Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 112274 times)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Quote from: 822
Аз пък се чуда какво им е толко на т6м-700,че да не изкачват гората.Наклона е толко голям,както от Евлоги Георгиев до пл.Журналист.Ако ги пускаха щеше да е по-добре.Тогава можеше да се обединат 2 и 12-с маршрут Илианци до Хладилника,а от друга страна 14 и 18 също да се обединат с маршрут Орландовци-парк х.Москва с чешки мотриси по една.Ще бъде много по-одобно.
Преди години един ватман -Рафаил спускал гората и кардана изпаднал и трамвая се обърнал на летния театър.Ватманът - уволнен , издадена заповед БГ трамваи да не се изкачват по сложен и усложнен профил. Ватманът от няколко месеца е помилван и е на работа във Втори парк - предимно на 19.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11492
    • View Profile
Quote from: София 70
Преди години един ватман -Рафаил спускал гората и кардана изпаднал и трамвая се обърнал на летния театър.Ватманът - уволнен , издадена заповед БГ трамваи да не се изкачват по сложен и усложнен профил. Ватманът от няколко месеца е помилван и е на работа във Втори парк - предимно на 19.
Ватманът едва ли е бил виновен в случая, а по-скоро тараляшникът, който е карал  Не е трябвало да го уволняват човека...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: София 70
Ватманът от няколко месеца е помилван и е на работа във Втори парк - предимно на 19.
Горкия човек. Не стига че кара барака, ами сега му и шуми на главата

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Проблема на БГ трамваите е във високия център на тежестта, и калпавия кош. ЧКД-тата са малко по-ниски и центъра на тецестта им е по-долу. Аз смятам, че ако се експериментира със различни мотриси по различните трасета. Ако се пуснат т4 и т6 по 7 и по 1, ако се пробва със т8м-900 по 2 и по 6. Да се види как ще движат по разписанията. Да се продължи 8 експериментално до Иван Вазов.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Аз го знам го този Рафаил.Преди около 2 месеца два дни подред беше по 14-2035 машина.А преди като е спускал гората по 19 е имало пенсионери,които не са искали да слязат, а той е бил за депо поради проблем.Преди да се преобърне трамвая май той е скочил.Мисля ,че инцидента не е бил с жертви.Така поне ми разказа една позната бивша ватманка от 3 парк. Но пак казвам от Евлоги Георгиев до Журналист наклона е същия като в гората.И там всеки ден може да стане инцидент,но това ,че няма завои само пречи да не стане катастрофа.
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Ако се обърне трамвай в гората, трудно ще влезе кран да го извади

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: conecto
Ако се обърне трамвай в гората, трудно ще влезе кран да го извади

Влиза си без проблем - ако не си обърнал внимание вчера даже показаха не един, а два крана в гората. Първия паднал, ,та докарали втори да го вдигне и него - да се чудиш да се смееш ли, да плачеш ли СКГТ - Електротранспорт

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Моята идея е за ТМ 9 от кв. Хладилника до старо ухо Надежда?
Какво ще кежете?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
аз наскро осъщо го обсимлях, но после се отказах - няма смисъл. подобно удължаване ще увеличи курсът с 15 минути минимум. а същевременно няма да настъпи осезаемо подобряване в обслужването на кв. надежда, т.к. ухото е в самото начало на старият квартал и освмен 10 ина бабета и дедета няма кой друг да се възползва от подобно удължаване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Quote from: niki88z
Моята идея е за ТМ 9 от кв. Хладилника до старо ухо Надежда?
И какво да прави там? Увеличава се пробегът, значи трамваите се разреждат, заради един преход през празни места. Освен това там ходят ТМ 6,1 и 7.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Старо ухо "Надежда" онова след Триъгълника ли е?
Ще станат множко трамваите през подлеза.
« Last Edit: 06.05.2007, 13:04:51 by conecto »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2322
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Да известно още като Месарницата


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7937
    • View Profile
Quote from: NiGhtPiSH
Да известно още като Месарницата
Дори и в нарядите при промяна се споменава Месарницата.

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2817
    • View Profile
Гледам всички давате идеи за промяна на маршрутите, нека тогава и аз да дам някои(мисля, че има смисъл в тях):
Става въпрос за промяна на ТМ 2, 6 и 8. Като за начало се закрива ТМ 3
ТМ 8: Люлин - Спартак
Колите от тройката се разпределят между 2 и 6, като маршрутите им се променят частично.
ТМ 2, има два варианта:
- Орландовци - Мария Луиза - Иван Вазов
- Орландовци - Хр. Ботев - Македония - Витошка - Иван Вазов ( Така се запазва връзката с Гарата и Ботев)
Тм 6: Обеля 2 - Триъгълника - Хр. Ботев - Стамболийски - Захарна фабрика
( Подпомага извозването на пътуващите с метрото в Обеля)
И тъй като единицата е подпомогната, и се взимат две коли за ТМ 7, който е единствен Тм в Борово.
Сега тройката в делник е с 9 коли, а в празник- 6 коли
Шестицата: делник-8 коли, празник-5 коли
Двойката: делник и празник- 5 коли
При премахването на ТМ 3, ТМ 6 става с 12-13 коли на интервал 7-9 минути, а ТМ 2 с 9-10 коли пак на интервал около 10 минути( това е за делник)
С тези промени се покрива напълно маршрута на липсващата тройка. Мисля, че има логика в предложеното от мен. Вие сте наред!
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Покриваш тройката, но оголваш 18, който няма да издържи в случай че 2 минава по Ботев.
Ако пък 2 отиде до Иван Вазов значително обезмисляш 1, т.к. сатав ненужен дублаж - тя сега се справя без проблем с пътнипотока на и без това богатия квартал, в който рядко жителите се возят в трамвай. Същевременно Обеля и Надежда няма да се откажат от трамвая си по Витошка, т.к. 7 и сега е по-натоварен от 1 в центъра

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: 701
Гледам всички давате идеи за промяна на маршрутите, нека тогава и аз да дам някои(мисля, че има смисъл в тях):
Става въпрос за промяна на ТМ 2, 6 и 8. Като за начало се закрива ТМ 3
ТМ 8: Люлин - Спартак
Колите от тройката се разпределят между 2 и 6, като маршрутите им се променят частично.
ТМ 2, има два варианта:
- Орландовци - Мария Луиза - Иван Вазов
- Орландовци - Хр. Ботев - Македония - Витошка - Иван Вазов ( Така се запазва връзката с Гарата и Ботев)
Тм 6: Обеля 2 - Триъгълника - Хр. Ботев - Стамболийски - Захарна фабрика
( Подпомага извозването на пътуващите с метрото в Обеля)
И тъй като единицата е подпомогната, и се взимат две коли за ТМ 7, който е единствен Тм в Борово.
Сега тройката в делник е с 9 коли, а в празник- 6 коли
Шестицата: делник-8 коли, празник-5 коли
Двойката: делник и празник- 5 коли
При премахването на ТМ 3, ТМ 6 става с 12-13 коли на интервал 7-9 минути, а ТМ 2 с 9-10 коли пак на интервал около 10 минути( това е за делник)
С тези промени се покрива напълно маршрута на липсващата тройка. Мисля, че има логика в предложеното от мен. Вие сте наред!

За 8 няма достатъчно коли

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2817
    • View Profile
Quote from: x3m
Покриваш тройката, но оголваш 18, който няма да издържи в случай че 2 минава по Ботев.
Ако пък 2 отиде до Иван Вазов значително обезмисляш 1, т.к. сатав ненужен дублаж - тя сега се справя без проблем с пътнипотока на и без това богатия квартал, в който рядко жителите се возят в трамвай. Същевременно Обеля и Надежда няма да се откажат от трамвая си по Витошка, т.к. 7 и сега е по-натоварен от 1 в центъра
В сегашния си вариант двойката се дублира на 100 % с 18 и най-лошото е , че разписанията не са синхронизирани. Това, ако беше направено щеше да има поне малко смисъл от дублажа. За 1 не съм съгласен. В делник няма представа какъв е пътникопотокът от Иван Вазов, но в събота ми се налага да пътувам от там и още от колелото и първата спирка е вече пълна, пък и тогава не е особено редовна. Пък и дублажа с 1 е съвсем малък за 6-7 спирки, защото ако се намираш да кажем на Пиротска, за да стигнеш до Иван Вазов трябва или да вървиш до Халите или да се качиш на 20/22 за 2 спирки. Никой не казва, че единицата ще спре да се движи, а казвам , че при така направените маршрути е по-удачно да се вземат 2 коли от 1, които да се добавят на 7, защото тя е единственият трамвай по бул. България, а единицата е допълнена и в двата края на маршрута си.
« Last Edit: 08.01.2008, 12:30:31 by 701 »
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Има ли десен завой на Съдебната палата от М.Луиза към Македония че не помня? Ако има такава възможност - ТМ2 пада, ТМ3 по М. Луиза-Алабин-Македония-Възраждане-А.Стамболийски-К.Величков-Зах.Фабрика. Определено така има повече смисъл, отколкото да минава през гарата. Колите се увеличават с 1 делник и празник. Как ви се струва?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
и кво става в Орландовци - остава само 18-ката! е това е безумно

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Пътникопотокът по Графа е значителен и не може да се реже линия там. Още повече, че ТМ18 ще изчезне след пускането на метрото до Интерпред. Като толкова има народ в Иван Вазов, да подсилят единицата, но дисбалансът между линиите по Графа и Витошка не е добро решение.
Трамвай от типа запад-център-запад (ТМ6) не е особено смислен, във всеки случай - не по-смислен от сегашното положение. Сега ТМ3 се влачи празна по Ботев, по твоята схема ще е ТМ6.

Пък и всички предложения ще отидат по дяволите след стартиране на работите по МД2, когато ТМ-трасе от Козлодуй до Алабин по М.Луиза ще отпадне.
Като че ли най-смислено е ТМ3 да ходи до Спартак, ТМ6 да се закрие и да се усили ТМ1. А след като ТМ трасе през Лъвов мост отпадне, връзка между Орландовци и Хр.Ботев ще осъществява ТМ2, хептен няма да има смисъл ТМ3 да ходи в Орландовци..