Author Topic: Offtopic: Връзка на метрото с надземния транспорт  (Read 5706 times)

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 564
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Ти мерил ли си колко е мястото там? Само за обръщало на маршрутки става.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email


А линия 115E?

Тя е третия,неуспешен опит.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Гледам вече втора страница с мнения и не мога да повярвам на очите си!
Хем пишат хора, разбиращи, хем чета странни работи.
За какво ви е довозваща линия от Хладилника за една спирка?
Да вземем нещо елементарно - всяка линия, била тя трамвайна или някаква друга, получава максималното си натоварване някъде по средата на маршрута. ВИНАГИ в двата края натоварването е по-слабо. В случая, Хладилника се явява крайна станция и на други автобусни линии и от прекачвания идва допълнителен пътникопоток, но колкото и голям да е той, със сигурност по-нататък по маршрута ще има по-голямо натоварване. Така че, всякакви драми за това, как няма да могат хората да се довозят до метрото, просто са излишни. И действително беше даден сходен пример с това как тм.8 няма проблем с довозването до мс.Люлин. Там се получава нещо много близко. От Люлин 5 до метрото, тм.8 се понатъпква. След това, хората се мятат на метрото и се освобождава място за пълнене и за останалите спирки до Съд. Палата. Е, за Хладилника ни чака почти същата ситуация и там една линия би била предостатъчна.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Най-подходящото място за обръщало на А98 и А64 е на паркинга на РУМ Черни връх, там могат да влизат с десен завой по пряката преди РУМа, а да излизат на светофара, който е на пешеходната пътека срещу отсрещната пряка Люботрън. Хем има място, хем няма да затрудняват останалото движение, хем е точно над станцията при входовете й.

П.П. Всъщност гледам там през последните години напраскали някакви постоянни покриви на сергиите на пазара и оползотворили паркинга, за сметка на пустеещите търговски площи вътре в РУМа... Явно предложението ми е малко по-сложно за реализиране, но не и невъзможно.


Не съм мерил дали може да се използва за обръщало, но този паркинг е частна собственост, за отчуждаване ще са необходими много пари.
А МЛК е напълно прав за едната линия, че е предостатъчна. При това с единични вагони.
мур

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 564
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
не мога да повярвам на очите си!
Хем пишат хора, разбиращи, хем чета странни работи.
Редовно се случва в този форум. Доста деликатно си го написал  :crazy:

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
А какво е положението на мястото на обръщалото на Кораб планина? То е с временен характер все пак.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
А какво е положението на мястото на обръщалото на Кораб планина? То е с временен характер все пак.

Положението е много добро. Трамваите си правят маневрата безпроблемно, в момента там са две линии - 10 и 18 и има трамвай средно на 3 мин.
мур

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
Хора, най-реалистично ми изглежда да се прави някаква врътка около Кемпински. Всякакви други идеи са свързани с доста тесни улички, по които понякога дори и движението на коли е трудно. Обръщалото на ул. "Кораб планина" нека се запази, но за момента не се очертава редовна линия до него.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Обръщалото на ул. "Кораб планина" нека се запази, но за момента не се очертава редовна линия до него.
Да, при всички случаи ще се запази. Когато започне строежа на метротрасе от РУМа до Хладилника, пак ще спре трамваят по Черни връх и обръщалото ще влезе в експлоатация. Там според ОУП трябва да стане нормално обръщало след готов МД2 до Хладилника. Още по-добре би било да продължи по Баучер и Козяк, но ме съмнява, че тузарите и американците ще допуснат подобно нещо.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 564
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
да продължи по ... Козяк
Как точно да стане това?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
През кръстовището на Козяк и Баучер е много трудно да премине трамвайно трасе поради големия наклон там.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2328
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
За мен нещата относно трасето до Хладилника при завършено метротрасе по бул. Черни Връх винаги са стояли по следния начин:
1. Обръщателно ухо при ул. Козяк
2. Ново трасе от Спартак/бул. Витоша по периферията на Южния парк до автостанция Хладилника с ново ухо на мястото на сегашите автобусни спирки.



"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Не визирам Козяк-Богатица посока басейна Спартак - там е само за зъбчата железница. Но не мисля, че в посока Американското посолство Козяк е особено стръмна. Или в краен случай - обръщало при кръстовището Козяк/Баучер - там е само паркинг за мутресите-клиентки на барчето в комплекс Южен парк.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 564
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
С други думи, Благун предлага трасе от две спирки да се удължи изкуствено, минавайки по вътрешноквартални улици, които са достатъчно тесни едва да съберат двупосочно автомобилно движение и които са по-натоварени от успоредния булевард, като очевидно според него това ще направи линията смислена и рентабилна.

Абе, какво написа mlk по-рано днес?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Не визирам Козяк-Богатица посока басейна Спартак - там е само за зъбчата железница. Но не мисля, че в посока Американското посолство Козяк е особено стръмна. Или в краен случай - обръщало при кръстовището Козяк/Баучер - там е само паркинг за мутресите-клиентки на барчето в комплекс Южен парк.
Наклонът на Баучер към кръстовището не е много голям, както и този на Богатица, но за да премине трамвай от Баучер по Богатица трябва да преодолее наклон равен на техния сбор, тъй като за трамвая наклонът по Баучер ще е надолу, а този на Богатица - нагоре. Моето скромно мнение е, че евентуално би могло да направи завой трамвай там, но друго освен единично ЧКД не би успяло да се впише. За мен най-оправдано е да се направи зелено обръщало в градинката на църквата пред Кемпински - Зографски. Оттам до кръстовището на Баучър с Богатица са 450 метра. Дано теренът там да е общински...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Щом сега въртят трамваи на Кораб планина на всеки 3 мин. нищо не пречи от септември там да въртят автобуси на 10 - 15 мин. Все пак става дума за автобуси които нормално са на 30-40 мин., 93 е даже веднъж на 60 мин. в делник. Почивките могат да продължат да се правят на Хладилника.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
И как си го представяш това с почивките на Хладилника, не в края на трасето? Качваш се от метрото на автобуса за Железница на Кръста, той спира за 15 минути на Хладилника, ти кибичиш вътре, след което продължава. Или слизаш уморен от излет на Витоша и искаш да се прибереш вкъщи с метрото, но автобуса точно преди да стигне, спира за 15 минути почивка на Хладилника, след което чак те закарва до метростанцията?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
С други думи, Благун предлага трасе от две спирки да се удължи изкуствено, минавайки по вътрешноквартални улици, които са достатъчно тесни едва да съберат двупосочно автомобилно движение и които са по-натоварени от успоредния булевард, като очевидно според него това ще направи линията смислена и рентабилна.
Бул.Баучер пред Булинс тясна улица? По Козяк не съм и помислял за посоката към Богатица и Спартак, а обратната.

Теренът пред Кемпински може да поеме А98 и/или 64. Вероятно е общински - нали беше ябълката на раздора между тогавашния кмет Борисов и претендента да направи заменка "кон за кокошка", т.е. "гарсониера за парцел" Слави Трифонов.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
И как си го представяш това с почивките на Хладилника, не в края на трасето? Качваш се от метрото на автобуса за Железница на Кръста, той спира за 15 минути на Хладилника, ти кибичиш вътре, след което продължава. Или слизаш уморен от излет на Витоша и искаш да се прибереш вкъщи с метрото, но автобуса точно преди да стигне, спира за 15 минути почивка на Хладилника, след което чак те закарва до метростанцията?

Не, не си го представям така. Не виждам защо когато шофьорът почива, автобусът трябва да стои и да почива с него.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Почивките на 93, 98, 122 преспокойно могат да се изнесат на другите крайни спирки. За 64 е малко по-неприятно, но и там може да е на центъра по Хигиена. Аз не съм огледал все пак някъде около Кораба дали не може поне автобус да прави пълен кръг, трамвайни линии не дадоха да сложат за цяло ухо.
мур