Author Topic: Актуално състояние на тролейбусния транспорт в България и света  (Read 63436 times)

gt@maniak

  • Guest
Ето инфо и за Хасково
Тролейбусните коли са ЗиУ 682Г 016 - 10 на брой с номера от 1001 до 1010, но доколкото знам в движение са само 6 от тях.

Offline stan4o

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
А на какъв интервал са тролейте в Хасковои какво им е работното време?

gt@maniak

  • Guest
Quote from: stan4o
А на какъв интервал са тролейте в Хасковои какво им е работното време?
Ако някой може да ти каже с точност!
По принцип работят между 6:00 и 21:00ч. - по някои от спирките имаше налепено пълно разписание, ама нали знаеш българите колко пазим...
Двете линии се обслужват от по 2 коли. Поне аз, което знам е: 108 - на 10 минути, а 308 - на 30.

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
А вярна ли е информацията, че тролеите са софийски?

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Там Зиу-тата бяха зелени по последни спомени.

gt@maniak

  • Guest
Да зелени са! Преди години обаче ги пребоядисаха - някои останаха зелени, има един червено-син, други пък са облепени с реклами - EVN и Weiss profil.
Дали са от София не мога да кажа, спомням си, че бе голямо чудо като ги пуснаха - около 1990г. - преди това бяха докарали кола от Стара Загора, за да изпробват трасето.

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 126
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Quote from: SkodaTR-9
В Плевен има 14 тролейбусни и 2 автобусни и една маршрутна вътрешноградки линии. По трасето на автобусните линии има тролейбусни стълбове, които са инсталирани още през 1988 г. В програмата за развитие на Плевен 2007-2013 е заложено завършване на започнатото тролейбусно трасе. Ако това се случи, само 2 км линия (по част от трасето на маршрутна линия 1), ще делят Плевен от възможността да стане единственият град в България, а вероятно и в Европа със 100% тролейбусен транспорт.  

Една от основните пречки пред строителството на нови линии в Плевен е малката вместимост на депото и липсата на подходящи терени за ново и по-голямо депо.
Всъщност проектираната към края на 80-те години тролейбусна мрежа в Плевен е доста
по-голяма от сега съществуващата. Предвиждало се е изграждането на още няколко
тролейбусни трасета:

1.  по бул."Дойран" - 9-ти квартал до ШЗО и 2-ра клинична база
Това е единственото трасе, по което е работено реално и има поставени стълбове, но
не е изградена контактната мрежа. Общината предвижда да довърши това трасе.

2. продължаване на тролейбусното трасе по бул."Г.Кочев" след кръстовището с ул."Гренадирска" по посока западна промишлена зона
Маршрут, който едва ли скоро ще види, ако въобще види бял свят...

3.удължаване на трасето на тролейбусни линии 3 и 7 от началото на парк "Кайлъка" до едноименния хотел в парка и изграждане на отклонение към ж.к."Кайлъка"
Доста нерантабилни по настоящем, поради малкия пътникопоток. Маршрутката обслужваща ж.к."Кайлъка" е напълно достатъчна, но би могло да се намалят интервалите на движение.

4. изграждане на главно трасе към ж.к."Дружба" -  бул."Русе" - новия бул."Европа" (които не е напълно построен) - ж.к."Дружба". Сегашното трасе по ул."3-ти март" е "било временно"...
Общината предвижда през 2008г. да завърши изграждането на бул."Европа" и да започне строежа на новото тролейбусно трасе, впредвид магазините, които се построиха по булеварда (Била 2, Техномаркет, Практикер).

5. Предвиждало се е изграждането на ново тролекбусно депо в ж.к. "Дружба".

Ако някога се реализират тези трасета транспорта в Плевен ще е изцяло тролейбусен с изключение на сегашната автобусна линия № 12. Ако се цели запазването й тя би могла да се обедини с автобусната линия за с. Ясен, което мисля ще е по-рентабилно за съществуването й.

 
« Last Edit: 12.01.2008, 14:26:33 by svilata »

SkodaTR-9

  • Guest
Кметът на Буковлък Росен Русанов иска да прави селото квартал на Плевен и да пуска тролейбусна линия до там. Четох това в едно интервю наскоро.

За новото депо, имаш ли достоверна информация, че наистина ще се строи? Според мен, нови тролеи преди да има депо няма да видим. Няма как толкова скъпи превозни средства да нощуват из улиците на кварталите

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 893
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
За мене това чудо е едно странно чудовище. Нека да вземаме Шкодички 14Tr или 15Tr при нужда от съчленени, както го направиха варненците, наместо странното чудовище. Или пък ако много не могат да купуват свестни тролейбуси, нека вземат автобуси, такива хубави автобусчета има из България, нека вземат от тях наместо старинни тролейбуси.

MB 0345

  • Guest
Ikarus 280Т, вече са се доказали. Съжалявам за офтопика, но не ви ли прави впечатление, че Икарусите автобуси са с други седалки. Защо са им различни седалките, любопитно ми е? Автобусните май са ми по-удобни от тези на тролеите, които май са по-твърди.
« Last Edit: 01.04.2008, 13:28:00 by MB 0345 »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: MB 0345
Ikarus 280Т, вече са се доказали. Съжалявам за офтопика, но не ви ли прави впечатление, че Икарусите автобуси са с други седалки. Защо са им различни седалките, любопитно ми е? Автобусните май са ми по-удобни от тези на тролеите, които май са по-твърди.
Тролейбусните са от-по новия модел, който е използван и при автобусите, но в София, такива не са поръчвани.Същото се отнася и до еднокрилите врати и по-модерните джанти.

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Гласувах за Ikarus 280T, защото правя сравнение между Ikarus и ЗиУ, единствено от тези две марки имам реални
впечатления тьй като сьм ги управлявал и сьм се возил.Мисля че няма място за сьмнение че Ikarus превьзхожда
ЗиУ по всички показатели.За Шкода 9Тр сьм чувал, били много надеждни и лесни за подрьжка. Граф&Щифт за тях
немога да кажа нищо, защото дори не сьм се возил на тях.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 719
    • View Profile
Quote from: Bus_lover
Имаме вече анкети за най-добри автобуси и дизайни, но за тролеи никой досега не се е сещал. Е, гласувайте всички да видим кой ще бъде победител!     И, ако може, казвайте кой за какво е дал точно вота си! Аз лично давам своя за "Греф унд Щифт". За мен това са най-добрите тролеи, особено за времето си! Ето на, тези в Бургас вървят, та се късат, въпреки че може да са вече трета или четвърта ръка и, освен това, са 40-годишни! Вашите стари тролеи "Греф унд Щифт" със сигурност също са били нещо добро, когато сте ги взели, дори и стари. А сега отново имате екземпляри от тази марка, които явно в България са единствените засега тролейбуси с нисък под и дизелов агрегат, който би вършил страхотна работа при катастрофа, която трудно може да се заобиколи или пък при спиране на тока.
еее дайте снимки на бургаските "Греф унд Щифт" дето вървят, та се късат    ,отвътре отвън на 40 години би било интересно , тук из форума май няма техни снимки

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
То се оказа, че не са Греф унд Щифт, а Берна, но наистина вървят макар и някои да дрънкат доста и то отвън повече отколкото отвътре. Снимки има в темата за Бургас, но ако на някого не му се тършува специално, пускам две-три.
« Last Edit: 07.05.2008, 20:33:17 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4349
    • View Profile
Шкода 15тр - единствените тролейбуси в България с два тягови електродвигателя и два задвижвани моста, подът е сравнително нисък (75см.), има принудителна вентилация, управлението е тиристорно и осигурява меко и плавно потегляне и спиране, задницата не занася като на икарусите, защото има двигател отзад и задният мост е водещ, съчленението има активна хидравлика за разлика от икарусите и центростремителните сили при завиване са минимални.
« Last Edit: 08.05.2008, 16:50:45 by V.Peichev »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 893
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Quote from: Bus_lover
То се оказа, че не са Греф унд Щифт, а Берна, но наистина вървят макар и някои да дрънкат доста и то отвън повече отколкото отвътре.
Не са ли случайно Saurer ?

Offline ехото

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Quote from: Bus_lover
То се оказа, че не са Греф унд Щифт, а Берна, но наистина вървят макар и някои да дрънкат доста и то отвън повече отколкото отвътре. Снимки има в темата за Бургас, но ако на някого не му се тършува специално, пускам две-три.
И в Русе имаме две такива влакчета на ужасите. ОТВРАТИТЕЛНИ са

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Quote from: ехото
И в Русе имаме две такива влакчета на ужасите. ОТВРАТИТЕЛНИ са

Много странно! Да не би в Русе да се тачат повече ЗиУтата, отколкото швейцарците? Наистина имат доста шумно окачване, ама си возят добре и са доста издръжливи откъм каросерия. Поне по нашите няма нищо зигнило, а ръждата е наистина мнооооого малко. Ядосва ме само, че са им ударени броните на някои и никой не си дава зор да ги изправя и така изглеждат все едно ще се разпаднат. Царският болт може да им се окаже Ахилесовата пета.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline ехото

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Quote from: Bus_lover
Много странно! Да не би в Русе да се тачат повече ЗиУтата, отколкото швейцарците? Наистина имат доста шумно окачване, ама си возят добре и са доста издръжливи откъм каросерия. Поне по нашите няма нищо зигнило, а ръждата е наистина мнооооого малко. Ядосва ме само, че са им ударени броните на някои и никой не си дава зор да ги изправя и така изглеждат все едно ще се разпаднат. Царският болт може да им се окаже Ахилесовата пета.
Да ама зимата на минус 15-20 градуса където зъмръзнат там умират  чак до гергьовден    
а тук има и други швейцарци които са доста по-издръжливи от тия
« Last Edit: 06.06.2008, 00:13:12 by ехото »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
При нас пък няма такова нещо. Даже през зимата са предпочитани, защото ЗиУтата нямат парно или пък имат, но хич не се усеща. А и дните са по-къси и можем да се наслаждаваме на прекрасната луминесцентна светлина, с която ни даряват лампите на Берните, а не на жълтите лампи на "руските чудовища". А ако Берните замръзнат, то значи има авария и всичко по контактната мрежа е замръзнало   Май имаше нещо такова по-миналата година.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!