Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 349161 times)

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1698
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #20 on: 12.03.2012, 17:50:14 »
По проект метробус трасето трябва от Владиславово до Центъра, да е горе-долу като 22. По-смислено, поне за мен е от ТИС Север, да продължава по бул. Трети март, бул. Република и да излиза на бул. Владислав Варненчик при Радиозавода. Така ще мине през сърцето, центъра на кварталите. Не съм сигурен, но мисля че в началото се споменаваше и този вариант за метробус.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1531
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #21 on: 13.03.2012, 09:04:28 »
Тия са ненормални :angry: :angry: :qdosan: :qdosan:. Чак ми се доплаква като гледам какви тиквеници решават как да се разходват европарите. Не стига, че държат да разпилеят едни пари за тъпата скоростна бус-лента, ами и 70 комина, които съответно ще излязат скъпо и прескъпо и ще изядат цялата субсидия... Просто нямам думи повече. :bag: :taz:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!


Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1698
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #23 on: 13.03.2012, 17:49:55 »
В интервюто, г-н Луков казва, че действане по тролейбусите ще има след 2015г. Предполагам, за лице пред ЕС, ще имитират дейност (както линия Т2 в Бургас), като оправят мрежата за Почивка и както казва интервюираният, ще има линия Владиславово - Почивка. С това да вземат и някой друг тролейбус. Но наистина нямаше да е зле да се купи и някой друг тролейбус, че тези разпадни за нищо не стават. 82 вече само пенсионери го ползват, щото съвсем става девет дена с камили, а за някои, като 208 и 148- по-добре да се върви пеша или с колелото. Надявам се темата за тролейбуси да не се препълни с детски съчинения-фантазии с обща тема "Да оплетем всички улици в паяжини и всички линии да са тролейбусни", както редовно става (особено като гледам темите за другите градове, като Стара Загора и Сливен).

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4683
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #24 on: 13.03.2012, 20:40:22 »
Така като гледам повечето Шкоди ще врътнат 30+ години. Като няма да ги сменят, поне да постегнат по-раздрънканите (276, 298, 057).
Относно това с sms-ите: кой ще плаща тази цялата работа? Ако пътниците си плащат смс-ите, тогава съм склонен да вярвам. Ако това стане, услугата няма да се използва, особено ако се сгъстят графиците. Няма и да е точно ако има задръстване или някаква друга спънка за спазване на разписанието. То и сега може да гледаш си разпечаташ разписание за всяка спирка и да прецениш кога долу-горе да излезеш на спирката. Безмислена история...

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1531
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #25 on: 13.03.2012, 20:44:17 »
Не, то за Плевенски изпълнения предвид Варненските дължини на линиите, както и броя нужни нови тролейбуси бих казал, че и 5 евросубсидии като тази няма да стигнат ;). В нашия случай ставаше въпрос за ДОотролейбусване на една автобусна линия, рехабилитация на част от мрежата за пускане на, дефакто, нова една тролейбусна линия, плюс някое и друго ново возило, също, разбира се, рехабилитация на цялата останала мрежа и това е. На този етап би било напълно достатъчно поне според мен :). Другото, което е - трябваше да се вземат CNG автобуси, вместо дизелови комини, ама свърши вече... :angry: :qdosan:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1698
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #26 on: 13.03.2012, 21:10:13 »
Във варненската тема за тролеите по едно време бая оливане беше с това по бул. Левски, пред Катедралата, през къде ли не да се опъват жици и прочее фантазии. За другите градове, пак давам пример със Стара Загора и Сливен, съвсем бегло чета, но е почти същата история на постовете, но явно няма много местни, които да обърнат внимание. НО за варненските тролеи- ако издържат до 01.01.2016, ще е трагикомедия... Тролейбусният транспорт във Варна става на 30 години, като почти всички тролейбуси са си още от началото...

За метробус предполагам, че ще са еко дизели, като по-новите Цитаро. За останалите линии, по-вероятно да са по-обикновени автобуси, вероятно и метанови. Поне не се казва строго да са дизелови. С метанови автобуси, едно че ще е по-екологично, друго че цените на билетите ще запазят нивата си и ще е от полза за свалянето на цените на крайградските (демек да стане, като София- всички линии- градски линии).

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4683
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #27 on: 14.03.2012, 21:08:56 »
Oт началото на седмицата забелязвам едно много гадно рязане на курсове на 14 първата смяна. В понеделник, когато 5909 беше на 14/10 курсът в 10:35 от Владиславово не се изпълни, Икарусът си стоя горе чак до следващия курс от Вл-вово (12:46), съответно курсът в 11:41 от П-ка също не беше изпълнен. Същата история се повтори през следващите два дни с 5030 и 5941, само че на 14/8 и 14/6. Днес като погледнах в листчето с курсовете на 5941 курсът в 9:36 от Владиславово, който не беше изпълнен беше ограден с червено.
Относно тролеите: ще издържат, ако не се разпаднат тези, които са най-зле. Повечето се търпят, даже някои са доста добре. Обаче ако не се допълни бройката на тролейбусите в идните 1-2 години, Варна ще стане града с най-западнал тролейбусен транспорт след Перник (то докато докарат при нас тролеи в Перник вече отдавна ще са подменени :laugh: ) , но да не се отклоняваме от темата.
« Last Edit: 14.03.2012, 21:11:06 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4006
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #28 on: 15.03.2012, 10:47:54 »
Не се очертава скоро подмяна на тролеите в Перник. Във Варна положението не е толкова зле - всички тролеи са с нормално тиристорно импулсно управление и нормално въздушно окачване без ресори, на практика само София, Пловдив, Сливен нямат бангии с контакторно управление и/или носещи ресори в окачването.  :)

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1326
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4683
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #30 on: 16.03.2012, 09:55:44 »
Да бе, поддържали най-ниски цени. :rolleyes: Да погледнат колко е ученическата  и картата за работещи граждани пък тогава да ми ги разправят тези. В София картата за всички линии за работещи граждани е 50-60 лева, а тук 120.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1698
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #31 on: 16.03.2012, 10:24:45 »
Ученическите карти са оценени за билети от 0,80 лева. Но вярно, че може да се погледне за промени относно правомощия и цени. Надявам се, като остане ДАП-а и се въведе електронно  таксуване да се махнат и простотиите с извънградски билети.
123 лева е картата за всички линии градска зона на Транстриумф. Нека да се изчита от начало до край подадената информация. За Градски транспорт, всички линии, включително и извънградските цената е за 3 месеца, 280 лева. Абсолютно за двете фирми и цялата транспортна мрежа карти във Варна не се продават. Единствено общински съветници, служители на МВР, незрящи и още хора, със сьответен документ даден от държавна институция могат да пътуват навсякъде.

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #32 on: 16.03.2012, 12:59:45 »
Да, няма лошо, с такъв автопарк и такива пътища ГТ във Варна да е най-скъп... :rolleyes: :angry:
И то е преди всичко смешно, защото ако се съпостави със София, хем е по-евтино, хем с по-добър автопарк, хем по-начесто се движат возилата. Мисля че е крайно време кондукторите да се разкарат...


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2681
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #33 on: 16.03.2012, 13:07:50 »
Няма какво да се сравнява Варна със София. Там бюджета е в пъти по-голям и могат да си позволят повече. Тука ни бюджета-бюджет, ни кмета-кмет. А и Бойко направо ни се изплю в лицето с тия 184 милиона за 340-хиляден град.  :bag:  Сметнато за човек в София се падат почти 2 пъти повече пари. Тук не смятаме и проектите и инвестициите, които ГЕРБ урежда за София, а този мандат и Бургас се уреди. :hammer: :hammer:

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1698
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #34 on: 16.03.2012, 15:06:50 »
Варна има ресурса за по-редовен транспорт, което ще доведе до повече постъпления. Уви тук освен печалбарство нищо не се гледа. Бюджетите на страна, те са свързани с автопарка. Първо организацията на движение трябва да има някакъв приличен вид, че после да мислим за хубави машини. Хубаво сравняваме Варна и Бургас- почти еднотипен подвижен състав- Мерцедеси 405-ци, Манове 2*2 и някой друг нов автобус, като 345, Тедомите и Ирисбусите. В Бургас обаче, спокойно мога да кажа, че градският транспорт е в пъти по-удобен и по-използван от този във Варна, ако се сравнят населението и пътуващите в процентно съотношение. Във Варна, ще се повторя отново, има само две линии, които може да се каже, че се обслужват на ниво - 13 (делник) и 148. 13- не за друго, а защото ако се разреди на повече минути, хората съвсем ще почнат да вървят пеша разстояния като Електрон - Центъра (най-вече лятото). 148 съвсем я префърцуниха...
При ситуация:
7 стане на 10-12 мин. делник, празник на 20;
118 зимата (15.09.-30.05.) на 12 мин. делник, празник на 15, лятото на 15 мин. делник 20 празник; 209, както едно време- на 10-15 мин. делник, на 20 празник; 20 делник лято (15.05.-30.09.) на 10-12 мин., зимата на 12-15 мин., празник на 15 до 20 мин. (зимна неделя); 
22 и 41 на по 10-12 мин., до 15 мин. празник
48 на 20 мин.
14 на 10 до 15 мин. делник, на 15 до 20 мин. празник
по нито една линия не трябва да се движи Икарус, да са при еднакви условия (периода около 2000г.)
82 на 12 до 15 мин. Остава проблем подвижният състав и мрежата...
То за всяка линия ще има по достатъчно пътници. И така основната част на града ще се обслужва доста по-ефективно, респективно по-голяма вероятност има някой да се навие да ползва автобус, а от това следва че евентуално може да се увеличи броят на пътниците. Особено както се покачват цените на горивата, подобна адекватна и удобна транспортна схема не е зле да се направи. Останаха вече райони, като Златни пясъци, Виница; Аксаково; Аспарухово, Боровец, Ракитника, Галата. За 2+22=222, бях писал по-рано, единствено 46 дето може да се закрие, а по-често да има 17+46 (поне на всеки час). Също така 60 е с разписание отпреди 20+ години,  когато нататък е имало 5 вили на кръст и още толкова градини с бараки. Сега и 60 не е зле да стане на 1 час. Което ми напомня, че може евентуално 12 да продължава от Бункера, към Боровец и от там към Ракитника. По този начин 17 и 17А ще са с автономно разписание и на Галата ще се получи "хомогенно" разписание (автобусите да се движат през еднакъв интервал от време). 88 може да се направи на 15 мин., но и тук като за 82, остава проблемът с подвижния състав и мрежата.
За Витица, 31 и 231 съм споменавал; (231 Виница - Базар Левски ... по 15Б до Елпром съчетани с 31 през 10-тина мин. един от друг, на 20 по отделно)
9 да отива до Панорама; Лятото не е зле да се помисли за нощно 9
409 със сегашния си маршрут, само че лятото, както преди години- от 05:45 до 23 на 15 мин., няма делник, няма празник, а зимата - 409А и 409 на 15 мин., като 409 да е на 30.
8- само сезонно, на 20 мин. поне
109- сезонен експрес, влизащ в Златни пясъци (подобно на 409Нощен и 209БЪРЗ, лято 2010)
51- (Златни пясъци за лятото, вместо 209) - ВСУ - бул. Левски, Техникумите, към гаража на ДАП-а, Възраждане или Владиславово, на всеки 30 мин.
31А- на 30-40 мин., без 31А Техникумите
С тези мои фантазии, които изложих, предполагам че ще може целия град да се обслужва основно със соло коли. При въвеждане на карти за цяла градска мрежа  на дали чак толкова ще загуби транспортът. То хубаво много ще станат картаджиите, но по принцип всеки ползва една или две линии по пътя към работа или училище. Ползваните линии са продължение на маршрута една спрямо друга. Единствено пенсионерите, ако не им се повишат повече картите (да речем на 20 лева, колкото ученическата) и 5-6 автобусни маниака  8) може да шетаме малко повече от нормалното.
За свалянето на цените за крайградските зони- ами то по-евтино ти излиза с леката кола да пътуваш от Златни пясъци или Ален мак до Варна. Особено ако е на газ. Щом и "таксита" печелят от 6 лева (2,10  билет до Ален мак, но "такситата" возят и на 2 лева) от ВСУ/Ален мак, до Центъра, значи билетът е наистина прекалено скъп. Ако стане 1 лев, с адекватни маршрути и разписания, много ясно, че ще се повиши търсенето... Не може до Казашко с (1)18А да е 1,40 билетът, с 14 от Девня да е 1,20, а с БДЖ с намаление да е 70ст. (от скоро 1 лев)... За махането на кондукторите- още един плюс в полза на пътника- по-голяма част от платеното ще е за общината/фирмата, съответно за автобуси, модернизации и прочее.

И естествено- надеждата умира последна. Дано най-накрая Варна махне вида си на мол с кичозна фасада, обаче с отвратителна, кирлива вътрешност, скъпи и дефектни стоки... И съответно и градът и съответно транспортът през идните години да заприличат на нещо свястно... За хубаво и идеално не смея да се надявам, защото са прекалено надалеч, или разбиранията са ми прекалено завишени.
« Last Edit: 17.03.2012, 02:14:46 by dj_the_bus »


Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #36 on: 16.03.2012, 22:35:41 »

18 зимата (15.09.-30.05.) на 12 мин. делник, празник на 15, лятото на 15 мин. делник 20 празник;


Къде я набута тая 18ка!? Никой не ходи вече до ЗПЗ от нея страна.  :rolleyes: 18 да си е на 30-40 минути, то тука няма извънградска линия на по-малко от 30 минути, ти искаш 18ката да правиш на 12 :/ :D  Плюс това, милион пъти сме коментирали как евентуално,може би,ако някой се замисли, да речем ще станат нещата, нямаше смисъл от това съчинение разсъждение :arrow: .
« Last Edit: 18.03.2012, 11:46:59 by Tony »


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1698
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #37 on: 17.03.2012, 02:29:24 »
Грешката е при писането- 118, а не 18. Което ми напомня, че доста по-добре, би било (но както казва Тишо- кой от власт имащите да обърне внимание), 118А да е продължение на маршрута на 118, от Почивка, след сп. Вихрен, да излиза на бул. Цар Освободител -Дом на камиона, Метро и към Тополи. 118 в момента не се ползва от спирките между кап. Петко и Вежен, защото заради 118А от там минават автобуси на понякога 1 час. Демек евентуалните пътници в тази отсечка са заблудени, транспортната мафия, контролите и пенсионерите. Другите отиват на сп. Детелина за линия 14, на Кап. Петко за 148. Между Вежен и Богдан, ако някой чака автобус, то това са 99% пътници на 41. 
18 е за интервал от 30 мин., като делник може в пика да има по два-три автобуса на 20 мин.
А за кмета и пенсионерското мрънкане по политически въпроси, подобно на ефира на една бургаска медия, от която тръгна проф. Вучков - зад кмета има и общински съвет. Кметът не е едноличен, "монарх" на града. В Бургас общинският съвет (мнозинство) и кметът, втори мандат са от ГЕРБ. Варна сега почва първи мандат, като ГЕРБерска (напомни ми 405-ците с реклама на деБелана). От тук нататък евентуално може да влезе някой евро проект в града, пък ако власт имащите не са прекалено лакоми, може да се види добро за Варна...

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4683
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #38 on: 17.03.2012, 08:08:58 »
ДАП-а отвсякъде развалиха 14-ката. :angry: Както писах по- рано, разписанието на четните коли е орязано, с 1 курс, а на нечетните е поскъсена оттук-оттам почивката и тръгва малко по-рано от нормалното, като това НЕ е упоменато в сайта на ДАП-а и създава проблеми на пътниците, в т.ч и на мен.
Примерно: курсът на 14/9 от Владиславово в 10:20 тръгва 10:15, като предходния (10:05) също не се изпълнява. Курсът след този на 14/9 е на 14/1 чак в 10:45. И така... Курсът на 5117 в 9:24 също е отрязан, като вчера имаше някакво Рено в 9:30. Празничното разписание също е орязано-последната кола (14/8) вече я няма.  Въобще голяма простотия... Най-лошо става, когато се счупи четна кола, изкара се резерва, която с около 5 мин. и слеващата кола я настига празна (примерно вчера се тъпкахме в 2941, а 3294 дойде на Петя Дубарова абсолютно празен и ни изпревари).
« Last Edit: 17.03.2012, 08:15:37 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline wesku

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #39 on: 17.03.2012, 13:26:57 »
Вчера на Кауфланд Владиславово видях 14ка Рено и в същото време 41 Икарус, пет минути по-късно видях късо турче на светофара на 3то РПУ с табела 14.... не помня номера ама до колкото се сещам, пътникопотока по 14 беше доста по-солиден в сравнение с 41.. няма да се изненадам ако видя 15тр по 82 и 83 а 14тр по 88...
П.С Номера не помня затова казах само марките :)
Шкода 9тр, ДАК-Чавдар 317етр, Шкода 14тр, Шкода 15тр, ?. :)
Икарус - машината на времето !