Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 324953 times)

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #40 on: 18.03.2012, 13:38:45 »
„Покупката на "Транстриумф Холдинг" трябва да бъде финализирана до края на месеца“ пише сайтът Varna24, като се уповава на информация от радио Варна.
Quote from: http://www.varna24.bg
Покупката на "Транстриумф Холдинг" трябва да бъде финализирана до края на месеца
До края на месец март трябва да бъде финализирана сделката за купуването на "Транстриумф Холдинг". Това каза прокуристът на общинското дружество "Градски транспорт" Веселин Михайлов. На 31 март изтича срокът, до който трябва всички документи по проекта за интегриран градски транспорт да бъдат представени в Брюксел, каза още Михайлов. Той отказа коментар на твърдението, че австрийска банка може да отпусне заем за покупката с аргумента, че "с тази сделка се занимава съвета на директорите на "Градски транспорт" Михайлов потвърди искането на двата превозвача за увеличение на цената на билета във Варна. От "Градски транспорт" настояват той да струва около 1,35 - 1,40 лева.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #41 on: 21.03.2012, 14:18:45 »
По повод опита, за поредното затриване на варненския транспорт с искането за повишаване цената на билета: http://news.varna24.bg/338363.html
Quote
Опитаха да обсъдят "на тъмно" автобусния билет от 1,20 лв.
[/b]
Мнозинството на ГЕРБ в общинския съвет се опита да обсъди "на тъмно", без присъствието на медии, предложение на транспортните фирми за увеличаване цената на автобусния билет на 1,20 лв. Насроченото за четвъртък второ заседание на транспортната комисия по тази тема беше обявено като закрито. Тази практика се прилага в много редки случаи, затова потърсихме за коментар за решението от председателя на общинския съвет Николай Апостолов.

В отговор той първо заяви, че решението за това е на самата комисия, чийто председател е друг представител на ГЕРБ в местния парламент, Иван Луков. Апостолов добави също, че той не е сезиран специално за провеждането на закрито заседание на комисията "Транспорт" и затова не може да даде мнение "за" или "против" обсъжданията да са при закрити врата. Той също така призна, че не е много наясно с мотивите за това.

Малко след този разговор Николай Апостолов съобщи, че решението транспортната комисия да бъде закрита е отменено и медиите ще бъдат допуснати до нея. По негови думи секретността в случая била напълно излишна. Това на практика е точно така, защото медиите вече чуха съображенията на превозвачите за поскъпването на билета на предишното заседание.

Още тогава лидерът на БСП Борислав Гуцанов посочи, че решението дали цената на градските превози трябва да поскъпне с 20 ст. е в правомощията на кмета, а не на общинския съвет.



С това линии като 2, 10, 13, 32 се обричат на пълен провал. Ако пропорционално на това се повишат и извънградските билети- 8, 9, 409, 46, 60, 36, 37 също се обричат на фалит, тъй като излиза доста по-евтино при кола на газ и "такситата" ще се навъдят по маршрутите... Трябва да се вземе пример от Велико търново- автобуси на метан, че да се избива и балансира високата цена на дизела.
[/font]

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 966
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #42 on: 21.03.2012, 14:29:23 »
Ами ТТ да бяха мислили преди година, когато купуваха Ирисбусите. Само че нали са скръндзи, и не се прежалиха да дадат още някой лев тогава, сега само реват че горивото им идва скъпо. А тази инвестиция щеше да им се върне много бързо.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #43 on: 21.03.2012, 14:43:41 »
То остави- на това дето си гонят пътниците (те му викат оптимизиране на графиците), логично беше, че дълги автобуси чак  толкова не им трябват. По-приемливо щеше да е да са 10 дълги и 10 соло поне, като най-малко късите да са на метан. ДАП-а защо мислите пуска Тедоми само на 9 и 109- първо, че са най-нови и с приличен вид, второ че са на метан и неколкократно им се възвръща разходът, лятото. То само с билетите от 1,00 и 1,60 горивото се избива, а от 2,10 и 3 лева билетите са си чиста печалба. В дъждовен ден има случаи да се продават по 80 билета от 3,00 лева- от там си правете изводите. Още повече щом има "таксита", които работят на печалба за 9 лева между Центъра и Златни пясъци. Във Велико Търново защо няма такива "таксита"? Сега хем лятото наближава... Да не мечтая, за билет 1 лев до Златни пясъци, предвид манталитета на множеството в коВарна, но поне 2 лева да се направи, билетите от 2,10 да станат 1,50, а тези от 1,60- 1 лев. Дали няма да скочи пътникопотокът, от тези зони? "Такси" на дали ще се навие за 6 лева да пътува от Златни пясъци до Варна. Това се прояви, лятото на 2008г., когато имаше около месец-два период, линиите 8 (+31А), 9, 51, 109, 209, 409 бяха с билети 1 лев до спирка Марек. Такситата си караха на 1,60-2,00 лева- но никой не се качваше, че даже дълго време изобщо не спираха на спирките, а 8(+31А) се пълнеше още от Дружба.

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #44 on: 22.03.2012, 01:14:54 »
коВарна


Не ми кради лафовете! :devil:

Относно цената, ти искаш нещо което е много хубаво, но противоположно на икономическата и пазарна с-ма, както виждаме няма как да се случи като в София, както и Тони каза, с този бюджет... то аз направо казвам, да вземат да затрият БДЖ и ДАПовете в градовете, защото даже и с дотацията пак са на минус по тази логика, която е абсурдна на развитието и еволюцията на която и да е транспортна сфера. Да разкарат кондукторите и да се спре с тази глупост за недостига на пари от ползването на транспортните средства. 300 човека персонал х 400лв заплата (примерно) са 120 000 лв!, да речем ако се оставят 40 човека от тях като контроли из целия град ще са в много по-добро финансово състояние и на месец ще печелят много повече отколкото сега.
Не може билетът да е 1.20 просто защото ей така се надува горивото, просто защото не може да се намери алтернативен ресурс или решение. Не може тук един литър да струва 2.60, а в САЩ един галон (5 литра) да струва около 5$. Не може и пътищата да са такива и т н. Да чакаме табела "Варна - най-добрият град за фалиране" ли? :bounce: :blink:


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #45 on: 22.03.2012, 10:03:25 »
Връщането на старото разписание на 14-ката, доколкото разбрах, ще е най-рано от другата седмица, най-късно от началото на другия месец. :)
Още една добра новина-6086 се върна в движение.
« Last Edit: 22.03.2012, 10:25:21 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3809
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #46 on: 22.03.2012, 12:23:06 »
Най-добре е да се въведат автомати за билети в автобусите и тролеите, 30 от кондукторите да станат контрольори на 10 хайки по трима придружавани от служител на общинска полиция. Глобата следва да е 30 пъти цената на билета при плащане на място, 60 пъти при плащане до 10 работни дни и 120 пъти + законова лихва след това с читав механизъм за събиране. Билетите следва да са валидни час или час и половина с неограничени прекачвания, евентуално да има и билет за половин час. Също са неоходими изгодни карти за цялата мрежа. За крайградските линии по-скъп билет в зависимост от разстоянието също валиден час или час и половина с възможност за прекачване.  :) Останалите минути от крайградски автобус да са валидни и за градските линии.  :)

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #47 on: 22.03.2012, 18:09:18 »
Досега като че ли тук в темата за новини оставаше незабелязано кърпенето на Осми Приморски полк между Червения Площад и Мед. комплекс, но днес определено си стана очеизвадно :eek: :crazy: :D. ОК, изглеждаше, че доста бързо си върши работата екипът по асфалтирането, но с лоша организация. Една от "изрезките"(нея трябваше най-напред да запълнят с асфалтова смес) представлява тясна, дълга, напречна ивица, разпростираща се по цялата ширина на платното посока към Червения площад с местонахождение на кръстовището Осми/Чаталджа. Там червеното е 60 и няколко секунди, а зеленото - 24 и съответно поради ниската скорост, с която се минава през изрязката в асфалта(респективно ниската пропускливост на мястото) се бяха образували две колони автомобили, стигащи нагоре чак до завод "Дружба". От това последва порядъчно закъснение от 6-7, до 9-10 минути за всички МПС-та, включително и автобусите от МГТ. На 148 днес е 0354 :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #48 on: 22.03.2012, 18:15:08 »
Това е обичайно за кмета, да се кипри града да  има уж някакъв вид за Великден. До Великден трябва и с маркировка да се намаца. Всичко е с гаранция до следващата пролет (максимум).

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #49 on: 22.03.2012, 19:03:00 »
До следващата пролет е много. За 2-3 месеца маркировката във Владиславово стана на нищо. :rolleyes: За асфалта съм съгласен.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #50 on: 23.03.2012, 07:24:36 »
Искат увеличение на пенсионерските карти за рейса във Варна
Големи лакомии, даже искат повече от двойно увеличение. :angry:
А за билета: ако стане 1.20, както е писал един коментатор, ще се ползват "копърките" и поради по-голямото търсене ще станат повече. Тогава не соло автобуси трябва да пускат по страдащите от намалял пътникотпоток линии, а мидита сигурно... :D
« Last Edit: 23.03.2012, 16:58:47 by Tony »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #51 on: 23.03.2012, 10:14:51 »
За пенсионерските карти не е лакомия а нужно действие. Направо по 10 лева да ги направят, независимо линията. Някои направо се пренасят да живеят, през зимата в автобуса.

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1321
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4611
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #53 on: 23.03.2012, 20:35:10 »
С г-н Михайлов съм съгласен за линиите, с оптимизацията на някои други линии ще могат да се спрат посочените. За 48-да направят като по-миналото лято, да има редовно дежурен паяк. За 2 часа по пет коли вдигаха. Ще видим после дали ще спират така.
Одобриха издаването на гаранция в полза на "Градски транспорт"
Кметът тикал автобусните фирми към фалит
Скандал в Общината заради пенсионерските карти
« Last Edit: 23.03.2012, 20:39:40 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #54 on: 24.03.2012, 13:24:24 »
Ама идиотизма е тотален. Линия 42 е важна, избягва се прекачване! Линии 36 и 37 е добре да са отделни, и без това 1 кола кара по тях. Линия 55/56 е важна за хората от района Корабостроител-Ракитника. Линия 3 айде не толкова, тя може да се закрие и да се увеличат петролските курсове на 10 и 13 за нейна сметка. Линия 48 трябва да ходи до Морска гара задължително. Линия 1 ако ходи до ТП и по-нататък в промишлената зона ще има смисъл. 9 и 109 сме коментирали сто пъти как могат да се променят. Ама нееееее, ще ги спираме щото сме финансово зле!!!... Да се намалят излишните дълги и да се оптимизират 9 и 109, като едната коренно си промени маршрута. Това е решението...


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #55 on: 24.03.2012, 14:21:37 »
1 пък как няма пътници? 1 си има по около 20-30 човека. Единствено курсът който го прави колата от 55 може да се махне (15:35 ЖПГ - 16:10 Метал).
42 е нужна линия. Кондукторът е редно да се махне, въпреки че до последно, когато съм виждал линията има още един-два курса сутринта от Аспарухово, които са сравнително пълти.
3- за него споменах и по-рано. Ако се махне трябва да има 7А до Петрол. Другият, по-непрактичен за мен, вариант е 32А, което да има два-три курса от Петрол, през ЖПГара и по маршрута си. Курсовете на 10А и 13А няма смисъл да се увеличават, защото и без това са по същото време, когато има 3, а кой знае колко няма да се напълнят автобусите.

36 и 37 е непрактично да се обединяват. По-подходящо е да са плътно на 1 час, от 06:00 до 21:00ч., в общата част на маршрута през 30 мин. Въпреки, че реално 36 и 37 нямат значителна обща част по маршрута. Комбинация 36+37 се правеше преди години, когато се разваляше автобус по някоя от линиите. Но пак казвам- непрактично е, защото става много голямо пътуването. Ако между Звездица и Константиново имаше директен път, без да се пропускат Лазур, Крушовата градина и Припек, до сега да беше направена само една линия.
За 55+56- има нужда и от тази линия. НО, като оптимизация, може да се раздели на две линии. 36+56, което да отива до Крушките, стига да има направен локален път, от Звездица, успореден на магистралата
2А (с идеята от по-рано 222 Аспарутово-Владиславово става 222А) или 2+55, 222+55 (като 31+29) до Кантара или 46А през Кантара за определени курсове.
Така ще се ползват основни маршрути и губещата част ще е само отклонението от основния маршрут, вместо да се търкаля още един автобус.

За да се запази билетът 1 лев трябва:
пенсионерските карти над 65 години да станат 5 или 10 лева, като може да се махне разликата в зоните, особено при цена 10 лв.
Покупка на метанови автобуси. Все пак ДАП-а има предимство пред ТТ със собствена метан-станция.
Обновяване, актуализиране на транспортната схема, ама не да се цели идеята на ТТ- големи интервали с големи автобуси (видите ли автобусите ще се пълнят от чакащи хора). Прилични интервали и маршрути са, когато в един соло автобус всички седалки са заети и/или има правостоящи само в определеното за това място. Те първа общественият транспорт ще става по-търсен, заради високите цени на горивата.

Offline ivanboev

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #56 on: 25.03.2012, 12:19:46 »
За какво ви е тая линия 1? Нали 7 ходи до бизнес парка, нека да пуснат някой курсове на 48 да минават по Колю Фичето ,а не да ми кибичат на Технополиса(не правя реклама) и ето го решението! Това не е мое хрумване а идея която чух от работещи в ЗПЗ, които и сега нямат удобен автобус..................

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #57 on: 26.03.2012, 05:14:21 »
Поне, когато работих, курсовете от 41, минаващи към 1 си имаха по 20-тина човека, най-вече от Одесос и като се ходи до ТАЛ. Алтернатива на 1 е да се изпълняват курсовете, описани в договорите между превозвачите и община Варна, на линия 15Б. Линия 15Б не се обслужва от 2008-9г.
По Кольо Фичето не минава нищо, освен 39, когато има курсове до ОПСО. Минава се по Перла и/или Атанас Москов.
Но все пак, в ЗПЗ и изобщо промишленост, дори елементарна във Варна не остана. Работят основно строителни цехове, които не се занимават с директно производство, а с преработка или доработка на изделия и общо взето са поредните магазини. Виждал съм снимки, а и са показвани във форума такива, на дълги автобуси по 1, 15 и 48, видимо с основание.


Offline wesku

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #58 on: 26.03.2012, 15:39:41 »
Поне, когато работих, курсовете от 41, минаващи към 1 си имаха по 20-тина човека, най-вече от Одесос и като се ходи до ТАЛ. Алтернатива на 1 е да се изпълняват курсовете, описани в договорите между превозвачите и община Варна, на линия 15Б. Линия 15Б не се обслужва от 2008-9г.
По Кольо Фичето не минава нищо, освен 39, когато има курсове до ОПСО. Минава се по Перла и/или Атанас Москов.
Но все пак, в ЗПЗ и изобщо промишленост, дори елементарна във Варна не остана. Работят основно строителни цехове, които не се занимават с директно производство, а с преработка или доработка на изделия и общо взето са поредните магазини. Виждал съм снимки, а и са показвани във форума такива, на дълги автобуси по 1, 15 и 48, видимо с основание.


Ники на фона на цените на горивата си мисля, че ГТ ще започне да просперира... Съдя лично по себе си! Преди ми се случваше на 2 месеца да се возя веднъж, но сега за 1 седмица съм се возил 6 пъти... :)
Според мене ако свалят билета на 90ст и запазят линиите ще имат голяма рентабилност, понеже им се иска да печелят от печалба, но ако свалят билета ще печелят от оборот.
Шкода 9тр, ДАК-Чавдар 317етр, Шкода 14тр, Шкода 15тр, ?. :)
Икарус - машината на времето !

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #59 on: 26.03.2012, 15:55:25 »
Билетът от 1 лев е идален за сега. Трябва да се сгъстят някои интервали на движение, най-вече на Транстриумф (7, 10, 12, 13 празник, 18, 26+27+28- най вече за Кичево, 31, 32 да се лансира, 118, 209), да се оптимизират (махнат, слеят, съчетаят) линии и политиката с превозните документи да е подобна на Бургас, Пловдив и София (карта за всички линии един ден 5 лв., за седмица 15лв, за всички линии 50лв., за ученици 25-30лв., пенсионери 25-30лв., за една линия горе-долу сегашните цени -/+ 5 лв.,). Малко завишени цени давам, защото иначе всеки втори ще си вземе карта за всички линии, а не сме с толкова динамично население, пътникопоток, като София. За  И пак повтарям, крайградските зони трябва да са с по-евтини билети и/или градски. Да речем линия като 52, може да остане с шофьор-кондуктор и билети до 4 лв.
Интересен факт, който научих скоро- пътувах скоро с линия 53. От спирка Марек ми взе 1 лев (а всички без 31А са с билет 1,60), а шофьорът каза, че от Варна до Златни пясъци при него струвало 2 лева (а за 9, 109, 209, 309 и 409 билетът е 3 лева). За сравнение, линия 29, която има почти същият пробег, между ЖПГара и Аладжа манастир, билетът е 2 лева. Когато билетът до Марек беше 1,00 лева, до Златни пясъци 1,80, същият на 29, до Аладжа манастир беше 1 лев. Общо взето най-вече към курортите, вилните зони около Галата, с.Тополи и с. Казашко, завишените цени на билетите са чиста спекулация.