Author Topic: Дълго просъществували маршрути  (Read 8418 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Дълго просъществували маршрути
« Reply #20 on: 21.03.2007, 23:13:17 »
Quote from: x3m
не го мислим - знаем го със сигуронст
включително имам и маршрутни табели на линията (табелите са за ЧКД и БГ трамвай)
Така! Широкорелсовият (нормалният!) трамвай тръгна от гара Искър до Гео Милев някъде през 1986 г. (сигурен съм, някой ще уточни!). Тогава бе нормално да се даде нов номер на новата линия. Тя е само една! Ботевградско е все още далечна перспектива. И едва ли е толкова важно и съществено да се мисли какъв номер ще носят следващите линии. Камо ли някакъв номер на линия-химера - Младост-4.
Но гара Искър - Гео Милев е факт! Тя е съвършено нова линия. Разбира се даването на номер не е най-важното нещо, но.... През 80-те години трамвайните маршрутни линии са 18, от № 1 до № 17 и № 19. Така са се стекли обстоятелствата, че № 18 е свободен. За разлика от много други линии и номера маршрут № 18 не е имал шанс и е съществувал сравнително малко. Първият № 18 е Журналист - СТЗ В. Коларов, който на практика почти дублира № 12 и е съществувал сравнително малко (1970-1975 примерно). За кратко под № 18 се движи трамвай с маршрут Хладилника-Дървеница (да речем 1983-1984). Въобще на този № 18 не му върви, той е свободен....... И ето може би ще му се усмихне щастието и това ще е номерът на новото трасе - при това нормално към гара Искър. Вероятно тогава, някой от тогавашното СКГТ или община вече е бил кръстил новата линия № 18. Да, ама не! Други умници, вероятно по-разумни, по-многобройни или с повече власт не са могли да допуснат, че на ново трасе, на нова линия ще се дава стар Номер - Да, 18 вече е бил стар и използван!!
Сигурно са възникнали дори и партийни спорове за този номер, но решение от раз не е могло да бъде взето. В същото време вече е наближавал сюблимният момент да се открие линията, а за нея е трябвало да се подготвят и табели. И как иначе без табели - нова линия, нови мотриси, ново начало - нормално трасе. И за да не ги стреснат от днес за утре със заповед да се подготвят табелите, хитрите момчета са взели решение да изготвят табели и за № 18 и за № 20. Дори са го направили страхотно - от едната страна № 18, от другата № 20. И когато все пак е взето решението, те са били готови. Нима не е възможно точно това да е причината за съществуването на такива табели. Май звучи правдоподобно.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Дълго просъществували маршрути
« Reply #21 on: 21.03.2007, 23:15:16 »
Quote from: x3m
хаха... неее... тези са ми подарък от началник Експоатацията в депото. един ден ме вкара в склада за табели и дълго и щателно преравяхме за да си избера какво нямам. така се сдобих с маршрутните на трамвай Б, 21, и 20 (до гео милев/в. левски/мл. театър)

много добър човечец - за жалост на останалите след мене се погрижих да не останат свестни и ценни табели - всичко е в едноличния ми архив.

E ти пък давай го по-ларж малко, и ние душа носим  

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6746
    • View Profile
Дълго просъществували маршрути
« Reply #22 on: 21.03.2007, 23:27:51 »
Quote from: x3m
много добър човечец - за жалост на останалите след мене се погрижих да не останат свестни и ценни табели - всичко е в едноличния ми архив.
Ти си ударил кьоравото. Ако беше попаднал на началника-депо най-много да те отпрати с въздушна пушка и 3-4 овчарки, нехранени от седмица.

Quote from: greg
И как иначе без табели - нова линия, нови мотриси, ново начало - нормално трасе. И за да не ги стреснат от днес за утре със заповед да се подготвят табелите, хитрите момчета са взели решение да изготвят табели и за № 18 и за № 20. Дори са го направили страхотно - от едната страна № 18, от другата № 20. И когато все пак е взето решението, те са били готови. Нима не е възможно точно това да е причината за съществуването на такива табели. Май звучи правдоподобно.
Признавам че самият аз не съм виждал табела за линия 18 с маршрут Гара Искър-Гео Милев.
« Last Edit: 21.03.2007, 23:27:07 by CKD »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Дълго просъществували маршрути
« Reply #23 on: 21.03.2007, 23:29:59 »
Quote from: CKD
Ти си ударил кьоравото. Ако беше попаднал на началника-депо най-много да те отпрати с въздушна пушка и 3-4 овчарки, нехранени от седмица.
Признавам че самият аз не съм виждал табела за линия 18 с маршрут Гара Искър-Гео Милев.

Маршрутна табела 18 и аз не съм виждал. Но само номер отпред 20, отзад 18 има в поне 5-6 мотриси.

малко офф @x3m: линия 21 не е тръгнала на 30.06.89, по рано беше
« Last Edit: 21.03.2007, 23:43:17 by etnies »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6746
    • View Profile
Дълго просъществували маршрути
« Reply #24 on: 21.03.2007, 23:43:01 »
18 съм виждал от колекцията на Мартин обаче тя е Гео Милев-М6.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Дълго просъществували маршрути
« Reply #25 on: 22.03.2007, 00:01:02 »
табелата на 28 обаче е правена далеч по късно от 80-те години - през първата половина на 90-те. Маршрута е Гео Милев-МЛ. Театър и ебила замислена като помощна към 20 (според г-н началник експоатацията отново). на БГ трамвай такава табела също може да видите на тази снимка: http://club.m-b0x.com/vehicle.php?s=t&t=c&id=395

надявам се е все още в депото - който иска може да я снима или вземе... ако както каза ЧКД не го изхвърлят навън още преди да е припарил.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2439
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Дълго просъществували маршрути
« Reply #26 on: 24.09.2008, 10:32:00 »
За да съживя малко темата, ще добавя дълго просъществувалите маршрути на тролейбусните линии.

Отново приемаме, че "винаги"=винаги, освен при ремонтите.
тб.1 е променян неколкократно, но винаги се движи по Опълченска от Сливница до Р.Паметник и след това достига до Ректората.
тб.2 също е променян, но винаги се движи покрай ВВМИ и винаги достига до Хаджи Димитър.
тб.5 винаги се движи от Орлов мост до 5-ти километър, а с изключение на периода 86-88г. - и от Орлов мост до Руски Паметник.
тб.6 е неизменно от Сточна гара до Люлин 1, а след 1979г. и от Люлин 1 до Люлин 3.
тб.9 е открит през 1982г. със същия маршрут както е сега. Това е "шампиона" при тролейбусните линии.
тб.11 е със сравнително кратка история, но винаги се движи от Орлов мост до Дружба 1.

Линии 3, 4, 7, 8, 10 и 12 са по-динамични по един или друг начин. 5б, 6а и 7а са допълнителни линии, които са просъществували сравнително кратко време и затова ги пропускам.

Скоро се надявам да пусна текст и за автобусните линии.