Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 112316 times)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Преди много време бях дал идея за размяна на няколко ТМ линии между 2ри и 3ти парк. Ставаше дума за ТМ9 и ТМ11 да си сменят депата, тъй като в момента нулевия пробег на ТМ9 е направо огромен, докато ТМ11 нищо не губи, а и 100-ците ще бъдат в един парк. Какво ще кажете вие за подобна размяна?

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4699
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
То ако се мисли така трябва в Красна поляна да останат 5,11,10 и 8 а всичко остнало да иде в Банишора.

А мотрисите които обслужват 9, обслужват и 5,8,14 и 18 така че някак си не върви.
« Last Edit: 03.02.2006, 15:57:46 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2506
    • View Profile
В Красна поляна са "специалисти" по чешките най-добре си е те да са си там,а тм 8 да мине в "Банишора".Така нулевият му пробег се намалява.Тм 11 минава в Красна.Най-раздрънканите София 100 от "Красна поляна" се бракуват,а серия 446-500 идва на тяхно място
« Last Edit: 03.02.2006, 17:50:13 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12418
    • View Profile
    • Email
Quote from: T_4
а тм 8 да мине в "Банишора".
Ще е истинско чудо, ако ТМ8 оцелее и догодина. Явно здраво са го нарочили за ликвидация. Според мен слуховете за съкращаване/закриване на ТМ1 и 8 целят бате Бойко да се намеси като приятел на народа и да спаси ТМ1, а да закрие ТМ8.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4699
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Това имам чувстовот че ще го правят за не се се оплакват хората че има толквоа много стари трамваи и мотрисите които сега са по 8 ще минат по 5. На 1 мисля че ще и се размине защото е доста натоварена линия а да направят една линия от 1 и 7 също ще е глупаво защото ще им е нужен дори по-голям брой коли за покриване на пътникопотока.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Плякатарките ще ги понарежат най-вероятно. За съжаление. Така че ходете им се радвайте докато ги има. Иначе най-целесъобразно е 8 и 10 да минат в Банишора а 11 да иде в Красна поляна. Чудя се защо още не е направено.

Методи Лепоев

  • Guest
Quote from: Dragon
Това имам чувстовот че ще го правят за не се се оплакват хората че има толквоа много стари трамваи и мотрисите които сега са по 8 ще минат по 5. На 1 мисля че ще и се размине защото е доста натоварена линия а да направят една линия от 1 и 7 също ще е глупаво защото ще им е нужен дори по-голям брой коли за покриване на пътникопотока.
Аз бих казал,че ще е по-добре ако ТМ 10 и ТМ 3 си сменят депата ката ТМ 3 ще е със София 100 за спринтовите участъци е идеален,а ТМ 10 няма кой знае колко спринтови участъци.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2506
    • View Profile
Мети,бъркаш!Тм 2 остава със т6м-700м и трасето към Орландовци няма как да се ускори,за да е стане Л.Мост-н-з Надежда=Л.мост-Орландовци(сещате се накъде бия)
Тм 10 си е доста бърз понякога
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Я кажете за закриването на ТМ 1. Според мен е глупаво, супер натоварен е, голяма част от Надежда и Обеля го ползват, а и към Иван Вазов си има народ, при това през целия ден. Ако се обединят 1 и 7 какъв ще е маршрута? Според мен- Обеля - Борово. При едно такова обединение губи само Иван Вазов, защото седмицата в Надежда е сама само 1 или 2 спирки (не съм сигурен).

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Това според мен е пълна лудост, но дано до 2007 да им дойде акъла в главата. При положение, че след спирката на бул Пенчо Славейков и бул. Витоша в ТМ1 остават около 60% от хората да пътуват към Иван Вазов,а да не говорим за връзката на центъра с Надежда-6, няма как да се обединяват линиите. А ще е пълна безсмислица да пуснат нов трамвай Обеля - Надежда-6.
По принцип повече го възприемам това действие в посока пазара на Иван Вазов, защото може да се слиза на бул. България, но към същинската част на комплекса няма да има никаква връзка

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
След дълги размишления и сриск да бъда оплют (голям риск) искам да дам няколко смели предложения.
5 да се удължи до Журналист. Нека да ползва 900М серията, а за 7 да останат свободни ЧКД-та.

ТМ18 и ТМ2 се дублират все и все. 2 Да ходи до Руското посолсвто и да се премахне 18. Няма да има проблем с обръщането мисля, защото коловоза достатъчно дълъг като за една София 100. (Още ЧКД-та за 7)

Едно много много Еретично предложение ТМ8 Люлин-Съдебната палата-Иван Вазов (с повечко коли ще върши идеална работа).

Мнения? И предложения?
« Last Edit: 29.09.2016, 09:17:58 by mitakis »


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
е ти направо утрепа рибата, дай го за одобрение в СО    
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Български вагони на юг от ССS и пл.Журналист няма да видиш.
 От това с 5 и 7 полза никаква.5 се обслужва предимно от България 1300, както и 7, но само като резерви.Тези ЧКД няма откъде да дойдат.
 ТМ8 и до Съдебната няма да го пуснат, камо ли до Иван Вазов.
« Last Edit: 31.01.2007, 21:53:20 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11493
    • View Profile
Ти ходил ли си въобще до обръщалото при Руското посолство?
Там друг трамвай освен единично ЧКД НЕ МОЖЕ да обърне!

Някъде бях чел предложение да се удължи тм 10 до Журналист, а 2ката да се закрие, което може би не е лош вариант
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Да Мр. Озбърн  Ходил съм и май е достатъчно дълго, ако не е аре слагат още 6 м релси


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Да Мр. Озбърн  Ходил съм и май е достатъчно дълго, ако не е аре слагат още 6 м релси
А в крайна сметка каква е ползата от всичко това.Просто да няма дублиращи се линии?А българските вагони как са със задните скорости?На ЧКД отзад имат пултове за оправление и ватманите използват тях за тази маневра.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11493
    • View Profile
Quote from: NiGhtPiSH
Да Мр. Озбърн  Ходил съм и май е достатъчно дълго, ако не е аре слагат още 6 м релси
Не е просто да сложат 6 м релси, както предлагаш! Българските трамваи не движат назад, освен това не ги пускат в гората
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12418
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Да Мр. Озбърн  Ходил съм и май е достатъчно дълго, ако не е аре слагат още 6 м релси
Да ти обясня по-подробно. Малките чешки мотриси имат командно табло в задната част. Когато ватманът завие вдясно по задънената напречна, става и отива в задната част на салона и с команди от таблото осъществява маневрата на заден ход. Ако даваше заден от кабината, всеки ден някоя бабичка от Изгрев щеше да даде фира.
Другото ограничение е пълната и безусловна забрана в гората или към хотел Зографски да припари БГ трамвай.
Освен това 3хх и 9хх не могат да вървят по Графа и Журналист. Затова бях предложил друго решение - колите но ТМ5 се разделят на два равни отбора - ТМ5 с маршрут сегашния и ТМ15 (номерът е без значение, тогава не беше зает) - пл Журналист-Бъкстон.
Колкото до връзки юг-запад, в официалния и в отзи се бистреха най-различни варианти ТМ 10+14, ТМ 10+2, ТМ 6+3 и т.н. Личо аз съм за следния:
ТМ 6 - Лозенец-Възраждане-К.Величков-Захарна фабрика
ТМ19 - Бъкстон-Централна гара-Орландовци
ТМ3 се закрива, като част от колите отиват да подсилят ТМ1 (заради липсата на ТМ6 в Надежда), а другото е чиста икономия. Подсилва се и ТМ9 - има дотатъчно чешки трамваи за целта.
« Last Edit: 31.01.2007, 23:48:07 by blagun »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Аз напълно подкрепям идеята за ТМ 8 до Съдебната палата(както и ТБ 7 през НДК, но това е друга тема), този маршрут е обречен на успех, дори при наличието на метро. Сега ще кажете, че на Люлин не му е необходим допълнителен транспорт, но замислете се кое е по-удобно - метро+довозващ трамвай (за голяма част от люлинци метрото спира по средата на нищото, a при действащата система това значи два билета) или директен трамвай до идеалния център. Не мога да разбера защо не направят експеримент за 3 месеца с подобна линия, при разумен интервал на движение. Може би от общината се притесняват, че пътникопотокът на метрото ще намалее, пък нали трябва да се изплаща, реклами вървят и т.н. Все пак от СКГТ поддържат толкова неефективни линии, за тази поне ще има пътници.
За другите идеи няма да се изказвам, защото не разбирам  
« Last Edit: 01.02.2007, 00:22:19 by conecto »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Защо е забраната за БГ трамваи?


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."