Author Topic: Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост  (Read 211144 times)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7942
    • View Profile
Днес в Монитор има статия по въпроса.
Моля ако имате информация - споделете я с приятели.
« Last Edit: 17.02.2009, 17:42:02 by Dragon »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6769
    • View Profile
Свързват “Дружба” с Централна гара с нова автобусна линия
Пускат трамвай № 20 до “Цариградско шосе”
Трасето е готово от 15 години, поставени са релси и контактна мрежа
ЗДРАВКА АНДОНОВА
 
Снимка: БОЙКО КИЧУКОВ
Столичният трамвай № 20 ще стига до Цариградско шосе.
Столичният трамвай № 20 ще бъде пуснат от сегашната му крайна спирка на депо "Искър" по трасе, което стига до "Цариградско шосе". Това гласи предложение на общинския съветник от БСП Борис Цветков. Идеята возилото да свързва кв. "Дружба 1" с главния път ще бъде гласувана от градския парламент на редовно заседание утре.
"Трамваят ще минава по изградено от преди 15 години трасе, което тръгва от последната спирка на депо "Искър" и стига до Горубляне, при Цариградски комплекс. Там трябва да се оформи и колело. Така ще може да се стига до "Цариградско шосе" по - лесно. По трасето има монтирани релси, контактна мрежа и стълбове, поставен е и чакъл.", обясни пред "Монитор" вносителят на предложението Борис Цветков. Той допълни, че контактната мрежа трябва да се поднови на места, тъй като жиците са окрадени.
Според червения съветник пускането на трасето и изграждането на колетото до Горубляне ще струват на общината около 2 млн. лв. Крайният срок за това обаче зависел от административните процедури.
"Целта е да се улесни достъпът на жителите на кв. "Дружба"до "Цариградско шосе". Трамваят ще може да се ползва и като довеждащ транспорт до метрото.", обясни още Цветков.
Автобусна линия 404 пък ще ж.к. "Дружба" с Централна гара без да минава по Цариградско шосе. Това гласи друго предложение на общинския съветник от БСП Борис Цветков.
Идеята му е линия 404 да тръгва от "Дружба 2", да минава през "Дружба 1" и да стига до ж.к."Слатина". Оттам автобусът ще поема по маршрута на линия № 75 и покрай Подуяне и Сточна гара ще стига до Централна гара.
"Така ще се намалят превозните средства по Цариградско шосе. Пътуващите пък ще могат да избегнат задръстванията около Орлов мост.", обясни Цветков. Той уточни, че договорът за сегашния маршрут на линия 404, който минава по Цариградско шосе, вече е изтекъл.
Столичните общинари ще гласуват и увеличаване на броя на автобусите по линиите 88 и 604. Това е необходимо, тъй като тези линии са прекалено натоварени.
Хората се блъскат там и понякога не дупчат билети именно заради това, коментира червеният съветник Цветков.

Идеята е о.к. но първо ще ревнат клиентите на селските линии тръгващи от станция Искър и работниците в няколкото предприятия на предпоследната спирка.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17150
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Брейййй, откъде толкова умни предложения от червени общински съветници?

Само не разбрах защо  първо ще ревнат клиентите на селските линии тръгващи от станция Искър и работниците в няколкото предприятия на предпоследната спирка.
мур

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6115
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
"Трамваят ще минава по изградено от преди 15 години трасе, което тръгва от последната спирка на депо "Искър" и стига до Горубляне, при Цариградски комплекс.
Да, само че трасето тръгва не от последната спирка, а малко от по-нагоре. Така до самата гара Искър няма да има транспорт, да не говорим за кожухарското или каквото беше там. Иначе страхотна идея, най-сетне нещо смислено

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7942
    • View Profile
Quote from: tiristor
Да, само че трасето тръгва не от последната спирка, а малко от по-нагоре. Така до самата гара Искър няма да има транспорт, да не говорим за кожухарското или каквото беше там. Иначе страхотна идея, най-сетне нещо смислено
Ами сигурно ще се използва трасето след депо Искър , а от депо Искър до съществуващото трасе може би ще се построи трасе , като се използват релси от трасето , което на практика няма нужда от него - става дума за това между Искърско шосе и бул.Цветан Лазаров.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Quote from: CKD
Столичните общинари ще гласуват и увеличаване на броя на автобусите по линиите 88 и 604. Това е необходимо, тъй като тези линии са прекалено натоварени.
Хората се блъскат там и понякога не дупчат билети именно заради това, коментира червеният съветник Цветков.

 Това най- много ме заинтригува.
 А за 20 наистина отклонението е проблем.Има и друго решение.Половината мотриси да отиват към Цариградско, а другата половина към депото.Но разстоянияа са различни и няма как да стане.Друг вариант е според работното време на предприятията да има сутрин и вечер по една или две отриси, които да отиват до депото.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Може да се пусне номер 21, който да ходи до дружба 2, така недоволни няма да има

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17150
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
И накрая щес е приеме предложението да се демонтира съществуващата линия до Цариградско шосе и да се предаде за старо желязо.

Не знам защо, но аз вече съм пълен песимист относно някакви по-добри промени.
мур

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Аз като се замисля в маршрута до депото 20 се дублира напълно с 88 и не виждам къде е проблема да се разкара трамвая.Ако не на 20 хората ще могат да ползват 88 до Дружба и после да се пръхвърлят.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17150
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
А ЧКД как ще ходи да яде мазни баници без прекачване?
мур

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Абе ти него не го мисли.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
@София 70:

Ако трябва да се преправя то би трябвало да е до Амстердам, не до Цветан Лазаров.  Но и двата булеварда са тесни, за да се прави трамвайно трасе там.
Другият вариант е трасето да минава насред депото и да се включва зад депото, но надали ще е удачно. Аз онзи ден се разходих по цялото трасе и го огледах, по късно ще кача снимките

@tiristor:
Самото обръщало е на Гара Искър, така че няма да се отреже достъпът до нея, даже би улеснило Дружба 2 и Цариградски Комплекс за достъп до Гарата.

Иначе проблем няма - ако им е толкова скъпа линията ТМ20 остава с 1/4 от вагоните и върти при депото, а ТМ21 например завива надясно към Дружба 2. Дори в по-оптимистичен варинат ТМ21 може да тръгне по предишния си маршрут от Автостанция Изток(те защо го закриха междудругото?)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Да ТМ 21 с 3/4 от мотрисите до забутаната станция Изток, а 20 с 1/4 към Метростанцията.Глупости !
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4723
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
При положение че се предвижда от там да минава метрото, защо им е сега трамвай?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Не те разбрах за кое говориш?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
Да ТМ 21 с 3/4 от мотрисите до забутаната станция Изток, а 20 с 1/4 към Метростанцията.Глупости !

Виж това не бях го помислил, дойде ми на ум като започнах да пиша  
Варианта е 21: М6-Д2. След като има 213/214 защо да няма 20/21?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17150
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ами защото се доказа, че вариантът с 213/214 е крайно неоптимален.

Странно ми е, че говорите за метро, след като знаете много добре, че поне до 2010 г. там метро няма да има.

Бих подкрепил предложението само ако трамвайната линия я има в предложения участък. Иначе не виждам особен смисъл - дублира се с автобус 88. А едва ли някой от Цариградския комплекс ще тръгне да пътува до Халите с тм 20, което ще му е точно 1 час.
мур

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: emo
Ами защото се доказа, че вариантът с 213/214 е крайно неоптимален.

Странно ми е, че говорите за метро, след като знаете много добре, че поне до 2010 г. там метро няма да има.

Бих подкрепил предложението само ако трамвайната линия я има в предложения участък. Иначе не виждам особен смисъл - дублира се с автобус 88. А едва ли някой от Цариградския комплекс ще тръгне да пътува до Халите с тм 20, което ще му е точно 1 час.

Не беше правилно сравнението с 213, не ми дойде друго на ум. Всъщност там метро няма да има поне до 2013

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 372
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Хм, този съветник откъде ли изведнъж е решил да предложи това нещо? Идеята не е много оптимална. Къде ще има обръщало? Къде ще е връзката с автобусите по "Цариградско шосе"? Каква връзка с метрото? Дано се намери оптимален вариант и по трасето да тръгне трамвай. Може например 21 Паметник "Левски" - Депо "Искър".

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
според мен смисъл от новото трамвайно трасе ще има ако обръщалото му е някъде при Техномаркет-а. Тази зона тепърва се застроява с магазини и офиси. Ако е от другата страна на моста (северната) пътниците ще са неколкократно по малко а говорим за 200 метра. Относно недоволните от орязаните спирки на трамвая-ще взимат за 1 или 2 спирки 88 и готово
НЕ на хейтърството!