Author Topic: Мнения по тези препоръки и мнение за градския транспорт в столицата  (Read 1560 times)

Offline borkataboy

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Здравейте!

Какво мислите за мнението и идеите в този блог?

http://obshtestven.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/09/27/.1003979

Поздрави ;)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6726
    • View Profile
"Трамвай от модела "София 70", който спокойно можеше да се рециклира,"
Като видях това се отказвам да чета по-натам!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4562
    • View Profile
Идеята ми харесва ... правиш си блог, задължително под псевдоним и си пишеш в него каквито си искаш глупости ... безнаказано.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6057
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Доста забавен блог има какви ли не бисери, на мен ми хареса този:
Quote
Хората от горната част на кв. Лозенец са отрязани от голяма част от София
...който се движеше трамвай №9. Това беше безкрайно удобен транспорт, но той бе спрян най-вероятно, за да се предизвика изкуствен пътникопоток, към широко рекламираното метро, а релсите бяха извадени.
Сега ако искате да стигнете от кв.Драгалевци до Петте кьошета например, трябва да хванете автобус 64 до кв. Хладилника, трамвай №10 до Хотел Кемпински, от там – метро за 1 или 2 спирки и от НДК – трамвай №6 за една спирка.
Не знаех че сме "отрязани" от половин София. :D И от гениалната статия излиза че тм 9 е бил до Драгалевци... и случайно е нямало прекачване на Хладилника. Хаха свободията граници няма. ;)
« Last Edit: 28.09.2012, 16:51:31 by Petko21 »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2439
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Много е забавно когато се плаче за изгубени връзки до места, където главно се прави връзка с друга линия. Визирам връзки до места като Лъвов мост, Петте кьошета и подобни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3573
    • View Profile
Статията е пълна с глупости.  :devil:
Големият проблем е неадекватната система за таксуване с дупчене - нормално е билетите да се маркират с дата, час, вид и инвентарен номер на превозното средство и да важат примерно 90 минути с неограничени прекачвания включително метродиаметрите. За 90 минути може да се стигне от единия до другия край на София спокойно освен някои села и крайни квартали с по-редки автобуси и по-големи разстояния. Метрото и обособените скоростни трамвайни трасета избягват задръстванията и спестяват време и при такова читаво таксуване се стимулират прекачванията с цел икономия на време. Метростанцията между Младост 3 и Младост 1А е удачно разположена - в пълна пешеходна достъпност от  Младост 1А и североизточната част на Младост 3, предстои пускане на довозващ автобус за останалата част на Младост 3 както и Младост 4. В Люлин за по-ефективно довозване може да се пусне кръгов тролей използващ старото трасе по Царица Йоанна, също 111 може да се оптимизира за по-добро довозване. Трамвай между Хемус и Кръста би дублирал напълно участък между две метростанции, което е абсолютно недопустимо, също техническото състояние на вагоните прави рискова експлоатацията на участъка. Трамвай по Витоша също излишно би дублирал метрото, а и София има нужда от пълноценна пешеходна зона в центъра. Жалко само, че не се направи изцяло пешеходна зона от Лъвов Мост до НДК с естакади над Екзарх Йосиф, Алабин и Тодор Александров. БГ трамваите са опасни конструктивно, морално остарели и амортизирани и следва да се заменят с по-модерни и безопасни. Тролеите Икарус също са амортизирани и морално остарели и подлежат на подмяна. ЖП линията около летището е негодна за пътническо движение, за такова трябва пренабиване и усилване на баласта и подмяна на релсите и траверсите. Подобно решение ще струва почти колкото метро от Експо Център до Терминал 2. Рециклирането на БГ трамваи беше глупост, трябваше да се закупят нови на близка цена.  :) Изграждане и реконструкция на необходимите линии за директна връзка от гарата до летището ще струва повече от двете разклонения на МД1 до БПС и Терминал 2 без да спестява реално време.  :)
« Last Edit: 28.09.2012, 18:34:26 by V.Peichev »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4250
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Това кой млад съфорумец го е писал?  :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline borkataboy

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Благодаря за мненията дотук:-)

Държа да отбележа, че това не е мой блог. Всъщност, споря с хора, които подкрепят тези предложения, като напр. това за трамвая. Публикувах текста тук, тъй като се интересувам от града ни, от проблемите му, но не съм специалисти по тези въпроси.

Въпреки това, всяко градивно и аргументирано мнение ще е от полза.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4562
    • View Profile
Благодаря за мненията дотук:-)

Държа да отбележа, че това не е мой блог. Всъщност, споря с хора, които подкрепят тези предложения, като напр. това за трамвая. Публикувах текста тук, тъй като се интересувам от града ни, от проблемите му, но не съм специалисти по тези въпроси.

Въпреки това, всяко градивно и аргументирано мнение ще е от полза.

Ще бъде "от полза" за кое и за кой ...?

Хубаво, че се интересуваш от града ни, но това, което трябва да се направи е във възможностите на политиците - на местно и държавно ниво. Ако си политик, то тук - във форума, може да намериш разумни идеи. Ако не си политик ... просто се оплаквай ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Лично на мен повечето неща ми харесват. Особено за загубата на трамвай 9. Факт ли е? Факт е.
Реновирането на София 70 вече са глупости.
А и това е блог, който изразява нечие лично мнение, възпитаните хора биха го уважили или аргументирано да му се противопоставят.
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15422
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Лично на мен повечето неща ми харесват. Особено за загубата на трамвай 9. Факт ли е? Факт е.
Реновирането на София 70 вече са глупости.
А и това е блог, който изразява нечие лично мнение, възпитаните хора биха го уважили или аргументирано да му се противопоставят.
Целият ни форум е посветен основно на дискутирането на повдигнатите теми в този т.нар. блог, затова и си позволих да преместя темата тук, а не да бъде в идеи. Дефакто, показва нечии творчески изблик, аналогично на другите представени тук форуми, саитове и т.н., но не дава идеи които специално да обсъждаме в съответния раздел и да са нещо ново. Емо, пак надигаш за трамвай 9- единственият факт е, че маршрута и самата линия физически не съществуват, но са заменени с нещо друго. Ти си в ситуацията да хленчиш по старата си кола, която е имала радио с касетки и сега няма къде да си слушаш касетките, а новата е с индивидуална система за забавление и на задните седалки, но какво от това за теб...

Та къде, кога и как да уважим блога? :D Споделям мненията и по-скоро критиките, изразени вече по-горе. Блогът е некомпетентно написан, както по тематиката, така и като структуриране на тезата и аргументите, в простоват разговорен стил... Имаше нещо от рода на "... да се върнем на НДК...", след като до този момент НДК не беше коментиран. Това още повече олеква "материала", макар че е наистина формалност на фона на общия контекст. :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Не си идиот и знаеш много добре, че трамвай 9 не е заменен с нищо. Конкретизирам връзката Македония - Кемпински/Хладилника, която съм ползвал 30 г.
Иначе правилно си преместил темата тук.

Тази връзка няма как да я ползваш защото по "Черни връх" от Хемус до Японския няма трасе ...

Е да де. Ама вечно ще се намери някой, който ще ми каже, че я има под формата на метро. И после се чудя аз ли не съм добре или тоя, който ми казва, че я имало. И колкото и да съм самокритичен, все пак вината не е у мен...
« Last Edit: 29.09.2012, 15:58:22 by emo »
мур

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4562
    • View Profile
Не си идиот и знаеш много добре, че трамвай 9 не е заменен с нищо. Конкретизирам връзката Македония - Кемпински/Хладилника, която съм ползвал 30 г.
Иначе правилно си преместил темата тук.

Тази връзка няма как да я ползваш защото по "Черни връх" от Хемус до Японския няма трасе ...

А, за статията в блога ...
Наложило му се на човека да се поразходи по работа из града на жегата, ползвал градския транспорт ... ядосал се на това-онова и решил да се изповръща в блога си ... просто недоволен гражданин.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15422
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Лично на мен повечето неща ми харесват. Особено за загубата на трамвай 9. Факт ли е? Факт е.
Реновирането на София 70 вече са глупости.
А и това е блог, който изразява нечие лично мнение, възпитаните хора биха го уважили или аргументирано да му се противопоставят.
E, и ти трябва да знаеш, че затова се нарича масов градски транспорт, за разлика от личния. Има си кусури, някои са преодолими и ги обсъждаме тук във форума, други ги споменават в блогове като този, но масовият градски транспорт цели да задоволи потребностите на максимален кръг ползватели, като разбира се това става за сметка на частните интереси на някого. Въпросът е мнозинството да е оптимално удовлетворено. На теб ти резнаха връзката, а аз вече мога да си ходя до Лозенец директно, а до Волуек с едно прекачване на 41, нещо което досега не можех! ;) При обследвания пътникопоток и условия е избрано такова трасе за метрото. Преценено е, че е нецелесъобразно и неефективно дублирането на трамвай и метро и резултатът е това. 130 000 души имат подобрение в качеството на услугата, ти още няколко баби и други граждани на града и страната са леко прецакани и трябва да повървят пеш или да направят едно прекачване... :P