Author Topic: Междуградски автобусни линии  (Read 5598 times)

Offline rotation

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Email
Здравейте!
Незнам дали тук е правилното място, в което да отправя следния въпрос. Ако не е се надявам администраторите да изтрият или преместят темата!
Та въпросът ми е дали имат право междуградски линии, например по линията Пирдоп- София, след като имат в София за крайна спирка някоя автогара, независимо от това дали е Централна или някоя друга, да спират и слизат пътници на спирките на столичния градски транспорт?
« Last Edit: 20.12.2013, 11:00:30 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11261
    • View Profile
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #1 on: 02.04.2012, 11:09:12 »
Според мен зависи от собствеността. Дали автогарата е държавна или частна не знам, но за да я ползват, си плащат такса и няма проблем. Същото и ако искат да ползват спирките на ГТ предполагам трябва да плащат на общината.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #2 on: 02.04.2012, 11:42:13 »
Не, нямат право! Спирките на МГТ не са оразмерени да поемат и извънградските линии. Как си представяш на Плиска да спират всички, пристигащи от АМ Тракия (не че са малко тези, които го правят)?

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #3 on: 02.04.2012, 11:54:46 »
Не, нямат право! Спирките на МГТ не са оразмерени да поемат и извънградските линии. Как си представяш на Плиска да спират всички, пристигащи от АМ Тракия (не че са малко тези, които го правят)?
Още "по-приятното" е, че на Плиска конкретно най-често го правят в уширението след спирката по посока отбивката за Външно министерство и редовно създават предпоспавки за всевъзможни видове ПТП. А за "капацитетите", които редовно си разтоварват багажа от лявата страна на автобуса (?!), щъкайки свободно из бус-лентата на Цариградско шосе, просто нямам думи.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17199
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #4 on: 02.04.2012, 12:26:49 »
Не, нямат право! Спирките на МГТ не са оразмерени да поемат и извънградските линии. Как си представяш на Плиска да спират всички, пристигащи от АМ Тракия (не че са малко тези, които го правят)?

Има си специална наредба, която регламентира кой автобус къде има право да спира. Контролът се извършва от ДАИ и за спиране на нерегламентирано място следват глоби за фирмата првозвач. Та след като в Поморие посред нощ отказват да спират на местни автобусни спирки, защото е забранено, следва да приема, че и в София е забранено. Засъжаление не знам къде точно е въпросният нормативен акт.
мур

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #5 on: 02.04.2012, 13:14:08 »
Спирането на спирки в града не е уредено по подразбиране а се одобрява в комисията по транспорта в съответната община.Самите спирки са част от регламентирания маршрут на линията.Много често за различните линии в обща част на маршрута за едни линии е позволено за други не на едни и същи спирки.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #6 on: 03.04.2012, 09:32:54 »
Още "по-приятното" е, че на Плиска конкретно най-често го правят в уширението след спирката по посока отбивката за Външно министерство и редовно създават предпоспавки за всевъзможни видове ПТП. А за "капацитетите", които редовно си разтоварват багажа от лявата страна на автобуса (?!), щъкайки свободно из бус-лентата на Цариградско шосе, просто нямам думи.

Един път,като се връщах с рейс,спря точно там. Разбира се,багажника от ляво. Също така като спре там,пречи на автобусите,а тролейте едвам го заобикалят (все пак тези автобуси са високи,а тролейте са с пантографи).

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #7 on: 03.04.2012, 10:20:15 »
За отваряне на ляв капак на багажник шофьорите трябва да бъдат брутално глобявани. Нищо не им пречи да поставят бележка в автобуса, че отляво се оставят багажи само на пътуващи до спирки с паркинг за автобусите. Подобно е положението и в Созопол, където автобусната спирка е проточна и то на място със сериозен трафик и много пешеходци.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3450
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #8 on: 05.09.2012, 14:17:14 »
ТУристически Неоплан на фирма "Арда - тур" пътуващ по  направлението Хасково -  Бургас - Варна аварира на  Бургаският булевард "Никола Петков към 12 часа
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4136
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #9 on: 25.02.2013, 12:17:33 »
Пътнически автобус катастрофира край Русе:
http://dnes.dir.bg/news/mvr-ruse-avtobusna-katastrofa-13195521?nt=10
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11261
    • View Profile
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #10 on: 25.02.2013, 12:26:19 »
Много неприятен инцидент, но какво да се прави-всички сме хора, на всеки може да му стане лошо понякога, не сме машини. Дано момчето е добре след като е бил затиснат.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6623
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: междуградски автобусни линии
« Reply #11 on: 20.12.2013, 10:57:54 »
Още за автобусното лоби...

Автобусите още година без касови апарати

Quote
Касовите апарати за автобусите ще бъдат отложени с още една година до края на 2014 г. Отлагането се прави, тъй като повечето малки фирми все още не са сложили фискални устройства на автобусите си, а срокът за това изтича в края на декември. Днес на извънредно заседание на парламентарната транспортна комисия ще се обсъжда и гласува исканото от автобусния бранш ново отлагане на срока за монтиране в автобусите на касови апарати, свързани онлайн с Националната агенция за приходи (НАП). Това заяви за "Стандарт" Камен Костадинов, председател на комисията...

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2075
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #12 on: 13.01.2014, 21:37:19 »
Автобусни превозвачи на национален протест от 1 февруари

Автобусни превозвачи обявиха национален протест заради нерешените проблеми в сектора, предаде репортер на Агенция "Фокус".

Обявяваме национален протест, каза на пресконференция Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ).

"В момента на Централна гара се лепят плакати с надпис "протест". От 1 февруари спираме да возим по вътрешните линии", заяви тя.

"Имаме искания, желаем да седнем на масата на преговорите, фирмите изнемогват и не могат да работят нормално. В цяла България автобусните линии стават все по-малко”, посочи Топалова.

Основните искания на превозвачите са свързани с нерегламентираните превози и липсата на контрол в сектора,

включително и по международни линии. Превозвачите се оплакват, че на всяка автогара в България има коли, които возят незаконно.

"За една година сме написали 104 писма, за които имаме само четири отговора. Нямаме отговор и на писмото до премиера. Надявам се да чуят исканията ни, ние сме добронамерени. Хубаво е да се говори, но трябва и да се работи", каза Галя Топалова.

"От 2800 фирми, извършващи автобусни превози преди, към момента са останали 900-950 автобусни фирми.

Ако продължава така, в бранша до края на годината могат да останат 500 фирми, прогнозира Топалова. Имахме среща с Министерството на икономиката и други министерства, че ще ни включат в европейски проекти, до момента нищо не се е случило.

"Дали мислят или са забравили за нашия проблем. Щом сме европейска страна, автопаркът трябва да се обнови по някакъв начин. Не може само общините да получават европейски средства.

Казаха, че не може да се включим по ОП „Транспорт”, защото там е само БДЖ.

Трябва да се помисли и за автобусните превозвачи или БДЖ да се приватизира. Трябва да се погрижим и за безопасността на пътниците”, заяви Топалова.

"Държавата трябва да помисли дали да ни дава субсидии за горивата, ставката ли да се намали, евросубсидии ли да получаваме или да ни включат в „Конкурентоспособност”", смята Топалова.

"Всяка община си възлага автобусни линии и става корупционна практика. Еди-кой си кмет на село си възлага линиите на свой си човек, много големи проблеми се получават. От бранша желаем сами да си разпределяме линиите, така че за всеки да има пътници, за да се обновяват и автобусите”, посочи още тя.

"Няма как да увеличим цените на билетите за автобусите в тази демографска криза. София не е България, в другите градове не останаха хора", отговори Топалова, на въпрос дали цените за автобусните превози биха се вдигнали, ако няма резултат от протеста.

"Демографската криза е много голям проблем у нас. Може да намалим цените, ако получим европейски средства - да си обновим автопарка или някакви компенсации”, посочи Топалова.

Проблемите в транспорта са много, но сивият сектор преобладава, защото не се осъществява необходимият контрол,

каза на пресконференция Васил Пиронков, член на Управителния съвет на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ).

"Допускат се нарушения на всички транспортни практики. Пред всяка автогара има колкото автобуси, два пъти повече леки коли, микробуси, които возят. Пътниците тръгват, без да имат застраховка, превозните средства не са проверени, не се знае дали водачите отговарят на необходимите условия", посочи Пиронков.

По думите му средствата в сивия сектор са около 17-19% от общия брой превози, международни и вътрешни направления.

"Голям проблем има с международните направления. Да не говорим на какви рискове са изложени пътниците, които пътуват 2000 км. С тях наистина понякога цените са по-евтини от нашите, но понякога и не са. Това ще доведе до срив в обществения превоз", каза още Пиронков.

"Когато Законът за автомобилни превози има противоречие със Закона за движение по пътищата, ако наш водач извърши нарушение, глобата му е около 1000 лв, а при другите е около 50, 100 лв. Изпратили сме писма до Министерството на транспорта, НАП, за да се направят работни срещи, за да се пресече този трафик. Ако всички заедно се обединят, и с нашите усилия, може да има резултат”, каза още Пиронков.

Васил Пиронков посочи: „Очакваме отговор, че няма средства, но не може БДЖ да пътува с гориво 1,50 лв, с ДДС, тези със селския туризъм автобуси също с горива с намален акциз, а основният превоз да е с 2,60 лв гориво. Автобусите в чужбина дават с 15-20% разход по-малко, когато зареждаме с техните горива. Има видимо разминаване, но българският превозвач не е втора ръка превозвач. Общественият транспорт може да мине и на цените на горивата, които ползва жп транспортът."

Ивайло Константинов, член на УС на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ) заяви, че няма село или град, който да си няма нерегламентиран превозвач за Европа.
Източник: Агенция "Фокус"     

http://www.vesti.bg/pari/biznes/avtobusni-prevozvachi-na-nacionalen-protest-6002819

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6623
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #13 on: 17.01.2014, 10:36:15 »
Касови апарати в рейса от юли

Quote
Още шест месеца отсрочка за касовите апарати получиха автобусните превозвачи. Депутатите от бюджетната комисия към парламента решиха да удължат срока за поставянето на фискални устройства в автобусите за градски и междуградски превози до 1 юли. Това ще бъде последната отсрочка, заканиха се народните представители. Срокът за поставяне на касови апарати в автобусите вече е удължаван два пъти и от 1 януари всички рейсове трябваше да имат фискални устройства. Новото отлагане се прави при условие, че е последно и че в края на периода всички автобуси са изпълнили изискванията

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2075
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #14 on: 26.03.2014, 21:50:12 »
Актуализират транспортната схема в Пиринско през април

 Областната транспортна комисия проведе днес поредното си заседание, ръководено от заместник-областния управител Димитър Капитанов. Той съобщи, че дългоочакваната актуализация на областната транспортна схема ще стане факт в началото на април.

Досега бяха проведени многобройни заседания, на които се координираха и съгласуваха общинските транспортни схеми и разписанията на автобусните линии от всички населени места в областта до София.

Новото разписание на автобусните линии се налага от промяната на времето за пътуване след откриването на Лот 2 на автомагистрала „Струма“, който съкрати с 35 минути пътя от Благоевград до София.

Ситуацията с разписанията беше допълнително усложнена от промените в организацията на движението на териториите на общините Сандански и Петрич във връзка със строителството на магистралата.

Републиканската транспортна комисия ще заседава на 8 април и ще включи в републиканската транспортна схема промените, предложени от областната транспортна комисия.

http://infomreja.bg/aktualizirat-transportnata-shema-v-pirinsko-prez-april-16465.html

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1453
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #15 on: 27.03.2014, 10:21:25 »
Искрено се надявам това да включва и преминаването на рейсовете по магистрала Люлин, а не по стария, отвратителен, калдаръмен път през Владая и дарогата Цар Борис 3-ти и после бам в по Опълченска задръстванията. Преди няма и месец като си ходех на село, се таралянкахме един час от Централна автогара до Черния кос.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2075
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #16 on: 13.03.2015, 23:49:27 »
Транс-5 започват да изпълняват курс по линията София - Трявна от 27 март.

Кметът Драгомир Николов подписа договор за превоз по линията София – Трявна

Quote from:
Кметът на община Трявна инж. Драгомир Николов и управителя на „Транс 5“ ООД Цветелина Патронска подписаха договор за обществен превоз на пътници по автобусна линия по утвърдени маршрутни разписания от републиканската транспортна схема на автобусна линия София – Трявна.

Изпълнителят беше избран след проведена процедура чрез публична покана по Закона за обществените поръчки.

Изпълнението на маршрутните разписания започва от 27.03.2015 г., както следва:

В делнични дни: час на тръгване от Трявна – 5.40 ч.; час на тръгване от София – 16.50 ч.
В неделя и празнични дни: час на тръгване от Трявна – 14.00 ч.; час на тръгване от София – 18.20 ч.


Цената на билета е 16 лева в едната посока. Крайният срок на договора е 01.04.2016 г.

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1406388

Новата фирма поема курса на тревненския превозвач "Трявна транс" . Другите два курса продължават да се изпълняват от Ивкони.

Пак от 27 март същата фирма започва изпълнение на курс по маршрута София - Петрич - София.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #17 on: 22.08.2016, 18:41:29 »
Скоро разбрах, че това място е крайна/начална спирка на междуградски автобусни линии с направление град Костинброд и района около него. Едно нещо се чудя - как това място е получило официален статут за крайна/начална спирка на междуградски превози, каквато по закон може да е само една автогара?!? :neznam:

Докато се бях замислил за това, се сетих и за нещо друго - как мястото пред ж.п. гара София Север, което някои наричат "автогара Север", е получило официален статут за крайна/начална спирка на междуградски превози? Това място не покрива изискванията за автогара, които са регламентирани в наредба на Министъра на транспорта, а именно:
Quote
Чл. 54.
(1) Автогарата включва приемна сграда за обслужване на пътниците и обособена територия за движение и престой на автобусите.

(2) Всяка автогара трябва да разполага със:
1. гише за предварителна и текуща продажба на билети;
2. гише за информация, на което може да се обслужват и водачите при заверка на пътните листове;
3. помещение за пътниците (чакалня) с отопление и осигурени места за сядане;
4. помещение за приемане и съхраняване на багаж;
5. тоалетна с мивка за пътници;
6. оборудвани с навеси сектори за тръгване на автобусите;
7. обозначено място за спиране на пристигащи автобуси и слизане на пътниците;
8. площадка с твърда настилка (бетон, асфалт или паваж) за движение и престой на автобусите с нанесена пътна маркировка;
9. помещение за майки с деца с отопление и осигурени места за сядане;
10. външен телефонен автомат, достъпен и за лица с намалена подвижност ;
11. подемна платформа или рампа за придвижване на инвалидна количка, изпълнени съгласно изискванията за достъпност, определени съгласно чл. 16 и чл. 17 от Наредба № 4 от 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; рампата и подемната платформа следва да осигуряват достъпа до автобусите;
12. достъпни за лица с намалена подвижност, изпълнени съгласно изискванията за достъпност, определени в Наредба № 4 от 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания:
а) маршрут от улицата до автогарата и в автогарата до автобуса;
б) зала за пътници;
в) гише за билети;
г) санитарен възел.

(3)Собствениците на автогари осигуряват и поддържат в изправност оборудването по ал. 2.

Чл. 55.
(1) В автогарата се осигурява визуална информация, включваща:
1. разписание;
2. часовник;
3. списък на обслужваните линии, цени на билетите и работно време на всяко билетно гише;
4. табела с имената на крайните пунктове на линиите от съответното направление - на всеки сектор.

(2) Автогарите с повече от два сектора се оборудват с уредба за звукова информация.
НАРЕДБА № 33 от 03.11.1999 г. за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България

Според мен някой трябва да сигнализира на ИА "АА", които да се самосезират и да обърнат внимание на тези въпроси. ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6623
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #18 on: 22.08.2016, 18:51:50 »
Според горните критерии половината автогари трябва да бъдат премахнати.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2586
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #19 on: 23.08.2016, 15:38:36 »
То по тази логика бившата "международна" автогара до новотел Европа,не е трябвало да съществува...