Author Topic: Разход на гориво на различните марки автобуси в ГТ  (Read 19862 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Недей да сравняваш камион за международни превози и градски автобус, което е почти като трактор. Разликата в консумацията при различните режими може да достигне и двоен размер. Няма как да съпоставиш на хартия разходът на два автобуса в града - трябва да ги тестваш в реални условия. Иначе, че е важен фактор при покупка, безспорно е важен.

ЕД: Има как, но не съм виждал такива данни никъде. Дава се разход при 100% натоварване и пробег от 100 км. (може и 50) само на І-ва, после ІІ-ра, ІІІ-та предавка и т.н., като се посочва и съответната средна скорост, след това същите данни при 50% натоварване. За мен поне това би било достатъчно, за да си съставя мнение ;)
« Last Edit: 29.05.2012, 23:20:58 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз не ги съпоставям помежду им, а казвам че основен фактор при покупката на което и от двете да е, това е разходът им на гориво и такъв се дава от производителите, а не гледат тук темите кой плаче по Икарусите и кой се вози при шофьора на някой от Зелените Мерцедеси... ;)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Така де така, не сравняваш камион с автобус, не съм си го и помислял. Мисълта ми е, че за такъв камион е достатъчно да знаеш разхода на 100 км. по магистрала с 50%, 75% и 100% натоварване и "константната" скорост от 90 км/ч. А последващите ми обяснения са във връзка с казус - сравняване на разхода на няколко сходни като капацитет автобуса - примерно конкурс за доставка.
Все пак към въпроса на @sofianec - какво точно искаш да разбереш? Според мен разходите (в парично измерение) на километър по А117 са едни, а разходите по А76, А94, А204, А260 и други са доста по различни...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Има си 100% методология и унифициран начин за сравнение. Сега какъв е, всеки може да се порови из брошурите или да търси специализирана информация, как са постигнати дадените параметри. Скоро не сме гледали обществена поръчка за автобуси в София, за метановите не помня, в Бургас има актуална, търси ли се изискване за разхода... Вероятно участва в оценката за технически параметри и там кавко гледат и как сравняват...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Аз не съм виждал подробна информация от производител, при все че доста съм се ровил по такива сайтове. Обикновенно се посочва разход при скорост 60 км/ч, без да се пояснява нищо (натоварване, релеф, пътни условия и т.н.), а често изобщо не се дава никаква информация по въпроса. Ако провеждам конкурс, по-скоро бих искал данни от независима организация или реален тест, отколкото да се доверявам на заводски характеристики.
Извадих няколко линка, макар да не дават 100% от търсената информация, все пак са добро начало ;)
Сравнение между автобуси на метан и дизел - http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp09/4/4-9.pdf
Извадка от архаичната наредба, която повечето сме чели - http://www.bsconsult.bg/pages/vrazki-12.htm
Научен материал, търсещ методите за намаляване на разходите по автопарка (от всякакъв вид) - http://www.recodrive.eu/docs/38/D4_3_training_materials_bg.pdf
Намерих и едно проучване поръчано от Община Горна Оряховица във връзка с преминаването на автобусите им на алтернативни горива, което ще кача в съответната тема.

EД: Успях да изчета материала от последният линк към другата тема. Особено внимание препоръчвам да обърнете на страница 57 и последващите, където има статистика от Столичен Автотранспорт!
« Last Edit: 30.05.2012, 14:02:27 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
:) Благодаря, че си търсил, защото на мен не ми се занимава... Аз най-вече съм чел ревюта при представянето на нови модели или нарочни тест драйвове. Особено за професионални машини такива се организират и превозните средства могат да се пробват на реални условия, дори на мястото, където се предвижда покупката и използването им, така че клиентът сам да си прецени...

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Аз не ги съпоставям помежду им, а казвам че основен фактор при покупката на което и от двете да е, това е разходът им на гориво и такъв се дава от производителите, а не гледат тук темите кой плаче по Икарусите и кой се вози при шофьора на някой от Зелените Мерцедеси... ;)
Мерцедес не дава за градските автобуси разход на гориво това го казаха в Балкан стар като бяхме на един курс!!!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4086
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Завода производител си дава основна разходна норма, все едно се пътува до Варна примерно, на дълго разстояние. Отделно се определя % завишение за дадена линия върху основната норма, като %-те са различни почти за всички линии. И от 15 год. основната норма за несъчленен- основна е 29 л/100 км., а за съчленен 33 л/100 км.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 813
    • View Profile
    • Email
Какъв е горе-долу разхода на гориво на новите автобуси MAN, ако някой има такава информация?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3789
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Е те не са дошли още, ти искаш разходна норма. Трябва да поработят малко и да се замери, ама те са на метан и надали ще имат норми.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4295
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Със сигурност имат норма по каталог.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Е те не са дошли още, ти искаш разходна норма. Трябва да поработят малко и да се замери, ама те са на метан и надали ще имат норми.
Ок, водачите няма да могат да точат и крадат, но е редно да има норми и те да са критерии за уменията на водачите. Правят се дори специализирани курсове по икономично и ефективно шофиране! ;)

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1682
    • View Profile
да са критерии за уменията на водачите.
И за изправността на машината :)
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2288
    • View Profile
Правят се дори специализирани курсове по икономично и ефективно шофиране! ;)

Да ! Старите кучета показват на новобранците как да си щракат с копчетата по таблото в движение !  :crazy:

Върху базовата норма по техническа спецификация се слагат добавки за градско +%,за София + % , за МГТ + % , а зимата и за зимно + % ! Мисля в някоя наредба го четох ,ама не помня вече къде ! Дори мисля съм пускал и линк към нея !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3789
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Правят се дори специализирани курсове по икономично и ефективно шофиране! ;)
Да ! Старите кучета показват на новобранците как да си щракат с копчетата по таблото в движение !  :crazy:
Курсът е в БалканСтар, струва 50лв и на него изрично ти забраняват да изключваш от скорост!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2513
    • View Profile
Това хубаво. Лошото е, че никой не следи за тези неща.
Пепи, "Карат" ли поема курса за всички шофьори или някои от тях доброволно са се записали? Автото никога няма да инвестира в подобно обучение, а би имало смисъл.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4295
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
През 2007г., когато имаше остър недостиг на шофьори, и Автото подсигуряваше категория Д.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1682
    • View Profile
T4 имаше предвид курса за икономично шофиране
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3789
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Това хубаво. Лошото е, че никой не следи за тези неща.
Пепи, "Карат" ли поема курса за всички шофьори или някои от тях доброволно са се записали? Автото никога няма да инвестира в подобно обучение, а би имало смисъл.
Доброволно се записаха и мисля, че фирмата пое разходите тогава. Това беше преди няколко години (2010г някъде) като вкараха нормите и беше еднократно.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Доброволно се записаха и мисля, че фирмата пое разходите тогава. Това беше преди няколко години (2010г някъде) като вкараха нормите и беше еднократно.
Нормално, веднъж ще дадеш 50 лева за обучение, но ако тиквеникът, наречен шофьор понаучи нещо, после ще си ги избиеш многократно тези 50 лева от намаления разход на гориво! ;)

14 500!