лумифисцентни лампи и със същите седалки на пък пише на руски навсякъде. А мисля Нефтохим бяха купили доста такива и сега гният на някаква площадка до комбината. Във Варна имаше преди 4 5 години един такъв не знам от къде го бяха купили но беше известно време на Коско по 148 помня съм се возил.Но тия Икаруси са много добри ако са поддържани със турбо са ако не са го махнали вървят доста добре.

p1tnik

  • Guest
Eто един бургаски Икарус 280.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11509
    • View Profile
Quote from: p1tnik
Eто един бургаски Икарус 280.
Винаги съм се чудел - това оригиналните врати ли са или са взети от някой бракуван аквариум?  
« Last Edit: 13.02.2007, 14:53:12 by Repcho »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6751
    • View Profile
Оригинални са.

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1321
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Quote from: p1tnik
Eто един бургаски Икарус 280.
Ето няколко снимки и от мен на БургасБус.

Mercedes Benz O305 + Ikarus

Mercedes Benz O 407

Mercedes Benz O 405G

Съчленен NEOPLAN

Тролейбус ЗИУ по линия №№ Т

Другата седмица ще гостувам в Бургас и ще направя всичко възможно да направя малко снимки!!!
« Last Edit: 13.02.2007, 20:38:24 by Repcho »

p1tnik

  • Guest
Марти снимай и някой друг Икарус от тия

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6751
    • View Profile

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Единичният Чавдар 141 много добре изглежда, а нашите вече ги бракуваме  

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Quote from: conecto
Единичният Чавдар 141 много добре изглежда, а нашите вече ги бракуваме  
Така е Бургаските Чавдари са перфектни.Единичният вариант на Чавдар 141 се води Чавдар 131.Това чудовище е с 340 коня турбодизелов двигател,представете си единичен автобус с такъв двигател.За сравнение например О 305 са 240 или 280 коня,зависи с кой двигател са,Конектото е 280 коня турбодизелов,а Чавдар 131 е 340 коня турбдизелов двигател на МАН,и автоматична скоростна кутия на ВОИТ,а как върви и как ускорява да не ви казвам.
Конектото е нищо пред Чавдар 131.
« Last Edit: 15.02.2007, 11:34:25 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
Поправка!
Сниманите Мерцедеси О 407 и 405 са собственост на "слънчев бряг автотранспорт". Може Бургасбус да имат 1-2 такива , но конкретно тези не са техни.. просто влизат по линия от Нс в Бс.

Освен всички линии на Несебърска община (Сл бр - Нс, Сл бр - Кошарица.., Влас, Елените, Оризаре и пр.) въпросните Мерцедеси обслужват и част от линията Сл бр - Нс - Равда - Ахелой - Поморие - Бургас. Тази линия се обслужва съместно между Бургас(друс)  и Сл. Бра атотранспорт - по 2 автобуса от компания на 40 мин. (зимно разписание).  От Бургаска страна пращат каквото имат за Несебър.. я Сетрата, я Неоплана, я Икарус или Чавдар. транспорта на Несебърска община е 100% типизиран с тези Мерцедеси.. много е приятно в цялата община да се виждат еднакви по вид и окраска автобуси.

Лирическо отклонение  -> возил съм се в 131 още като бяха нови в Бургас  и с найлони по селаките..аз учих в Бс и пътувах всеки ден от Несебър. Наистина имат много добро ускорение дори и сега, но имат ограничение 65 км/ч, което за междуградско до Несебър е доста бавно.., да не говорим, че при тази скорост се чува доста неприятно виене отзад откъм диференциала.. виеха си дори като нови.

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1321
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Quote from: Ivo
В Бургас имат съчленени тролейбуси Греф унд Щифт,произведени някъде през 60-те год.Много са готини,със затъмнени стъкла,имат по 7 врати(всъщност 2-ра,3-та и 4-та врата са съставени от по 2 врати)много меко возят,тих електродвигател.Имат много интересен дизайн,предните стъкла са с интересна форма.Отвътре са с дървени пейки разположени предмно настрани,най-отзад,преди последната врата има скоростомер и някакви уреди.Интересното,е че въпреки 40-годишната си възраст изглеждат все едно че сега са изкарани от завода,както са и нашите 20-годишни Граф-ове.Имат и ЗиУ 9.
От доста време на пристанището стоят значителен брой по-нови съчленени тролейбуси,мисля,че пак са Граф и Щифт,незнайно за къде предназначени,можете да ги видите от влака като погледнете надясно точно преди да влезе в гара Бургас.
За автобусите-имат съчленен Щаер,Сетра както и съчленени нископодови МАН-ове,Чавдар131,Чавдар 141,като там се движи и един от прототипите на този модел,2-3 Конекто,единичин синьозелени,Чавдар В13-20 модернизиран в КЕНТА,Икарус 280-с по две врати,с по 4 врати и с голяма отваряема част на прозорците,имат и от по-новите модели с двукрилни въртящи се врати,от ГДР-ският тип без отваряеми стъкла,мисля че имат и няколко Чавдар 11Г 5 и 11М4 все още.Имат и О 307.За тези се сещам засега.
Ето и снимк още:

Греф унд Щифт

Греф унд Щифт2

Зиу

Зиу

Тук

Ман или Чавдар

Чавдар или Ман 2

Чавдар

Икарус 280

Кароса

Икарус 280+260
Това се надявам да ви помогне. До няколко дена ще кача и снимки на Mercedes Benz O 345 & Neoplan

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
На снимката Чавдар 141 как чади обаче не истина, но затова пък не се е изгърбил като софийските си събратя.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2326
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Видях и Чавдари и Икарус 280 със двукрилни вреати. Излгеждат много добре и на живо. Чавдарките 131 наистина са страшни, ускоряват се като леки коли.  Тролеи не видях, защото просто не се размъквах, но мога да  кажа че тия хора си пропускат шанса. Има улици точно като за ТМ трасета и за ТБ ККМ. Жалко, че не си развиват еко транспорта.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1321
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Видях и Чавдари и Икарус 280 със двукрилни вреати. Излгеждат много добре и на живо. Чавдарките 131 наистина са страшни, ускоряват се като леки коли.  Тролеи не видях, защото просто не се размъквах, но мога да  кажа че тия хора си пропускат шанса. Има улици точно като за ТМ трасета и за ТБ ККМ. Жалко, че не си развиват еко транспорта.
Тепърва ще почва да се развива транспорта в Бургас. Тролеи си има в като гостувах в Бургас пътувах с Съчленен НЕОПЛАН автобуса беше в чудесно състояние. След това пътувах с тролей по единствената линия №№ Т Тролейбуса не беше в добро състояние което е лошо имаше и съчленен тролей по линията. Това значи че още се използват големите тролеи

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5413
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Знам, че това е софийски форум и едва ли някой от Бургасбус ще го чете, но все пак да ви споделя нещо. В Бургас имаме една линия №4, по която въпреки че пускат един автобус на 15 мин., се возят в повечето случаи 5-10 души и за нея отиват най-хубавите автобуси, понякога дори съчленени!!!!! Да не говорим, че маршрутът никак не е от най-дългите. Според мен на подобни линии спокойно биха могли да пускат някакви микробусчета или Авии или нещо такова или ако ще пускат автобуси, то поне да са старите Чавдари, Кенти и Икаруси, които пращат по селата. Ако такъв автобус се развали на четворката спокойно пътниците могат да изчакат следващия, докато горките хорица от селата не могат. Пфу!
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!