Author Topic: Offtopic: Връзка на метрото с надземния транспорт  (Read 5327 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1152
    • View Profile
Именно. Ако така или иначе ще се прави ухо там, да се направи така, че да могат за сега да обръщат и автобуси на него. За почивки има всякакви варианти - или на другите крайни спирки (64 може да почива и на старото тролейбусно обръщало при ВМА), или на ротационен принцип на водачите. Това ще облекчи и кръстовището на Сребърна, защото завиващите автобуси го натоварват излишно.
« Last Edit: 22.05.2012, 13:29:02 by sofianec »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
С други думи, Благун предлага трасе от две спирки да се удължи изкуствено, минавайки по вътрешноквартални улици, които са достатъчно тесни едва да съберат двупосочно автомобилно движение и които са по-натоварени от успоредния булевард, като очевидно според него това ще направи линията смислена и рентабилна.
По Козяк не съм и помислял за посоката към Богатица и Спартак, а обратната.
Така де, разбрах. Може да минеш там някоя сутрин от Сребърна до Баучер с кола и да засечеш времепътуването. Същото може да направиш и вечер в която и да е от двете посоки. Докато чакаш в задръстването, ще можеш поне 30 пъти да слезеш и да измериш с рулетка ширината на улицата (платно, тротоари, зелени площи).

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Там се вързват доста фактори, които (вероятно) ще се променят. Оставям настрана дежурното паркиране, макар че именно то прави тегаво разминаването. Козяк се използва като алтернатива на Черни връх заради адските задръствания на кръстовищата с Вапцаров и Сребърна. Но след като се изведат ринговете Г.М.Димитров-Кутев-Каблешков и Вапцаров-Погребите-Сребърна, потоците радикално ще се преразпределят и Черни връх ще престане да съчетава рингови и радиални функции от Хладилника до Кошарите. Отделно отпадналото ТМ трасе по Черни връх ще го направи по-бърз за автомобилите. Всичко това е в ОУП и всичко е в неясното бъдеще. Но и не твърдя, че утре-вдругиден трябва да почне строежът на ТМ трасе по Козяк.
Между другото, по ОУП има ТМ трасе и по Гурко, а тя е тъкмо толкова широка. Но Козяк има парк от едната страна (в по-голямата си част), докато на Гурко са плътно сгради двустранно.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Наистина над 90% от трафика по Козяк-Богатица е транзитен. Но той няма да намалее, защото няма пълноценна алтернатива. Също така, зелени площи има само по част от дължината на Козяк.
Каквото и да си пишем, трамвай успореден на метро, отдалечен едва на 100 метра от него върши същата работа като трамвай движещ се върху метро. А забиването на това трамвайно трасе в претоварена тясна квартална улица би създало само проблеми, неудобства и загуби, но не и обслужване на пътникопоток. А последното май е най-важно, нали?

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2506
    • View Profile
Именно. Ако така или иначе ще се прави ухо там, да се направи така, че да могат за сега да обръщат и автобуси на него. За почивки има всякакви варианти - или на другите крайни спирки (64 може да почива и на старото тролейбусно обръщало при ВМА), или на ротационен принцип на водачите. Това ще облекчи и кръстовището на Сребърна, защото завиващите автобуси го натоварват излишно.
Продължавам да смятам, че няма място там, освен това трябва да се осигурят тоалетна и условия за почивка някъде. За другите крайни спирки - на А64 само няма къде, другите линии са ОК. Според мен е важно и А66 да се свърже с метрото за по-голямо удобство. Освен това линиите може да са експресни и да не спират по трамвайните спирки по бул. "Черни връх".
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Наистина над 90% от трафика по Козяк-Богатица е транзитен. Но той няма да намалее, защото няма пълноценна алтернатива. Също така, зелени площи има само по част от дължината на Козяк.
Каквото и да си пишем, трамвай успореден на метро, отдалечен едва на 100 метра от него върши същата работа като трамвай движещ се върху метро. А забиването на това трамвайно трасе в претоварена тясна квартална улица би създало само проблеми, неудобства и загуби, но не и обслужване на пътникопоток. А последното май е най-важно, нали?

Козяк ще престане да има транзитна функция след завършването на Каблешков  и премахването на Сребърна.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2658
    • View Profile
nightpish, по Арсеналски се очаква някога да минава тролейбусно трасе, което да е клон на 8-ма линия и да се свързва с настоящата мрежа по Фритьоф Нансен с Патриарх Евтимий.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Ако изобщо се пуска трамвай по Баучер отвъд Кръста, и според мен за него има хляб само до края на улицата, да не говорим, че наклоните са прекалено трудоемки, в случая на завой към Спартак направо невъзможни. Като че ли вариантът с Кораб планина си е добър, тъкмо няма да се връща още участник в и без това станалото безкрайно хаотичното би-кръстовище на Кръста.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Не знам защо темата започва с "Offtopic", но повече ми прилича на спам - така и не ми стана ясно, каква е задачата? Чудим се какво да правим с трамвая по Баучер? Ако СО действително има намерение някога да прави трасе по оста Каблешков Г.М.Д., то няма смисъл да се маха трамвая от Ч.връх, дори и след продължение на метрото оттатък Кошарите. Линията от Хладилника може да тръгва надясно по Каблешков или наляво към кв.Витоша, за да довозва и без това лошо обезпечени транспортно квартали. Витоша вече е презастроена и единственият А102 не осигурява достатъчно добро обслужване, а метрото няма да е далеч и връзката е наложителна. По Каблешков предстои (пре) застрояването, оттам ще минава вероятно А83 и би се дублирал с трамвая по отношение на довозване до метрото.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1152
    • View Profile
Продължавам да смятам, че няма място там, освен това трябва да се осигурят тоалетна и условия за почивка някъде.

Ако правилно разбирам трамвайното ухо трябва да се оформи в триъгълника между Кораб планина и Баучер, там ще има  място. Един коловоз за трамавая и един за автобусите. А от прилична тоалетна и нормално помещение за почивки отдавна има нужда, на Хладилника всичко е занемарено.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2439
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Тази тема е за тотално изтриване. Води се спор за нещо, от което няма нужда :)

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Ааа, не. По такива теми се разбира кой какви бръмбари има в главата.  :devil: