Author Topic: Междуградски автобусни линии  (Read 4933 times)

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2503
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #20 on: 23.08.2016, 15:55:56 »
В конкретния случай питането на Васко е резонно според мен поне - и всъщност да, повечето неща в тъй наречената ни държава би следвало да бъдат закрити или основно реорганизирани, ако трябва да отговарят на някакви критерии. Едни автобуси на едно незастроено (все още) пространство в един град не означава автогара, нито дори спирка... Хайде да не започвам да разказвам картинно как едни хора с години си спираха автобусите на Цариградско, където други хора си разтоварваха буркани с паприкаш и прочее полезности в бус лентата насред София, щото, видите ли, пет рейса спрели някога и то станало какво - ами спирка на междуградски автобуси, разбира се.
« Last Edit: 23.08.2016, 15:58:33 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #21 on: 24.08.2016, 21:32:42 »
Според горните критерии половината автогари трябва да бъдат премахнати.
Аз бих казал, че едва ли има автогара, която да отговаря на всички изисквания от въпросната наредба... :rolleyes: Например, Централна автогара София няма направленията, написани на всеки сектор, а и се съмнявам, че има подемна платформа, чрез която пътниците в неравностойно положение да се качват в автобусите.

Обаче, поне повечето автогари имат поне някакъв базов минимум като например... приемно здание.  :rolleyes: Съща така - чакалня; каси; обособена площадка със сектори, която не се намира директно върху улицата.

Според мен превозвачите по направленията за Сливница, Костинброд, Берковица, Своге и т.н. просто се скатават и не искат да си плащат за автогарово обслужване на Централна автогара (най-близката истинска автогара) и за това са превърнали въпросните места в импровизирани автогари. Мисля да подам сигнал в ИА "АА", да видим какво ще кажат оттам. :)

Смятам, че междуградските автобуси по въпросните направления трябва да тръгват или от Централна автогара или от истинска, нова изградена автогара "Север" някъде в района на ж.к. Надежда, ж.к. Връбница и т.н. И по важното :arrow: да се обособи легална автоспирка за междуградски автобуси (по закона за автомобилните превози) в района на МС Ломско шосе и въпросните автобуси да спират САМО там за връзка с метрото! И никъде другаде, особено тук, където пречат на трамваите! :angry:
« Last Edit: 24.08.2016, 21:42:41 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #22 on: 24.08.2016, 22:32:57 »
То по тази логика бившата "международна" автогара до новотел Европа,не е трябвало да съществува...

На нея спираха и тръгваха и междуградски автобуси до самото откриване на сегашната Централна автогара. Беше един голям кален паркинг и човек винаги трябваше да обикаля, за да си търси автобуса  :laugh: Няма да забравя Мерцедесите O303 и Неопланите 1-во и 2-ро поколение на това място (през онези години изобилстваше от тях). В момента това място платен паркинг ли е, или е свободен за паркиране (понеже все още има автобуси, които изчакват и правят почивка там)?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6145
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #23 on: 24.08.2016, 22:35:07 »
Безплатен паркинг е. Много е удобен за изпращачи/посрещачи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10843
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #24 on: 27.04.2017, 13:06:16 »
Тия междуградски линии нещо много взеха да западат, гледам на автогарата колко много линии има с бусче вече и пак празни. Дори дестинации като Стара Загора, Благоевград, Смолян, които с автобус са по-бързи или няма влак.

А направо ме учуди, че и до морето вече пускат малки рейсчета-видях чисто нови Весито Т или нещо такова, също сравнтелно празни. Както е тръгнало нищо чудно скоро междуградски превозвач на пътници да остане само БДЖ. Направо и те да купят автобуси и да довозват до местата където няма влак от възлови гари, да се спре мъката с тия бусчета.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #25 on: 27.04.2017, 16:15:59 »
Етап имат Vectio T с дължина малко над 10 метра и 43 седящи места, пътувах с такъв автобус за Великден до Варна. :) Стори ми се по-тесен от старите Diamond и Saphir, но беше пълен до Търговище, до Варна останаха около половината пътници. :) Имаше още два нормални 12 метрови. Предполагам, че пускат по-малкия автобус като извънреден по празници. :rolleyes:
« Last Edit: 27.04.2017, 16:40:38 by V.Peichev »

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #26 on: 27.04.2017, 16:34:29 »
Пепел ти на езика. БДЖ-то с 5те влака дето им останаха не могат да се оправят, за автобуси не искам и да си представям какво ще е. Точно докато положението в БДЖ-то е такова никога няма да загинат междуградските...

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #27 on: Today at 13:09:07 »
Пепел ти на езика. БДЖ-то с 5те влака дето им останаха не могат да се оправят, за автобуси не искам и да си представям какво ще е. Точно докато положението в БДЖ-то е такова никога няма да загинат междуградските...
БДЖ бе доведено до това състояние нарочно, за да печели автобусната мафия. Не е нормално да има автобусна линия София -Пловдив на всеки час , при положение, че има електрифицирана жп линия. Такова нещо в нормалните европейски държави е невъзможно.  И ако преди автобусът бе по-бърз имаше някакво оправдание, но сега след като времепътуването се изравни няма абсолютно никакъв смисъл от толкова редовна линия.