Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 112317 times)

Offline TRAMS SOFIA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ще го върнат иначе пак ще има бунт

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12418
    • View Profile
    • Email
Ще го върнат иначе пак ще има бунт
И де ги тези бунтари, та в автобусите 6ТМ1 и 6ТМ2 се събираха 3 човека на кръст? Но както и да е. ТМ6 ще бъде върнат, просто защото СО сложи кръст на радикалното развитие на тролейната мрежа по Бяла черква, Черни връх и Нансен, изобщо на каквато и да е нова тролейна ККМ. А пък ако имаме късмет след 5, 10 или 15 години, може и да се намери решение за едноколовозното трасе по Скобелев. Дотогава тамошните баби отдавна ще са измрели, така че няма кой да протестира.
« Last Edit: 12.02.2017, 00:32:41 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
6ТМ1 и 2 бяха с неудобен машрут - нямаха удобни връзки с Петте Кьошета съответно с ТМ6 и 7 и тролеите, на Петте Кьошета, ако вместо тях имаше автобус с начална спирка около Спартак по Арсеналски, Черни Връх, България, Пенчо Славейков, Прага, почивка на Петте Кьошета, Скобелев, връзката към Нансен, Нансен, Черни Връх и по Арсеналски до Спартак щеше да е доста натоварен при интервал 10-12 минути само с едн кола повече от двете недоразумения. :rolleyes:

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 674
    • View Profile
    • Email
нямаха удобни връзки с Петте Кьошета съответно с ТМ6 и 7 и тролеите, на Петте Кьошета,

Потоците се изменят. С пуска на метрото линии, които преди никой не очакваше, че ще се пълнят по тези маршрути станаха популярни, а други се изпразниха. тм4 например стартира повече от добре по новия си маршрут заради връзката със Св. Неделя, а тм1, в миналото една от основните линии в София, се изпразни до нива, близки да кажем че може и да бъде закрита и заменена с автобус. Така че до пуска на МД3 никой не може да каже точно има ли нужда от тм6 в стария и вид или трябва да бъде преработена. Личното ми мнение е, че трамвайната спирка в тунела е добро място за връзка между метрото и трамвайната мрежа, но дали и пътниците са на това мнение ще покаже само бъдещето, може да решат все пак да се прекачват масово на Петте кьошета въпреки дългите пешеходни връзки, които се очертват там до изходите на метростанциите.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
ТМ1 се изпразни заради силното разреждане и огромния дублаж с по-редовния особено делник пик ТМ6 - в момента на  практика има само две спирки на 1, непокрити от 6. :rolleyes: 

Offline TRAMS SOFIA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • Skype Me™!
    • View Profile
На автогарата винаги слиза някой а на надлеза доста често аз и от там си хващам рейса за Надежда.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Да не говорим и за 8 - ма линия , която си е натоварена нон-стоп.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
    • Email
9xx са твърде тромави и от редукторите им тече масло съответно по-модерните с по-добра динамика Инекон и понякога Песа ще се наложи да ги изчакват, също така ще се съсипе тревата на Руски Паметник. 4 е прекалено разреден особено празник и трябва да се мисли за сгъстяването му - за да подпомага ефективно 5 интервалите трябва да са около два пъти по-големи от тези на редовната линия. При приблизително 2.5 пъти по-големи интервали делник и тройни празник подпомагането не е особено ефективно. :rolleyes:
Това категорично не е така. Защото: (малко като Васко)
1. Каква е гаранцията, че от 929 тече повече масло, отколкото от 819? А и проблема с маслото според мен е решим, също както проблема с отоплението беше решен за някои български трамваи.
2. При това разписание на 5, може да си сигурен, че тромавостта на трамваите няма да бави Инеконите.
3. Да ти припомня, че тези трамваи работеха на тази линия, преди да заточат 3хх и 4хх на нея и се справяха чудесно. В интерес на истината много по-често Инекон-ът по 5 бавеше 9хх отколкото обратното (това съм го виждал със собствените си очи не един път), а и в този ред на мисли ватманите по 4 се оплакваха и сега често се оплакват от ватманите по 5, че ги бавят.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
Редукторите на 9xx работят в по-тежък режим поради по-ниското сцепно тегло на вагона съответно при равни други условия ще тече повече масло. :rolleyes:

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 771
    • View Profile
Редукторите на 9xx работят в по-тежък режим поради по-ниското сцепно тегло на вагона съответно при равни други условия ще тече повече масло. :rolleyes:
Пълни глупости ръсиш.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2288
    • View Profile
В интерес на истината много по-често Инекон-ът по 5 бавеше 9хх отколкото обратното (това съм го виждал със собствените си очи не един път), а и в този ред на мисли ватманите по 4 се оплакваха и сега често се оплакват от ватманите по 5, че ги бавят.

Ватманите от 5 се туткат пред 4 за да продават повече билети , което не им пречи да оправдават закъсненията си с колегите от 4 , които били бавни и тромави !  ;)
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
    • Email
Затова съм на мнение, че 9хх няма да създават проблеми там, за момента, при тези условия.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
    • Email
По мои изчисления в момента има 115 теснорелсови трамваи на линия всеки ден, към днешна дата има 58 нископодови или частично нископодови тамваи в депата (50%+1 трамвай от реално излизащите на линия), когато дойдат останалите швейцарски, нископодовите трамваи или такива с нископодова секция ще са 81, а ако се случи да дойдат още 13 нископодови чисто нови трамваи, броят им ще е 94. И сега идва въпросът, толкова ли не могат да организират така движението, че да има поне през един трамвай един нископодов?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline TRAMS SOFIA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • Skype Me™!
    • View Profile
Да питам според вас Кв.Западен Парк заслужава ли трамвай на 7 минути?
Мисля  за размяна на ТМ 3 и 10.3(ОРЛАНДОВЦИ-ЗАП.ПАРК) и 10(МЕТРОСТ.ВИТОША - ЗАХАРНА Ф-КА).В ЗАХАРНА ФАБРИКА има къде къде повече блокове,училища и кво ли не.От завоя на осмицата към Люлин до последната на Тм10 са ~5 минути.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
По Стамболийски определено има нужда от редовен трамвай също и в Западен Парк - нередовният заради тежките задръствания 72 и сравнително редкият 77 не могат да осигурят нормално обслужване на района. В Захарна Фабрика има само една спирка отдалечена по-сериозно от МС Вардар и Величков, спирката на 77 и тези на редовните ТМ11 и автобуси 11 и 83 както и сравнително редовните поне делник автобуси 309 и 310 и ТБ6 и 7  съответно няма нужда от толкова редовен трамвай на 10 минути и по-малко, въпреки че сегашния ТМ3 е откровен въздуховоз и като минимум трябва да стане с пет целодневни коли. :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
    • Email
Виж за това съм съгласен с теб и все пак трябва да се помисли, ако има промяна, да се увеличат колите на ТМ8. Иначе предложението има и още едно предимство, че няма да се получава така, че ватманите по ТМ10, прибирайки се от Западен парк, да се извъртат през Захарна фабрика.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline TRAMS SOFIA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • Skype Me™!
    • View Profile
Е да това е едното предимство, второто мисля ,че е защото жителите на  ЗАХАРНА ФАБРИКА ще получат по редовен трамвай.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
Сгъстен ТМ8 би компенсирал сериозното разреждане на ТМ10 по Стамболийски, но основният проблем е, че се влошава обслужването на Западен Парк - 72 е нередовен заради тежките задръствания, 77 е обиколен и достига само до периферията на широкия център и ако бъде сгъстен за адекватно довозване до МС Вардар ще се окаже полупразен поне в по-голямата част от маршрута. :rolleyes: За Захарна Фабрика е достатъчно ТМ3 да има пет целодневни коли делник и празник евентуално да бъде добавена шеста пикова, кварталът има достатъчно добър транспорт и няма нужда от трамвай с интервал под 10 минути. :rolleyes:
« Last Edit: 31.03.2017, 18:56:35 by V.Peichev »

Offline TRAMS SOFIA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • Skype Me™!
    • View Profile
Дали ще са 5 коли или 3 коли(дали 20 или 30 минути все тая).Това е линия която върви в посоката на ТМ1,23.Захарна Ф-ка не се нуждае от трамвай на 7 минути ,а на най-много 12-14 минути.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3662
    • View Profile
Пет е минимумът, оптимална е да има шеста поне в пик. С шест коли и затягане на разписанието е възможен интервал 15-16 минути. :rolleyes: ТМ1 вероятно ще бъде сгъстен след възстановяването на ТМ6 до Лозенец - в момента имат огромен дублаж. :rolleyes:
« Last Edit: 31.03.2017, 19:06:32 by V.Peichev »